Auttaako Jumala talousasioissa

Hans

Jumala auttaa sairaita ihmisiä ja parantaa heidät vaivoistaan. Mutta auttaako Jumala ihmistä, jos tämä pyytää apua talousahdinkoonsa, vaikka on itse sössinyt raha-asiansa? Onko kenelläkään kokemusta? Jumala ei liene pudota postiluukusta rahaa vaan puuttuva raha on revittävä selkänahasta tai tuttavilta? Auttaako Jumala ainoastaan sairauksissa? Köyhäthän ovat aina keskuudessa.

47

2533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala alkaisi

      meidän ihmisten juoksupojaksi ja käskytettäväksi? EI VARMAAN! Mutta,aina Jumalalle kelpaa murtunut mieli ja nöyrä sydän l. syntinen ihminen tulemaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen yhteyteen ja elämään niinkuin Raamattu opettaa,Hänen kanssaan, evry day. Ja silloin alkaa siunauksen sateet elämässä ja myös vaihteeksi pilvisiä päiviä,nekin kun kuuluvat ihmisen elämään. Mutta pää asia on että on tultu maailmasta Jumalan yhteyteen ja ollaan matkalla Taivaan kotiin jonne jo Jeesus on edeltä mennyt.

    • Hanna

      Vaikka olisit sotkenut asiasi, Jumala voi järjestellä jälleen talousasiasikin kuntoon, jotta pääset elämässäsi eteenpäin!

      • .kjgö.igk.jbmb

        Väitteesi on täysin naurettavaa. Onneksi en ole uskis.


    • Mk.Rehellinen

      Jumala on satua ja höpötystä. Todiste 1. Mitkään tutkimukset eivät anna aihetta edes epäillä jumalaa todeksi. Todiste 2. Miljoonia ihmisiä kuolee nälkääm joka vuosi vaikka miljoonat ihmiset rukoilevat jumalalta ettei näin käy.

      • Hans

        Niin kauan sitä voi olla varma, ettei Jumalaa ole, kun on terve eikä kukaan läheisistä ole sairastunut vakavasti tai ole kuollut. Mutta kun tulee vaikeat ajat (ja ne tulevat jokaiselle), silloin joutuu miettimään elämän tarkoitusta. Jokaisessa kulttuurissa etsitään Jumalaa. Luonnonkansat palvovat aurinkoa tai toteemipaaluja. Se johtuu siitä, että Jumala on luonut ihmisen ja ihmisellä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Luonnonkansat taas eivät tiedä kristinuskon Jumalasta niin kauan kun kukaan ei kerro heille siitä. Siihen asti he palvovat omaa Jumalaansa oman kaipuunsa mukaisesti. Kun joku kertoo kristinuskon Jumalasta, epämääräinen Jumalan palvominen ja kaipuu (tai pelko) saa tällöin uuden muodon.


      • saat vastauksen

        lukemalla Raamatun Uudentestamentin (uusiliittoa / armoliitto), sen jälkeen 1 kohtakin selvis. JK. sitähän sinä et tee,koska et halua kohdata TOTUUTTA.


      • juuri noin
        Hans kirjoitti:

        Niin kauan sitä voi olla varma, ettei Jumalaa ole, kun on terve eikä kukaan läheisistä ole sairastunut vakavasti tai ole kuollut. Mutta kun tulee vaikeat ajat (ja ne tulevat jokaiselle), silloin joutuu miettimään elämän tarkoitusta. Jokaisessa kulttuurissa etsitään Jumalaa. Luonnonkansat palvovat aurinkoa tai toteemipaaluja. Se johtuu siitä, että Jumala on luonut ihmisen ja ihmisellä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Luonnonkansat taas eivät tiedä kristinuskon Jumalasta niin kauan kun kukaan ei kerro heille siitä. Siihen asti he palvovat omaa Jumalaansa oman kaipuunsa mukaisesti. Kun joku kertoo kristinuskon Jumalasta, epämääräinen Jumalan palvominen ja kaipuu (tai pelko) saa tällöin uuden muodon.

        www.raamattu.fi siukkista


      • Rehellinen
        saat vastauksen kirjoitti:

        lukemalla Raamatun Uudentestamentin (uusiliittoa / armoliitto), sen jälkeen 1 kohtakin selvis. JK. sitähän sinä et tee,koska et halua kohdata TOTUUTTA.

        Raamattu on satukirja ja jumala on satua ja höpötystä. Jos vain pystyt niin ole edes rehellinen kirjoituksissasi.


      • Hans
        Rehellinen kirjoitti:

        Raamattu on satukirja ja jumala on satua ja höpötystä. Jos vain pystyt niin ole edes rehellinen kirjoituksissasi.

        Ikävä todeta, mutta nimimerkki Rehellinen on matkalla sinne, missä ei ole valoa eikä toivoa vaan pelkkää pimeyttä. Jos itse uskot, että Raamattu on satukirja, se ei tarkoita sitä, että se olisi niin objektiivisesti, vaikka itse subjektiivisesti niin julistatkin. Ihmettelen tosin sitä, miksi otat kantaa rukouspalstalla, joka ei liene tarkoitettu sinunlaisillesi ateisteille. Ateisteille on omat palstat, joissa he voivat vahvistaa "uskottomuuttaan".


      • mukavaa kun olet kuulolla
        Hans kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta nimimerkki Rehellinen on matkalla sinne, missä ei ole valoa eikä toivoa vaan pelkkää pimeyttä. Jos itse uskot, että Raamattu on satukirja, se ei tarkoita sitä, että se olisi niin objektiivisesti, vaikka itse subjektiivisesti niin julistatkin. Ihmettelen tosin sitä, miksi otat kantaa rukouspalstalla, joka ei liene tarkoitettu sinunlaisillesi ateisteille. Ateisteille on omat palstat, joissa he voivat vahvistaa "uskottomuuttaan".

        En ole minäkään ollut aina uskossa, eikä tietääkseni kukaan muukaan. On hyvä että otat osaa uskisten keskusteluun, se on merkki siitä että olet kiinnostunut...?!! Käyn minäkin ateistien palstalla joskus kirjoittamassa uskisten näkökulmaa asioissa. Nyt vähän kaanaan kieltä...Jeesus on kuollut meidän kaikkien puolesta. Jeesuksen syntien sovitus meidän puolestamme täytyy vaan ottaa vastaa henkilökohtaisesti. - saat Pyhän Hengen sisimpääsi joka todistaa että olet saanut syntisi anteeksi ja olet Jumalan lapsi.- olet siirtynyt kuolemasta elämään ja tiedät sen.


      • *evätesikko
        Hans kirjoitti:

        Niin kauan sitä voi olla varma, ettei Jumalaa ole, kun on terve eikä kukaan läheisistä ole sairastunut vakavasti tai ole kuollut. Mutta kun tulee vaikeat ajat (ja ne tulevat jokaiselle), silloin joutuu miettimään elämän tarkoitusta. Jokaisessa kulttuurissa etsitään Jumalaa. Luonnonkansat palvovat aurinkoa tai toteemipaaluja. Se johtuu siitä, että Jumala on luonut ihmisen ja ihmisellä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Luonnonkansat taas eivät tiedä kristinuskon Jumalasta niin kauan kun kukaan ei kerro heille siitä. Siihen asti he palvovat omaa Jumalaansa oman kaipuunsa mukaisesti. Kun joku kertoo kristinuskon Jumalasta, epämääräinen Jumalan palvominen ja kaipuu (tai pelko) saa tällöin uuden muodon.

        Ihmisellä on sisäsyntyistä uteliaisuutta etsiä "jumalaa", jotain itseään suurempaa, joka on kaikkivoipa. Ja avot: saapuu evankelista, uskovainen tai saarnaaja, joka kertoo "jumalastaan". Etsivä ihminen saa, kas ihmettä, vastauksia, mutta ei huomaa joutuvansa ihmisten pauloihin. Jokaisella evankelistalla, saarnaajalla ja uskovalla on oma ihmisen käsityksensä "jumalasta". Yleensä "jumalalle" annetaan ihmismäisiä piirteitä, jotka eivät kestä tarkempaa tutkimista. Romahtavat, kuten "jumalakin". Yksikään ihminen ei oikeasti tiedä millainen "jumala" on, eihän "jumalaa" ole kukaan nähnyt. Ei edes kirjoituksissa, sillä nekin ovat vain vajavaisten ihmisten kirjoituksia. Minunkin tekstikyhäelmäni ovat vain vajavaisen ihmisen kirjoituksia. En minäkään ymmärrä "jumalaa", sillä minun ei tarvitse. Tiedän, että hän on olemassa salattuna ja salattuna myös pysyykin. En edes yritäkään kasata kokoon kuvaa, sillä ei hänestä saa mitään kuvaa. Sanat eivät riitä kertomaan!!

        Kimpaannun siitä, kun ihmiset takertuvat raamattuun, ihmiskyhäelmään ymmärtää ja kuvata jumalaa ja hänen ominaisuuksiaan. Raamattu eikä sen selitysteoksetkaan pysty kertomaan mitään jumalasta, sillä ihmisen mielikin vielä hängslättää vastaan. On parempi, kun antaa asian olla silleen kuin on. Mulla on niin pieni pää ja liian pieni ÄO (yli 120), etten jaksa enää yrittääkään, sillä toiseksihan jään.

        Älä sinäkään suotta vaivaa päätäsi tuollaisilla pohdinnoilla. Helpommalla pääset, kun toteat vaan, kuten minä tein:"Olen vajavainen, älytön ja vapaa."


      • sunnyriver
        Rehellinen kirjoitti:

        Raamattu on satukirja ja jumala on satua ja höpötystä. Jos vain pystyt niin ole edes rehellinen kirjoituksissasi.

        No, niitä epäjumalaia, jumalia pienellä j:llä kylllä löytyy
        vaikka joka oksalle.
        Elävä taivaan Jumala on sitten ihan eri asia,
        Luojamme, elämämme ylläpitäjä.


      • Terv.Mirka
        Hans kirjoitti:

        Niin kauan sitä voi olla varma, ettei Jumalaa ole, kun on terve eikä kukaan läheisistä ole sairastunut vakavasti tai ole kuollut. Mutta kun tulee vaikeat ajat (ja ne tulevat jokaiselle), silloin joutuu miettimään elämän tarkoitusta. Jokaisessa kulttuurissa etsitään Jumalaa. Luonnonkansat palvovat aurinkoa tai toteemipaaluja. Se johtuu siitä, että Jumala on luonut ihmisen ja ihmisellä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Luonnonkansat taas eivät tiedä kristinuskon Jumalasta niin kauan kun kukaan ei kerro heille siitä. Siihen asti he palvovat omaa Jumalaansa oman kaipuunsa mukaisesti. Kun joku kertoo kristinuskon Jumalasta, epämääräinen Jumalan palvominen ja kaipuu (tai pelko) saa tällöin uuden muodon.

        ""Jokaisessa kulttuurissa etsitään Jumalaa""
        (Aivopesty Hans)

        - Jokaisesta kulttuurista löytyy aivopestyjä uskovaisia jotka etsii olematonta jumalaa tai jumalia.
        Tämä ei tietenkään koske kaikkia. Aina löytyy niitä joihin järjenvastainen aivopesu ei tehoa. Esim, minä en usko satuihin, enkä höpötyksiin ja siksi olen ateisti.


      • Terv.Mirka
        *evätesikko kirjoitti:

        Ihmisellä on sisäsyntyistä uteliaisuutta etsiä "jumalaa", jotain itseään suurempaa, joka on kaikkivoipa. Ja avot: saapuu evankelista, uskovainen tai saarnaaja, joka kertoo "jumalastaan". Etsivä ihminen saa, kas ihmettä, vastauksia, mutta ei huomaa joutuvansa ihmisten pauloihin. Jokaisella evankelistalla, saarnaajalla ja uskovalla on oma ihmisen käsityksensä "jumalasta". Yleensä "jumalalle" annetaan ihmismäisiä piirteitä, jotka eivät kestä tarkempaa tutkimista. Romahtavat, kuten "jumalakin". Yksikään ihminen ei oikeasti tiedä millainen "jumala" on, eihän "jumalaa" ole kukaan nähnyt. Ei edes kirjoituksissa, sillä nekin ovat vain vajavaisten ihmisten kirjoituksia. Minunkin tekstikyhäelmäni ovat vain vajavaisen ihmisen kirjoituksia. En minäkään ymmärrä "jumalaa", sillä minun ei tarvitse. Tiedän, että hän on olemassa salattuna ja salattuna myös pysyykin. En edes yritäkään kasata kokoon kuvaa, sillä ei hänestä saa mitään kuvaa. Sanat eivät riitä kertomaan!!

        Kimpaannun siitä, kun ihmiset takertuvat raamattuun, ihmiskyhäelmään ymmärtää ja kuvata jumalaa ja hänen ominaisuuksiaan. Raamattu eikä sen selitysteoksetkaan pysty kertomaan mitään jumalasta, sillä ihmisen mielikin vielä hängslättää vastaan. On parempi, kun antaa asian olla silleen kuin on. Mulla on niin pieni pää ja liian pieni ÄO (yli 120), etten jaksa enää yrittääkään, sillä toiseksihan jään.

        Älä sinäkään suotta vaivaa päätäsi tuollaisilla pohdinnoilla. Helpommalla pääset, kun toteat vaan, kuten minä tein:"Olen vajavainen, älytön ja vapaa."

        ""En minäkään ymmärrä "jumalaa", sillä minun ei tarvitse. Tiedän, että hän on olemassa salattuna ja salattuna myös pysyykin.""
        (Hyvin aivopesty Hans)

        - Mistä sinä tämän mukamas tiedät? Et mistään. Sinä vain kuvittelet tietäväsi. HEH HEH HEH ...

        Onneksi en ole uskis.


      • Anonyymi

        No jospa onkin niin, että

        1) Jumala on ilmoittanut vaativansa uskoa, eikä ole kiinnostunut tutkimuksistasi?

        2) Jumala ei ka kahda kuolemaa, vaan on suorastaan itse sen rangaistuksena ihmisille määrännyt.

        Lisäksi jumala ei mitenkään ole velvollinen tekeen mitä ihmiset rukoilee. Pikemminkin hän on mm. käskenyt ihmisiä ruokkimaan köyhiä, joten kyseenalaistan täysin, mistä olet saanut päähäsi, että ihmiset rukoilisi tuota eikä tekisi mitään sen eteen?


    • myös talousasioissa.

      Tyttärelläni kävi niin, että ennen joulua jäi päiväraha tulematta, ja koko joulunajan budjetti oli laskettu sen varaan. Uskovaisena hän ei pyytänyt meiltä apua, vaan luotti Jumalan huolenpitoon. Ja niin kävi, että puolituttu uskova oli saanut sydämelleen ajatuksen tuoda heille rahaa, ja tekikin niin. Summa oli vielä vähän isompi kuin myöhästynyt päiväraha. Kiitos taivaalliselle Isällemme, joka todella pitää huolen kaikista asioistamme! Jeesus on Herramme ja Vapahtajamme.

    • sain vastauksen

      Minä en mitään lottovoittoa rukoillut, pyysin vain apua huonoon taloudelliseen tilanteeseen. Sen verran kuin Jumala katsoo minun tarvitsevan. Eilen eräs henkilö soitti minulle, kysyi suoraan vaikeuksistani ja tarjoutui auttamaan. En siis rahassa vieläkään ryve - ei ole tarkoituskaan, mutta ahdistus on poissa. Kiitos Jumalalle, ja suojelusta ihmiselle, joka auttoi.

      • vapaalle tahdolle?

        Koska Raamatun mukaan Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, ei Raamatun Jumala voi auttaa ketään toisen ihmisen kautta. Siksi todistettavasti sinua ei auttanut rukous eikä Jumala vaan ihan toinen ihminen ilman minkäänlaista jumalallista väliintuloa.


      • avun saanut
        vapaalle tahdolle? kirjoitti:

        Koska Raamatun mukaan Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, ei Raamatun Jumala voi auttaa ketään toisen ihmisen kautta. Siksi todistettavasti sinua ei auttanut rukous eikä Jumala vaan ihan toinen ihminen ilman minkäänlaista jumalallista väliintuloa.

        Minä uskon, että Jumala johdatti tämän ihmisen luokseni. Ihan vapaasta tahdostaan hän varmasti auttoi.

        Kadehdin kyllä kaltaisiasi ihmisiä, jotka tietävät kaiken.

        Jos minä kerron esimerkin, joka saattaa antaa toivoa asioiden kääntymisestä parempaan päin - oli se sitten Jumalan ansiota tai tavallisen kuolevaisen - niin pitääkö tulla tuhoamaan se heti ja viedä ihmiseltä se ainoa asia, joka saattaa olla tällä hetkellä jäljellä: toivo.

        Tiedätkö sinä, miltä tuntuu, kun toivoa ei enää tunnu olevan? En soisi sitä tunnetta pahimmalle vihamiehellenikään.

        Anna minun uskoa ja rukoilla rauhassa. Se ei tee minusta sinua huonompaa ihmistä.


      • Reppurotta
        avun saanut kirjoitti:

        Minä uskon, että Jumala johdatti tämän ihmisen luokseni. Ihan vapaasta tahdostaan hän varmasti auttoi.

        Kadehdin kyllä kaltaisiasi ihmisiä, jotka tietävät kaiken.

        Jos minä kerron esimerkin, joka saattaa antaa toivoa asioiden kääntymisestä parempaan päin - oli se sitten Jumalan ansiota tai tavallisen kuolevaisen - niin pitääkö tulla tuhoamaan se heti ja viedä ihmiseltä se ainoa asia, joka saattaa olla tällä hetkellä jäljellä: toivo.

        Tiedätkö sinä, miltä tuntuu, kun toivoa ei enää tunnu olevan? En soisi sitä tunnetta pahimmalle vihamiehellenikään.

        Anna minun uskoa ja rukoilla rauhassa. Se ei tee minusta sinua huonompaa ihmistä.

        toivoa. Pitää vain ymmärtää että se toivo on siksi että on muita ihmisiä, ei siksi että olisi jokin olematon jumala. Eli toivoa on niin kauan kun on ihmisiä jotka eivät usko että Jumala auttaa.


      • Reppurotta
        Reppurotta kirjoitti:

        toivoa. Pitää vain ymmärtää että se toivo on siksi että on muita ihmisiä, ei siksi että olisi jokin olematon jumala. Eli toivoa on niin kauan kun on ihmisiä jotka eivät usko että Jumala auttaa.

        Eli jos sinä autat jotakuta, voitko ihan rehellisesti väittää tekeväsi Jumalan työtä?

        Jos voit niin sitten kerro että mitkä kaikki asiat kuuluvat sen Jumalan töihin jotta kuka tahansa toisia auttava tietää että milloin tämä tekee sitä Jumalan työtä ja milloin ei.

        Vai onko mielestäsi niin että aina kun auttaa toista niin tekee Jumalan työtä? Eikö silloin koko Jumala ole täysin turha välimääritelmä aivan kuten tieteessä on ja siten voi jättää koko Jumalan pois ketjusta koska kaikki auttaminen on kuitenkin ihmisen tekemää ihmisen aloitteesta?


      • sunnyriver
        Reppurotta kirjoitti:

        Eli jos sinä autat jotakuta, voitko ihan rehellisesti väittää tekeväsi Jumalan työtä?

        Jos voit niin sitten kerro että mitkä kaikki asiat kuuluvat sen Jumalan töihin jotta kuka tahansa toisia auttava tietää että milloin tämä tekee sitä Jumalan työtä ja milloin ei.

        Vai onko mielestäsi niin että aina kun auttaa toista niin tekee Jumalan työtä? Eikö silloin koko Jumala ole täysin turha välimääritelmä aivan kuten tieteessä on ja siten voi jättää koko Jumalan pois ketjusta koska kaikki auttaminen on kuitenkin ihmisen tekemää ihmisen aloitteesta?

        Jos autan,
        en aina tee Jumalan työtä,
        saatanpa tehdä saatanankin työtä.
        *
        Katutyössä Helsingissä
        Herra antoi yleisohjeen,
        että alkoholisti tarvitsee eniten evankeliumia,
        ei euroa kaljapullorahastoon
        tai ruoka-annosta,
        jotta ryyppäämiseen olisi enemmän rahaa.
        Eli vain täyskäännös ja parannus auttaa,
        ei väärän elämäntavan tukeminen.'
        *
        Joskus joku sai ylipuhuttua
        minut ostamaan asematunnelin kaupasta
        maksalaatikon.
        Kun astuin sen kanssa ovesta ulos,
        Jumala tuumasi ykskantaan:
        "Sinua jymäytettiin taas!"
        Eipä kovin reteeltä tuntunut..,


      • Reppurotta
        sunnyriver kirjoitti:

        Jos autan,
        en aina tee Jumalan työtä,
        saatanpa tehdä saatanankin työtä.
        *
        Katutyössä Helsingissä
        Herra antoi yleisohjeen,
        että alkoholisti tarvitsee eniten evankeliumia,
        ei euroa kaljapullorahastoon
        tai ruoka-annosta,
        jotta ryyppäämiseen olisi enemmän rahaa.
        Eli vain täyskäännös ja parannus auttaa,
        ei väärän elämäntavan tukeminen.'
        *
        Joskus joku sai ylipuhuttua
        minut ostamaan asematunnelin kaupasta
        maksalaatikon.
        Kun astuin sen kanssa ovesta ulos,
        Jumala tuumasi ykskantaan:
        "Sinua jymäytettiin taas!"
        Eipä kovin reteeltä tuntunut..,

        Miksi oletat että tekisit jumalasi tai saatanasi työtä? Aivan, koska molemmat ovat omia luomuksiasi. Kun onnistut, ylistät luomaasi jumalaa ja kun epäonnistut, ei sinun tarvitse syyttää itseäsi kun voit syyttää sitä luomaasi saatanaa.

        Onnittelut itsellesi valehtelusta. Itse otan sekä kunnian että syyt omista teoistani, kasva sinäkin aikuiseksi ja ota vastuu omistasi.


      • sunnyriver
        Reppurotta kirjoitti:

        Miksi oletat että tekisit jumalasi tai saatanasi työtä? Aivan, koska molemmat ovat omia luomuksiasi. Kun onnistut, ylistät luomaasi jumalaa ja kun epäonnistut, ei sinun tarvitse syyttää itseäsi kun voit syyttää sitä luomaasi saatanaa.

        Onnittelut itsellesi valehtelusta. Itse otan sekä kunnian että syyt omista teoistani, kasva sinäkin aikuiseksi ja ota vastuu omistasi.

        No, Luojani luoma minä olen,
        Hänessä elän,
        hänen luokseen kerran lähden,
        se riittää minulle.


      • Reppurotta
        sunnyriver kirjoitti:

        No, Luojani luoma minä olen,
        Hänessä elän,
        hänen luokseen kerran lähden,
        se riittää minulle.

        alkoi se tyhjäpäinen latteuksien latomisesi kun huomasit että uskosi on sekä heikko että väärä. Niinpä. Ymmärrän kyllä että pienelle mielellesi riittää se uskosi.


      • sunnyriver
        Reppurotta kirjoitti:

        alkoi se tyhjäpäinen latteuksien latomisesi kun huomasit että uskosi on sekä heikko että väärä. Niinpä. Ymmärrän kyllä että pienelle mielellesi riittää se uskosi.

        Näiden vuosikymmenien aikana,
        mitä olen uskossa ollut,
        Jumala on niin monta keraa ilmestynyt,
        niin monta kertaa auttanut
        tai kertonut etukäteen
        tilanteita, joita tulee vastaan
        omassa elämässä tai maailmanpolitiikassa,
        että minun pieni mieleni ei millään
        olisi sellaisissa sfääreissä älynnyt liikkua.
        Silloin voi vaikka mielestäsi ladella
        latteuksia sanomalla,
        että haluaa elää KRISTUKSESSA.
        Kun tietää,
        mitä Kristuksessa eläminen on,
        se on niin kaukana latteudesta
        kuin itä on lännestä.
        Se on Elämää isolla E:llä.


      • Anonyymi
        vapaalle tahdolle? kirjoitti:

        Koska Raamatun mukaan Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, ei Raamatun Jumala voi auttaa ketään toisen ihmisen kautta. Siksi todistettavasti sinua ei auttanut rukous eikä Jumala vaan ihan toinen ihminen ilman minkäänlaista jumalallista väliintuloa.

        Ri vapaa tahto pois sulje jumalaa mitenkään.

        Väitteesi on epätosi, eikä tarvi kuin yhden esimerkin kumoutuakseen.

        Keksitkö itse sellaisen?


      • Anonyymi
        Reppurotta kirjoitti:

        alkoi se tyhjäpäinen latteuksien latomisesi kun huomasit että uskosi on sekä heikko että väärä. Niinpä. Ymmärrän kyllä että pienelle mielellesi riittää se uskosi.

        En usko että ymmärrät. Jo kommentointisi paljastaa sen.


    • Iso Lapis

      Kehoitus, rukoile : Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika ,anon sinulta sinun
      nimessäsi. Auta minua minun rahavaikeuksissani, minä tunnustan sinulle, olen
      itse saattanut itseni rahavaikeuksiin joista en omin voimin selviä. Anna minulle
      minun syntini anteeksi ja armahda minua syntistä, AAMEN.

    • sunnyriver

      Olen monesti saanut kokea,
      että Jumala auttaa talousasioissa
      aivan konkreettisesti,
      sen verran iso perhe meillä on ollut.
      *
      Muutama pääperiaate:
      - meillä on oma vastuu myös:
      ei turhia riskejä, velkaa
      harkitseva rahankäyttö
      - jos on tullut möhlittyä,
      ei Jumala silti hylkää, Hän rakastaa
      - Raamatunmukaiset kymmenykset
      Jumalan rahatalouden perusta
      - Jumalalla ja meillä voi olla eri
      käsitys tarpeellisesta
      - Tee Jumalan valtakunnan työtä
      vapaaehtoisesti, Jumala ei velkaa jää.
      Tällainen tehty työ on tavallaan varapankki.
      - Jumala on tärkein persoona
      elämässämme, ei pelkkä raha-automaatti.

      Tuo " Jumala ei velkaa jää" pitää tosi
      hyvin paikkansa, ennemmin tai myöhemmin
      hän palkitsee työn.
      Muistan kuinka joskus olin Raamattuopistolla
      hieman vanhempana,
      muu ryhmä oli parikymppisiä nuoria,
      aika hiljaisia,
      joten nuorella vetäjällä oli heissä
      vedättämistä.
      Silloin Jumala lupasi muutaman euron
      jokaisesta puhenvuorosta,
      jonka ryhmässä pitäisin!
      No, tuo nyt tietysti on ääritapaus,
      mutta kuvaa sitä, että Jumala ei velkaa jää.
      *
      Nyt viikonloppuna seurakunnassa oli
      hoidettavana kahvituksia
      ja toispaikkakuntalaisten ruokkimisia,
      joista olimme sopineet vastaavamme itse.
      Etukäteen Jumala sanoi:
      "Saatte ruokaa! "
      Ja niin vain kävi, että entisellä kotiseudullani
      käydessämme yksi uskova
      antoi kuivakakun,
      toinen ison parikiloisen paistinpalan,
      jolla saimme vieraamme ruokittua.
      *
      Joskus veljeni oli sanonut maksavansa
      perintöosani kotitilasta vasta seuraavana
      vuonna. Mies oli kuitenkin Raamattuopistolla
      ja sinä aikana tuli yllättäviä isoja laskuja.
      Aloin rukoilla ja muutaman viikon kuluttua
      veli soitti, että hän maksaakin
      rahan heti. Kyllä kiitos Jumalalle maittoi!
      *
      Ainakin omalla kohdallamme tiukoissa paikoissa
      Jumala varottaa velan otosta,
      mieluummin yrittää selvitä vähemmällä
      ja rukoilla apua Jumalalta.
      Tuo tilanne on itsekunkin kohdalla
      omanlaisensa,
      millaisissa tiliväleissä kukin Jumalan kanssa on.
      Mutta velka sitoo, vie vapautta
      ja rauhaa, sen olen vuosien varrella oppinut.
      Asunto- tai autolaina on oma juttunsa,
      mutta nämä pienet velat,
      niistä olisi parasta pysyä erossa,
      ennen voi vaikka paastota muutama päivä.
      Taisihan se Paavalikin sanoa, että on kaikissa oloissa
      oppinut elämään, niin köyhyydessä kuin yltäkylläisyydessä.
      Yksi koulutusvaihe se on sekin,
      että opettelee köyhyydessäkin elämään Kristuksessa,
      Hänen rauhassaan,
      Siunausta sinulle!

    • --------

      "Olen ollut nuori ja vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää".
      Olisit nähnyt epäuskoni, millainen vihamielinen ihminen olin Jumalaa kohtaan ollessani nuori, joka käänteessä syytin. Vasta sairaus mursi ylimielisyyteni. Olen rehellinen, en ole onnellinen nytkään. Mutta ihmisen on itse nähtävä vaivaa että pääsisi pois vihan alta.
      Tämän allekirjoitan kautta linjan, missään tilanteessa Jumala ei ole tyystin hylännyt.
      Kuinka paljon on selviytymistarinoita nytkin köyhyyden aikakautena, olen innoissani uudesta alusta, vaikka en ole hengestäni varma. Sinäkin voit rukoilla toisten puolesta, minä olen aina niin tehnyt. Ylistys Isälle Jumalalle Jeesuksen nimessä!

    • Jeesus on ensin

      Kyllä Jumalalta voi rukoilla kaikkea, mutta olennaisinta on uskotko itse Jumalaan ja siihen että Jeesuksen kautta voit pelastua.

      Niin kuin aiemmin todettiin niin Jumala ei ole raha-automaatti, mutta raamatussa on sanottu että "Etsikää ensi Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin teille annetaan lisäksi myös kaikki tämä." (Matt. 6:33) Siis mikä tämä? -ruoka ja vaatteet, Jumala tietää kyllä että me näitä tarvitsemme, mutta tärkeintä on tehdä ratkaisu Jumalan puoleen, sillä Hän on oikeasti olemassa ja elävä. Hän ei pakota sinua luokseen ja voit vapaasti uskoa että häntä ei ole, mutta kun tarvitset häntä, rukoile ja pyydä että Jeesuksen ristintyön kautta saisit syntisi anteeksi.
      Jumala voi pyydettäessä antaa viisautta myös talousasioiden hoitoon, Jeesus syntyi ihmiseksi ollen silti Jumala, hän tietää mitä ihminen tarvitsee. Jumalalle on tärkeää kaikki alueet elämässäsi, mutta ensin sinun täytyy tulla Jeesuksen luo nöyrällä asenteella. Se kannattaa. Kokemusta on ja rauha ja ilo on, tiedän että en ole yksin vaikka on vaikeaa välillä monella tapaa.

    • kun rukoilemme

      käyden uskossa luottavasti ja kiittäen Jeesksen eteen, ilman mitään vääristymiä ja avoimesti kerromme kaiken hänelle suoraan sydämestä.

    • Jeesuksen opetuslapsi

      Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi, ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen". Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää. Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

      Autuas se, joka Herraan Jeesukseen turvaa. Otollista on myös kiittää ja kunnioittaa Herraa hänen avustansa.

    • heti tänään:)

      Menin tänään ennen puoltapäivää polvilleni, kun olin todella ryssinyt kaikki rahani viikonloppuna. Rukoilin anteeksiantoa ja pyysin apua. Jotenkin rauhoituin siinä rukoillessani, ahdistukseni katosi ja lopuksi kiitin, että olen oppinut vähän rukoilemaankin viime aikoina.
      Noin tunnin kuluttua tuli sähkölasku postiluukusta ja ajattelin, että tuokin vielä. Avasin kuoren ja siellä olikin 96 euron hyvityslasku ja siinä minua pyydettiin mahdollisimman nopeasti lähettämään sähköpostilla tilinumeroni. Minusta oli ihana kiittää Jumalaa avusta.
      Rauha sinulle, kyllä Jeesus kuulee myös taloushuolet.

    • auttaa

      Kyllä auttaa.Olen ollut toivottoman tilanteen edessä.Rukoilin niin minulle tarjottiin uusi työ kun entinen loppui.Sain muutakin rahallista apua jota olin odottanut vuosia.Koska tiesin sen kuuluvan minulle tai oikeastaan lapsilleni.Samalla minulta pyysi eräs ihminen pientä rahallista"lainaa".Lupasin hänelle antaa sen summan minkä hän tarvitsi.Uskon sillä olevan siunauksen tulevaisuudessa.

    • Auvo59

      Yli miljoona lasta kuolee joka vuosi nälkään. Tästä voi jokainen päätellä miten se Jumala auttaa meitä.

      • Anonyymi

        Ei lasten kuoleminen ole mikään mittari.


    • Todellahämmästynyt

      Minulle tapahtui kerran outo tilanne. Laskut oli maksamatta ja rahat lopussa ja lisäksi olisi pitänyt auttaa tytärtä hiukan hänen lähtiessään ulkomaan matkalle. Rukoilin mielessäni jumalalta apua ja ajattelin, että pari tonnia selvittäisi tilanteen.
      Siinä samassa kuulin postiluukun rapsahtavan. Lattialta löytyi Danske Bankin kuori. En ole kyseisen pankin asiakas, joten mietin vain, että mikähän mätky sieltä nyt tulee.
      Kuoressa oli ilmoitus rahalähetyksen saapumisesta. Olin voittanut ässäarvan lisäarvonnassa 2000€, Kävin saman tien lunastamassa rahat konttorista ja talletin ne tililleni. Annoin tyttärelleni parisataa euroa matkakassaan ja sitten aloin naputtaa laskuja maksetuiksi.

    • Rukoilu.kannattaa.aina

      Auttaa se.
      Minun vanhan Nissanin tukivarret olivat aivan loppu, kytkin otti ihan pohjasta ja muutenkin Nissani oli puolessa väliä romikselle menossa.
      Rukoilin uutta autoa ja yhtenä aamuna Nissanin avaimien tilalla housun taskussa oli ihan uuden BMW:n avaimet ja BMW Z4 Roadster oli tullut pihalle Nissanin tilalle.

      • Pökött

        Olipa hämmästyttävä tapaus oikeasta elämästä..
        Todellinen Ihme!
        Hallelujah.
        Taidan kokeilla itsekin.?


      • Anonyymi
        Pökött kirjoitti:

        Olipa hämmästyttävä tapaus oikeasta elämästä..
        Todellinen Ihme!
        Hallelujah.
        Taidan kokeilla itsekin.?

        Siinäpä sulla onkin pulma - ei se nimittäin kokeilemalla onnistu vaan uskomalla. 😋


    • Anonyymi

      Voiko rukoilla jumalaa,jos on talousahdingossa,auttaako jumala

      • Anonyymi

        Lue itse mitä raamattu sanoo asiasta, äläkä täällä kysele tyhmiä. Siksi se on slunperinkin käännetty suomeksi, että voit itse selvittää asian.


    • Anonyymi

      Penikseni on erektiossa noin 8cm pitkä. Olen rukoillut jumalalta pidempää penistä vaan eipä ole pituutta tullut lisää.
      Kuulun Ev.lut kirkkoon, olisiko minun syytä liittyä esimerkiksi Helluntaiseurakuntaan, olisiko rukouksellani silloin parempi teho? Livets Ord olisi myös yksi vaihtoehto, sen saarnaaja lupasi rukoilla rahaa vastaan selviä tuloksia.

      • Anonyymi

        Ymmärrän tuskasi, mutta tuon mittaisella ei kyllä olisi varaa pilkata ketään.


    • Anonyymi

      Hän voi antaa viisautta hoitaa raha-asiat kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2814
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      188
      1530
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1335
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      54
      1231
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe