Koivukylä

mieeeeeee

Minkälaista asuinaluetta on Koivukylä? Kesällä olis muutto Koivukylään, kiinnostais tietäää...

23

7330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieeeeeee

      Lisäystä edelliseen Kertokaahan hiukan Vantaan yöelämästä?

      • Arska

        Koivukylä (tai nimenomaan Havukoski) on Vantaan pahinta ghettoa. Tosin Suomessa pahimmatkin alueet ovat vielä ihan suhteellisen rauhallisisa. Vantaalta löytyy yöelämää Tikkurilasta (Sokos Hotel Vantaa) tai Jumbon yhteydessä olevasta Flamingosta. Muutoin on syytä matkata Helsingin keskustaan.


      • Korso, Hakunila ja Tiksi pa...
        Arska kirjoitti:

        Koivukylä (tai nimenomaan Havukoski) on Vantaan pahinta ghettoa. Tosin Suomessa pahimmatkin alueet ovat vielä ihan suhteellisen rauhallisisa. Vantaalta löytyy yöelämää Tikkurilasta (Sokos Hotel Vantaa) tai Jumbon yhteydessä olevasta Flamingosta. Muutoin on syytä matkata Helsingin keskustaan.

        Pahimmat ghetot on kyllä Tikkurila, Hakunila ja Korso ihan vaan tiedoksi, Mikkolan voisi listalle laittaa myös. Noihin osiin ei kannata muuttaa.


      • Arska
        Korso, Hakunila ja Tiksi pa... kirjoitti:

        Pahimmat ghetot on kyllä Tikkurila, Hakunila ja Korso ihan vaan tiedoksi, Mikkolan voisi listalle laittaa myös. Noihin osiin ei kannata muuttaa.

        Voi olla, että radan länsipuoli on Koivukylässä ihan siedettävää aluetta, mutta itäpuoli kamppailee kyllä vankasti Vantaan pahimman gheton tittelistä.


      • kiistatta
        Arska kirjoitti:

        Voi olla, että radan länsipuoli on Koivukylässä ihan siedettävää aluetta, mutta itäpuoli kamppailee kyllä vankasti Vantaan pahimman gheton tittelistä.

        korso on vantaan pahin ghetto ja tulee olemaan.


      • Anonyymi00016
        Arska kirjoitti:

        Koivukylä (tai nimenomaan Havukoski) on Vantaan pahinta ghettoa. Tosin Suomessa pahimmatkin alueet ovat vielä ihan suhteellisen rauhallisisa. Vantaalta löytyy yöelämää Tikkurilasta (Sokos Hotel Vantaa) tai Jumbon yhteydessä olevasta Flamingosta. Muutoin on syytä matkata Helsingin keskustaan.

        Höpö höpö EI HAVUKOSKI OLE HUONOA ALUETTA kyllä tikkurila myyrmäki kivistö paljon pahempia havukoskella on muutama kanta suomalainen joka luulee olevansa miesten mies kitisee joka asiasta


      • Anonyymi00017
        Arska kirjoitti:

        Koivukylä (tai nimenomaan Havukoski) on Vantaan pahinta ghettoa. Tosin Suomessa pahimmatkin alueet ovat vielä ihan suhteellisen rauhallisisa. Vantaalta löytyy yöelämää Tikkurilasta (Sokos Hotel Vantaa) tai Jumbon yhteydessä olevasta Flamingosta. Muutoin on syytä matkata Helsingin keskustaan.

        Ei kai Arska ole saanut havukoskella pataan


    • lähiölapsi

      Koivukylä on ihan tavallinen lähiö, jossa on vuokrataloja, opiskelija-asuntoja ja omistusasuntoja. Ei se ole pahimmasta päästä mutta ei mikään hieno alue myöskään. Koivukylän hyvä puoli on, että sieltä on hyvät yhteydet junalla Helsingin suuntaan. En ole koskaan kuullut Koivukylän yöelämästä ... taitaa olla parempi mennä sillä junalla Tiksiin tai Helsinkiin.

    • muutat?

      Mistä päin muutat? Koivukylällä on aika rauhaton ja huono maine. Moni pitää sitä tosiaan yhtenä Vantaan huonomaineisimmista lähiöistä. Ja eihän siinä kauhean kaukana olla totuudesta, se täytyy myöntää. Koivukylä on kerrostalovoittoista aluetta jossa esiintyy paljon niin sanottuja sosiaalisia ongelmia. Maahanmuuttajia ja romaneita myös paljon. Yöelämästä en hirveästi voi sanoa, kun en tiedä mistä tykkäät. Jos haluat sellaista minihame-diskoa sun muuta, niin sitten on parempi lähteä Tikkurilaan tai Helsinkiin, mutta kyllähän lähiöbaareissakin voi viihtyä. Kyllä moni Koivukylän ja Korson nuori viettää viikonloppujaan nimenomaan kotilähiöidensä baareissa, että kyllä sitä nuortakin porukkaa alueen baareista löytää.

      • täällä...

      • järkyttynyt!
        täällä... kirjoitti:

        vaikka kai sä kuvia oot ehtinyt jo nähdä..? Kai nääkin jotain kertoo: http://koti.welho.com/pcatani/havukoski.html http://vantaanvandaali.blogspot.com/2009/03/koivukyla-mageen-urbaania-asumista.html

        Hyi kamala mitä noissa linkeissä oli!!:( Siis aivan järkyttävää katsottavaa! Nyt en ole yhtään ylpeä siitä että asun Vantalla, mutta onneksi sentään täällä turvallisella länsipuolella,huh... Kuvittelinkin että juuri tuon näköistä on itä-vantaalla, ja köyhiä ihmisiä...


      • Hahahaha :D
        järkyttynyt! kirjoitti:

        Hyi kamala mitä noissa linkeissä oli!!:( Siis aivan järkyttävää katsottavaa! Nyt en ole yhtään ylpeä siitä että asun Vantalla, mutta onneksi sentään täällä turvallisella länsipuolella,huh... Kuvittelinkin että juuri tuon näköistä on itä-vantaalla, ja köyhiä ihmisiä...

        Samanlaista se on Myyrmäessäkin, siellä asuin 8 vuotta. Paikat sotattu ns graffiteilla. Miten eroaa Koivukylästä? Ai mielestäsi Länsi-Vantaalla asuu siis rikkaita ihmisiä hehehe kun Itä puolella asuu köyhiä. Tulotasoiltaan ihan samanlaista porukkaa kun Itä-Vantaallakin. Asuntojen hinnat samanlaiset. Noissa kuvissa oli kyllä pahimmat sotkut Rekolan ja Peijaksen suunnalla. Itse kävelin lenkilläni Koivukylää ympäri pari viikkoa sitten ja enpä törmännyt sotkuihin. Varmaan putsattu pois niin kun pitääkin.


      • RinneRisto
        järkyttynyt! kirjoitti:

        Hyi kamala mitä noissa linkeissä oli!!:( Siis aivan järkyttävää katsottavaa! Nyt en ole yhtään ylpeä siitä että asun Vantalla, mutta onneksi sentään täällä turvallisella länsipuolella,huh... Kuvittelinkin että juuri tuon näköistä on itä-vantaalla, ja köyhiä ihmisiä...

        ... sitä ollaan niin hienoa kun asutaan LÄNSI-Vantaalla. Jos hävettää asua "Vantalla", niin muuta Westendiin. Ai ole varaa vai? No se on voi voi.


      • tossa...
        Hahahaha :D kirjoitti:

        Samanlaista se on Myyrmäessäkin, siellä asuin 8 vuotta. Paikat sotattu ns graffiteilla. Miten eroaa Koivukylästä? Ai mielestäsi Länsi-Vantaalla asuu siis rikkaita ihmisiä hehehe kun Itä puolella asuu köyhiä. Tulotasoiltaan ihan samanlaista porukkaa kun Itä-Vantaallakin. Asuntojen hinnat samanlaiset. Noissa kuvissa oli kyllä pahimmat sotkut Rekolan ja Peijaksen suunnalla. Itse kävelin lenkilläni Koivukylää ympäri pari viikkoa sitten ja enpä törmännyt sotkuihin. Varmaan putsattu pois niin kun pitääkin.

        Itä-Vantaalla tosiaan asuu tuloiltaan vähävaraisempaa porukkaa. Samoin asuntojen hinnat idässä ovat halvempia. Lisäksi Myyrmäestä ei pitäisi puhua edes samana päivän jonkun Korson tai Koivukylän kanssa, vaikka ilmeisesti sielläkin on menty huonompaan suuntaan Vantaan pistäessä vähän varat imagonkohotuskampanjoihin hyvinvointipalveluiden sijaan.


      • Muualla ei niin paljon
        tossa... kirjoitti:

        Itä-Vantaalla tosiaan asuu tuloiltaan vähävaraisempaa porukkaa. Samoin asuntojen hinnat idässä ovat halvempia. Lisäksi Myyrmäestä ei pitäisi puhua edes samana päivän jonkun Korson tai Koivukylän kanssa, vaikka ilmeisesti sielläkin on menty huonompaan suuntaan Vantaan pistäessä vähän varat imagonkohotuskampanjoihin hyvinvointipalveluiden sijaan.

        Johtuukohan esim Korson ja varsinkin Koivukylän "köyhyys" siitä, että siellä asuu tuhottomasti köyhiä opiskelijoita. Koivukylässä on monen monta pelkille opiskelijoille tarkoitettua vuokrataloa. Pari niistä on 12 kerroksisia matalien lisäksi. Pitäähän niiden opiskelijoidenkin jossakin asua, vaikka huonontaa sen takia Koivukylän tulotaso mainetta ikävä kyllä. Ihan samalla lailla opiskelijat olisi alunperin sijoitettu vaikka sinne niin mukamas puhtoiseen Myyrmäkeenkin. Myyrmäestä en tajua miksi siitä tehty siistimpi ja parempi lähiö asua kun joku muukaan. Siellä on yhtä lailla paikat roskattu ja sotattu kun muuallakin. Vuokrakämpät ole sen kummempia kun muuallakaan Vantaalla.


      • Anonyymi00019
        tossa... kirjoitti:

        Itä-Vantaalla tosiaan asuu tuloiltaan vähävaraisempaa porukkaa. Samoin asuntojen hinnat idässä ovat halvempia. Lisäksi Myyrmäestä ei pitäisi puhua edes samana päivän jonkun Korson tai Koivukylän kanssa, vaikka ilmeisesti sielläkin on menty huonompaan suuntaan Vantaan pistäessä vähän varat imagonkohotuskampanjoihin hyvinvointipalveluiden sijaan.

        En ymmärrä kun puhutaan vähävaraisista asujista minä asun Havukoskella on mulla ihan riittävästi rahaa varmaan saan kuukaudessa enempi kuin sinä vuodessa mutta täällä olen asunut yli 30 vuotta ihan ok homma


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        En ymmärrä kun puhutaan vähävaraisista asujista minä asun Havukoskella on mulla ihan riittävästi rahaa varmaan saan kuukaudessa enempi kuin sinä vuodessa mutta täällä olen asunut yli 30 vuotta ihan ok homma

        Havukoskella onkin enemmän pienasutusta ja joku Päiväkumpu vieressä on suorastaan ihana paikka asua ! Kas, raiteet on kauempana eikä paskajengi jaksa sinne raahautua.
        Hyvä niin.


    • ennen asunut

      Itse asuin Koivukylässä pari vuotta ja talvella muutin sieltä pois. Itse ainakin viihdyin vallan mainiosti, asuttiin radan länsipuolella lähellä okt-aluetta. Tosi hyvät ulkoilumaastot ja julkiseen liikenteen yhteydet. Koiran kanssa uskallettiin mennä ulos vaikka keskellä yötä, enkä myöskään pelännyt liikkua aseman tienoilla. En kuitenkaan välttämättä ilta-aikaan menisi notkumaan R-kioskin ja Alepan kulmille. Riippuu tosi paljon siitä, että mille kulmille Koivukylässä muutat. En kuitenkaan pidä Koivukylää läheskään niin pahana paikkana kun sen maine. Häiriöt keskittyy niin pienelle alueelle aseman kulmille ja ainakin radan länsi-puolella oli mielestäni tosi rauhallista.

      • Anonyymi00022

        Mamujengi ryösti siellä yhden tutun paikallisen yöllä. Jengiin kuului afrikkalaisia ja aasialaisia jätkiä..


    • lähiö

      Ihan tavallinen lähiö. Mainettaan parempi joka tapauksessa. Itse olen asunut yli 20 vuotta ja edelleen hyvin viihdyn. Moitteita antaa sellaiset jotka ei ole koskaan asuneet tai vain vuoden kaksi. Joka lähiöissä on ne ongelmansa, mennään sitten Helsingin tai Vantaan saati Espoon puolelle. Erilaisia ihmisiä asuu kaikissa ja kaikissa tapahtuu. Yöelämää ei paljoa ole, Tikkurila lähin ns biletyspaikka. Muutama paikallinen löytyy jos haluaa pari olutta juoda. Sani taitaa olla kaikista räkälöin ja sitä en suosittele kun alkoholisteille, muita siellä ei kyllä käykään. Palveluja rupeaa jo löytymään kun Citymarket valmistuu muine kauppoineen hyvää vauhtia syksyksi. Myös S-market, Alepa ja Lidl löytyy. Tervetuloa ja turha ennakkoluulo pois. Vantaalta löytyy huonompiakin lähiöitä, Korsossakin 5 vuotta asuneena uskallan näin sanoa.

    • Anonyymi00020

      Lämmin osanotto

    • Anonyymi00023

      Täällä koivukylä alueella Rasinrinne 3-5 pihalla tänään 29.5 2026 klo 10.45 ajoi pakettiauto pysäköi viereisen talon nurmikolle ja kun meni huomauttamaan intti vastaan miksi ei saa ajaa oli ilmeisesti putki hommissa talossa ei ymmärtänyt millään miksi ei saa ajaa nurmikolle toiset yrittää hoitaa nurmikoita toiset elää kuin pellossa kaveri oli vähän hoonosuomi ei halunnut ymmärtää vittu näitten kanssa ovat niin härskejä yrittävät tehdä mitä huvittaa panin auton ja naaman mieleen ei tule aina toiseen taloyhtiöön tämä kaveri

    • Anonyymi00024

      Näyttää, että ihmiset sekoittaa havukosken/koivukylän. Jopa paikallisetkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe