Mitä on "söpöys"?

Pantalaimon

Mitä tarkoittaa "söpö"? Mitä on "söpöys"? Puhtaasta mielenkiinnosta tahtoisin tietää ihmisten mielipiteitä. Kerro oma rehellinen mielipide. Vaikka vain yhdellä sanalla. Tai miksei pidemminkin. Tässä ei mene kauaa :D elä pelkää vaan kirjoita mielipiteesi. *kiittää ja kumartaa*

6

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietitäänpäs..

      on söpö! Jotkut koiranpennutkin ovat söpöjä mutteivät kaikki! Pieni kani on söpö! Söpöys? Tuosta sanasta tulee mieleen blodibimbo joka pukeutuu vaaleanpunaiseen, puuhkiin, tiaraan ja kantaa käsivarrellaan pehmolelua.. Eli eihän se söpöä ole, mutta tuo nyt van tuli mieleen.

    • StippaS

      Hei joskus luin jostain tutkimuksesta mikä liittyi siihen miten ihmiset mieltävät jotkut asiat/ihmiset/eläimet ynnä systeemit söpöiksi! Hämärästi muistan, että pääpointti oli siinä, jotta esim. eläin, joka on pyöreän muotoinen, isopäinen :D ja pehmeä, ns. lempeän värinen niin sen useat ihmiset mieltävät söpöksi. Jos taas kohde on kova, kantikas, ei-niin-pehmeä niin ei sitä silloin enää söpöksi mielletä. Jos nyt vaikka vertailee nyt jotakin kissanpentua ja tyyliin kilpikonnan tai jonkun matelijan poikasta. Ihmisten kohdalla se on ehkä vähän sama. Pyöreät, pehmeät muodot ja olemus (ei siis mikään tursoke), lämpimät värisävyt ja luonteenpiirteinä herttaisuus, välittömyys, ehkä jopa viattomuus tekevät söpön. Mietitääs vaikka nyt itse söpö-kania, aku ankasta tuttua Veli-kanin morsmaikkua..! :D

      • ...

        Isot kosteat simmut... Ja niistä pyöreistä muodoista vielä: sen pallopään pitää olla luonnottoman suuressa suhteessa muuhun kroppaan. Lasten pään korkeus on 1/4 koko pituudesta, aikuisella suhde on jossain 12-17 hujakoilla. Jos kohde (oli kyseessä sitten eläin tai sähköhella) saa aikaan "hellanduudelis sentäs" -reaktion, niin 99% varmuudella kohde on kohtalaisen söpö. Pehmeydessä kannattaa ottaa huomioon se että tuuhea turkki ja pöyheä tukka ovat söpöjä. Sen sijaan pälvikalju, kapi ja nahkapää ovat vähemmän söpöjä. Tämä lienee kanssa luolamiehen vaistoissa (karvaton elukka on sairas - älä syö sitä). Sen lisäksi että miettii mikä on söpöä, kannattaa myös paneutua seikkoihin jotka ehdottomasti ihmisten mielestä eivät ole söpöjä. Esim. 8 nivelikästä jalkaa, useampi kuin 2 silmää, verkkosilmät, pihtileuat. Vaikka sademetsien lintuhämähäkit ovat ruumiiltaan pyöreitä ja erittäin karvaisia niin harva niitä tahtoo silittää... Värilläkin on väliä; kirkkaan punaiseksi paistunut nahka ei ole söpöä, ruskettunut voipi olla. Aivan kalpea ei välttämättä ole, varsinkaan jos sen läpi kuultaa verisuonia.


    • Pantalaimon

      voi kiitos loistavista vastauksista! tämä on todella mielenkiintoista :D toivottavasti saadaan vielä lisääkin vastauksia

    • Damaskox

      Se riippuu. Eläimet ovat söpöjä. Mutta ihmiset ovat kauniita/komeita.

      Itse en osaa selittää, miten erottaa tytöstä, onko hän kaunis, vai söpö.
      Miehiäkin sanotaan söpöiksi, mutta en siitäkään tiedä juurikaan sen enempää.

      Tiivistettynä: Kysymykseesi on vaikeaa vastata =D

    • Jacay

      Söpöä voi olla miten toinen käyttäytyy tai puhuu tai näyttää.
      Erillaiset teot/luonne/käytös voi olla söpöä toiselta ihmiseltä.
      Aika moni tietenkin näkee nekin asiat oman maun mukaa :)
      Kaikkien mielestä pullaposket ei ain oo söpöö :D tai näkevät
      jotain erityisen söpöö esim. sammakkoeläimissä ja käärmeissä :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe