A-kirkko ei TUNNE sapattikäskyä !

Miten kirkko voisi tuntea sapattikäskyä, kun Jeesus, jota meidän pitää kuulla, ei sapatista opettanut - paitsi että silloinkin täytyy hyvää tehdä. Paljon laiminlyödään hyvän tekemistä sapattiin ja lepoon vedoten. On se niin väärin! Kerran lainnoudattajan ja kerran lainvartijan kanssa keskustellessaan Jeesus mainitsee viisi käskyä, "vanhoi´lle" annettua. Opetuslasten kanssa Jeesus ei käskyistä keskustele. Sapattikäskyä ei Jeesus ota puheeksi koskaan, mutta korostaa, ettei Isä lepää hetkeäkään, vaan tekee työtä vuorotta. MUTTA YHDEN KÄSKYN JEESUS SELITTÄÄ PERINJUURIN ! "Älä tapa"-käskyn Jeesus tulkitsee selkeäksi uudessa liitossa noudatettavalla tavalla. Sitähän tarvitaan arkielämässä. Sapatti on vain kerran viikossa, joten mitäpä tuolla juhlatouhulla on tekemistä lähimmäisenrakkauden kanssa. Arkielämästä kristillisessä uskossa on kyse. "Älä tapa"-kieltolaki käskymyodossa - mitä se on muuta kuin: toimi elämän hyväksi! Herätä kuolleet! Tekemättä jättämisistä teidät tuomitaan viimeisellä tuomiolla! Matt 5:21-24 21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. 23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, 24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi. Työn iloa! Antti

15

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välttämätön

### Tutkiva tuomio on sovitusta Kirjoittanut: kolme-enkeliä 13.5.2009 klo 09.36 ### "Tutkiva tuomio on sovitusta" - se on totta tänään. Mutta kun mustat enkelit, a-kirkon www-sivut ja EGW:Suuri Taistelu koettavat houkutella siirtämään tulevan ikuisuuden puolelle, pitäisi hälyytyskellojen soida. 1. Kor. 11:31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; Armorikkain terveisin Itsetutkistelun ystävä

• uteljas

Ensinnäkin ... Mooses oli tappaja! 2. Moos. 2:14 Tämä vastasi: "Kuka on asettanut sinut meidän päämieheksemme ja tuomariksemme? Aiotko tappaa minutkin, niinkuin tapoit egyptiläisen?" Silloin Mooses peljästyi ja ajatteli: "Se on siis tullut ilmi". Joosua, Jeesuksen esikuva, tietää kaiken niinkuin Jeesuskin, eikä yritä salata mitään ... 1. Moos. 44:15 Silloin Joosef sanoi heille: "Mitä olettekaan tehneet! Ettekö tienneet, että minun kaltaiseni mies saa salatut ilmi?" Jeesus antaa ilmi taivaalliselle Isälle jopa henkiset ja hengelliset "tapot"? Eikä vasta viidestoista päivä? (14. päivää vielä ½ tuntia; jos joku on kiinnostunut aikamääristä ja päivistä :) Ratikaalisti Herramme muutti tappamiskieltokäskyä ja sapatinsta teki työn juhlaa. Vappu muka työn juhlapäivä ... ja pyh! "Minun Isäni tekee yhäti taukoamatta työtä ja minä myös teen". Jeesus ei tappanut ketään, minä kuuntelen Häntä. Entä te muut?

• IDENEB

Suomeksi tietysti ja ilmaiseksi, mutta pieni etsimisen vaiva siinä on. http://www.spaup.org/ http://paimensauva.wordpress.com/ HARTAUSLÄKSY HUOMISELLE SAPATILLE - aamulle ja illalle: 17.5. Sapatti, aamu Joh. 15:14 "Ne, jotka elävät läheisessä yhteydessä Kristukseen, Hän korottaa luottamuspaikkoihin. Palvelija, joka tekee parhaansa Mestarilleen, pääsee sydämelliseen yhteisoloon Hänen kanssaan, jonka käskyjä hän rakastaa totella. Uskollisesti täyttäen velvollisuutemme me voimme tulla yhdeksi Kristuksen kanssa, koska ne jotka tottelevat Jumalan käskyjä, voivat vapaasti puhua Hänelle. Joka kuuntelee luottamuksellisesti jumalallista Johtajaansa, saa korkeimman käsityksen Hänen suuruudestaan ja tottelee mielellään Häntä.” MS 17.5. Sapatti, ilta 3. Moos. 20:24-26 ”Jumalan tykö tuleva osoittaa persoonallisuudellaan, että Vapahtaja on tullut hänen elämäänsä ja johtaa kaikkea, hallitsee kaikkea. Sellainen ihminen kysyy aina: Onko tämä sinun tahtosi ja sinun tiesi, Vapahtajani? Hän katsoo aina ylös Jeesukseen, uskon alkajaan ja täydelliseksi tekijään. Hän kysyy neuvoa jumalalliselta Ystävältään kaikessa toiminnassaan, koska hän tietää, että hänen voimansa riippuu tästä luottamuksesta. Hän on tehnyt säännöksi kohottaa mielensä Jumalan puoleen jokaisessa vaikeudessa." MS 1900. HARTAUSKIRJA tekstit joka aamulle ja illalle. Sitten on myös sapattiläksykirjaset tietysti ja onpa vielä "Sapatin Vartija". Vartija tekstit 12 kk:lle eli 12 tekstipläjäystä. Paljon lukemista ... se pitää kiinni kultissa. Mutta nämä ovat tosissaan, aivan niinkuin ovat jehovalaiset tosissaan. Mutta Suomen Adventtikirkossa vain leikitään uskonnollisuudella. Se on valeadventistijärjestö. Juu - selvyyden vuoksi sanon, etten suosittele tuota aitoakaan a-lahkoa, sillä ei kenenkään pidä tuollaisen manipuloivan läksytyksen alle mennä. IDENEB

• alex-kasi

jos ei lue kuin Uuttatestamenttia - ei voi olla oikein perillä koko Raamatun sanomasta..

• ”Kymmenen käskyä kuuluu raastupaan eikä saarnastuoliin. Kaikki ne, jotka ovat tekemisissä Mooseksen kanssa, menevät varmasti perkeleen huomaan. Hirteen Mooseksineen!” Noin jyrähtää Johannes Agricola. Mutta miksi tuollainen pyhä kiivaus? Kas kun lain tehtävä on rakkikoirana ajaa synnin tuskainen ihminen Kristuksen huomaan - ja sitten päästää irti. Siitä lähtien pitää armon kasvattaman uudestisyntynyttä sisällä Jumalan valtakunnassa. Sitäpaitsi lakiin luottaminen on pettävää. Mooses kielsi vain fyysisen tappamisen, mutta Jeesus sanoo jo senkin ansainneen "helvetin tulen" - sen joka herjaa lähimmäistään. Vanhaan Testamenttiin liiaksi perehtyneet ovat vaarassa jäädä ulkopuolelle, "kirotuksi pois Kristuksesta".

• että antin kolaamiset
        AnttiVKantola kirjoitti:

”Kymmenen käskyä kuuluu raastupaan eikä saarnastuoliin. Kaikki ne, jotka ovat tekemisissä Mooseksen kanssa, menevät varmasti perkeleen huomaan. Hirteen Mooseksineen!” Noin jyrähtää Johannes Agricola. Mutta miksi tuollainen pyhä kiivaus? Kas kun lain tehtävä on rakkikoirana ajaa synnin tuskainen ihminen Kristuksen huomaan - ja sitten päästää irti. Siitä lähtien pitää armon kasvattaman uudestisyntynyttä sisällä Jumalan valtakunnassa. Sitäpaitsi lakiin luottaminen on pettävää. Mooses kielsi vain fyysisen tappamisen, mutta Jeesus sanoo jo senkin ansainneen "helvetin tulen" - sen joka herjaa lähimmäistään. Vanhaan Testamenttiin liiaksi perehtyneet ovat vaarassa jäädä ulkopuolelle, "kirotuksi pois Kristuksesta".

menee taas penkin alle. parempi ois lukea ja siteerata raamattua kuin agrikolaa

• uteljas

Taitaa olla paree alexinkin olla vaan tuntematta Vanhaa Testamenttia, juutalaisten lakikirjaa! Ja vielä parempi on alexin olla tietämättä noudattamatta jättämistä seuraavista rangaistuksista. Kannattaa ennemmin väittää, että siitä seuraa vain ihana tiedottomuus ja lopulta olemattomaksi muuttuminen! 2. Moos. 35:3 Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin." 4. Moos. 15:32 Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä. 4. Moos. 15. 33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen. 34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä. 35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella". Entä monesko kymmenestä käskystä on: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" Luterilaisena varmasti tunnet hyvin katekismuksen. Jelpin sinua alex, hyvä kaveri ... etsipä tuosta! http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html uteljas tietämään vastauksen numeroina

• ojennukseen

• Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; Joh. 7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" VAIN UUDESTISYNTYNYT VOI YMMÄRTÄÄ VANHAA TESTAMENTTIA SILLÄ SE TODISTAA JEESUKSESTA - ja tuntee vaikkei olisi kukaan opettanut, sillä Jeesushan siellä on punaisena lankana 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. ESIMERKIKSI JOB KATSOI UUDEN TESTAMENTIN AIKAAN Job 19:22- 22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani? 23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan, 24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi! 25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. 26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. MOOSES JA LAIT TODISTI TULEVASTA UUDESTA AJASTA Hepr 3:5 Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä VASTEDES piti sanottaman, ENKELITKIN KATSOIVAT UUTEEN EIKÄ VANHAAN - ei vanhaa testamenttia voi ymmärtääkään, ellei todella hyvin ole ensin sisäistänyt Uutta Testamenttia, epäilemättä siitä sanaakaan 1. Piet. 1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan TEITÄ, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa. "Teitä"! Amen -meitä Uuden Testamentin kuluttajia palvelemaan valjastettiin taannoin kaikki vanhan testamentin aikaiset! Hepr 11:39-40 39 Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; 40 sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen. Siunattu Herran Sana! Antti

• halventamaan

Jumalan asettamaa PYHÄÄ päivää. Pyhyys ei siis merkitse sinulle mitään eli Jumala ei merkitse sinulle mitään.

• Lukemaan Uutta Testamenttia!

Vanha Testamentti odottaa Jeesuksen päiviä ja todistaa Jeesuksesta. Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; V.T. ja U.T. todistaa Jeesuksesta, ei mistään muusta! Joh. 7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" VAIN UUDESTISYNTYNYT VOI YMMÄRTÄÄ VANHAA TESTAMENTTIA SILLÄ SE TODISTAA JEESUKSESTA - ja tuntee vaikkei olisi kukaan opettanut, sillä Jeesushan siellä on punaisena lankana 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. ESIMERKIKSI JOB KATSOI UUDEN TESTAMENTIN AIKAAN Job 19:22- 22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani? 23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan, 24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi! 25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. 26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. MOOSES JA LAIT TODISTI TULEVASTA UUDESTA AJASTA Hepr 3:5 Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä VASTEDES piti sanottaman, ENKELITKIN KATSOIVAT UUTEEN EIKÄ VANHAAN - ei vanhaa testamenttia voi ymmärtääkään, ellei todella hyvin ole ensin sisäistänyt Uutta Testamenttia, epäilemättä siitä sanaakaan 1. Piet. 1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan TEITÄ, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa. "Teitä"! Amen -meitä Uuden Testamentin kuluttajia palvelemaan valjastettiin taannoin kaikki vanhan testamentin aikaiset! Hepr 11:39-40 39 Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; 40 sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen. Siunattu Herran Sana!

• löytää raamatusta

semmonen paikka, jossa Jeesus mainitsee kuusi käskyä ja lopeta tuo kirjoitteleminen ja valehteleminen, että Jeesus ei käske pitää käskyjä, kaikkia, jotka ovat Kirjaan kirjoitetut.

• Uuteen liittoon!

Vanha Testamentti odottaa Jeesuksen päiviä ja todistaa Jeesuksesta. Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; V.T. ja U.T. todistaa Jeesuksesta, ei mistään muusta! Joh. 7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" VAIN UUDESTISYNTYNYT VOI YMMÄRTÄÄ VANHAA TESTAMENTTIA SILLÄ SE TODISTAA JEESUKSESTA - ja tuntee vaikkei olisi kukaan opettanut, sillä Jeesushan siellä on punaisena lankana 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. ESIMERKIKSI JOB KATSOI UUDEN TESTAMENTIN AIKAAN Job 19:22-26 22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani? 23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan, 24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi! 25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. 26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. MOOSES JA LAIT TODISTI TULEVASTA UUDESTA AJASTA Hepr 3:5 Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä VASTEDES piti sanottaman, ENKELITKIN KATSOIVAT UUTEEN EIKÄ VANHAAN - ei vanhaa testamenttia voi ymmärtääkään, ellei todella hyvin ole ensin sisäistänyt Uutta Testamenttia, epäilemättä siitä sanaakaan 1. Piet. 1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan TEITÄ, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa. "Teitä"! Amen -meitä Uuden Testamentin kuluttajia palvelemaan valjastettiin taannoin kaikki vanhan testamentin aikaiset! Hepr 11:39-40 39 Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; 40 sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen. Siunattu Herran Sana!    

• oikeus valehdella
        Uuteen liittoon! kirjoitti:

Vanha Testamentti odottaa Jeesuksen päiviä ja todistaa Jeesuksesta. Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; V.T. ja U.T. todistaa Jeesuksesta, ei mistään muusta! Joh. 7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" VAIN UUDESTISYNTYNYT VOI YMMÄRTÄÄ VANHAA TESTAMENTTIA SILLÄ SE TODISTAA JEESUKSESTA - ja tuntee vaikkei olisi kukaan opettanut, sillä Jeesushan siellä on punaisena lankana 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. ESIMERKIKSI JOB KATSOI UUDEN TESTAMENTIN AIKAAN Job 19:22-26 22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani? 23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan, 24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi! 25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. 26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. MOOSES JA LAIT TODISTI TULEVASTA UUDESTA AJASTA Hepr 3:5 Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä VASTEDES piti sanottaman, ENKELITKIN KATSOIVAT UUTEEN EIKÄ VANHAAN - ei vanhaa testamenttia voi ymmärtääkään, ellei todella hyvin ole ensin sisäistänyt Uutta Testamenttia, epäilemättä siitä sanaakaan 1. Piet. 1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan TEITÄ, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa. "Teitä"! Amen -meitä Uuden Testamentin kuluttajia palvelemaan valjastettiin taannoin kaikki vanhan testamentin aikaiset! Hepr 11:39-40 39 Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; 40 sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen. Siunattu Herran Sana!    

ja puhua soopaa sen, minkä sylki suuhun tuo. Hän väittää, että Jeesus ei opettanut, kuin vain viittä käskyä, mutta häneltä lienee jäänyt näkemättä, että Jeesus opetti kaikkia käskyjä ja evankelistat kirjasivat niistä kuusi ylös.

• oikeus valehdella kirjoitti:

ja puhua soopaa sen, minkä sylki suuhun tuo. Hän väittää, että Jeesus ei opettanut, kuin vain viittä käskyä, mutta häneltä lienee jäänyt näkemättä, että Jeesus opetti kaikkia käskyjä ja evankelistat kirjasivat niistä kuusi ylös.

Miten paatunut oletkaan! Etkö jo usko, että koetan palauttaa käskyt mieliin ja sydämiin? Vaikka et tosiaankaan voi löytää Raamatusta, että Jeesus olisi luetellut enempää kuin 6 käskyä laintauluista. Ja korosti vain yhtä, arkielämän ehdottomasti tärkeintä käskyä. Ja tuossa alla selvitän, miksi Jeesus juuri sitä käskyä korosti ja vain siitä esitti syvällisen tulkintansa. Uskokaa jo: KÄSKYJÄ EI VOI POISTAA ! Kirjoittanut: AnttiVKantola 13.5.2009 Anteeksi vaan jeesusmainen kielenkäyttöni, mutta olisi kuin heittäisi helmiä sioille, jos vielä vastailisin tuolla kolme-enkelin aloittamassa ketjussa ("Voidaanko keskustella sovussa?" !) ( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 43896768 ) uudelleen ja uudelleen, perustellusti, muutaman vikoilijan huomautuksiin. Vaikka kuinka suurin kirjaimin VAKUUTAN, että käskyjä ei ole poistettu - he inisevät, että miksi sinä, Antti, poistat käskyt. Käskyt eivät voi poistua ennenkuin "alkuaineet kuumuudesta sulavat", sillä Jeesus on elävä Sana ja käskee Pyhän Hengen kautta ja toivottavasti meillä on uskonkuuliaisuus! En tietenkään arvosta arkistoissa pölyttyviä painettuja tai printattuja käskyjä. Nehän ovat vain tahroja paperilla, eikä niistä asiat miksikään muutu. Mutta uskoni käskyihin perustuu Jeesuksen luokse tulleen sadanpäämiehen uskoon. Tuo kapteeni ei tarvinnut Jeesusta henk.koht. luokseen, vaan pyysi Jeesukselta ainoastaan käskysanaa mukaansa - niin tuon päällikön palvelija paranee. Niin paljon hän rakasti sairastunutta palkkalaistaan, että tahtoi itse viedä parantavan sanan vuoteen luokse! Kun Jeesus ihmettelee tuon PAKANAN uskoa, tämä itse ei näe siinä mitään ihmeellistä ... Matt 8:9 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee." Käskysana tekee tehtävänsä ja sillä siisti! Käskijä luottaa toiseen käskijään!! Sikasiistiä!!! Ei tarvitse tietää syljen koostumusta, eikä Jumalan sormen paksuutta - sillä oleellista eräässäkin tapauksessa oli Herran käskysana: "Aukene!": Mark 7 33 Niin hän otti hänet erilleen kansasta, pisti sormensa hänen korviinsa, sylki ja koski hänen kieleensä 34 ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene. Käskysana itse tekee kuuroistakin kuulevia. Jeesus on ksäkysanan takana, sillä Hän on elävä Sana. Kunpa oppisimmekin huokaisemaan ylöspäin ja käyttämään sitten käskysanaa! Kaarlo Syväntö kirjasessaan "Vanhan Testamentin käännösvirheitä", korjaa erään kohdan kuulumaan: "Käskekää te minua". Pietari käski: "Käske minun tulla luoksesi vettä pitkin kävellen". Kun itsekin tottelemme, alamme luottaa käskysanaan. Käskysana on hyvä ja pyhä !!! Room. 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. Vakuuttaa Antti Koko kiintoisa keskustelu ... http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043919108

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      73
      1279
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      748
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      118
      696
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56