http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=8628&Itemid=38 "Turun Martinseurakunnan entinen pastori ja nykyinen Gospel Cafén toiminnanjohtaja Jari Kuismin silmissä luterilainen kirkko on vieraantunut tunnustuksestaan ja menettänyt näin uskottavuutensa. Kuisminin mielestä kirkon johto on lakannut pitämästä Raamattua Jumalan sanana ja ylimpänä auktoriteettina.... ...Kuismin korostaa eropäätöksen syntyneen useiden vuosien aikana. Seurakuntapapin työtä hän ei ole tehnyt enää kymmeneen vuoteen. Kuismin haluaa ennen kaikkea kritisoida pappien kehnoa koulutusta. - Opetuksessa lähdetään siitä, ettei pappien tarvitse itse uskoa tunnustuksen mukaisesti. Riittää kunhan hallitsee uskonnollisen kielen. Tämä on pöyristyttävää harhautusta. Uskovien on tullut aika lähteä kirkosta." - Eiköhän se ole maallistunut instituutiokirkko tullut tiensä päähän. Sivistyneemmälle, ei taikauskoiselle se on turha laitos ja kiihkohihhulille taas ei tarpeeksi fundamentalistinen ja liian maallistunut.
Pappi eroaa
8
1640
Vastaukset
- oikeassa on
Jätit parhaan osan pois: "Kuismin katsoo, ettei hänellä ole enää mitään mahdollisuuksia yrittää vaikuttaa kirkon tulevaisuuteen sen sisältä käsin. Hän pitää eroa välttämättömänä ratkaisuna ja toivoo muiden seuraavan hänen esimerkkiään. - Kaikkien Raamatulle uskollisten tulisi erota kirkosta, Kuismin toteaa." Mielestäni Kuismin on ihan oikeassa, ei homovastaisuudessaan, vaan siinä, että paras tapa vaikuttaa on erota kirkosta.
- löysit artikkelista?
omituinen tulkinta mielestäni, ehkä samanlaista vastaisuutta siinä on kuin muihinkin synnin kanssa kamppaileviin. Homofiilia on vain niin syvällä tämän päivän yhteiskunnassa/kirkossa, että jokainen kriittinen sana tulkitaan homovastaisuudeksi. Itse erosin kirkosta jo silloin kun Tampereen hiippakunnan piispa savusti Markku Koivistoa ulos kirkosta. Ja suosittelen muuten kaikille, jotka eroatte, että myös ilmoitatte samassa yhteydessä syyn, miksi eroatte. Näin minäkin tein, mutta en saanut hiippakunnan kansliasta minkäänlaista vastausta.
- linkin...
löysit artikkelista? kirjoitti:
omituinen tulkinta mielestäni, ehkä samanlaista vastaisuutta siinä on kuin muihinkin synnin kanssa kamppaileviin. Homofiilia on vain niin syvällä tämän päivän yhteiskunnassa/kirkossa, että jokainen kriittinen sana tulkitaan homovastaisuudeksi. Itse erosin kirkosta jo silloin kun Tampereen hiippakunnan piispa savusti Markku Koivistoa ulos kirkosta. Ja suosittelen muuten kaikille, jotka eroatte, että myös ilmoitatte samassa yhteydessä syyn, miksi eroatte. Näin minäkin tein, mutta en saanut hiippakunnan kansliasta minkäänlaista vastausta.
http://www.eroakirkosta.fi toimii, olen testannut :)
- en tarvii
linkin... kirjoitti:
http://www.eroakirkosta.fi toimii, olen testannut :)
Eroa SAK.sta. Kun eroa sak sta ja liityt loimaan ytk kassaan saat samat lakisääteiset oikeudet kuin liittoon kuuluvakin henkilö.YTK kassan vuotuinen jäsenmaksu on 60 euroa. Laskeppa duunari mitä sinun palkastasi viedään liiton jäsenmaksujasi. Jos jäät työttömäksi YTK kassan jäsenellä ja sak hon kuuluvalla henkilöllä on täsmälleen samat työttömyyskorvaukset.Usein kuulee puhuttavan että kannattaa erota kirkosta kirkollisveron vuoksi .Myös kannattaa erota liitosta liiton veron vuoksi.
- Anonyymi
Jari Kuisminia olen ollut kuulemassa kauan sitten katulähetyksessä. Hänen puheensa oli Raamattua kunnioittavaa, uskoa vahvistavaa kaunista ja totta
Enää en ole kirkossa käynyt, koska luottamuksen puute Raamatun Pyhään Sanaan, on omassakin seurakunnassa niin ilmeinen.
Jari Kuisminia olen kaipaillut.
Olisin toivonut löytäväni jonkin videon hänen saarnastaan, tai jostain hartauspuheesta.
Siunausta sinulle!
Kiittäen
Riitta Juva- Anonyymi
Tosiaan: kiitos papille, joka hajottaa kirkkoa!!!! Erotkaa muutkin!!! YES!!!
- Anonyymi
PAPPEUS ON KURJA VIRKA😇🥱
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun-pelkka-kutsumus-ei-riita-porvoolainen-pappi-elefteria-tietaa-miksi-kirkon-tyontekijat-uupuvat/8907134
Odotetaan, että me olemme koko ajan läsnä, ihan rajattomasti kaikessa mukana
Papeilla on vapaita viikonloppuja noin yksi kuukaudessa. Sunnuntaista ja iltatöistä ei makseta lisäkorvauksia. Palkka on keskimäärin 3 350 euroa.
Ristin painoa voisi vähentää palkkauksella, resursseilla ja oman henkilökohtaisen kasvun tukemisella.
– Mekin olemme vain ihmisiä.- Anonyymi
Aika hyvä palkka P*skanpuhumisesta. Olisit onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .553045Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472871Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242659Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3461737- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193937- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790