Epätoivoinen KEPU on huutamassa pressaehdokkaakseen valehtelija Anneli Jäätteenmäkeä. Jäätteenmäellä on tapana puhua vain niin totta kuin osaa. Hän yllytti korkean virkamiehen virkarikokseen ja väitti tietojen kuitenkin tulleen pyytämättä ja yllätyksenä. Roskajoukko koko KEPU.
Anneli Jäätteenmäki - valehtelija
11
272
Vastaukset
- Tietäjä ianikuinen
Suomi ei olisi kestänyt Paavo Lipposen pääministeriyttä enää hetkeäkään, kaveri alkoi kehittyä ystävänsä Silvio Berlusconin kaltaiseksi öykkäriksi. Milloinkahan muuten Lipponen saadaan valtakunnanoikeuteen maanpetoksesta? Siitähän oikeasti kyse on Jäätteenmäen tapauksessa, Suomessa ilmiantaja on rikollinen, ei varsinainen rikoksen tekijä.
- Politiikan tutkija
Kepulaiselle petos ja valehtelu ovat toinen luonto. Kepulainen imee valehtelun jo äidinmaidossa, harjoittelee sitä Vesaisissa ja opiskelee Alkio-opistossa. Jäätteenmäki valehtelijana on tyypillinen kepukoulun kasvatti.
- olisi vienyt
suomen sotaan, kiitos anneli että pelastit suomen, hyvä keskusta. me äänestämme annelin nyt suurella määrällä ääniä eu: parlamenttiin, siinä on nainen paikallaan.
- edellisen kirjoittaja,
Tuon sinun hengentuotteen luettuani tiedän ketä äänestän EU vaaleissa.
En koskaan ole mihinkään puolueisiin ollut sitoutunut,mutta AnneliJäätteenmäki
saa minun ääneni näissä vaaleissa.
- ÉDES VALEHTELI
Mitään.näillä isommilla ryöväreillä oli vaan kiire päästä ryöstämään ja itselleen ottamaan ja optiota antamaan kavereilleen.PALJON ISOMMAT RIISTÄJÄT SINNE PAMPPUJEN PALLILLE Nousi jäätteenmäen jälkeen.on tätä touhua tässä seurattu.ENEMMÄN TÄMÄ Vanhanen valehtelee ja KOKO AJAN:
- Ahmed Saunabad
Oikea virkamies ei yllyty, vaan tekee velvollisuutensa.
- takaisin
vei keskustan vaali voittoon,vanhasen aika taas vie alas päin keskustaa.NAISET nostaa ukot suosta.Hyviä naisiakin on,mutta kun ei ehdi rauhassa tehdä työtään.Kun joku ukko keksii tulla asit pilaamaan.ANELI OLI LOISTAVA:
- näytät toteen
väitteesi.Asiahan voi olla juuri niinkuin Jäätteenmäki sanoo.
Nämä on asioita missä on sana sanaa vastaan.Sitäpsitsi,
mikä kuvittelet olevasi nimeämään satojatuhansia sinulle
tuntemattomia ihmisiä roskajoukoksi?Ota hyvä ihminen
lääkkeesi,se aika on nyt. - Anttilan sian
valehtelemaan. Hyvä Anneli kun syrjäytit Lipposen ruunan. Teit isänmaalle korvaamattoman palveluksen.
- jo toitottanut
vuodesta vuoteen. Kun otetaan huomioon ettei tuohon tai sinuun kukaan usko niin on pakko todeta, sinä olet mielenvikainen.
- Otsikossa hymiö
18.6.2003 Pääministerin ilmoitus Irak-keskustelun taustoista
Pääministeri Anneli Jäätteenmäki
”Arvoisa puhemies!
Oikeuskanslerilta toukokuun alussa saamani neuvon mukaisesti olen pidättäytynyt pääministerinä julkisesti kommentoimasta Irak-vuotoa koskevia tutkimuksia. Olen eilen keskustellut oikeuskanslerin kanssa ja ottanut selville, että voin julkistaa asiaan liittyvät tietoni. Kansleri on tämän hyväksynyt. Samat asiat olen kertonut viime viikolla viranomaisille, kun minua kuultiin asiassa todistajana. Tämän perusteella annan asiasta nyt ilmoituksen eduskunnalle. Halusin tehdä sen ensimmäisessä mahdollisessa tilaisuudessa.
Joudun ensiksi palauttamaan mieliin, mistä vaalien alla käydyssä keskustelussa oli kysymys silloisen opposition näkökulmasta. Pidin silloin ja pidän edelleen tärkeänä, että keskustelua käytiin, koska lähestyvä Irakin sota askarrutti kaikkia kansalaisia. Lisäksi viime eduskuntavaalit olivat ensimmäiset uuden perustuslain aikana, jolloin hallitus on osaltaan eduskunnalle parlamentaarisessa vastuussa myös ulkopolitiikasta. Nykyaikaisessa Suomessa on tärkeätä, että ulkopolitiikan tosiasiat ovat kansalaisten tiedossa ja niistä voidaan käydä avointa keskustelua. Demokraattisessa maassa kansalaisten on saatava tietää, mitä heidän turvallisuudestaan päätetään tai sovitaan.
Käyty keskustelu johti siihen, että hallitus täsmensi Irak-politiikkaansa 7. maaliskuuta, jolloin myös silloinen oppositio saattoi siihen täysin yhtyä. Itse asiassa nykyinen hallituskin on jatkanut tuolloin määritellyllä laajaan kansalliseen konsensukseen perustuvalla linjalla. Itse sisällön osalta käyty keskustelu on käytännössä vahvistanut johdonmukaiseen politiikkaan perustuvia ulkosuhteitamme.
Vaalikeskustelun aikana sain suurimman oppositiopuolueen puheenjohtajana runsaasti tietoja useista lähteistä sekä suullisesti että kirjallisesti. Keskustelin Irak-asiastakin hyvin monien ihmisten kanssa. Julkisuudesta poissa olleet tiedot tulivat minulle poikkeuksellista tietä, joten minun on ollut hyvin vaikea puhua asiasta. Välttelevistä lausunnoista on ymmärrettävästi syntynyt epäjohdonmukainen kuva. Uskon, että nyt esittämieni tietojen valossa muodostuu oikea kuva.
Ulkoministeriön salaisia Irak-asiakirjoja en ole pyytänyt enkä saanut. Annoin Irak-vuotoa koskevan todistajalausunnon viranomaisille 11.6. Kuulemisen yhteydessä minulle esitettiin useita ulkoministeriön alkuperäisiä, salaisiksi leimattuja asiakirjoja. Totesin, etten ollut koskaan nähnyt kyseisiä asiakirjoja. On tärkeätä, että tutkinnassa selviää, kuinka kyseiset asiakirjat ovat päätyneet julkisuuteen.
Antaessani Irak-vuotoa koskevan todistajalausunnon viranomaisille 11.6. kerroin, että nettisivuillani ja vaalikeskusteluissani esittämäni tiedot perustuivat Martti Manniselta faksilla saamiini kahteen niin sanottuun briefing-muistioon, joista toinen oli Mannisen kirjoittama ja toinen kooste, joka myöhemmin on ilmennyt koosteeksi ulkoministeriön Grosman-asiakirjasta. En ollut näitäkään muistioita pyytänyt, ja ne tulivat minulle yllätyksenä. — En ollut pyytänyt, ja ne tulivat minulle yllätyksenä.
Minulle on ollut alusta alkaen selvää, että tosiasioiden on tultava esiin sekä ulkopolitiikassa että siinä, miten nämä tosiasiat on saatu julkisuuteen. Tämän ilmoituksen viivästyminen ei ole johtunut minusta vaan virallisen tutkinnan edellyttämästä pidättyvyydestä.
Nyt kun olen voinut tietoni julkistaa, esittänen pahoitteluni tasavallan presidentille. Olen hänen kanssaan asiasta keskustellut. Uskon totuuden parantavaan voimaan demokraattisessa yhteiskunnassa. Maamme on osa muuttuvaa maailmaa. Vain demokraattisen keskustelun ja avoimuuden pohjalta voimme kehittää ja vahvistaa ulkopolitiikkaamme tässä muuttuvassa maailmassa.”
18.6.2003 Yle Teksti-TV ”Manninen: Jäätteenmäki pyysi tietoja
Presidentin neuvonantaja Martti Manninen sanoo, että pääministeri Anneli Jäätteenmäki pyysi häneltä tietoja Irak-keskusteluista.
Jäätteenmäki otti minuun yhteyttä ennen ensimmäistä vaalikeskustelua ja pyysi tapaamista, Manninen sanoi STT:lle.
Mannisen mukaan Jäätteenmäki oli kiinnostunut Irak-aineistosta ja antoi hänelle salaisen faksinumeronsa.
Jäätteenmäki sanoi tänään eduskunnalle, ettei hän ollut pyytänyt tietoja ja että Mannisen lähettämät faksit tulivat hänelle yllätyksenä.”
18.6.2003 ”Jäätteenmäki pyytää eroa pääministerin tehtävistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627