Etsivä TODELLA

tulee löytämään Kiitos Jumalalle se sana jonka Jumala Poikansa kautta on sanonut ON TOSI. Itse olen saanut tulla löytämään Totuuden Jeesuksessa Kristuksessa SEN tien kautta jonka Jeesus sanassa on ilmoittanut ja TIEDÄN muuta Tietä TAIVAASEEN Isän huomaan EI ole. ON vain YKSI TIE ja sen tien Jeesus on sanassa viitoittanut EI KUKAAN joka tuon tien sivuaa tule löytämään Isän kotiin. Se on Jumalan ITSENSÄ SÄÄTÄMÄ TIE jota kukaan EI VOI muuksi muuttaa.

44

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • "...joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi (2.Kor. 3:6). -- Mitä Paavali tarkoittaa kirjaimella, joka kuolettaa? Paavali viittaa tässä tuttuun profetiaan (Jer. 31:31) uudesta liitosta, anteeksiantamuksen liitosta, jonka Herra oli tekevä kansansa kanssa tulevina päivinä. Vanhan liiton perustana oli laki (kirjain). Sen liiton Israel oli rikkonut. Kirjain tarkoittaa lain käskyjä, kuoleman virkaa (2. Kor. 3:7-11). Uuden liiton palvelijana Paavalilla on Hengen virka (8), jota virkaa hän toimittaa julistamalla evankeliumia. Lain kirjain siis kuolettaa, mutta Henki antaa elämän evankeliumin kautta. Paavali sanoo saman asian myös Room.7:6-10 -- 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. 7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse." 7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, 7:10 ja minä kuolin... Lain kautta tulee tietoisuus synnistä. Tämä on kuolettavan kirjaimen merkitys Raamatussa.

• si vasta
        Tapio522 kirjoitti:

"...joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi (2.Kor. 3:6). -- Mitä Paavali tarkoittaa kirjaimella, joka kuolettaa? Paavali viittaa tässä tuttuun profetiaan (Jer. 31:31) uudesta liitosta, anteeksiantamuksen liitosta, jonka Herra oli tekevä kansansa kanssa tulevina päivinä. Vanhan liiton perustana oli laki (kirjain). Sen liiton Israel oli rikkonut. Kirjain tarkoittaa lain käskyjä, kuoleman virkaa (2. Kor. 3:7-11). Uuden liiton palvelijana Paavalilla on Hengen virka (8), jota virkaa hän toimittaa julistamalla evankeliumia. Lain kirjain siis kuolettaa, mutta Henki antaa elämän evankeliumin kautta. Paavali sanoo saman asian myös Room.7:6-10 -- 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. 7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse." 7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, 7:10 ja minä kuolin... Lain kautta tulee tietoisuus synnistä. Tämä on kuolettavan kirjaimen merkitys Raamatussa.

Galatalaiskirje 5 Kristityn vapaus 1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Ef. 2:5     että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. [Kol. 2:13] Ef. 2:8     Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

• ON Raamatussa Jumalan sanoma Totuus: "Kirjain ja Henki Hän on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen. Sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi*." Joten minkälaiset Raamatut täällä ihmisillä onkaan?

• ja todella on TOTTA siis tämäkin: "Hän on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen. Sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi*." Kuolleita on PALJON, kun on jääty tuijottamaan KIRJAIMIIN ja miten ihmeellistä VAIN osaan kirjaimista, vain NIIHIN mistä liha tykkää.

• ymmärtää lopultakin

että esität vain omaa mielipidettäsi. Se on tasan samanarvoinen kuin muutkin mielipiteet, ei vähempää mutta ei takuulla enempääkään. Sulla on vapaus uskoa mitä haluat ja niin on toisillakin, muista se. Mene kadulle saarnaamaan ja jätä foorumi keskustelijoille. Vai omaa uskoasiko sinun pitää täällä lujittaa? Kirjoituksistasi henkii näkemys, että KAIKI muut ovat jotain ns. lihauskovaisia ja sinä joku pyhimys.

• "Hän on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen. Sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi*." Omia ihmisten mielipiteitä nämä keskustelut on pullollaan, Jumalan Totuutta uskomattoman vähän.   

• Kun ei käänny, ei nosta otsaansa siitä kirjaimesta ylöspäin pyytämään, niin kuolleena pysyy, niin sanoo Jeesuskin: Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta. Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän. Ja aivan niin on, kääntymättömänä ihminen itsessään pysyy kuolleena, hengettömänä ja ymmärtämättömänä, ymmärtämättömänä Jumalan tahdolle. Elää turhanpäiväistä elämäänsä.

• Hssu kirjoitti:

Kun ei käänny, ei nosta otsaansa siitä kirjaimesta ylöspäin pyytämään, niin kuolleena pysyy, niin sanoo Jeesuskin: Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta. Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän. Ja aivan niin on, kääntymättömänä ihminen itsessään pysyy kuolleena, hengettömänä ja ymmärtämättömänä, ymmärtämättömänä Jumalan tahdolle. Elää turhanpäiväistä elämäänsä.

vaikka ihmiset muuta väittävät. Kirjaimen mukaan pysyy KUOLLEENA, HENKI ainoastaan TEKEE ELÄVÄKSI. Ja kun EI tähän Jumalan sanaan uskota niin voi, voi. Turmiollista on silloin aukoa suutaan minä uskon, kun EI KERTA USKO. Onhan se niin johonkin jokainen uskoo, MUTTA JUMALAA USKOO uskomattoman vähän. Uskot joita on pilvin pimein OHI JUMALAN TOTUUDEN johdattavat aivan samaan kuin jumalattomien tie.

• onkin keskustelupalsta,,
        ArmiK kirjoitti:

"Hän on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen. Sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi*." Omia ihmisten mielipiteitä nämä keskustelut on pullollaan, Jumalan Totuutta uskomattoman vähän.   

jossa keskustellaan. Sinä sen sijaan jankutat sitä totuuttasi, joka on oman mielesi mukainen totuus. Ihmisten kirjoittama sana pitää tajuta ja ymmärtää. Ei Raamatun lauseiden kopioiminen tee uskovasta parempaa kuin muut, koska joka itsensä ylentää, se alennetaan. Kopio tämäkin vain esimerkkinä. Hokea osaa papukaijatkin.

• onkin keskustelupalsta,, kirjoitti:

jossa keskustellaan. Sinä sen sijaan jankutat sitä totuuttasi, joka on oman mielesi mukainen totuus. Ihmisten kirjoittama sana pitää tajuta ja ymmärtää. Ei Raamatun lauseiden kopioiminen tee uskovasta parempaa kuin muut, koska joka itsensä ylentää, se alennetaan. Kopio tämäkin vain esimerkkinä. Hokea osaa papukaijatkin.

näkyi sinun viestistäsi. Kuka on pyytänyt sinua avaamaan kirjoituksia joita tuon Isän sydämeltä Jeesuksessa? Sinulla on aivan vapaus keskustela niitä näitä niiden kanssa jotka samoin tekevät. Kerran joudutte niistä vain tiliä tekemään, sillä ei tämä kirjoittelu täällä ole pelkkää kirjoittelua VAAN TÄÄLLÄ syötetään ihmisille väärää ruokaa ja näin johdetaan ihmisiä yhä syvemmälle vääryydessä. Kun et siis voi sietää sitä sanomaa mikä Jumalasta on niin jätä silloin avaamatta minun ja Hssun kirjoitukset.

• olisikinkaikkien
        ArmiK kirjoitti:

näkyi sinun viestistäsi. Kuka on pyytänyt sinua avaamaan kirjoituksia joita tuon Isän sydämeltä Jeesuksessa? Sinulla on aivan vapaus keskustela niitä näitä niiden kanssa jotka samoin tekevät. Kerran joudutte niistä vain tiliä tekemään, sillä ei tämä kirjoittelu täällä ole pelkkää kirjoittelua VAAN TÄÄLLÄ syötetään ihmisille väärää ruokaa ja näin johdetaan ihmisiä yhä syvemmälle vääryydessä. Kun et siis voi sietää sitä sanomaa mikä Jumalasta on niin jätä silloin avaamatta minun ja Hssun kirjoitukset.

jättää avaamatta sinun kirjoituksesi. Ne uhkuvat omahyväisyyttä, itsekeskeisyyttä ja kaikkitietäväisyyttä. Olet selvästi lahkolainen, viimeisen päälle fundamentalistinen uskis. Et näe muuta kuin itsesi ja luulet olevasi jokin guru. Koska alat tehtä hyvää lähimmäisillesi sen sijaan, että puolipeitetysti olet tuomitsemassa? Ei ole kauaa kun ts oli sinulle kaikki kaikessa. Mites nyt on, tuuliviiri?

• olisikinkaikkien kirjoitti:

jättää avaamatta sinun kirjoituksesi. Ne uhkuvat omahyväisyyttä, itsekeskeisyyttä ja kaikkitietäväisyyttä. Olet selvästi lahkolainen, viimeisen päälle fundamentalistinen uskis. Et näe muuta kuin itsesi ja luulet olevasi jokin guru. Koska alat tehtä hyvää lähimmäisillesi sen sijaan, että puolipeitetysti olet tuomitsemassa? Ei ole kauaa kun ts oli sinulle kaikki kaikessa. Mites nyt on, tuuliviiri?

valheen herran tahto, ettei kukaan Jeesuksen Kristuksen sanomaa saisi kuulla vaan ainoastaan niitä näitä pehmosia jotka eivät ketään tule johdattamaan Isän luo. Näin ristiriitaista on ihmisten keskustelut, ensin sanotaan tuot omiasi ja sitten kun saadaan kuulla tuodaankin Jeesuksen Kristuksen sanomaa sanotaan täällä keskustellaan SIIS PUHUTAAN OMIA? Ja mikä hätä muiden puolesta? SE kun itse ei olla tahdottu sisälle käydä niin ei muidenkaan toivottaisi sisälle käyvän. Mikä sen parempaa olisikaan, että vain ne tulisivat avaamaan kirjoitukset joille Jumala saa puhua, sillä EI JUMALA kaipaa valheellisia viestejä Totuutensa perään.

• ---------.
        olisikinkaikkien kirjoitti:

Ymmärrä Armia, sillä se väitti kivenkovaan Raamattu palstalla että Jeesus uhrattiin saatanalle, että se siitä.

• valheellisia tekstejä,
        ArmiK kirjoitti:

valheen herran tahto, ettei kukaan Jeesuksen Kristuksen sanomaa saisi kuulla vaan ainoastaan niitä näitä pehmosia jotka eivät ketään tule johdattamaan Isän luo. Näin ristiriitaista on ihmisten keskustelut, ensin sanotaan tuot omiasi ja sitten kun saadaan kuulla tuodaankin Jeesuksen Kristuksen sanomaa sanotaan täällä keskustellaan SIIS PUHUTAAN OMIA? Ja mikä hätä muiden puolesta? SE kun itse ei olla tahdottu sisälle käydä niin ei muidenkaan toivottaisi sisälle käyvän. Mikä sen parempaa olisikaan, että vain ne tulisivat avaamaan kirjoitukset joille Jumala saa puhua, sillä EI JUMALA kaipaa valheellisia viestejä Totuutensa perään.

jota "evankelistat" luulevat totuudeksi, ei kukaan kaipaa. Tehkää hyviä tekoja, älkää puhuko tyhjiä, omahyväisiä sanoja olevinaan Jumalan ja Jeesuksen nimissä. Teot ovat totuus, eivät sanat. Tämän enempää en sinua kehoita totuutta etsimään. Kunhan sydän nöyrtyy ja oppii hyvien TEKOJEN kautta totuuden, asuu Kristus sydämessä. Sanoilla Hän ei kenenkään sisimpään asetu. Olkoon Herra sinulle armollinen.

• valheellisia tekstejä, kirjoitti:

jota "evankelistat" luulevat totuudeksi, ei kukaan kaipaa. Tehkää hyviä tekoja, älkää puhuko tyhjiä, omahyväisiä sanoja olevinaan Jumalan ja Jeesuksen nimissä. Teot ovat totuus, eivät sanat. Tämän enempää en sinua kehoita totuutta etsimään. Kunhan sydän nöyrtyy ja oppii hyvien TEKOJEN kautta totuuden, asuu Kristus sydämessä. Sanoilla Hän ei kenenkään sisimpään asetu. Olkoon Herra sinulle armollinen.

vaikuttaa JUURI NE HYVÄT TYÖT jotka Hänelle on mieleen. Sinä et omien hyvien töittesi kautta tule koskaan pelastumaan. Pelastus on TÄYDELLISESTI vain niin kuin Jeesus sen on RAAMATUN sanassa Isän sydämeltä ilmi tuonut. Muuta tietä EI OLE on VAIN YKSI TIE ja se on Jeesus, Hänen sanansa, elämänsä, kärsimisensä, kuolemansa, ylösnousemuksensa. Kiitos Jumalalle olen saanut Hänen armonsa kohdata Jeesuksessa Kristuksessa. Jospa sinäkin vielä Jumalan armon alle voisit päästä ihmisten antaman valearmon alta.

• alapa sinäkin,
        ArmiK kirjoitti:

vaikuttaa JUURI NE HYVÄT TYÖT jotka Hänelle on mieleen. Sinä et omien hyvien töittesi kautta tule koskaan pelastumaan. Pelastus on TÄYDELLISESTI vain niin kuin Jeesus sen on RAAMATUN sanassa Isän sydämeltä ilmi tuonut. Muuta tietä EI OLE on VAIN YKSI TIE ja se on Jeesus, Hänen sanansa, elämänsä, kärsimisensä, kuolemansa, ylösnousemuksensa. Kiitos Jumalalle olen saanut Hänen armonsa kohdata Jeesuksessa Kristuksessa. Jospa sinäkin vielä Jumalan armon alle voisit päästä ihmisten antaman valearmon alta.

seurata Jeesusta teoissasi, äläkä kolise tyhjiä sanoja jotka tulevat omasta mielikuvituksestasi.

• ArmiK kirjoitti:

vaikka ihmiset muuta väittävät. Kirjaimen mukaan pysyy KUOLLEENA, HENKI ainoastaan TEKEE ELÄVÄKSI. Ja kun EI tähän Jumalan sanaan uskota niin voi, voi. Turmiollista on silloin aukoa suutaan minä uskon, kun EI KERTA USKO. Onhan se niin johonkin jokainen uskoo, MUTTA JUMALAA USKOO uskomattoman vähän. Uskot joita on pilvin pimein OHI JUMALAN TOTUUDEN johdattavat aivan samaan kuin jumalattomien tie.

Joh. 6:63 Jeesus sanoo: "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä". --- Room. 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta". ”Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo (Room.10:4). Tästä vanhurskaudesta jo laki ja profeetat todistavat. Lain täyttäminen on osoittautunut ylivoimaiseksi tehtäväksi. Paavali sanookin juutalaisille: ”Te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla” (Apt 13:39) ja Galatalaiskirjeessään: ”...on selvää, ettei kukaan tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain kautta..” (Gal. 3:11). Ihmisen on vaikeaa myöntää, että hän on kyvytön noudattamaan täysin Jumalan lakia. Mutta nyt meille on lahjoitettu vanhurskaus, joka ei perustu tekoihin, vaan uskoon. Kristus on läsnä uskon sanassa, jota saarnataan. Kristus lähestyy jokaista ihmistä sanansa kautta. Missä on sana Kristuksesta, siellä on itse Kristus läsnä. Tämä sana Kristuksesta synnyttää kuulijan sydämessä uskon, joka vain ottaa sen vastaan (10:17); ”Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan”. Evankeliumi ei tee eroitusta juutalaisten ja kreikkalaisten (pakanoiden) välillä. "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" (Joel 2:32, Apt. 2:21).

• alapa sinäkin, kirjoitti:

seurata Jeesusta teoissasi, äläkä kolise tyhjiä sanoja jotka tulevat omasta mielikuvituksestasi.

puoleen ihmisopeistasi anomaan, että Jumala sinut Totuteensa johdattaisi, silloin sinun ei enää tarvitsisi tyhjyyttäsi kolista.

• Tapio522 kirjoitti:

Joh. 6:63 Jeesus sanoo: "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä". --- Room. 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta". ”Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo (Room.10:4). Tästä vanhurskaudesta jo laki ja profeetat todistavat. Lain täyttäminen on osoittautunut ylivoimaiseksi tehtäväksi. Paavali sanookin juutalaisille: ”Te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla” (Apt 13:39) ja Galatalaiskirjeessään: ”...on selvää, ettei kukaan tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain kautta..” (Gal. 3:11). Ihmisen on vaikeaa myöntää, että hän on kyvytön noudattamaan täysin Jumalan lakia. Mutta nyt meille on lahjoitettu vanhurskaus, joka ei perustu tekoihin, vaan uskoon. Kristus on läsnä uskon sanassa, jota saarnataan. Kristus lähestyy jokaista ihmistä sanansa kautta. Missä on sana Kristuksesta, siellä on itse Kristus läsnä. Tämä sana Kristuksesta synnyttää kuulijan sydämessä uskon, joka vain ottaa sen vastaan (10:17); ”Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan”. Evankeliumi ei tee eroitusta juutalaisten ja kreikkalaisten (pakanoiden) välillä. "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" (Joel 2:32, Apt. 2:21).

ihmisopeissa olet.

• kolisija katsoo
        ArmiK kirjoitti:

puoleen ihmisopeistasi anomaan, että Jumala sinut Totuteensa johdattaisi, silloin sinun ei enää tarvitsisi tyhjyyttäsi kolista.

sinua omasta peilistäsi. Hei herää jo!

• kolisija katsoo kirjoitti:

sinua omasta peilistäsi. Hei herää jo!

et valheiltasi näe niin en enää jatka tätä.

• tämäkin tuomitsi? Kenen vika? Syyttämällä Totuuteen päässyttä ollan sen todellisen syytäjän asialla. Jos kateus vaivaa niin miksi jäädä kateuteen? Jumala on valmistanut JOKAISELLE PÄÄSYN YHTEYTEENSÄ MIKSI EI TEE VALINTAA SEN PUOLEEN? OMA SYY ettei ole päässyt Totuuden lähteen Jeesuksen tykö ja näin kärvistelee katkerana, kateellisena sille joka on Jumalan armosta Isän yhteyteen päässyt.

• Jumalan Totuuden mukaan; Kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi, niin SE ON SE, kun ihminen tutkii kirjoituksia kirjaimen mukaan ja siitä muokkaa itselleen sopivan uskon, niin näin ihminen EI MUUTA kuin kuolettuu EI VOI PÄÄSTÄ ELÄMÄÄN, elämään Jumalan yhteydessä, vaan kuolleena kirjoituksia tuntemattomana kulkee tämän elämän. Josta Jeesus sanoo:"Te tutkitte kirjoituksia, koska teillä mielestänne on niissä ikuinen elämä, ja nehän juuri todistavat minusta. Te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän." Ihminen kun oman ymmärryksensä varassa kirjaimia tutkii ja omaksuu itselleen sopivan uskon on ja pysyy kuolleena. VAIN JA AINOASTAAN JUMALAN HENKI KIRJOITUKSET AVAA ja ihminen näin voi päästä elämään Jeesuksessa.LÖYTÄÄ ELÄMÄN JEESUKSESSA

• ---------.

Sinulle se on ainakin sulkeutunut, kun yrität selitellä omin päin.

• Jeesus sanoo:"Te tutkitte kirjoituksia, koska teillä mielestänne on niissä ikuinen elämä, ja nehän juuri todistavat minusta. Te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän."

• Raamatun Vanhan Testamentin kirjoitukset todistavat Jeesuksesta: ”Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ....” (Joh.5:39). Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" (Luuk. 24:44). Koko Vanha Testamentti on käsitettävä todistukseksi Kristuksesta. Vastustaessaan ja syyttäessään Jeesusta juutalaiset osoittivat samalla epäuskoa Mooseksen kirjoitettuun sanaan nähden: ”Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?”

• Tapio522 kirjoitti:

Raamatun Vanhan Testamentin kirjoitukset todistavat Jeesuksesta: ”Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ....” (Joh.5:39). Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" (Luuk. 24:44). Koko Vanha Testamentti on käsitettävä todistukseksi Kristuksesta. Vastustaessaan ja syyttäessään Jeesusta juutalaiset osoittivat samalla epäuskoa Mooseksen kirjoitettuun sanaan nähden: ”Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?”

ETTEKÄ TAHDO TULLA MINUN TYKÖNI ETTÄ SAISITTE ELÄMÄN näin Jeesuksen sanoma jatkui. Ja se on juuri KIRJOITUKSIA kyllä tutkitaan ja korkeasti koulutetut ihmiset niistä omia versioitaan kehittää JOILLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ JUMALAN TOTUUDEN KANSSA. KIRJAIMISSA OLLAAN SIIS KIINNI, EIKÄ TAHDOTA KÄYDÄ JEESUKSEN TYKÖ ja MIKSI kun oma liha ja saatana EIVÄT TAHDO.

• Näin moni väittää, mutta sanomat paljastaa aivan muuta. Ne jotka ovat päässeet Jeesuksessa Kristuksessa ELÄVIKSI tuovat Jeesuksen Kristuksen sanaa Jumalan Totuudessa, EIKÄ suinkaan ihmisopin kuolleitten kirjainten mukaisia sanomia valheen kaikella voimalla ja näin taistellen Jeesuksen sanomaa vastaan.

• Gal. 3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. -- Miten ihminen tulee Jumalalle kelvolliseksi, miten päästä Hänen yhteyteensä, miten tulla oikeamieliseksi ja vanhurskaaksi? Näiden kysymysten kanssa joudumme jokainen kipuilemaan. Moni pyrkii kyllä elämään kunniallista elämää ollakseen kelpo kansalainen. -On kuitenkin eri asia kelvata Jumalalle kuin kelvata ihmisille. Moni taas pyrkii omilla hyvillä teoillaan saavuttamaan Jumalan mielisuosion. Tämä syntyy siitä kuvitelmasta, että ihminen voi täyttää kymmenen käskyn lait (21)- vaikka Jumalan lain tehtävä varsinaisesti on murskata tämä luulo ja tehdä ihminen syntiseksi. Hänen koko jumalanpalvontansa, jos hänellä sellaista on, on pelkkää yritystä lepyttää vihaisen Jumalan vihaa "hyvillä teoilla". Pitemmälle hän ei pääse yrityksessään lähestyä Jumalaa. Miten sitten kelpaamme Jumalalle? Tähän vastaa Katekismuksemme näin: ”Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät”. -- ”Kirkasta, oi Kristus, meille ristinuhri Golgatan, josta meille langenneille loistaa sydän Jumalan. Uskon silmä kiinnitä aina kohti ristiä.” (Virsi 301:1)

• Tapio522 kirjoitti:

Gal. 3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. -- Miten ihminen tulee Jumalalle kelvolliseksi, miten päästä Hänen yhteyteensä, miten tulla oikeamieliseksi ja vanhurskaaksi? Näiden kysymysten kanssa joudumme jokainen kipuilemaan. Moni pyrkii kyllä elämään kunniallista elämää ollakseen kelpo kansalainen. -On kuitenkin eri asia kelvata Jumalalle kuin kelvata ihmisille. Moni taas pyrkii omilla hyvillä teoillaan saavuttamaan Jumalan mielisuosion. Tämä syntyy siitä kuvitelmasta, että ihminen voi täyttää kymmenen käskyn lait (21)- vaikka Jumalan lain tehtävä varsinaisesti on murskata tämä luulo ja tehdä ihminen syntiseksi. Hänen koko jumalanpalvontansa, jos hänellä sellaista on, on pelkkää yritystä lepyttää vihaisen Jumalan vihaa "hyvillä teoilla". Pitemmälle hän ei pääse yrityksessään lähestyä Jumalaa. Miten sitten kelpaamme Jumalalle? Tähän vastaa Katekismuksemme näin: ”Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät”. -- ”Kirkasta, oi Kristus, meille ristinuhri Golgatan, josta meille langenneille loistaa sydän Jumalan. Uskon silmä kiinnitä aina kohti ristiä.” (Virsi 301:1)

tuoma sanoma pelastuksen tiestä on sivuutettu. Tuota ihmisoppia jota sinä taas toit on tuotu ties kuinka kauan ihmisten turmioksi. Ei ole kaikunut Jeesuksen Kristuksen sanoma SIKSI EI OLE OIKEAA USKOAKAAN SYNTYNYT vaan sen mukaiset uskot on syntynyt mitä ihmisille on saarnattu JA heille on opetettu vastustamaan Jeesuksen sanomaa ottamaan vain täytetty työ vastaan ja sillä sipuli.

• sinun mielestäsi, ArmiK
        ArmiK kirjoitti:

tuoma sanoma pelastuksen tiestä on sivuutettu. Tuota ihmisoppia jota sinä taas toit on tuotu ties kuinka kauan ihmisten turmioksi. Ei ole kaikunut Jeesuksen Kristuksen sanoma SIKSI EI OLE OIKEAA USKOAKAAN SYNTYNYT vaan sen mukaiset uskot on syntynyt mitä ihmisille on saarnattu JA heille on opetettu vastustamaan Jeesuksen sanomaa ottamaan vain täytetty työ vastaan ja sillä sipuli.

pitäisi ihmisen tehdä kuin ottaa vastaan armosta annettu Jeesuksen pelastavan uskon lahja?

• tuon itsekin,
        sinun mielestäsi, ArmiK kirjoitti:

pitäisi ihmisen tehdä kuin ottaa vastaan armosta annettu Jeesuksen pelastavan uskon lahja?

samaan lahkoon pitää liittyä.

• toive +
        ArmiK kirjoitti:

Olen nyt tullut eämässäni siihen pisteeseen että haluaisin hyväksyä Jeesuksen Kristuksen herrakseni. Olen valmis luopumaan kaikesta jotta saisin todellisen elämän. Voitko neuvoa miten onnistun tässä?

• 32111
        toive + kirjoitti:

Olen nyt tullut eämässäni siihen pisteeseen että haluaisin hyväksyä Jeesuksen Kristuksen herrakseni. Olen valmis luopumaan kaikesta jotta saisin todellisen elämän. Voitko neuvoa miten onnistun tässä?

Jeesus sanoo;
        Saat syntisi anteeksi, mene äläkä tee enään syntiä.

• jpp3

...yritätä tehdä Jeesuksen armon tyhjäksi niin monen uudestisyntyneen kristityn kohdalla?
      Et ole itse uskossa, vaan jossain 'fariseususkossa' = ainoassa oikeassa uskossa, ja muut
      ovat pellolla kuin heinäseipäät Kristuksen Armon suhteen, Kristuksen, joka vanhurskauttaa
      , eikä Armikoo.

Jaak. 4:12 !!! Lukekaapa!

• Miksi taistelet Jumalan Sanaa vastaan: Armi tuo TODELLISTA ja OIKEAA Jumalan Sanaa, eikä ihmisten mielistelyä:

Päivittäinen kuolemako sinua kauhistaa?

On helpompi kuolla kerran, kuin kuolla JOKA PÄIVÄ. Silloin, kun tämä päivittäinen kuolema ei ole ainoastaan kaunis teoria, vaan elämässä todella koettua.

Minän, tuon ylpeän, sitkeähenkisen minän, sen joka niin arkailee kaikkea tuskaa. Lihan, vanhan ihmisen, turhamaisuuden ja kunnianhimon, niiden on JOKAPÄIVÄ uudelleen kuoltava!

1 Piet. 5:5- 6

"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon. Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle."

Mutta siitä kuolemasta nousee uusi elämä! Kun vehnänjyvä kuolee, niin se kantaa paljon hedelmää. Joka vihaa henkeään, on voittava sen. Se, joka on valmis kuolemaan joka päivä, ON ELÄVÄ IKUISESTI.

Oletko sinä tänään altis kuolemaan?

• Ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta meillä on mahdollista pelastua.

• Siksi Jeesus jatkoi: Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
        Ne jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä. Minä olen portti. Se joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

Muuta tietä ei ole, vaan Jeesuksen kautta on jokaisen joka tahtoo pelastua, käytävä, ja kun hänen kauttaan saa käydä, pääsee, ei sydäntä riivaa enää synti, vaan sen jälkeen on aina sillä Jeesuksen valtakunnnan laitumella, kun se on sitten sydämessä.

• Hssu kirjoitti:

Siksi Jeesus jatkoi: Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
        Ne jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä. Minä olen portti. Se joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

Muuta tietä ei ole, vaan Jeesuksen kautta on jokaisen joka tahtoo pelastua, käytävä, ja kun hänen kauttaan saa käydä, pääsee, ei sydäntä riivaa enää synti, vaan sen jälkeen on aina sillä Jeesuksen valtakunnnan laitumella, kun se on sitten sydämessä.

Psalmi 23:n sanat:

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden. Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi. Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä ja minun maljani on ylitsevuotavainen. Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

• Hssu kirjoitti:

Psalmi 23:n sanat:

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden. Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi. Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä ja minun maljani on ylitsevuotavainen. Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Ps. 23:6

"Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani."

Ja tämä on todella totta!

Jumalan omia seuraa sula hyvyys!

Psalmi 23 ei kuitenkaan puhu pelkästä hyvyydestä. Vaan siinä puhutaan myöskin meidän vihollisista, ja pimeästä laaksosta. Siitä mikä on pahaa. Kyllä Jumalan lapsenkin elämään mahtuu paljon sellaistakin mitä emme voi sanoa sulaksi hyvyydeksi!

Mutta kuitenkin pitävät nämä sanat "sula hyvyys" paikkansa. Sillä kaikki kärsimyksetkin ovat parhaaksi sille joka Jumalaa rakastaa. Sillä siellä pimeässä laaksossa, Hän, joka on sielläkin kanssani käy minulle entistäkin rakkaamaksi ja niin koituu se pimeä laaksokin Jumalan lapselle siunaukseksi.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Psalmi 23 ei kuitenkaan puhu pelkästä hyvyydestä. Vaan siinä puhutaan myöskin meidän vihollisista, ja pimeästä laaksosta. Siitä mikä on pahaa. Kyllä Jumalan lapsenkin elämään mahtuu paljon sellaistakin mitä emme voi sanoa sulaksi hyvyydeksi!

Mutta kuitenkin pitävät nämä sanat "sula hyvyys" paikkansa. Sillä kaikki kärsimyksetkin ovat parhaaksi sille joka Jumalaa rakastaa. Sillä siellä pimeässä laaksossa, Hän, joka on sielläkin kanssani käy minulle entistäkin rakkaamaksi ja niin koituu se pimeä laaksokin Jumalan lapselle siunaukseksi.

23:4 "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä minun maljani on ylitsevuotavainen.

23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti."

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Kärsimys ei tule enää omasta sydämestä, vaan niitä jotka ovat saaneet, saavat Pyhän Hengen, koetellaan sitten ulkoapäin, ja myöskin etsivää. Aivan niinkuin Jeesustakin, ei hänessä itsessään ollut mitään pahaa, mutta kärsimään joutui paljon tässä maailmassa, pahan maailman taholta. Ja siitä varoittaa Jeesuskin omiaan:

Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.

• TS:n

perilliset" totuuksiaan" kylvää? Samaa sontaa näyttää olevan. Miksette pysy siellä raamattupalstan saatanakylvössä? Kuvottaa tuo narsistinen ego palvontanne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1408
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      59
      1311
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1301
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      64
      1165
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1121
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      937
    7. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      245
      913
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      54
      897
    9. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      893
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      81
      862
    Aihe