"Ei hän ole kuollut vaan nukkuu"

Jeesus herättää kuolemaan nukkuneet, TUOMIOLLE! (Toki Hän herätti ja yhä herättää poisnukkuneita tkaisin elämäänkin vielä, todistukseksi siitä, että täältä poisnukkuminen ei ole kaiken loppu.) Jeesuksen tosikertomuksessa rikkaalsi itseään luulevasta miehestä ja köyhästä armon kerjääjsätä - Jeesus kuvaa millaisia kauhun unia väärät NÄKEVÄT Tuonelassa - vääräin puolella siellä. Pahoja enneunia väärät (= eivät ole harjoittaneet laupeutta) kokevat Tuonelassa, odottaessaan, mitä tuleman pitää. Armon varassa elävät saavat hyvän osan ja pahat saavat pahan osan. Jeesus ei muistutellut oikeiden viikonpäivien tärkeydestä, mutta laupeuden töitä hän peräämkuulutti. Danielille näytettiin lopunajat, viimeiset 7 vuotta. Ja viimeinen profetia on tämmöinen: Dan 12:2-3 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. Herra, tee meistä laupeuden astioita! Antti

23

433

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi=SIUNATTU

vertausten tarkoituksen, kertoi ikivanhan kertomuksen rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta! " Ja ilman vertausta Hän ei puhunut heille mitään" Lopussa hän vinkkasi: " Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, ei se auta, vaikka joku kuolleistakin nousi ylös" " Monet maan tomusta heräjävät... " Minä menen herättämään Lasaruksen unesta... Lasarus siis kuoli, ...ja hänet vietiin Aabrahamin helmaan,...ja Aabrahamin helmassa ollessaan , Maria sanoi: " Herra hän haisee jo"....sillä hän oli jo ollut kuolleena neljättä päivää-- Ja Jeesus sanoi: " Lasarus tule ulos,...ja kuollut tuli ulos käärinliinojen kanssa,...elämä olisi ollut vaikeea, elleivät ihmiset olisi päästäneet häntä niistä! Ihminen voi tapaa, ja sitoa kääriliinoihin, mutt " Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" ..vain Jeesus voi herättää kuolleen henkiin! Kukaan muu ei voi Isää ja PH mukaanlukien! Vertauklsilla on monta merkitystä! Sormenpään kastaminen ei lievitä kenenkään janoa,...sillä jos helvetti olisi todellinen, niin vesihän haihtuisi pois koko maapallolta....ja niin onkin! " Katso! " Uudeksi minä teen kaikki, ja merta ei ENÄÄ OLE!! Mihin se katosi? Se, höyrystyi ilmaan heti sen jälkeen kun rikas mies paloi poroksi , tulessa, jossa " aluaineetkin kuumuudesta sulavat ja palavat" Antti mieluilee että Taivas olisi puhematkan päästä helvetistä, eli n. 50-100m, kun olisi mukam,as niin kiva kertoa: " No, adventisti, miltäs tuntuu? Kumpi meistä oli oikeassa? Tarviiko tulla juottamaan sormenpäällisellä vettä?...odota, kun käväisen tuossa 100m:n päässä olevassa kristallivirrassa kastamassa! Ja miten olisi tuon elämäpuun hedelmän tuonti samalla, ? Teidäthän pitäisi saada olemaan ja palaamaan siellä iankaiken! Mutta eikös se elämänpuun hedelmä pitäisi syöttää tulelle, eikä tulessa olijalle? Eihän se muutoin tulikaan pala iankaiken, ..onhan Antti polo kuullut " tulen ruuasta"?? Tiedätkö millaista se on?

• IDENEB

\\\ Jeesus joka ymmärsi Kirjoittanut: benedi=SIUNATTU 17.5.2009 klo 13.01 vertausten tarkoituksen, kertoi ikivanhan kertomuksen rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta!\\\ Miksi sinä alinomaan teet tyhjäksi Jeesuksen sanoja? Teet uuden liiton Herrasta ikivanhojen satujen kertojan, etkä tiedä että on olemassa Jumala, joka oikeudenmukaisesti rankaiseen sitten lopussa eli päättymättömän iankaikkisuuden puolella. Mutta Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja Maan päällä. Joten Jeesuksen sanat pätee vaikka ne tulkittaisiin saduksi tai ihan miksi vaan. Jeesus teki hyvin kun palautti aikalaistensa mieliin ikivanhat totuudet, jotka ovat voimassa. Mutta esim. EGWn "ikuisia kertomuksia" ei tarvitse kukaan. Jeesus tahtoi kertomuksellaan Tuonelasta sanoa mm: Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46] Jaak. 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25] 13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

• benedi=SIUNATTU
        IDENEB kirjoitti:

\\\ Jeesus joka ymmärsi Kirjoittanut: benedi=SIUNATTU 17.5.2009 klo 13.01 vertausten tarkoituksen, kertoi ikivanhan kertomuksen rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta!\\\ Miksi sinä alinomaan teet tyhjäksi Jeesuksen sanoja? Teet uuden liiton Herrasta ikivanhojen satujen kertojan, etkä tiedä että on olemassa Jumala, joka oikeudenmukaisesti rankaiseen sitten lopussa eli päättymättömän iankaikkisuuden puolella. Mutta Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja Maan päällä. Joten Jeesuksen sanat pätee vaikka ne tulkittaisiin saduksi tai ihan miksi vaan. Jeesus teki hyvin kun palautti aikalaistensa mieliin ikivanhat totuudet, jotka ovat voimassa. Mutta esim. EGWn "ikuisia kertomuksia" ei tarvitse kukaan. Jeesus tahtoi kertomuksellaan Tuonelasta sanoa mm: Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46] Jaak. 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25] 13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

, sekä armoton tuomio että armo! Joh 5: 28, 29 " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki ( tietty tunti), jolloin kaikki, jotka HAUDOISSA OVAT, kuulevat hänen äänensä " ja tulevat ESIIN, ne, jotka ovat hyvää tehneet ( kuten ideneb?), elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen Joh: 5: 28, 29 Mistä pahaa tehneet tulevat ylös?? Helvetistäkö?? Nyt ideneb jo kyllästyneenä sanoo: " Mistä helvetistä minä tiedän"? Älä sitten kirjoittele Benkulle, soopaa, kysyä toki saat soobaa ja totta!

• anti-kristitty

Ei sovi vääristellä raamattua. Ei edes sen takia, että saisi korottaa Jeesusta pidemmälle kuin totuus ja Jumalan sana antaa aihetta. "..vain Jeesus voi herättää kuolleen henkiin! Kukaan muu ei voi Isää ja PH mukaanlukien!" Ei näin. Ei todellakaan näin. Ensinnäkin Jeesus EI tehnyt ihmetekojaan omassa voimassaan vaan Isänsä, eli Jumalan, Hengen voimalla. Voima ei siis edes ole hänestä itsestään lähtöisin vaan Jumalalta saatu. Eikö sitten Jumala, joka tuon voiman ja vallan on antanut, voi muka itse sitä käyttää? Matt.12:28 Mutta jos minä karkotan pahoja henkiä Jumalan Hengen voimalla, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne. Jos vain Jeesus voi herättää jonkun kuolleista, niin kuka herätti Jeesuksen kuolleista? Romans 10:9 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Isä Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Mikä on sinänsä aivan päivänselvä juttu, koska kuollut ihminen ei voi tehdä mitään. Miksi? Koska kun ihminen kuolee, niin hän lakkaa olemasta olemassa. Se, mitä ei ole edes olemassa, ei ilmeisestikään voi tehdä yhtään mitään. Oletko unohtanut, että myös VT:ssa herätetään ihmisiä kuolleista? Oletko unohtanut, että UT:ssa selvästi sanotaan, että ei Jeesuksella elämää itsellään alunperin ollut, vaan Jumala (siis Isä eikä missään nimessä Jeesus) on kaiken elämän lähde? Isä teki myös Jeesuksesta elämän lähteen kyllä, mutta alkuperäinen elämän lähde, joka ei lainaa tuota elämää mistään muualta, on yksi Isä eli ainoa todellinen Jumala (niinkuin Jeesuskin sanoo).

• tule, ne henget
        benedi=SIUNATTU kirjoitti:

, sekä armoton tuomio että armo! Joh 5: 28, 29 " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki ( tietty tunti), jolloin kaikki, jotka HAUDOISSA OVAT, kuulevat hänen äänensä " ja tulevat ESIIN, ne, jotka ovat hyvää tehneet ( kuten ideneb?), elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen Joh: 5: 28, 29 Mistä pahaa tehneet tulevat ylös?? Helvetistäkö?? Nyt ideneb jo kyllästyneenä sanoo: " Mistä helvetistä minä tiedän"? Älä sitten kirjoittele Benkulle, soopaa, kysyä toki saat soobaa ja totta!

Eikös se rikas mies ollut juuri tuonelassa vaivoissaan ja köyhä Lasarus oli Abrahamin helmassa. Eivät he kumpikaan olleet tiedottomassa tilassa, eikä yksikään, joka ruumiillisesti kuolee, joudu tiedottomuuden tilaan. Koska Jeesus on ylösnousemus ja elämä, niin hän herätti Lasaruksen varmasti palauttamalla Lasaruksen hengen häneen takaisin, koska Jumalalle kaikki on mahdollista. Tässä tarkoitan Martan ja Marian veljeä. Onhan jossain kirjoitettu, että tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. Varmaankin nämä Jeesuksen evankeliumin hyljänneitten henget odottavat siellä tuonelassa lopullista tuomiotaan. Kyllä Jeesuksella on Kuoleman ja Tuonelan avaimet! Kirjoittaahan 1Piet.3:18-20 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö: hän ,joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun rakennettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta. Ristinkuolemansa jälkeen Jeesus meni hengessä Tuonelaan ja julisti voittoaan siellä niille hengille, jotka vedenpaisumuksen aikaan eivät olleet kuuliaisia. Jossain sanotaan, että hän otti vankeja saaliikseen. Uskon, että nyt Kristuksessa nukkuneiden henget menevät Herran luokse, niinkuin Paavali kirjoitti, että hän muuttaisi mieluummin Herran tykö, mutta teidän tähtenne ruumiissa viipymiseni on vielä tärkeää. (näin omin sanoin) Kun Jeesus tulee , niin Hänessä kuolleet herätetään ensin ja täällä uskossa elävät yhdessä heidän kanssaan otetaan yläilmoihin ja niin saamme olla aina Herran kanssa, uudessa kuolemattomassa ruumiissa, samankaltaisessa kuin Herrallamme on. Jossain vaiheessa alkaa tuhatvuotinen rauhan valtakunta, jossa Kristus kuninkaana hallitsee pyhiensä kanssa. Sen jälkeen tulee näitten muiden tuomio tekojensa mukaan, ja joka ei ole elämänkirjaan kirjoitettu, joutuu paikkaan mikä on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sen jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Paavalillekin sanottiin, että "suuri oppi hulluttaa sinut." Vajavaista on tietomme vielä, mutta on meille Sanassa jotain raoteltu, että rahtusen ymmärtäisimme, mitä Jumala on meille valmistanut!

• benedi=SIUNATTU
        tule, ne henget kirjoitti:

Eikös se rikas mies ollut juuri tuonelassa vaivoissaan ja köyhä Lasarus oli Abrahamin helmassa. Eivät he kumpikaan olleet tiedottomassa tilassa, eikä yksikään, joka ruumiillisesti kuolee, joudu tiedottomuuden tilaan. Koska Jeesus on ylösnousemus ja elämä, niin hän herätti Lasaruksen varmasti palauttamalla Lasaruksen hengen häneen takaisin, koska Jumalalle kaikki on mahdollista. Tässä tarkoitan Martan ja Marian veljeä. Onhan jossain kirjoitettu, että tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. Varmaankin nämä Jeesuksen evankeliumin hyljänneitten henget odottavat siellä tuonelassa lopullista tuomiotaan. Kyllä Jeesuksella on Kuoleman ja Tuonelan avaimet! Kirjoittaahan 1Piet.3:18-20 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö: hän ,joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun rakennettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta. Ristinkuolemansa jälkeen Jeesus meni hengessä Tuonelaan ja julisti voittoaan siellä niille hengille, jotka vedenpaisumuksen aikaan eivät olleet kuuliaisia. Jossain sanotaan, että hän otti vankeja saaliikseen. Uskon, että nyt Kristuksessa nukkuneiden henget menevät Herran luokse, niinkuin Paavali kirjoitti, että hän muuttaisi mieluummin Herran tykö, mutta teidän tähtenne ruumiissa viipymiseni on vielä tärkeää. (näin omin sanoin) Kun Jeesus tulee , niin Hänessä kuolleet herätetään ensin ja täällä uskossa elävät yhdessä heidän kanssaan otetaan yläilmoihin ja niin saamme olla aina Herran kanssa, uudessa kuolemattomassa ruumiissa, samankaltaisessa kuin Herrallamme on. Jossain vaiheessa alkaa tuhatvuotinen rauhan valtakunta, jossa Kristus kuninkaana hallitsee pyhiensä kanssa. Sen jälkeen tulee näitten muiden tuomio tekojensa mukaan, ja joka ei ole elämänkirjaan kirjoitettu, joutuu paikkaan mikä on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sen jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Paavalillekin sanottiin, että "suuri oppi hulluttaa sinut." Vajavaista on tietomme vielä, mutta on meille Sanassa jotain raoteltu, että rahtusen ymmärtäisimme, mitä Jumala on meille valmistanut!

sanoin! En nyt laita raamatun paikkoja, sillä muistat varmaan jotain raamatusta ilman niitäkin? Ensinnäkin kuolleen henki " palajaa Jumalan tykö, joka ON SEN ANTANUTKIN" jEESUS EI MENNYT YLÖS TAIVAASEEN SAARNAAMAAN HENKILLE, SILLÄ , KUN jUMALA PUHALTAA ELÄMÄN HENGEN IHMISEEN, NIIN IHMISESTÄ TULEE ELÄVÄ SIELU! Ilman henkeä ihminen on kuollut sielu! Jeesus ei saarnannuit ihmisille, vaan " hengille", miksi et tahdo sitä käsittää? Jeesus sanoi itsestään, ja opetukseksi sinulle: " Katsokaa ja kosketelkaa minua, en minä ole henki, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita niinkuin näette minulla olevan" Kenestä muinaisista hengistä hän puhuu? Saatanasta ja hänen enkeleistään,...nehän ovat henkiä..." eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä....heb 1: 14 Näin raamattu enkeleistä, saatana palvelee vain pahaa. Yksikään ihminen ei ole henki, ei eläessään eikä kuollessaan!! Ja jos elämän henkäys menee taivaaseen, niin eipä Jeesus ihmisille saarnannut! Vaan hän saarnasi vankeudessa oleville henkille! Muistatko raamatun paikan, jossa kerrotaan kuinka saatana on heitetty tänne vankeuteen, tuomiota varten säilytettäväksi!?? Ei saatana pääse täältä enkeleineen minnekään, ei minnekään!! Hän on vanki, ja hän , he ovat henkiä! Ihmiset niitä eivät ole! Mikä on liha on liha! Mikä on henki on henki! " Minä näin saatanan sinkoavan alas taivaasta niinkuin salaman" Jeesus Ei liha, eivätkä luut kestä sellaista, ..eivät meteoritkaan,..henket kestävät,..eihän saatana muutoin kiertelisi täällä kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet hän saisi niellä, ...jos ei olis kestänyt kyytiä alas taivaasta! se että he muinoin eivät olleet kuuliaisia, kertoo " Ja syttyi sota taivaassa, sattana enkeleineen sotivat ( henget), Jumalaa vastaan, mutta eivät voittaneet ( Jumalakin on Henki)...eli Henget sotivat ja todella kovaa, mutta Jumalan Henki voitti , ja saatanan henget (enkelit) heitettiin maanpäälle! Näille Jeesus saarnasi, löytyyhän se saarnan aihekin Raamatusta!

• benedi=SIUNATTU
        anti-kristitty kirjoitti:

Ei sovi vääristellä raamattua. Ei edes sen takia, että saisi korottaa Jeesusta pidemmälle kuin totuus ja Jumalan sana antaa aihetta. "..vain Jeesus voi herättää kuolleen henkiin! Kukaan muu ei voi Isää ja PH mukaanlukien!" Ei näin. Ei todellakaan näin. Ensinnäkin Jeesus EI tehnyt ihmetekojaan omassa voimassaan vaan Isänsä, eli Jumalan, Hengen voimalla. Voima ei siis edes ole hänestä itsestään lähtöisin vaan Jumalalta saatu. Eikö sitten Jumala, joka tuon voiman ja vallan on antanut, voi muka itse sitä käyttää? Matt.12:28 Mutta jos minä karkotan pahoja henkiä Jumalan Hengen voimalla, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne. Jos vain Jeesus voi herättää jonkun kuolleista, niin kuka herätti Jeesuksen kuolleista? Romans 10:9 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Isä Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Mikä on sinänsä aivan päivänselvä juttu, koska kuollut ihminen ei voi tehdä mitään. Miksi? Koska kun ihminen kuolee, niin hän lakkaa olemasta olemassa. Se, mitä ei ole edes olemassa, ei ilmeisestikään voi tehdä yhtään mitään. Oletko unohtanut, että myös VT:ssa herätetään ihmisiä kuolleista? Oletko unohtanut, että UT:ssa selvästi sanotaan, että ei Jeesuksella elämää itsellään alunperin ollut, vaan Jumala (siis Isä eikä missään nimessä Jeesus) on kaiken elämän lähde? Isä teki myös Jeesuksesta elämän lähteen kyllä, mutta alkuperäinen elämän lähde, joka ei lainaa tuota elämää mistään muualta, on yksi Isä eli ainoa todellinen Jumala (niinkuin Jeesuskin sanoo).

kertausta ei sovi paheksua! " Isä, Minä tiedän että sinä minua aina kuulet...ja niin Lasarus heräsi! Jeesus ei tullut tekemään omaa tahtoaan, ei missään, ..vaan Isänsä tahdon! " Minä teen aina sitä, joka on minun Isälleni otollista! Jeesus sanoi meillekin: " parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita...-emme me omalla voimallamme voi sitä tehdä,..mutta Jumalan voimalla kylläkin! Jeesus eli Isänsä voimassa, ja teki pienessäkin Isänsä tahdon! Jeesukselle on annettu " Kuoleman ja tuonelan avaimnet" " Minä olen ylösnousemus ja elämä"....Ihmisten elämä on Jeesuksen varassa, ei Isän!" Mutta he ovatkin yhtä! Yhtäköyttä vetävät! Tottakait Jeesuksen Isä herätti Poikansa kuolleista! Kun Jeesus teki Isänsä tahdon, ja Isä rakasti poikaansa, niin tokihan hän hänet herätti! " Isä sinun käsiisi minä annan henkeni"...muistan toki tämän !

• IDENEB

Kaikki muu näyttää Danielista kelpaavan ja sanotaan, että on täyttynyt jo kaikki. Mutta tätä viimeistä ennustusta ei uskota. Joten ei mitään merkitystä niihin edeltäviinkään uskomisella. Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. "Mistä pahaa tehneet tulevat ylös?? Helvetistäkö??" Mutta benedi .. etkö muka tiedä Tuonelasta, jossa odotetaan ylösnousemusta. Jeesus kertoo siitä seikkaperäisesti Luuk. 16.

• Mutta sepäs on kuolematon j...

sanoin! En nyt laita raamatun paikkoja, sillä muistat varmaan jotain raamatusta ilman niitäkin? Ensinnäkin kuolleen henki " palajaa Jumalan tykö, joka ON SEN ANTANUTKIN" jEESUS EI MENNYT YLÖS TAIVAASEEN SAARNAAMAAN HENKILLE, SILLÄ , KUN jUMALA PUHALTAA ELÄMÄN HENGEN IHMISEEN, NIIN IHMISESTÄ TULEE ELÄVÄ SIELU! Ilman henkeä ihminen on kuollut sielu! Jeesus ei saarnannuit ihmisille, vaan " hengille", miksi et tahdo sitä käsittää? Jeesus sanoi itsestään, ja opetukseksi sinulle: " Katsokaa ja kosketelkaa minua, en minä ole henki, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita niinkuin näette minulla olevan" Kenestä muinaisista hengistä hän puhuu? Saatanasta ja hänen enkeleistään,...nehän ovat henkiä..." eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä....heb 1: 14 Näin raamattu enkeleistä, saatana palvelee vain pahaa. Yksikään ihminen ei ole henki, ei eläessään eikä kuollessaan!! Ja jos elämän henkäys menee taivaaseen, niin eipä Jeesus ihmisille saarnannut! Vaan hän saarnasi vankeudessa oleville henkille! Muistatko raamatun paikan, jossa kerrotaan kuinka saatana on heitetty tänne vankeuteen, tuomiota varten säilytettäväksi!?? Ei saatana pääse täältä enkeleineen minnekään, ei minnekään!! Hän on vanki, ja hän , he ovat henkiä! Ihmiset niitä eivät ole! Mikä on liha on liha! Mikä on henki on henki! " Minä näin saatanan sinkoavan alas taivaasta niinkuin salaman" Jeesus Ei liha, eivätkä luut kestä sellaista, ..eivät meteoritkaan,..henket kestävät,..eihän saatana muutoin kiertelisi täällä kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet hän saisi niellä, ...jos ei olis kestänyt kyytiä alas taivaasta! se että he muinoin eivät olleet kuuliaisia, kertoo " Ja syttyi sota taivaassa, sattana enkeleineen sotivat ( henget), Jumalaa vastaan, mutta eivät voittaneet ( Jumalakin on Henki)...eli Henget sotivat ja todella kovaa, mutta Jumalan Henki voitti , ja saatanan henget (enkelit) heitettiin maanpäälle! Näille Jeesus saarnasi, löytyyhän se saarnan aihekin Raamatusta!

" En nyt laita raamatun paikkoja, sillä muistat varmaan jotain raamatusta ilman niitäkin? " Mistäs laittais kun ei tiiä!

• IDENEB
        anti-kristitty kirjoitti:

"Jos vain Jeesus voi herättää jonkun kuolleista, niin kuka herätti Jeesuksen kuolleista?" Pyhä Henki on se Jumalan voima. Valmisti Jeesukselle ruumiinkin ilman luonnollista isää. Jumalalle oli helppoa herättää Jeesus kuolleista .. Room. 4. 21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää. 22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi. 23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, 24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, 25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden. Kaikkivaltiaan Jeesuksen Isä herätti Jeesuksen. Ei tuo pitäisi olla vaikeaa käsittää logiikalla. Room. 8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. 1. Kor. 6:14 ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa. 2. Kor. 4:14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne. Ef. 1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, Kol. 2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Mutta eihän antikristityt voi käsittää, kun ei ole uskoa. Vinkki antikristitylle ja benedille: Usko saadaan ylhäältä. IDENEB

• sepustuksesi

vasta sekahedelmäsoppa olikin. En nyt ihan äskettäin ole kummallisempaa kuullut!

• ### Mikä on suomen evankelisin kirkko, jossa Kirjoittanut: Nadasja-emilia 17.5.2009 klo 12.21 julistetaan puhtainta Raamatun Sanaa, ilman iankaikkisella piinalla höystämistä? ### Mehän tiedämme, että ruattalaiset (?) luterilaiset - alex-kasi ja sirkka-iita ja nadasja-emilia ovat jo itse valmistaneet vastauksen provosoivaan kysymykseensä. Mokomatkin lahden takaa huutelijat! Sillä heillä on tapana ensin keksiä vastaus ja sitten koettaa löytää siihen johdatteleva kysymys! Ja kuitenkin - "iankaikkisella piinalla" höystävät juuri nämä veijarit itse. Raamattu ei puhu "iankaikkisesta piinasta, eivätkä kristityt. Profeetatkaan eivät piinasta puhu vaan häpeästä ja kauhujen paikasta: Dan 12:2-3 2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46] 3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti. [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43] "Kolmen enkelin" eli aliexin, sirkan ja nadasjan teologia paljastuu kutakuinkin tällaiseksi: Jos uskoo että on olemassa iankaikkinen rangaistus niin siitä on rangaistuksena iankaikkinen rangaistus. Mutä "piinaan" tulee, niin Jeesusta piinattiin meidän edestämme - muusta "piinasta" meidän ei tarvitse tietää. Jes. 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut. [Mark. 14:61; Ap. t. 8:32] Mutta niin paljon kuin sirkka, nadasja sekä alex "piinasta" puhuvatkin palstoilla, niin kertaakaan emem ole voineet havaita heidän julistavan kuten Raamattu julistaa - että Jeesusta piinattiin meidän edestämme. Mutta kaikki muu piinaaminen loppukoon jo vihdoinkin. Jeesusta piinattiin, jotta ihmistä ei piinattaisi.

• benedi=SIUNATTU

elävään ihmiseen, ja kohdistui Elävään Kristukseen...kun kuolematon Jumala kuoli, niin ei hän joutunut " vaivan paikkaan" piinattavaksi, sillä niinhän olisi pitänyt käydä, jos paha luetaan piinan paikkaan ja hyvä iankaikiseen elämään! Jeesushan olisi pitänyt meidän tähtemme olla siellä " vaivan paikassa"...meidän puolestamme,jotka häneen uskomme!! Mutta voi ei!,..kumma kun yksikään ns. uskova ei uskalla lukea Jeesusta ikuisen piinan kourissa olleeksi, kun kerran hän on edestämme rangaistuksen kärsinyt!?? Outoa teidän evankeliuminne!? " Hullukin käy viisaasta kun vaiti on!!

• IDENEB

elävään ihmiseen, ja kohdistui Elävään Kristukseen...kun kuolematon Jumala kuoli, niin ei hän joutunut " vaivan paikkaan" piinattavaksi, sillä niinhän olisi pitänyt käydä, jos paha luetaan piinan paikkaan ja hyvä iankaikiseen elämään! Jeesushan olisi pitänyt meidän tähtemme olla siellä " vaivan paikassa"...meidän puolestamme,jotka häneen uskomme!! Mutta voi ei!,..kumma kun yksikään ns. uskova ei uskalla lukea Jeesusta ikuisen piinan kourissa olleeksi, kun kerran hän on edestämme rangaistuksen kärsinyt!?? Outoa teidän evankeliuminne!? " Hullukin käy viisaasta kun vaiti on!!

Jeesus kärsi juuri sen minkä minä muutoin olisin joutunut KÄRSINÄÄN.

• benedi=SIUNATTU
        IDENEB kirjoitti:

Jeesus kärsi juuri sen minkä minä muutoin olisin joutunut KÄRSINÄÄN.

Sinäpä et uskokaan näköjään ikuisen piinan oppiin,....sillä Jeesus kärsi vain siksi, ettei toinen kuolemakin sinua yllättäisi äkkiarvaamatta1 Ensimmäinen kuolema yllättää, teitpä tai olit tekemättä!

• IDENEB

Sinäpä et uskokaan näköjään ikuisen piinan oppiin,....sillä Jeesus kärsi vain siksi, ettei toinen kuolemakin sinua yllättäisi äkkiarvaamatta1 Ensimmäinen kuolema yllättää, teitpä tai olit tekemättä!

Vasta sitten Jumalan viha poistuu ihmisen päältä, kun hän ottaa uskossa Jeesuksen vastaan. Joten ymmärrän hermostuneisuutesi.

• eivät tiedä mitään

näin SANOO RAAMATUN SANA! Vasta senjälkeen kun Jumala herättää ja antaa elämän takaisin voivat he herätä. Sillä iankaikkista elämää ei ole kenelläkään muulla kuin Jumalalla, niin Raamattu vakuuttaa. Ruumis ilman henkeä on KUOLLUT ja tulee maan tomuksi jälleen, mutta henki palajaa Jumalan tykö, koska Hän on sen antanutkin. Jumala YKSIN voi tehdä kuolleesta ELÄVÄN jälleen, kuoleman tila on tiedotonta unta. Ei kukaan, josta on henki paennut voi tietää, tai tuntea enää yhtään mitään, ennekuin elämä palautetaan häneen takaisin. Mutta raamatun Sana vakuuttaa, että: "Ruumis tulee maaksi jälleen, ja henki palajaa Jumalan luo, Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä." Ei kukaan voi elää iankaikkisesti, muuta kuin Jeesuksen kautta. Vain Hänellä/Kristuksella/ YKSIN on iankaikkisen elämän "avaimet." Jeesus sanoi. "Minä olen tie, totuus ja ELÄMÄ!" Senvuoksi ei yksikään voi päästä elämään sisälle muutakuin Jeesuksen Kristuksen kautta.

• Mikäli eivät ole eläessään palvelleet Herraa laupeuden astioina. Siitä Jeesus kertoi esimerkin, joka on ikuinen, ikuista Sanaa! Tulenko teidän aalukkaiseen kirkkoonnne saarnaamaan laupeudesta, niinkuin Jeesus vaan meni synagoogaan, eivätkä vanhan armottoman lain opettajat kyenneet Häntä estämään sillä Hän oli koko kansan suosiossa. Niin ne menivät apostolitkin synagoogaan juri sinä päivänä, jolloin siellä sattui olemaan paljon väkeä eli sapattina.

• benedi=SIUNATTU
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mikäli eivät ole eläessään palvelleet Herraa laupeuden astioina. Siitä Jeesus kertoi esimerkin, joka on ikuinen, ikuista Sanaa! Tulenko teidän aalukkaiseen kirkkoonnne saarnaamaan laupeudesta, niinkuin Jeesus vaan meni synagoogaan, eivätkä vanhan armottoman lain opettajat kyenneet Häntä estämään sillä Hän oli koko kansan suosiossa. Niin ne menivät apostolitkin synagoogaan juri sinä päivänä, jolloin siellä sattui olemaan paljon väkeä eli sapattina.

kaikille kuolleille, sillä: " Kuolleet eivät tiedä (siitä) mitään" ....eikä heillä ole paikkaa,... Se, onko piina vai ei, sillä ei ole merkitystä, sillä kuolleilla ei ole hermoja, jotka välittäisivät kipuaistimuksia!! Miksei ole? No, kun Maria sanoi: " Herra, hän haisee jo"...jos hermot ovat vähänkin mädäntybneet, kipuaisti ei mene perille, sillä aivotkin, jotka ottavat niitä vastaan (synapsit) ovat myös mädänneet! Tämä johtaA SIIHEN, ETTÄ aNTIN AJATUKSETKIN OVAT MÄDÄT!

• IDENEB

kaikille kuolleille, sillä: " Kuolleet eivät tiedä (siitä) mitään" ....eikä heillä ole paikkaa,... Se, onko piina vai ei, sillä ei ole merkitystä, sillä kuolleilla ei ole hermoja, jotka välittäisivät kipuaistimuksia!! Miksei ole? No, kun Maria sanoi: " Herra, hän haisee jo"...jos hermot ovat vähänkin mädäntybneet, kipuaisti ei mene perille, sillä aivotkin, jotka ottavat niitä vastaan (synapsit) ovat myös mädänneet! Tämä johtaA SIIHEN, ETTÄ aNTIN AJATUKSETKIN OVAT MÄDÄT!

Tiedätköhän itsekään miksi sillä piinalla tahdot ei-adventisteja taaskin pelotella, vaikka ei Sana "piina"-sanaa käytäkään? \\\ No, kun Maria sanoi: " Herra, hän haisee jo"...\\\ Et haisemalla mädäntyneelle pääse tunnonvaivoista. Sillä et ole eläin, vaan on sinussa Jumalan siemen ikuisuudesta. Se ei haihdu kaasuksi edes siellä Jeesuksen mainitsemassa tulijärvessä. Pakene henkesi edestä, ei Johanneksen kasteelle vaan Jeesukseen.

• benedi=SIUNATTU
        IDENEB kirjoitti:

Tiedätköhän itsekään miksi sillä piinalla tahdot ei-adventisteja taaskin pelotella, vaikka ei Sana "piina"-sanaa käytäkään? \\\ No, kun Maria sanoi: " Herra, hän haisee jo"...\\\ Et haisemalla mädäntyneelle pääse tunnonvaivoista. Sillä et ole eläin, vaan on sinussa Jumalan siemen ikuisuudesta. Se ei haihdu kaasuksi edes siellä Jeesuksen mainitsemassa tulijärvessä. Pakene henkesi edestä, ei Johanneksen kasteelle vaan Jeesukseen.

" Tee kaikki mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta ( tunnonvaivoja), ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä" Saarnaaja 9: 10 Sinun on eläessäsi sovittava minun kanssani ideneb nimimerkin laiton käyttö, ..sillä et voi tuonelassa ajatella mitään, silläei siellä ole viisautta, jonne olet menevä! Eikä sinulla oikein näytä sitä viisautta olevan täälläkään!! " Jos joltakulta puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kullekin soimaamatta" Jos Jumala päättää antaa sinulle viisautta,niin mikäs minä olen häntä estämään,..antaahan hän paistaa aurinkonsa niin hyville kuin pahoillekin! Pahasta, minä en olisi tiennyt, ellei laki olisi kertonut. " Älä varasta" Paavali

• IDENEB
        IDENEB kirjoitti:

Mutta sinua kehottaisin jättämään vähempään sen piina-sanan käytön, sillä tosiaankin Raamattu käyttää sitä vain Jeesuksen kärsimyksiä ja kuolemaa kuvatessaan. Se sana ei ole tarkotettu meille. Jes. 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut. Jeesus alistui piinaan, meidän edestämme. Joten meidän ei pidä alistua sinunkaan piinaasi. Mutta sinä siunattu benedi et näköjään voi alistua LOPETTAMAAN meidän ei-adventistien piinaamista piina-sanalla. IDENEB sinunkaan piinaasi alistua.

• benedi=SIUNATTU kirjoitti:

" Tee kaikki mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta ( tunnonvaivoja), ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä" Saarnaaja 9: 10 Sinun on eläessäsi sovittava minun kanssani ideneb nimimerkin laiton käyttö, ..sillä et voi tuonelassa ajatella mitään, silläei siellä ole viisautta, jonne olet menevä! Eikä sinulla oikein näytä sitä viisautta olevan täälläkään!! " Jos joltakulta puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kullekin soimaamatta" Jos Jumala päättää antaa sinulle viisautta,niin mikäs minä olen häntä estämään,..antaahan hän paistaa aurinkonsa niin hyville kuin pahoillekin! Pahasta, minä en olisi tiennyt, ellei laki olisi kertonut. " Älä varasta" Paavali

" Tee kaikki mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta ( tunnonvaivoja), ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä" Saarnaaja 9: 10 Niinpä. Noin vanhaan aikaan filosofoitiin. Silti te julkeatte väittää, että Jeesus kertoi ikivanhoja satuja, kun kertoi Tuonelasta, jossa "on kova tuska liekeissä" (tunnonvaivat?). "Vanhat" todella ajattelivat, että Tuonelassa taju menee. Mutta Jeesus opetti aivan uudella tavalla - ei mene taju niissä tunnontuskissa. Anna Jeesuksen pestä pois syntisi. Ainakin tätä helvetin ansioita karttuvaa syntiä olet ilmaissut sinulla olevan, benedi-siunattu: Matt. 5:22 ... joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. Eikä tuossa sanoista ole kyse, vaan sisällöstä. Eikä siunattu nimesi sinusta siunattua tee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      236
      738
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      655
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      610
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      538
    5. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      427
    6. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      424
    7. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      416
    8. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      27
      396
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      37
      387
    10. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      41