Näin saatanan

Näin saatanan lankeavan alas palstalle! ### Mikä on suomen evankelisin kirkko, jossa Kirjoittanut: Nadasja-emilia 17.5.2009 klo 12.21 julistetaan puhtainta Raamatun Sanaa, ilman iankaikkisella piinalla höystämistä? - Ja senkin että Jumala kostaa ainoastaan TEKOJENSA MUKAAN! ### Näetkö sinäkin, rakas lukija, tuossa saatanan??? Luterilaisen adventistin kautta saatana tuossa koettaa muistuttaa, että Jumala kostaa VAIN tekojen mukaan eikä epäuskoon jäämisestä ensinkään! Minulle saatana heti kusikasi, että olet siis pelastettu, sillä ethän ole niinkuin A.Hitler, olet vain siivosyntinen - puhdas kuin pulmunen tuohon vanhaan aatuun verrattuna. Vertaa hyvä mies ja kiitä Herraa omasta hyvyydestäsi! Ja ethän sinä ole tappanut yhden yhtäkään, niinkuin jopa Mooses tappoi eriuskoisen, kun pientä sanaharkkaa tuli. 2. Moos. 2:14 Mies vastasi: "Mikä sinä olet meitä käskemään ja määräilemään? Aiotko tappaa minut niin kuin tapoit sen egyptiläisen?" Silloin Mooses pelästyi ja ajatteli: "Se on siis kuitenkin tullut ilmi!" Mitä järkeä on toitottaa ympäriinsä, että Jumala tuomitsee vain teot, kun kuitenkin epäuskoisen osa on iankaikkinen karkotus pois Jumalan edestä? Uskon sana meidän täytyy saarnata, että ihmiset pelastuisivat olemasta "kirottuja pois Kristuksesta". Vertailu on pettävää. Hepr. 3:12 Varokaa siis, veljet, ettei kukaan teistä ole sydämessään paha ja epäuskoinen ja näin luovu elävästä Jumalasta. Mark. 9:24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani". Luottavainen asemamme Kristuksessa olkoon sapatinlepoa. Tutkikaamme itseämme: olemmeko iloisia vaiko pelokkaita sen totuuden edessä, että Jumala tietää kaiken meistä? 1. Kor. 4:4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra. 1. Joh. 3:20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. 1. Kor. 11:31 Mutta jos me tutkisimme ITSEÄMME, ei meitä tuomittaisi; Antti

18

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies kristuksen

Jos näit saatanan ja puhut hänestä olet saatananpalvoja ja sinut pitää polttaa roviolla.

• Jesuiitalle palautetta

Miksi sulle tärleää ettei Jumala kosta? "Jos näit saatanan ja puhut hänestä olet saatananpalvoja ja sinut pitää polttaa roviolla." Miksi ei saisi nähdä hyvän ja pahan välistä taistelua? Miksei saisi nähdä hengen silmin saatanan hapatusta? Jeesus kirkkaimmin näki! Luukas 10. 17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden". 18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman. 19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. 20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa." 21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

• Eikös sua saa katsella?

Totuudessa pysyminen edellyttää että tunnemme myös valheen jonkin verran. Että tunnemme vihollisen juonet. 2. Kor. 2:11 ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat. Huomannut*

• Eskatologi

Vaikka nimien Kolme-enkeliä ja Alex ja Sirkka-Iita ja Najasda-emilia kätkeytyisikin pastorin vakanssit, uskallan silti väittää, että kristinuskoa ei tunneta juhlavan sapattiajattelun kautta vaan arkisen kristinuskon logiikan kautta. Jos Jeesus olisi noussut pyhälle vuorelle ja julistanut jumalattomille, että kuulkaas uutta, minä lupaan että poisnukkuessanne saatte unohtaa kaikki syntinne. Teidät tosin poltetaan roviolla sitten kun tuomio koittaa, mutta ehdi edes tuntea synnintuskaa, sillä seitsenkertainen pätsi vie lopunkin tajun hetkessä. Turhaan hän senjälkeen olisi evankeliumia ja kääntymisen tarvetta saarnannut. Kukapa viitsisi marttyyriksi asti henkensä uhrata siinä tapauksessa. Mutta nytpä Jeesus nousi pyhälle vuorelle ja julisti tällaista uutta tuomiota: Matteus 5:22 ... joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Muutamat tahtovat oppikyhäelmien avulla välttää katsomasta itseään ja toteamasta, että Jeesus on oikeassa ja ennen muuta: oikeudenmukainen. Eskatologi

• Hedelmä

Ja eihän Jeesus siitä sano ansaittavan kadotustuomio, siitä ettei usko lauantaihin ainoana oikeana päivänä, vaan siitä ettei ensinkään tule uskoon, vaan jättäytyy ehdoin tahdoin epäuskisten osaan! Joh. 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". Ojentautukaamme voimallisen Herran puoleen.

• Raamattu kirjottaa selvästi

Että saatana on astunut alas kuiskailemaan ihmisille, ettei tartte uskoo Jeesukseen ja silti välttää iankaikkiseen kauhuun joutumisen ... Raamattu puhuu selvästi kahdesta iankaikkisesta kohtalosta. Dan 12:1-3 1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. Kumpaa tietä kuljemme?

• Unissasaarnaajille

"Eräjä sinä joka nukut!" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000044021578 Älä herää vasta tuomion koittaessa ... Ap. t. 24. 14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, 15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. 16 Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. Herännyt

• MUKAAN

Aivan niin. Epäusko on myös teko. Synti Pyhää Henkeä vastaan. Sillä Jumalan Pyhä Henki kutsuu jokaista jossakin elämän vaiheessa. Jos hylkäät kutsun, eikö se mielestäsi ole teko?

• \\\ TEKOJENSA MUKAAN 17.5.2009 klo 17.57 Aivan niin. Epäusko on myös teko. Synti Pyhää Henkeä vastaan. Sillä Jumalan Pyhä Henki kutsuu jokaista jossakin elämän vaiheessa. Jos hylkäät kutsun, eikö se mielestäsi ole teko? \\\ Tarkkailet puuta latvasta tyveen!! Epäuskoko myös teko; ei suinkaan eräs teko, vaan nimenomaan epäusko on se laittomuuden teko ja siitä jumalaton tuomitaan. Sillä kaikki hyväkin, mikä ei ole usksota, on syntiä. Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. Hepr. 10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". Room. 9:31-33 31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. 32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, 33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu". 1. Joh. 5:17 Kaikki vääryys on syntiä, mutta sellaistakin syntiä on, joka ei johda kuolemaan. [1. Joh. 3:4] Uskon sanojako lausumme vaiko epäuskon? Kirjoittaminen ja sanominen on tekoja nekin. Joko uskon tekoja tai epäuskon synnyttämiä.

• uteljas
        AnttiVKantola kirjoitti:

\\\ TEKOJENSA MUKAAN 17.5.2009 klo 17.57 Aivan niin. Epäusko on myös teko. Synti Pyhää Henkeä vastaan. Sillä Jumalan Pyhä Henki kutsuu jokaista jossakin elämän vaiheessa. Jos hylkäät kutsun, eikö se mielestäsi ole teko? \\\ Tarkkailet puuta latvasta tyveen!! Epäuskoko myös teko; ei suinkaan eräs teko, vaan nimenomaan epäusko on se laittomuuden teko ja siitä jumalaton tuomitaan. Sillä kaikki hyväkin, mikä ei ole usksota, on syntiä. Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. Hepr. 10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". Room. 9:31-33 31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. 32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, 33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu". 1. Joh. 5:17 Kaikki vääryys on syntiä, mutta sellaistakin syntiä on, joka ei johda kuolemaan. [1. Joh. 3:4] Uskon sanojako lausumme vaiko epäuskon? Kirjoittaminen ja sanominen on tekoja nekin. Joko uskon tekoja tai epäuskon synnyttämiä.

Johanneksen evankeliumi 6. luku 28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" 29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• Kirje galatalaisille alkaa näin: 1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, 2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. 3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, Paaali ei ole yksin, vaan islo joukko evankelistoja julistaa galatalaisille sitä, mitä Paavali kirjeeseen laittaa. Paavali, kuten hän tuossa toteaa, on täysin seurakunnista ja muista apostoleista riippumaton. Mutta hän hankki seurakuntien luottamuksen, kun 3 vuotta kauempana ensin toimittuaan, tutustui muihin apostoleihin ja johtajiin. Sitten Paavali vasta 14 vuotta myöhemmin meni taas Jerusalemiin, Herran seurakunann johtajien luokse. Ja onhan Paavali tosiaan 13. apostoli - ikäänkuin keskosena syntynyt ja halvin apostoli, omien sanojensa mukaan. Niin - J.Iskariotin tilalle valittiin Mattias, arvalla. Mutta Paavalin asetti suoraan Kristus. Joten Paavalia jso emme usko, niin uskomme on kyseenalaista uskottelua vain. Vakavasti täten ottakaamme Paavalin kehotus vaeltaa uskossa eli toimia Pyhässä Hengessä eikä luisua takaisin laintekoihin - 3. luku alkaa näin: Gal. 3:1-3 1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? 2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? 3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Hengen voimaa, sitä tarvitaan! Antti

• Raamattu ilmoittaa syynkin ...

Ilm. 12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!" Määräajaksi (7 vuotta) saatana tulee peräti ihmiseen inkarnoituneena, viimeiseen maailmanvaltiaaseen - seuraa "suuri ahdistus". Joh.Ilm. 17:10 kuvaamassa ajassa ... Ilm. 17:10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.

• Ainakin keskustelua
    • Valheillaan!

Ei tokkiisa saatana kerro rangaistuksesta vaan ettei olisikaan mitään rangaistuksen paikkaa. Onko Jumala todella sanonut, että armottomat rangaistaan, ne jotka eivät laupeutta tahdo harjoittaa, kuiskii saatana. Ja että älä muista välitä, paisattele vain itse jumaisen rakkauden parrasvaloissa. Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja; Vain sanoilla, valheilal, saatana voi meitä tavoitella. Ja sitä hän tekee taukoamatta.

• paljonkin

keskustella saatanan kanssa?

• IDENEB
        paljonkin kirjoitti:

keskustella saatanan kanssa?

Alottaja varotti saatanasta mutta teitin mieli näyttäs olevan täynnä ajatuksia
        saatanasta!! No .. 'mikäs pahan tappais'

• anti-kristitty

Evankeelisuus yhtä kuin puhdas raamatullisuus? LOL Joka tapauksessa raamatussa lukee, että Jumala on oikeudenmukainen ja antaa kullekin tekojensa mukaan. Tämä tietenkään ei ole koko totuus. Jeesus laskee ihmisen tekojen joukkoon myös ajatukset, asenteet ja tekemättä jättämiset muunmuassa.

• IDENEB

\\\ Evankeelisuus yhtä kuin puhdas raamatullisuus? LOL
        Joka tapauksessa raamatussa lukee, että Jumala on oikeudenmukainen ja antaa kullekin tekojensa mukaan.
        Tämä tietenkään ei ole koko totuus. Jeesus laskee ihmisen tekojen joukkoon myös ajatukset, asenteet ja tekemättä jättämiset muunmuassa. \\\

Juu - on evankeelisuudessa se totuus Raamatusta ja Raamatun Jumalasta.
        Vanha Testamentti on silkkaa tappamista jo Jumaln kostoa, mutta "Meidän
        Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti" eli uusi testamentti on
        toinen puoli Jumalasta, se rakkaus. Noin karkeesti luokitellen.

Juu ja niinkuin vanha liitto oli kieltojen liitto -- 1ö käskyähän on kieltolaki --
        niin on uusi liitto rakkauden tekojen liitto. Ja luonnollisesti sitten tekemättä
        jättämiset ovat niitä vääriä tekoja. Jotka tietysti johtuvat uskovaisuuden
        puuttumisesta.

Mutta ettehän te antikristillisen varauksen omaksuneet voi käsittää näitä
        asioita ennen kuin Kristus teidät valaisee kristityiksi.
        Voitte käyttää meidän sanontoja mutta ette voi ymmärtää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe