eikä itketäkään :) Arkeen laskeutuminen edessä. Ääh, ei viitsisi millään aloittaa normirutiineja hauskan viikonlopun jälkeen :/
Hellou, reissu tehty
36
1125
Vastaukset
- kinkku-munakas..
?????
että oli mukava reissu.. Ei ole hääviä viikonlopun jälkeen taas palata arkeen..Mut ei siinä itkut auta..:)
jotain erilaista nyt. Saavuttuani pihalle huomasin viereisellä peltoaukeamalla valkohäntäpeuran. En oo koskaan ennen nähnyt sellaista elävänä. (en kyllä kuolleenakaan... ainoastaan kuvina) Onneksi saa tän illan "laskeutua" arkeen, ei tarvi heti rynniä töihin :)
TaikisN kirjoitti:
jotain erilaista nyt. Saavuttuani pihalle huomasin viereisellä peltoaukeamalla valkohäntäpeuran. En oo koskaan ennen nähnyt sellaista elävänä. (en kyllä kuolleenakaan... ainoastaan kuvina) Onneksi saa tän illan "laskeutua" arkeen, ei tarvi heti rynniä töihin :)
Oli varmaan upeeta nähdä niin komea metsän eläin..:) Mä en itse ole onnistunut sellasta näkemään,mut toivossa on hyvä elää.. On täs iltaa vielä huilia...:))
mii-su kirjoitti:
Oli varmaan upeeta nähdä niin komea metsän eläin..:) Mä en itse ole onnistunut sellasta näkemään,mut toivossa on hyvä elää.. On täs iltaa vielä huilia...:))
aika epätodellisen tuntuinen näky. :) Mutta täällä maaseudulla näköjään saattaa nähdä mitä moninaisimpia elukoita.
- capt.cöpenick <
TaikisN kirjoitti:
aika epätodellisen tuntuinen näky. :) Mutta täällä maaseudulla näköjään saattaa nähdä mitä moninaisimpia elukoita.
Kerran lomamatkalla yöttömän yön aikaan valtatien laitaan ilmestyneen komean suden. Se katseli aikansa lähestyvää autoamme ja jolkotti rauhallisesti metsän suojaan. Tuoreilla karhunjäljillä olen ollut. Otso oli hiljan repinyt munamurkkukeon hajalle.
capt.cöpenick < kirjoitti:
Kerran lomamatkalla yöttömän yön aikaan valtatien laitaan ilmestyneen komean suden. Se katseli aikansa lähestyvää autoamme ja jolkotti rauhallisesti metsän suojaan. Tuoreilla karhunjäljillä olen ollut. Otso oli hiljan repinyt munamurkkukeon hajalle.
vähän pelottavat, niillä on niin huono maine. Näillä kulminkin kuulemma liikkuu susilaumoja, en kuitenkaan ole nähnyt, edes jälkiä. Karhuja täällä joskus harhautuu ihmisten ilmoillekin, ne yleensä ajetaan takaisin metsiin poliisin toimesta. Täytyy myöntää ettei enää nykyään uskalla yksin lähteä edes marjastamaan.
TaikisN kirjoitti:
vähän pelottavat, niillä on niin huono maine. Näillä kulminkin kuulemma liikkuu susilaumoja, en kuitenkaan ole nähnyt, edes jälkiä. Karhuja täällä joskus harhautuu ihmisten ilmoillekin, ne yleensä ajetaan takaisin metsiin poliisin toimesta. Täytyy myöntää ettei enää nykyään uskalla yksin lähteä edes marjastamaan.
älä pelkää sutta :=) en minäkään pelkää waan ihailen :=) faktaa--> Pahaa sutta ken pelkäisi? Susi on kerännyt huonoa mainetta monista eri asioista. Monelle lapselle vielä tänäkin päivänä loihditaan mielikuvia isosta pahasta sudesta ja nuo mielikuvat vaikuttavat meihin jokaiseen vielä tälläkin hetkellä. Uskonnon antama kuvaus sudesta ei ole mitenkään imarteleva, ihmissudet ovat raakoja petoja ja jokainen kotieläin ja lapsi on vaarassa susien lähettyvillä. Tällaiset pelottelut ovat monille totisinta totta ja ehkä sinullekin. Olen nyt kerännyt pieneen listaan asioita ja kovia faktoja siitä, mitä susi tekee ja mitä se ei todellakaan tee. Iso paha susi... * EI tule hakemaan sinua tai lastasi kodin pihalta. Susi näkee ihmisen ennemmin marsilaisena suoraan venuksesta kuin maittavana ateriana. * EI syö koiriasi ja kotieläimiäsi jos olet suojannut eläimet oikein. * EI ole myöskään syypää kaikkiin kotieläinvahinkoihin. Muunmuassa ihmisten risteyttämät ja karanneet Koirasudet ovat syypäitä osaan vahingoista Lisäksi väitteet, että susi on surmannut ihmisiä aiemminkin ovat tuulesta temmattuja, sillä viimeksi susi on hyökännyt ihmisen kimppuun lähes 150 vuotta sitten. Tätäkin tapausta voidaan arvuutella, koska susikin hyökkää kun on ahdistettuna nurkkaan. On olemassa kirkonkirjoja susien aiheuttamista tuhotöistä, mutta tunnettaen uskonnon taustat ja aikansa ihmiset niin järkevää lähdekritiikkiä voidaan harrastaa. Lisäksi ajat ovat muuttuneet 1800-luvulta, jolloin susi saattoi hyökätä ihmisten kimppuun, koska metsissä yksinkertaisesti ei ollut peuraeläimiä saalistettavaksi. Jokainen voi vilkaista hirvionnettomuuksien määrää ja päätellä, että nykyään asiat ovat toisin. Susilla riittää ruokaa ja sudet ovat todistetusti hyvin ihmisarkoja. On häviävän pieni todennäköisyys, että susi ikinä hyökkäisi ihmisen kimppuun. Susi vaaraton? Jokapäiväisessä elämässämme kohtaamme paljon sutta vaarallisempia asioita. Muunmuassa autoilija saattaa ajaa yli, kyy purra metsässä tai vaikka joutua ryöstön kohteeksi. Vuosittain lapsia ja aikuisia kuolee onnettomuuksissa, kuten juuri auton yliajamana, eikä silti järjestetä koulukyytejä lapsille tästä syystä. Lisäksi kannattaa huomata, että autoiluonnettomuudet vähenesivät, jos sudet voisivat pitää kasvavan hirvikannan aisoissa
TaikisN kirjoitti:
Korppoossa "oikastiin" hieman fillareilla. Ajettiin semmosessa heinikossa missä vain pää jäi kasvuston yläpuolelle. Yhtäkkiä muutaman metrin päästä pinkaisi peura karkuun. En tiedä kumpi pelästyi meistä enemmän ;)
BonnieBonBon kirjoitti:
Korppoossa "oikastiin" hieman fillareilla. Ajettiin semmosessa heinikossa missä vain pää jäi kasvuston yläpuolelle. Yhtäkkiä muutaman metrin päästä pinkaisi peura karkuun. En tiedä kumpi pelästyi meistä enemmän ;)
miten kummallakin on sydän hakannut hetken aikaa. Joskus itselleni käynyt niin että metsäpolun vierestä lintu lehahtanut lentoon ja siinä ja siinä oli etten ääneen huutanut kun niin säikähdin. Ja lintu nyt kuitenkin on aikas paljon pienempi elukka kun paura. Oliko siellä heinikossa kuitenkin tie vai peltoja pitkinkö oioitte?
A.DONIS kirjoitti:
älä pelkää sutta :=) en minäkään pelkää waan ihailen :=) faktaa--> Pahaa sutta ken pelkäisi? Susi on kerännyt huonoa mainetta monista eri asioista. Monelle lapselle vielä tänäkin päivänä loihditaan mielikuvia isosta pahasta sudesta ja nuo mielikuvat vaikuttavat meihin jokaiseen vielä tälläkin hetkellä. Uskonnon antama kuvaus sudesta ei ole mitenkään imarteleva, ihmissudet ovat raakoja petoja ja jokainen kotieläin ja lapsi on vaarassa susien lähettyvillä. Tällaiset pelottelut ovat monille totisinta totta ja ehkä sinullekin. Olen nyt kerännyt pieneen listaan asioita ja kovia faktoja siitä, mitä susi tekee ja mitä se ei todellakaan tee. Iso paha susi... * EI tule hakemaan sinua tai lastasi kodin pihalta. Susi näkee ihmisen ennemmin marsilaisena suoraan venuksesta kuin maittavana ateriana. * EI syö koiriasi ja kotieläimiäsi jos olet suojannut eläimet oikein. * EI ole myöskään syypää kaikkiin kotieläinvahinkoihin. Muunmuassa ihmisten risteyttämät ja karanneet Koirasudet ovat syypäitä osaan vahingoista Lisäksi väitteet, että susi on surmannut ihmisiä aiemminkin ovat tuulesta temmattuja, sillä viimeksi susi on hyökännyt ihmisen kimppuun lähes 150 vuotta sitten. Tätäkin tapausta voidaan arvuutella, koska susikin hyökkää kun on ahdistettuna nurkkaan. On olemassa kirkonkirjoja susien aiheuttamista tuhotöistä, mutta tunnettaen uskonnon taustat ja aikansa ihmiset niin järkevää lähdekritiikkiä voidaan harrastaa. Lisäksi ajat ovat muuttuneet 1800-luvulta, jolloin susi saattoi hyökätä ihmisten kimppuun, koska metsissä yksinkertaisesti ei ollut peuraeläimiä saalistettavaksi. Jokainen voi vilkaista hirvionnettomuuksien määrää ja päätellä, että nykyään asiat ovat toisin. Susilla riittää ruokaa ja sudet ovat todistetusti hyvin ihmisarkoja. On häviävän pieni todennäköisyys, että susi ikinä hyökkäisi ihmisen kimppuun. Susi vaaraton? Jokapäiväisessä elämässämme kohtaamme paljon sutta vaarallisempia asioita. Muunmuassa autoilija saattaa ajaa yli, kyy purra metsässä tai vaikka joutua ryöstön kohteeksi. Vuosittain lapsia ja aikuisia kuolee onnettomuuksissa, kuten juuri auton yliajamana, eikä silti järjestetä koulukyytejä lapsille tästä syystä. Lisäksi kannattaa huomata, että autoiluonnettomuudet vähenesivät, jos sudet voisivat pitää kasvavan hirvikannan aisoissa
siinähän tuli asiaa...aivan selvästi jonkun eläinsuojeluaktivistin kirjoittamaa tekstiä. :)
TaikisN kirjoitti:
kun maalla asuin,niin en nähnyt kuin hirviä.Niitäkin oli mukava seurata,kun kävelivät pellolla..:) Kesälomareissulla tien yli meni kettu ja pari poikasta.Niitäki näkee harvoin..
mii-su kirjoitti:
kun maalla asuin,niin en nähnyt kuin hirviä.Niitäkin oli mukava seurata,kun kävelivät pellolla..:) Kesälomareissulla tien yli meni kettu ja pari poikasta.Niitäki näkee harvoin..
tuon tuostakin, ne on niin kesyjä etteivät kaihda ihmistä ollenkaan. Sinullahan on tuuri käynyt kun olet nähnyt ketun poikasineen. Mä en oo koskaan nähnyt kettua luonnossa.
TaikisN kirjoitti:
siinähän tuli asiaa...aivan selvästi jonkun eläinsuojeluaktivistin kirjoittamaa tekstiä. :)
eläimiä paistinpannulla :=)
et usko wai?
wikipedia on joskus jopa oikeessa :=/
ei susia saa wainota PRKL :=)A.DONIS kirjoitti:
eläimiä paistinpannulla :=)
et usko wai?
wikipedia on joskus jopa oikeessa :=/
ei susia saa wainota PRKL :=)*näyttää suden hampaitaan*
Vai paistinpannulla suojelet, etkai vaan paista villieläintä siinä?
Nythän tää päivitystekniikka menikin hauskaksi, avaukset joihin kirjoitetaan uusimmat viestit, nousevat ylimmiksi. En olis muuten tätä sun viestiä varmaan enää huomannutkaa tuolta alhaalta,mutta aloin ihmettelemään miten avaukseni oli tässäkohden.TaikisN kirjoitti:
*näyttää suden hampaitaan*
Vai paistinpannulla suojelet, etkai vaan paista villieläintä siinä?
Nythän tää päivitystekniikka menikin hauskaksi, avaukset joihin kirjoitetaan uusimmat viestit, nousevat ylimmiksi. En olis muuten tätä sun viestiä varmaan enää huomannutkaa tuolta alhaalta,mutta aloin ihmettelemään miten avaukseni oli tässäkohden.kotieläintä paistaisi :=/
ei kyllä mä tykkään luontokappaleista :=)
ja luonnosta tjn
willistä sellaisesta
juu tää uus tai wanaha systeemi on jo tuol sityssä ollut jos kauan :=)
ja silti se sekoittaa tällasen umpihullun pään :=)
mut mää arwelen et sää waan yrität wäistää ettet äänestä mua :=(
mul tuli jo ylläpidolta maininta et kirjoitan liian lyhyessä ajassa liikaa wiestejä?
pääxex taas hetkex ylös :=)A.DONIS kirjoitti:
kotieläintä paistaisi :=/
ei kyllä mä tykkään luontokappaleista :=)
ja luonnosta tjn
willistä sellaisesta
juu tää uus tai wanaha systeemi on jo tuol sityssä ollut jos kauan :=)
ja silti se sekoittaa tällasen umpihullun pään :=)
mut mää arwelen et sää waan yrität wäistää ettet äänestä mua :=(
mul tuli jo ylläpidolta maininta et kirjoitan liian lyhyessä ajassa liikaa wiestejä?
pääxex taas hetkex ylös :=)kävit sitten hilaamassa tän kulahtaneen avauksen keulille. Tahallas teit, ilkikurisuuttasi :))
Mä oon saanut ylläpidolta jo monta kertaa nuhteita liian nopeasta viestittelystä, ne ei ymmärrä meidän nopeita sormia ;)
Oikeasti, mä tykkään myös luonnosta, viihdyn erämaajärven rannalla kaukana maalikylien melskeestä, hiljaisuutta kuunnellen.TaikisN kirjoitti:
kävit sitten hilaamassa tän kulahtaneen avauksen keulille. Tahallas teit, ilkikurisuuttasi :))
Mä oon saanut ylläpidolta jo monta kertaa nuhteita liian nopeasta viestittelystä, ne ei ymmärrä meidän nopeita sormia ;)
Oikeasti, mä tykkään myös luonnosta, viihdyn erämaajärven rannalla kaukana maalikylien melskeestä, hiljaisuutta kuunnellen.erämaajärwi ja hiljaisuus pieni nuotio makkaraa rommia JA ISO purkki raidia :=)
- Et taida
kovin usein reissailla kun pitää ihan kafffeella ilmoitella?
- se on kun
TaikisN kirjoitti:
se sinua?
edes joskus pääset pois sieltä kotinurkilta.
se on kun kirjoitti:
edes joskus pääset pois sieltä kotinurkilta.
kiva kun ollaan samaa mieltä ;))
reisussa :=) mutta mites sun liwe elämä? mää olemas wähä huolissani kun sun pitää meiti poissaollessa wahtia kuka kirjoittaa mitäkin :=) lähex kaljal? waiko sut kahlittu koneeseen kii :=)
- Ak:n lapio
Hennessy V.S.O.P on kohtuullisen hyvä kurlausaine kurkkukivussa.
kurlausaineet, mutta onhan tuolla muita mukavia sivuvaikutuksia.;) Henkkoht ei ole tullut maisteltuakaan nimenomaista lääkettä.
- norMix evk
Mitä ne on?
mahdollisesti neljästä viiteen tuntiin täyssaunomista norMirutiinina? :) Kova tyttö, jos tuohon pystyy! :)
olenkohan antanut jotenkin liioitellun mielikuvan siivousinnostani..köh. Normirutiinit on tietty pyykinpesua, siivousta, kokkausta ja jokapäiväisen leivän hankintaa. Kaikkea pakollista. NorMIxrutiineihin olisi mielenkiintoista päästä tutustumaan ;)
TaikisN kirjoitti:
olenkohan antanut jotenkin liioitellun mielikuvan siivousinnostani..köh. Normirutiinit on tietty pyykinpesua, siivousta, kokkausta ja jokapäiväisen leivän hankintaa. Kaikkea pakollista. NorMIxrutiineihin olisi mielenkiintoista päästä tutustumaan ;)
tuo kuvauksesi siivousinnostasi on vaikuttanut. Siis siivousintoilija mikä siivousintoilija! ;)) NorMixrutiineihin puolestaan kuuluu kaikenlaisten norMirutiinien välttely. Ainoastaan hampaiden pesua voi pitää jonkin sortin norMixrutiinina, kaiken muun joko delegoin eteenpäin tai teen soveltaen, kun sille päälle satun! :))
norMix kirjoitti:
tuo kuvauksesi siivousinnostasi on vaikuttanut. Siis siivousintoilija mikä siivousintoilija! ;)) NorMixrutiineihin puolestaan kuuluu kaikenlaisten norMirutiinien välttely. Ainoastaan hampaiden pesua voi pitää jonkin sortin norMixrutiinina, kaiken muun joko delegoin eteenpäin tai teen soveltaen, kun sille päälle satun! :))
siivousintoilija, sehän jopa tykkää siivoamisesta :))
Tää uudistettu keskustelu näyttää kalpealta :OTaikisN kirjoitti:
siivousintoilija, sehän jopa tykkää siivoamisesta :))
Tää uudistettu keskustelu näyttää kalpealta :OEikä näy edes otsikoissa, onko vastattu vai ei! :(( Että tämmöinen "uudistus"!
norMix kirjoitti:
Eikä näy edes otsikoissa, onko vastattu vai ei! :(( Että tämmöinen "uudistus"!
nyt voi käydä piilottamassa johonkin avaukseen viestin ja toiset koittaa löytää sen :))) Ei vainkaan, eiköhän tuo vika korjaudu jossain vaiheessa. TOIvotaan ainakin, ajatteles jos ei näy edes tehtyjä avauksia....Aavemaista..
arkeen. Hyvä puoli noissä saapumisissa on, että lähtemisissä on jotain hohtoa:)
ja kun muistaa palata joka viikonlopun lopuksi, saa nauttia monesta hohtohetkestä kesän aikaan :)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata962683Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051705- 1171618
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 81954
- 45877
- 62849