Syntinen maistaa omaa lääkettään

Synteihinsä jäävä, sovituksen hylkäävä, joutuu iankaikkisuuden puolella maistamaan omaa lääkettä, eikä suinkaan tiedottomuuteen ja olemattomuuteen vapautumista. Laittakaamme asiamme kuntoon! Alex-kasi, sirkka-iita tai nadasja-emilia vai ketähän ne olivat - keittävät omaa lientään Nadasja-Emilian kynän kautta. Kun perustavat oppinsa filosofiaan: Saarnaaja 9: 5-6 5 "Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu. 6 Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu AURINGON ALLA." Saarnaaja tuossa toteaa, että tulee hetki, josta eteenpäin jumalattomalla ole enää osaa eikä arpaa "auringon alla" tapahtuviin asioihin. Nadasja-emilia tekee siitä opin, että se on täydellinen loppu jumaalttomalle. Mutta niin ei ole, vaan jumalaton joutuu vastuuseen! Jeesus vastaa vain omista lapsistaan!! Vaikka yhtälailla vanhurskaskin pois kuolee auringon alta samaisen Saarnaajan tietämän mukaan. Senvuoksi tuo sanankohta on aivan hassu Sirkka-Iitan opin tueksi. Saarn 9:2 Kaikkea voi tapahtua kaikille. Sama kohtalo on vanhurskaalla ja jumalattomalla, hyvällä, puhtaalla ja saastaisella, uhraajalla ja uhraamattomalla; hyvän käy niinkuin syntisenkin, vannojan niinkuin valaa pelkäävänkin. Nuo kolme enkeliä (sirkka-iita, nadasja-emilia, sirkka-iita) näköjään ovat niin sokeita, etteivät huomaa sahaavansa juuri sitä oksaa jolla sapattia istuvat. Saarnaaja nimittäin puhuu vielä viisaampia sanoja kuin noiden siteeraamat - eikä ikinä olisi luottanut naisen perustamaan uskonnolliseen liikkeeseen. Kun ei löytänyt yhtäkään luotettavaa naista: Saarn 7:27-28 27 (7:28) Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta; 28 (7:29) mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista. SAARNAAJAA EI PIDÄ SIIS OTTAA LIIAN TOSISSAAN Näyttää tuo Nadasja-emilia sairastuneen Saarnaajan lohdullissita sanoista jumalattomille. Minä sensijaan en ole vieläkään täysin toipunut Saarnaajan sanoista, että kaikki on turhaa. Niin hyvät kuin pahat nukkuvat pois auringon alta, mutta vielä tarkoituksettomampaa olisi kuolema, jos jumalaton saisi kuolemassa vapautuksen vastuusta - olemattomaksi haihtumisen. Toipunut olen vähin erin tämän jakeen turvin: Room. 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Tuntien luotettavan profeettamme sanat oikeudenmukaisesta Jumalasta: Dan. 12:2-3 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. EGW-oppi, johon alex, sirkka ja nadasja perustautuvat, väittää että saatana syntiin onkin syyllinen ja sen päälle Jeesuksen jo kantamat synnit lopulta pannaan. Siksi he puolustavat käsitystään, että ihminen vapautetaan olemattomuuteen, eikä joudukaan iäti kantamaan syyllisyyttä - ne jotka eivät suostu Jeesuksen päälle syntejään heittämään, Jes 53:10. Kyllä syyllsiyys jää ihmisen päälle, ellei Jeesus kelpaa sovittajaksi. Eikä siitä kuolema vapauta. Herra opeta minua rakastamaan! Totuuden sanoillakin. Antti

8

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukitut ajatukset uusiksi

Turhaan etsit kuolemaa vapauttajaksi! Kirjoittanut: Eskatologi 18.5.2009 klo 11.34 Tässä sinulle viiden kuukauden mittainen näyte ... Joh.Ilm. 9. 3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta; 4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan. 5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää. 6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. 7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot; 8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat. 9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun. Tuo tulee tapahtumaan pedonajassa (7 vuotta), mutta niitä 144000 jaakobin jälkeläistä se ei koske. Tarkoitin korostaa tätä, että jos kuolema ei ole ratkaisu täällä Maa-planeetalla, kuinka voisimme olla varmoja siitä, että se iankaikkisuuden puolella olisi ratkaisu ja vapautus synnin tuskasta. Eskatologi

• Ollaan Jumalan lapsia

Perusteluna Jeesuksen sanat: Luuk. 10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. Jeesus opettaa hellittämättömästä rukouksesta (Tämän vuoden kirkkoteksti, kts. "www.kirkkovuosi") Luuk. 11:5-13 5 Ja hän sanoi heille: "Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee hänen luoksensa yösydännä ja sanoo hänelle: 'Ystäväni, lainaa minulle kolme leipää, 6 sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä'; 7 ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle' - 8 minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee. Hyvät perustelut tuossa olla antamatta pyytäjälle. Kuitenkin Jeesus yllyttää rukoilemaan - anomaan niin sitekästi, että lopulta saa pyytämänsä: 9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. 10 Sillä JOKAINEN anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. 11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen, 12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin? 13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat! Niin - Pyhän Hengen voima on se, mitä ensisijaisesti tarvitsemme. Lapset opettavat meitä jankuttamaan pyyntöjä. Tiedämme että lapsemme lopulta saavat tahtonsa läpi. Sellaista Jeesus käyttää esimerkkinä, opettaessaan meitä anomaan Isältä. Ja missä on rukouksen henki, siellä on uskon henki. Ja missä yhdessä rukoillaan, siellä yhteys koetaan kaikkein syvällisimmin.

• ### Taikauskoa, kuolemattomuudesta Kirjoittanut: anne-elina 18.5.2009 klo 14.52 ### Hassua väittää että iankaikkisesta rangaistuksesta varoittavat ihannoisivat SELLAISTA ikuista tulevaisuutta, mikä odottaa helvetin tulijärvessä (Jeesuksen ilmestys alkukirkon johtajalle, Johannekselle) niitä, jotka eivät ole antaneet syntisyyttään Jeesuksen kannettavaksi, vaan ehkä odottavat - EGWn lupauksen mukaan - että saatana kantaa ne erämaahan jossain mystisessä 1000 vuoden autiudessa. Ai niin, unohdin anne-elinan. Sirkka-Iitahan eräässä viestissään muistutti, että anne-elinakin kuuluu samaan rinkiin, jota edustavat alex-kasi ja hän. Tämä on syytä muistaa, että alexin ja annen ja sirkan ja nadasjan viestit ovat yhtä ja samaa puurovelliä! Niitä ei toissitaan voi erottaa kuin vallesmanni ja kuolema. Nimittäin vallesmannin ja kuoleman edessä jokainen kantaa sittenkin YKSIN vastuunsa. Vakava varoitus pelastustarpeen vesittäjille! Antti

• IDENEB

\\\ Jeesuksen lepopäivä Kirjoittanut: kolme-enkeliä 18.5.2009 klo 17.32 \\\ Mutta Jeesus ei levännyt yhtenäkään lauantaina. "Levähtäkää vähän" hän sanoi opetuslapsille työn lomassa, kun näki heidän olevan väsyneitä. Joh. 5. 15 Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt. 16 Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina. 17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä". 18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. Jumalaahan ei lain mukaan saanut sanoa isäksi. Mutta Jeesus käski sanoa Jumalaa isäksi ja isänä rukoilla tätä. Eikä sapattina saanut kantaaa mitään, ei varsinkaan turhanpäiten ja provosoiden .. Joh. 5. 8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy". 9 Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti. 10 Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta". 11 Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'." 12 He kysyivät häneltä: "Kuka on se mies, joka sanoi sinulle: 'Ota vuoteesi ja käy'?" Eivät sokeat osaa ylistää Jumalan ihmeistä. Takertuvat vain hyvän tekemisessä tapahtuneisiin rikkomuksiin. Tulevat palopaikalle ja toteavat: väärin sammutettu!!

• anti-kristitty

Voisitko Antti selittää, mitä Paavali tässä oikein sanoo niistä, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, jos kuolleita ei herätetä? Mikä on heidän kohtalonsa, jos ylösnousemusta ei tule tapahtumaan? 1 Corinthians 15:16-19 (16) Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.  (17) Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa.  (18) Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.  (19) Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä. Muistuttaisin vain tuosta "perikato" sanasta, että alkukielessä se on juuri se "apollumi", joka täydessä merkityksessään tarkoittaa täydellistä tuhoa ja useimmiten käännetään kadotukseksi, tuhoksi, kuolemaksi, hävitykseksi ja turmioksi. Miten tämä sopii siihen ajatukseen, että ensimmäinen kuolema ei ole olemassaolon loppu vaan tarkoittaa joko taivaaseen, helvettiin, kiirastuleen tai jonnekin muualle menemistä ruumiittomana haamuna tai rauhallista syvää siunattua unta haudassa odottaessa ylösnousemusta?

• Juuri selittely on antikristityn tuntomerkki. Ei hyväksytä sitä mitä on kirjoitettu, vaan se muka täytys selittää joksikin muuksi. Paavalin tekstiä on melkein koko uusi testamentti ja hän on varsin selkeä uskolla vastaanotettavaksi. Jeesus itsekin on yksiselitteinen: Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Johtava jae tämä ... 47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, Mitäpä se hyödyttää, että helvetissä on kaikki tallella. Jeesus koettaa tehdä selväksi, että Jumalan valtakunnan ulkopuolelle jäävien kohtalo ei ole hääppönen, eikä se kohtalo ole tilapäinen häiriö.

• anti-kristitty
        AnttiVKantola kirjoitti:

Juuri selittely on antikristityn tuntomerkki. Ei hyväksytä sitä mitä on kirjoitettu, vaan se muka täytys selittää joksikin muuksi. Paavalin tekstiä on melkein koko uusi testamentti ja hän on varsin selkeä uskolla vastaanotettavaksi. Jeesus itsekin on yksiselitteinen: Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Johtava jae tämä ... 47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, Mitäpä se hyödyttää, että helvetissä on kaikki tallella. Jeesus koettaa tehdä selväksi, että Jumalan valtakunnan ulkopuolelle jäävien kohtalo ei ole hääppönen, eikä se kohtalo ole tilapäinen häiriö.

Minä kysyn sinulta, mitä Paavali tuolla tekstillä tarkoitti, ja sinä et vastaa ollenkaan vaan yrität vaihtaa puheenaihetta. Kiitos taas kerran sinulle, kun annoit täydellisen esimerkin siitä, kuinka kristityt pyrkivät hinnalla millä hyvänsä kiertämään heidän oppiensa kannalta kiusallisten jakeiden tarkastelemisen. Aika noloa tuollainen teidän kirkkokristittyjen kannalta... kun tuo pyrkimyksesi vaihtaa puheenaihetta "kenenkään huomaamatta" on kuitenkin niin ilmiselvä. Jeesus kieltämättä varsin yksiselitteisesti tekee selväksi, että gehennan liekkeihin (helvetti? mikä ihmeen helvetti? en minä mitään sellaista alkukielisessä ole nähnyt...) kun mennään, niin sinne mennään ruumiillisena eikä ilman sitä. Useimmat kristitythän kuitenkin uskovat, että siihen ikuiseen haamugrilliin mennään ilman ruumista ja heti kuoleman jälkeen ilman mitään ylösnousemuksen odottelua. Mitä sinä ajattelet tästä asiasta? Mikä siellä kärventyy? Ei-aineellinen ihmishaamu vai jumalattomat siinä ruumiissa, joka heillä on kun heidät herätetään tuomion ylösnousemuksessa? Jeesuksen sanojen mukaanhan on parempi päästä Jumalan valtakuntaan (ei taivaaseen vaan uuteen maahan) vaikka ilman kättä kuin että joutuisi gehennan tuliseen pätsiin molemmat kädet tallella. Miten siis tulisi suhtautua siihen, että ylivoimaisesti suurin osa kristityistä kieltää Jeesuksen sanat siitä, että helvettiin mennään ruumiillisena? Miten sinä suhtaudut tuohon? Vai oletko sinäkin Jeesuksen sanojen kyseenalaistajien joukkoon kuuluva? Kai sinä muistat, että tuo mato ja liekki sanonta on melkeinpä suora lainaus VT:sta, ja että siellä Jesajan kirjassa ei ole suinkaan palamassa mitkään ikuisesti elävät haamut jossain helvetissä, vaan kuolleiden jumalasta luopuneiden ihmisten ruumiit Jerusalemin kaupungin eteläisten porttien ulkopuolella Hinnomin (hepreaksi Ge Hinnom ja kreikaksi Gehenna) laaksossa, joka oli lähinnä kaatopaikka, jossa jätteitä ja ruumiita poltettiin? Ongelmallista kristityille on kenties juuri se, että tuo raamatunkohta ei jätä mitään vaihtoehtoja tulkinnan suhteen vaan se tarkoittaa juuri tuota Hinnomin laaksoa Jerusalemin muurin ulkopuolella eikä mitään muuta. Se, mikä Jeesuksen sanat juuri erityisesti yhdistää tuohon kaatopaikkaan, jossa Jesajan mukaan luopioiden ruumiit poltetaan, on se, että Jeesus käyttää "helvetistä" puhuessaan tuon paikan oikeaa erisnimeä. Vai mitä sinä arvelet?

• anti-kristitty kirjoitti:

Minä kysyn sinulta, mitä Paavali tuolla tekstillä tarkoitti, ja sinä et vastaa ollenkaan vaan yrität vaihtaa puheenaihetta. Kiitos taas kerran sinulle, kun annoit täydellisen esimerkin siitä, kuinka kristityt pyrkivät hinnalla millä hyvänsä kiertämään heidän oppiensa kannalta kiusallisten jakeiden tarkastelemisen. Aika noloa tuollainen teidän kirkkokristittyjen kannalta... kun tuo pyrkimyksesi vaihtaa puheenaihetta "kenenkään huomaamatta" on kuitenkin niin ilmiselvä. Jeesus kieltämättä varsin yksiselitteisesti tekee selväksi, että gehennan liekkeihin (helvetti? mikä ihmeen helvetti? en minä mitään sellaista alkukielisessä ole nähnyt...) kun mennään, niin sinne mennään ruumiillisena eikä ilman sitä. Useimmat kristitythän kuitenkin uskovat, että siihen ikuiseen haamugrilliin mennään ilman ruumista ja heti kuoleman jälkeen ilman mitään ylösnousemuksen odottelua. Mitä sinä ajattelet tästä asiasta? Mikä siellä kärventyy? Ei-aineellinen ihmishaamu vai jumalattomat siinä ruumiissa, joka heillä on kun heidät herätetään tuomion ylösnousemuksessa? Jeesuksen sanojen mukaanhan on parempi päästä Jumalan valtakuntaan (ei taivaaseen vaan uuteen maahan) vaikka ilman kättä kuin että joutuisi gehennan tuliseen pätsiin molemmat kädet tallella. Miten siis tulisi suhtautua siihen, että ylivoimaisesti suurin osa kristityistä kieltää Jeesuksen sanat siitä, että helvettiin mennään ruumiillisena? Miten sinä suhtaudut tuohon? Vai oletko sinäkin Jeesuksen sanojen kyseenalaistajien joukkoon kuuluva? Kai sinä muistat, että tuo mato ja liekki sanonta on melkeinpä suora lainaus VT:sta, ja että siellä Jesajan kirjassa ei ole suinkaan palamassa mitkään ikuisesti elävät haamut jossain helvetissä, vaan kuolleiden jumalasta luopuneiden ihmisten ruumiit Jerusalemin kaupungin eteläisten porttien ulkopuolella Hinnomin (hepreaksi Ge Hinnom ja kreikaksi Gehenna) laaksossa, joka oli lähinnä kaatopaikka, jossa jätteitä ja ruumiita poltettiin? Ongelmallista kristityille on kenties juuri se, että tuo raamatunkohta ei jätä mitään vaihtoehtoja tulkinnan suhteen vaan se tarkoittaa juuri tuota Hinnomin laaksoa Jerusalemin muurin ulkopuolella eikä mitään muuta. Se, mikä Jeesuksen sanat juuri erityisesti yhdistää tuohon kaatopaikkaan, jossa Jesajan mukaan luopioiden ruumiit poltetaan, on se, että Jeesus käyttää "helvetistä" puhuessaan tuon paikan oikeaa erisnimeä. Vai mitä sinä arvelet?

Sanotaan vaikka niin että en halua heittää helmiä sioille ja tämäkin toteamus on
        suoraan Raamatusta ja Jeesuksen suusta. Käytän aikani mieluummin niiden
        kanssa, jotka tahtovat etsiä Herraa elämänsä keskipisteeksi.

Sitäpaitsi Herran Sana sanoo, että sinä et voi ymmärtää hengellisiä asioita.
        1. Kor. 2:13-14. Antikristuksen lapset tallaavat totuuden jalkoihinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      97
      1625
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1041
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      962
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      762
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      81
      689
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe