Myönnetäänkö lupa yleensä automaattisesti hakijalle? Rakentaako sen tielaitos vai pitääkö se liittymän hakijan itse tehdä? Kyseessä on metsätalouskäyttöön(polttopuunajo) tarkoitettu liittymä vähäliikenteisen sivutien varrella.
Tieliittymän anominen
3
1551
Vastaukset
- P.Alikka
tietarkastaja käsittelee lupahakemukset paikallisessa tiepiirissä ja käy yleensä paikanpäällä katsomassa liittymäpaikan. Sikäli kun haluat varmistaa luvan saannin, niin katsot jo itse maastossa, että haet lupaa sellaiseen paikkaan, josta on hyvät näkemät maantien molempiin suuntiin (80 km/h tiellä mielellään >150m) ja merkitset sen liittymä paikan maastoon selkeästi kepein tms. Lupahan on maksullinen, joten vaikkakin haet pelkästään maatalousliittymä lupaa, niin kannattaa siihen hakemukseenkin nähdän vähän vaivaa ja laittaa siihen mukaan vielä selkeä kartta paikasta ja käyttötarkoitus lyhyesti ja ytimekkäästi. Hyvä hakemus ja liittymä turvalliseen paikkaan, niin eiköhän se lupa sieltä tule. Mahdollisen luvan mukana saat selkeän ohjeen liittymän rakentamista varten, jonka siis itse rakennat, jossa kerrotaan suositeltavat odotustilan pituudet ja kaltevuudet yms. Lisäksi pieni ohjeistus liittymärummun rakentamista varten. Onnea luvan hakuun!
- tielaitos?
"Rakentaako sen tielaitos vai pitääkö se liittymän hakijan itse tehdä?"
Itse sinun pitää rakentaa, omin kustannuksin. Tielaitosta ei ole ollut enää noin 8 vuoteen. Eikä rakentanut yksityisliittymiä aikanaan...- nimillä
eli TVH ---> TVL ---> TIELAITOS ---> TIEHALLINTO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843452
- 771367
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1831363Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401050Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051000Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310952- 43869
- 95867
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78855Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124835