Miksi Jeesus tuli

silloin kun tuli noin 2000-vuotta sitten? Miksi ei jo esim. ihmisen aikojen alussa tai jos Jeesuksen takaisin tulo olisi vaikka v.2070, niin miksi ei olisi nyt viimeisen sukupolven aikana saarnaamassa?

Kyselen ja mietin tuota siksi kun uskon Jumalalla olevan perustelut miksi näki aikanaan hyväksi luoda maan ja sinne ihmiset omaksi kuvakseen vallitsemaan luomakuntaa.

Samoin uskon aikanaan Jumalalla olevan perustelut sille miksi juuri vain tiettynä hetkenä/aikana on Jeesuksen jälleen sopivaa tulla toistamiseen takaisin tuomitsemaan kansat.

Paavalihan sanoo toisessa teess. kirjeessä laittomuuden SALAISUUDEN olevan jo vaikuttamassa kunhan vaan tieltä tulee poistetuksi se joka nyt vielä pidättää.
Antikristuksen ilmestymisen pitää siis tulla ensin, joka siis pidättää, mutta Paavali kuitenkin antaa ymmärtää laittomuuden salaisuuden olleen jo tuolloin olemassa.
Mikähän se mahtaa olla, on toinen kysymys?

Jeesuksestahan alkoi tavallaan lopunaika.
Yritän siis hahmottaa suurta ihmiskunnan olemassaolon kokonaisuutta alusta loppuun.

3

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuis tää nyt näin meni?

Miksi Jeesus tuli yli 2000 vuotta sitten?
      Kaikki asiat on kerrottu Raamatussa.
      Paavali selvästi opettaa, että asiat ilmoitetaan salaisuutena eikä suoraan.
      Jeesuskin puhui opetuksensa vertauksina eikä suorasanaisesti.
      Pyhä Henki on ihmisen sisimmässä siksi, että näin kullekin annetaan ymmärrystä joka hänelle kuuluu, mutta muut eivät siitä tiedä.
      Siinä on osa uskon salaisuutta!

• on se liitto,

jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

• Trubaduuri

Kristus tuli tekemään ihmisiä vapaaksi epäinhimillisten sekä epäoikeudenmukaisten lakien ja valheiden orjuudesta. Sekä opettamaan ihmisille Luojamme, taivaallisen Isän todellista tuntemusta. Ja nythän voimme sen omin silmin nähdä ja omin korvin kuulla. Ihmiset ovat vapaita tekemään rakkaudellisia tekoja toisiaan kohtaan täysin salassa ja ja vapaita tottelemaan, siis uskomaan taivaaallista Isää salassa. Julki palvomiseen, teeskentelemiseen ja näyttelemiseen ei siis enää tarvitse yhdenkään ihmisen langeta Luojamme suhteen. Hän on itse siihen luvan antanut, ja Poikansa suulla sen ilmoittanut. Pois siis kaikki tekeytymisen ikeet ja eleet. Julkinen pelleily on todella turhaa tänäpäivänä sekä tekojumalien ja mammonan palvominen kiellettyä oikeasti.

Kiteytys asioiden tolasta, sydämen täytyy olla lihasta tehtyä ja oikeiden lakien, myös rakkauden lakien, kuuluu sijaita sydämen taulussa ja taivaallista Isää kuuluu ylistää ja rukoilla salassa, yksityisesti ja yksinäisyydessä, juuri siten kuten Kristus opetti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4235
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2229
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1410
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1151
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      122
      1039
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      70
      985
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      94
      960
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      127
      931
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      102
      897
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      845
    Aihe