Ja kun se olisikin vain tämä yksi kohta, mutta näyttää vaan jatkuvan. Lueskelin maailman rukouspäivänä Joh.17 ja kun pääsin Jeesuksen vangitsemiseen, niin siellähän sama käännösvirhe toistui mikä on Joh 8:58, joka on jopa 1938-käännöksessä käännetty väärin:
Jeesus sanoi heille:"Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut."
Vuoden -92 väännöksessä sama kohta on käännetty imperfektissä!:
"..ennen kuin Aabraham syntyi- minä olin."
Suomenkielisissä raamatuissa ainoastaan lestadiolaisten käyttämässä Bibliassa-1776 käännös on oikeassa aikamuodossa, alkutekstin EGO EIMI=MINÄ OLEN mukaisesti:
"..ennen Aaprahamin syntymistä MINÄ OLEN."
Edellisen Sanan kohdan virheellisen käännöksen olen tiennyt kymmenisen vuotta, ja lukiessani edelleen kiinnostukseni heräsi miettiessäni miksi sotilaat kaatuivat maahan Jeesuksen vastatessa heille: "Minä se olen", ja alkukielen mukaan sitten paljastuikin taasen väänösmokapieleen, eli Joh 18:5 ON MYÖS "Ego eimi". Tämä on suomeksi käännettynä "Minä olen", joka on Jumalamme nimi. Mistä moiset väännökset?
Herramme Jumalamme nimen, itsensä Jeesus sanoo toistamiseen jakeessa 18:8, ja se menee näin:
"Vastasi Jeesus: sanoin teille että minä olen!"
Mistä tämä "se"-sana on tunkenut itsensä väliin, taas lisää supermokia!
Ei mikään ihme siis että ylipapit, sotilaat, juudas, ym peräytyivät kaatuen maahan- hehän seisoivat Jumalan edessä, joka juuri ilmoitti heille nimensä!
Ja taasen- kun katsotaan alkutekstiä eteenpäin, Joh 18:37 menee alkutekstissä näin:
"..Vastasi Jeesus: Sinä sanot, että kuningas olen minä!"
"Olen minä" kreikan kielellä "eimi ego" paljastaa Jeesuksen sanoneen myös Pilatukselle nimensä "olen minä"- siis Jumalan nimen paljastaen kuka hän todella On. Ei siis mikään ihme, että Pilatus Joh 19:8 pelkäsi VIELÄ ENEMMÄN, ja tahtoikin päästää Herramme vapaaksi. Mielestäni Pilatuksen sanat jakeissa 14 "Katso, kuningas teidän!(Kr.)" ja jakeessa 15 "Kuninkaanko teidän ristiinnaulitsen(Kr.)" osoittavat, että Pontius Pilatus myös uskoi Jeesuksen olevan Jumalan poika. Tätä vahvistaa ristiinnaulitsemisen aikana se että Pilatus kirjoitti ja kiinnitti ristiin sanat: JEESUS NASARETILAINEN, KUNINGAS JUUTALAISTEN- hepreaksi, kreikaksi, roomaksi(latinaksi).
Ei voi muuta kuin ihmetellä ja ottaa pannuun, kun nämä todella kieroon käännetyt kohdat löytyi pelkästään kahdesta luvusta! Mikähän kielenkääntäjiä oikein "riivaa" kun on pitänyt vääntää noin kieroon, suoraan sanottuna valehdella Jumalan Sanan kanssa?
Edellisissä kohdissa on kysymys vielä Jumalan nimestä EGO EIMI, MINÄ OLEN!
Mitähän Taivaan Isä tällaisesta ajattelee kun on yritetty ja yritetään edelleen(-92) vääntää kieroon Hänen Pyhää Sanaa?
Ärsyttää ja inhottaa, mutta onneksi On A-teksti( :!
Eipä mutaa vaan siunausta!
KARDINAALIMUNAUS-käännösvirheitä
4
481
Vastaukset
- varmaan
erinäisten "soveltuvuustaulukoiden" mukaan so. lihan mielen.
- UusPetrus
tuo mainitsemasi "soveltuvuustaulukko", tulee mieleen että jos juuri Jumalan Sanaa lähdetään "soveltamaan", niin lopuksi mikään ei ole selvää vaan sekavaa.
Sanan puhtautta ja kirkkautta pitäisi mielestäni ehdottomasti vaalia ja vahtia- eihän meille jää lopulta muuten mitään käteen. Paitsi valhe.
UuPee - sanoo selvästi,
UusPetrus kirjoitti:
tuo mainitsemasi "soveltuvuustaulukko", tulee mieleen että jos juuri Jumalan Sanaa lähdetään "soveltamaan", niin lopuksi mikään ei ole selvää vaan sekavaa.
Sanan puhtautta ja kirkkautta pitäisi mielestäni ehdottomasti vaalia ja vahtia- eihän meille jää lopulta muuten mitään käteen. Paitsi valhe.
UuPeeettä tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - UusPetrus
sanoo selvästi, kirjoitti:
että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.vaikka nämä ottamani raamatunpaikat eivät välttämätä nakerra omaa uskomme pohjaa, niin silti- jos näitä väännöksiä alkaa löytyä alkutekstiin verraten kautta linjan, niin silloin Sanaa todella vesitetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733414Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91901Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241279- 1331127
- 1001033
- 60964
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil68961Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6925- 84899
- 34830