http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200905199618797_ul.shtml
On se vaan hölmöläisten hommalta näyttävää, kun autojen päästöjä halutaan vähentää hirveällä vimmalla ja kuitenkin liikenteen kasvaessa kokonaispäästöt pysynevät kutakuinkin ennallaan. Tulee mieleen se vanha "kaks pöljää tekee möljää, toinen tekee, toinen särkee".
Vaikka kaikkien henkilöautojen hiilidioksidipäästöt saataisiin nollaan, niin esimerkiksi koko EU:n alueen päästöt vähenisivät vain vaivaiset 12%. http://www.satuhassi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1396:autojen-hiilidioksidipaeaestoerajat-eussa&catid=13:staattinen-sivu&Itemid=8
Autojen valmistus ja muu teollisuus, sekä energiantuotanto ovat niitä suurimpia saastuttajia, niihinkö ei haluta puuttua ollenkaan, vaikka hiilidioksidipäästöjä olisi noilta sektorilta vähennettävissä peräti 88%? Hiilidioksidit helpompi myös napata talteen tehtaiden piipuista kuin autojen pakoputkista ja jos teollisuuden päästöt saataisiin kuriin, niin luonto kyllä pystyisi hoitelemaan autojen vähäiset päästöt, joihin ei olisi tarvetta puuttua ollenkaan sillä innokkuudella kuin nyt uskotellaan.
Ilmastonsuojelun historiaako?
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532607
- 1971880
- 701657
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91341- 721008
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190914- 67901