Jumalan olinpaikka?

Aukkojen Jumala on ajettu niin ahtaalle että hän olemassa enää vain paikassa ajan ja avaruuden ulkopuolella, joka on olemassa vain mielikuvituksessa, niin mitähän se käytännössä tarkoittaa?

14

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolinelson

      Yksinkertaista: Jumala on kaikkivoipa ja ihmisjärjelle käsittämätön. Jää vain kysymys - miksi sitten puhumme Jumalasta?

      • siltä sitten

        meni kuusi päivää luomistyöhön, kun kaikkivoipa ja järjelle käsittämätön olisi kyennyt siihen nanosekunnissa. Ihan kelvoton jumala ja vielä loi niin päin honkia että piti tuhota luomuksiaan useita kertoja...


      • Jfr

        Koska, ihminen on muutakin kuin järki. Hänellä on myös henki ja sielu. Ne on tarkoitettu elämään Jumalan kanssa.


    • sijaitsee

      viidennessä ulottuvuudessa ja siksi ihminen ei voi Jumalaa havaita

      • maa_tiainen

        Hyvä pointti.


    • asdfasdfasdfe

      ID-palstalle vaan kristinusko palstalle.

      • Mutta tämä oli ikäänkuin jatkoa edelliselle avaukselleni joka liittyi palstan aiheeseen, mutta johon vastattiin siten että Jumala siirrettiin mielikuvitus maahan johon ei päässyt perässä.


    • Voinet ajatella tietokonesimulaatio-ohjelmaa, jossa on hahmoja. Näillä hahmoilla on näkyvissä virtuaalimaailma. Jossain vaiheessa joku ajattelukykyinen virtuaalihamo voisi kysyä: onko kukaan nähnyt tämän maailman luojaa?
      Olisiko oikea vastaus mielestäsi: Koska en ole nähnyt, ei luojaa ole olemassa?

      • kirjanoppinut

        Virtuaalihahmo on hahmon luojan luomus ja se kysyy vain sellaisia asioita joita sen luoja käskee.


      • kirjanoppinut kirjoitti:

        Virtuaalihahmo on hahmon luojan luomus ja se kysyy vain sellaisia asioita joita sen luoja käskee.

        Arvatenkin sinulla on oma kokemusta virtuaalihahmojen luomisesta? Alusta alkaen ohjelmoiden vai valmiiseen virtuaalimaailmaan lisäten?

        Jos siis virtuaalihahmo kysyy: "kuka on luonut maailman", kyse on mielestäsi hahmon luojan käskystä. Et voi ajattella, että kyse olisi sallimuksesta, vapauksista yms.?

        Edelleen jos ihmishahmo kysyy: "kuka on luonut maailman", kyse on mielestäsi hahmon luojan käskystä? Jos olet tästä eri mieltä, niin mikä on se ratkaiseva ero ihmishahmon ja virtuaalihahmon välillä? Ja edelleen mikä estää mahdollisesti tuon inhimillisen ominaisuuden ohjelmointia virtuaalimaailmaan?


      • Masterhimself(eikirj)
        tuttumies kirjoitti:

        Arvatenkin sinulla on oma kokemusta virtuaalihahmojen luomisesta? Alusta alkaen ohjelmoiden vai valmiiseen virtuaalimaailmaan lisäten?

        Jos siis virtuaalihahmo kysyy: "kuka on luonut maailman", kyse on mielestäsi hahmon luojan käskystä. Et voi ajattella, että kyse olisi sallimuksesta, vapauksista yms.?

        Edelleen jos ihmishahmo kysyy: "kuka on luonut maailman", kyse on mielestäsi hahmon luojan käskystä? Jos olet tästä eri mieltä, niin mikä on se ratkaiseva ero ihmishahmon ja virtuaalihahmon välillä? Ja edelleen mikä estää mahdollisesti tuon inhimillisen ominaisuuden ohjelmointia virtuaalimaailmaan?

        Tietokonepelin pelaaja Jumalakin on siellä mielikuvitus zonella, jos joku pelaisi peliä, niin kai se pitäisi näkyä pelissä jotenkin?


      • näet
        Masterhimself(eikirj) kirjoitti:

        Tietokonepelin pelaaja Jumalakin on siellä mielikuvitus zonella, jos joku pelaisi peliä, niin kai se pitäisi näkyä pelissä jotenkin?

        Et huomaa miten kaikki "näkyy" kun et tunne kirjoituksia.
        Näkeminen on uskovien etuoikeus.
        Raamattu kertoo mitä pitää seurata, jotta näkisi, etkä sinä tee niin!
        Jumala lupaa näkevät silmät ja kuulevat korvat kaikille jotka sitä tosissaan haluavat.


      • SpyWare
        näet kirjoitti:

        Et huomaa miten kaikki "näkyy" kun et tunne kirjoituksia.
        Näkeminen on uskovien etuoikeus.
        Raamattu kertoo mitä pitää seurata, jotta näkisi, etkä sinä tee niin!
        Jumala lupaa näkevät silmät ja kuulevat korvat kaikille jotka sitä tosissaan haluavat.

        Mitä muuta usko loppujen lopuksi on, kuin SOKEAA luottamista pyhiin, muuttumattomiin "totuuksiin", ja ilmeisesti näemmä vielä silmien sulkemista todistetuilta faktoilta, koska ne vain on ristiriidassa tämän ikivanhan Jumalallisen totuuden kanssa.


      • Masterhimself(eikirj) kirjoitti:

        Tietokonepelin pelaaja Jumalakin on siellä mielikuvitus zonella, jos joku pelaisi peliä, niin kai se pitäisi näkyä pelissä jotenkin?

        Mitäs mieltä olet, onko tietokonepelin olemassaolo sinänänsä todiste ohjelman luojan (eli ohjelmoijan/ohjelmoijien) olemassaolosta, vai tarvitseeko jotain lisätodistetta, kuten osallistumista peliin omalla hahmolla?

        Siis näkyykö peli sinulle? Riittääkö se?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1727
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1288
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1187
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      905
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      52
      806
    7. 69
      778
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      735
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe