millaisilla netto tuloilla olette tuon kyseisen summan saanneet lainaan?
millaisilla netto tuloilla 160000e lainaa?
3
538
Vastaukset
- jups..
Meillä on lainaa 170 000 euroa omakotitalosta. Nettotulot/kk on 4500 - 7000 euroa. Meillä olisi varmaan ollut mahdollisuus isompaankin lainaan, mutta löydettiin hinta-laatusuhteeltaan hyvä talo hyvältä paikalta. Ollaan sitä mieltä, että elämässä pitää olla muitakin menoja kuin vain lainan lyhennys.. =D
Etsi pankkisi sivuilta lainalaskuri (ainakin op:n sivuilta löytyy). Laita laina-ajaksi vaikka 20 vuotta ja koroksi 4,00 - 5,00 % näin aluksi. Sitten ala laskemaan paljonko sinulle jää käyttöön kuukaudessa lyhennysten ja saatko säästettyä rahaa samalla? sen jälkeen aika varaus omaan pankkiin/pankkeihin ja neuvottelemaan. Pankista saat parhaimman vastauksen siihen mihin sinulla on varaa... =) - Juristi41
Noin 6500 nt tulot plus kulukorvauksia n. 500e/kk ja velkaa 150000, suurin osa mökistä. Teen kesällä 60000e kertalyhennyksen ja järjestelen siinä yhteydessä mökkilainan sijoitus(asunto)lainaksi ja saan fixattua korot vähennyksiin.
En halua heittäytyä turhan "kriittiseksi", mutta kysymyksenasettelu on vähän absurdi. Lainaa ei saada, sitä joudutaan ottamaan ja kun neljä asiaa toteutuu, on vahvalla pohjalla:
-Ei yli 15v laina-aikaa
-Ei yli 30% netosta lainaan kuukaudessa
-Omarahoitusta vähintään 20% (mielellään enemmän)
-Ei yli 20x brutto lainoja (mielellään)
Viimeiseimmästä voi hieman tinkiä.
Kysymäsi kokoisen lainan saanee helposti "normiperhe", jolla nettotulot 4000e ja vakaalla pohjalla. Riippuu aika monesta tekijästä.- vielä vinkki
Meillä on iso laina. Nettotulotkaan eivät hakuhetkellä päätähuimanneet. Ei ongelmaa. Puolisolla aika varma vakituinen työpaikka (jos sellaista nykypäivänä onkaan). Itse olin kotihoidontuella silloin, eikä töihinlähtö olisi kannattanut hoitoalan ansioilla lainkaan. Persnettoa olisi tullut, joka myöskin pankissa hyvin ymmärrettiin. Sen mitä olisi tullut palkkana silloin enemmän, olisimme menettäneet hoitomaksuissa ja muissa lisääntyvissä kuluissa. Sanoin, että lähden töihin sitten kun siltä tuntuu, ja teen hyvältä tuntuvan määrän. Ei mitään ongelmaa.
Nyt olen palaillut opintojen pariin, ja teen töitä jaksamisen mukaan. Ikinä ei ole ollut lainan lyhennysten kanssa ongelmia, neljä vuotta makseltu. Suita on ruokittavana, ja perheemme on nykymittapuun mukaan iso. Säästämme kuukausittan lyhennysten jälkeen 500-700 euroa ihan tilillekin. Tosin meillä ei muita lainoja ole. Se raha ei kaikkea tosiaankaan kerro. Joillekin ei riitä mikään, joku taas saa rahansa riittämään. ja joidenin kannattaa käydä töissä, toisten ei. Koskaan ei pidä laskea pelkästään tuloja, vaan myös tarkastella pakollisia menoja. Meillä jo pikku kämpän vuokra oli todella kova. Vain tyhmä ja tukia saava niitä voi maksella vuodesta toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691