Mutta sen näen Raamatusta, että ihminen voi tulal kirotuksi iäksi pois Kristuksesta -
ikuiseen päpeään ja kauhistukseen.
Dan. 12:2-3
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti. [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
Mark. 9:48
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Kaikki raamatuntutkijat toteavat että Mark. 9:48 löytyy kaikkein vanhimmista
säilyneistä evankeliunikäsikirjoituksista.
1. Joh. 2:28
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
Room. 9:3
Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi,
jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
Helvetti-sanaa en löydä Raamatusta
43
309
Vastaukset
- veli.vapaa
kääntää näin.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.
Ilm. 20:14
Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.
Miksi helvetti antoi kuolleensa Jumalalle herätettäväksi kuolleista, ja miksi helvetti heitettiin tuliseen järveen eli helvettiin?kuvaa iankaikkisen tulen rangaistusta..
Eihän tässä Ilm. 20:14 sanankohdassa puhuta mitään helvetistä, vaan Kuolemasta ja Tuonelasta ja tulisesta järvestä..
Kirjoita sinä Raamatun teksti niinkuin se on Raamattuun kirjoitettu äläkä omiasi lisäile..- veli.vapaa
stefanus kirjoitti:
kuvaa iankaikkisen tulen rangaistusta..
Eihän tässä Ilm. 20:14 sanankohdassa puhuta mitään helvetistä, vaan Kuolemasta ja Tuonelasta ja tulisesta järvestä..
Kirjoita sinä Raamatun teksti niinkuin se on Raamattuun kirjoitettu äläkä omiasi lisäile..raamatunkäännös Biblia 1776 ja tarkasta sieltä ensin kyseiset jakeet. Voit sen jälkeen kertoa, oliko ne minun vaiko Raamatun tekstiä.
veli.vapaa kirjoitti:
raamatunkäännös Biblia 1776 ja tarkasta sieltä ensin kyseiset jakeet. Voit sen jälkeen kertoa, oliko ne minun vaiko Raamatun tekstiä.
on yleisesti käytössään joko vuoden 33/38 tai 92 käännös, jota tutkistellaan..
Tee sinä samoin..- Nadasja-emilia
stefanus kirjoitti:
Tee sinä samoin..Raamatun käännoksistä, sillä niissä on vähiten muutettu alkuperäistä tekstiä.
Sillä näitä nykyaikaisia raamatun käänöksiä voi sanoa raamatun väärennöksiksi, koska niissä muutuu jo asiatkin toisiksi, vaikka Jumala kielsi tuomasta mitään lisää Raamatun Sanaan, tai ottamasta siitä mitään pois.
Eli kuta vanhempi raamattu on kysymyksessä, sitä lähempänä alkutekstiä se on, joten "veli vapaa" puhuu täyttä ASIAA! - veli.vapaa
stefanus kirjoitti:
Tee sinä samoin..kaikki käännökset, eli se ei ole mikään ongelma.
Noita vanhoja käännöksiä on käytetty opetuksessa vuosisatoja, ja sen antamaa julistusta on levitetty laajasti kirkon taholta. Siksi myös käännösten sanavalinnoilla on luotu sellainen helvettiopetus ihmisille, joka vielä kuultaa joidenkin uskonsuuntien opeissa ja käsityksissä. - Ikuinen säilytyspaikka
Kas kun ikuisuus ja ikuisuudessa ei voi olemattomaksi muuttua.
- Susta viimeiseksi uskois
veli.vapaa kirjoitti:
raamatunkäännös Biblia 1776 ja tarkasta sieltä ensin kyseiset jakeet. Voit sen jälkeen kertoa, oliko ne minun vaiko Raamatun tekstiä.
Missä kohdin ei puhuta helvetistä niin äläpä lisäile sinne.
Muutoin saat meuhkata helvetistäsi niinkuin lystää! - IDENEB
Nadasja-emilia kirjoitti:
Raamatun käännoksistä, sillä niissä on vähiten muutettu alkuperäistä tekstiä.
Sillä näitä nykyaikaisia raamatun käänöksiä voi sanoa raamatun väärennöksiksi, koska niissä muutuu jo asiatkin toisiksi, vaikka Jumala kielsi tuomasta mitään lisää Raamatun Sanaan, tai ottamasta siitä mitään pois.
Eli kuta vanhempi raamattu on kysymyksessä, sitä lähempänä alkutekstiä se on, joten "veli vapaa" puhuu täyttä ASIAA!Kaikkein vanhimmista säilyneistä Markuksen evankeliumeista löytyy tuli joka ei
sammu palamallakaanja mato joka ei kuole kuolemallakaan. Mark 9:48.
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
48 Kussa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta. - alex-kasi
Sittemmin poistetut helvetit 1776 käännöksessä.
4. Moos. 16:30
Mutta jos Herra tässä jotakin uutta tekee, niin että maa avaa suunsa ja nielee heidät kaikkein kanssa, mitä heillä on, niin että he elävinä menevät helvettiin, niin teidän pitää tietämän, että nämät miehet pilkkasivat Herraa.
4. Moos. 16:33
Ja he menivät elävänä helvettiin, kaikkinensa kuin heillä oli, ja maa peitti heidät, ja he hukkuivat kansan seasta.
5. Moos. 32:22
Sillä tuli on syttynyt minun vihassani, ja polttaa hamaan alimaiseen helvettiin, ja kuluttaa maan, ynnä hänen hedelmänsä kanssa, ja polttaa vuorten perustukset.
2. Sam. 22:6
Helvetin siteet kietoivat minun, ja kuoleman paulat ennättivät minun.
Job 11:8
Hän on korkiampi kuin taivas, mitäs tahdot tehdä? syvempi kuin helvetti, kuinkas taidat tuta?
Job 21:13
He vanhenevat hyvissä päivissä, ja menevät silmänräpäyksessä helvettiin.
Job 24:19
Helvetti ottaa syntiset pois niinkuin pouta, ja niinkuin kuivuus kuluttaa lumisen veden.
Job 26:6
Helvetti on avoinna hänen edessänsä, ja kadotuksella ei ole peitettä.
Ps. 9:17
Jospa jumalattomat palajaisivat helvettiin, ja kaikki pakanat, jotka Jumalan unohtavat.
Ps. 16:10
Sillä et sinä hyljää sieluani helvetissä, etkä salli sinun pyhäs näkevän turmelusta.
Ps. 18:5
Helvetin siteet kietoivat minun: kuoleman paulat ennättivät minun.
Ps. 30:3
Herra, sinä veit sieluni ulos helvetistä: sinä olet minun elävänä pitänyt niiden mennessä kuoppaan.
Ps. 31:17
Herra, älä minun anna häpiään tulla; sillä sinua minä avuksi huudan: jumalattomat tulkoon häpiään, vaijetkoon helvetissä.
Ps. 49:14
He makaavat helvetissä niinkuin lampaat, kuolema heitä kalvaa; mutta hurskasten pitää varhain heitä hallitseman, ja heidän öykkäyksensä pitää hukkuman, ja heidän täytyy jäädä helvettiin.
Ps. 49:15
Kuitenkin vapahtaa Jumala minun sieluni helvetin vallasta; sillä hän korjasi minun, Sela!
Ps. 55:15
Langetkoon kuolema heidän päällensä, ja he menkään elävänä alas helvettiin; sillä sula pahuus on heidän asuinsioissansa heidän keskellänsä.
Ps. 86:13
Sillä sinun hyvyytes on suuri minussa, ja sinä olet pelastanut sieluni syvimmästä helvetistä.
Ps. 88:3
Sillä minun sieluni on surkeutta täynnä, ja minun elämäni on juuri liki helvettiä.
Ps. 116:3
Kuoleman paulat ovat minun piirittäneet, ja helvetin ahdistukset ovat minun löytäneet: minä tulin vaivaan ja tuskaan.
Ps. 139:8
Jos minä astuisin ylös taivaaseen, niin sinä siellä olet: jos minä vuoteeni helvetissä rakentaisin, katso, sinä myös siellä olet.
Sananl. 1:12
Me nielemme hänen, niinkuin helvetti elävältä, ja hurskaan niinkuin hautaan pudotamme;
Sananl. 5:5
Hänen jalkansa menevät alas kuolemaan, ja hänen askeleensa joutuvat helvettiin.
Sananl. 7:27
Hänen huoneensa ovat helvetin tiet, jotka menevät alas kuoleman kammioihin.
Sananl. 9:18
Vaan ei hän tiedä, että siellä kuolleet ovat: hänen vieraansa ovat helvetin syvyydessä.
Sananl. 15:11
Helvetti ja kadotus on Herran edessä: kunka paljon enemmin ihmisten lasten sydämet.
Sananl. 15:24
Elämän tie johdattaa viisaan ylöspäin, välttämään helvettiä, joka alhaalla on.
Sananl. 23:14
Sinä lyöt häntä vitsalla, vaan sinä vapahdat hänen sielunsa helvetistä.
Sananl. 27:20
Helvetti ja kadotus ei tule ikänä täyteen, ja ihmisen silmät ovat tyytymättömät.
Sananl. 30:16
Helvetti, vaimon suljettu kohtu, maa, joka ei vedellä täytetä: ja tuli ei sano: jo kyllä on.
Laul. l. 8:6
Pane minua niinkuin sinetti sydämees, ja niinkuin sinetti käsivartees; sillä rakkaus on väkevä niinkuin kuolema, ja kiivaus on vahva niinkuin helvetti: hänen hiilensä hehkuvat ja ovat Herran tuli;
Jes. 5:14
Sitä varten on helvetti sielunsa lavialta avannut, ja hänen kitansa on ammollansa ilman määrää, mennä sinne alas sekä heidän kunniallisensa että yhteisen kansansa, sekä heidän rikkaansa että riemullisensa;
Jes. 14:9
Helvetti vapisi alhaalla sinua, sinun tulemisestas; se herättää sinulle kuolleet, kaiken maailman päämiehet, ja käski kaikkia pakanain kuninkaita nousta heidän istuimiltansa.
Jes. 14:11
Sinun ylpeytes on joutunut helvettiin alas, sinun kanteleis kilisemisellä; koin pitää oleman sinun vuotees, ja madot sinun peittees.
Jes. 14:15
Kuitenkin sinä sysätään helvettiin, luolan puolelle.
Jes. 28:15
Sillä te sanotte: me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja sovinnon helvetin kanssa. Kuin rangaistuksen virta tulee, ei hänen pidä meitä kohtaaman; sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme, ja petoksen varjelukseksemme.
Jes. 28:18
Että teidän liittonne kuoleman kanssa pitää tyhjäksi tuleman, ja teidän sovintonne helvetin kanssa ei pidä vahva oleman; ja koska rangaistuksen virta tulee, pitää sen tallaaman teitä.
Jes. 38:18
Sillä ei helvetti sinua kiitä, eikä kuolema sinua ylistä; ei myös ne sinun totuuttas odota, jotka alas kuoppaan menevät. - alex-kasi
Jes. 57:9
Sinä menet kuninkaan tykö öljyllä, ja sinulla on moninaiset voiteet: ja lähetät sanas saattajat kauvas, ja olet alennettu hamaan helvettiin.
Hes. 31:15
Näin sanoo Herra, Herra: siihen aikaan, kuin hän meni alas helvettiin, tein minä murheen, ja annoin syvyyden peittää hänen, ja hänen virtansa piti oleman alallansa, ja ne suuret vedet ei taitaneet juosta, ja tein, että Libanon murehti hänen tähtensä, ja kaikki puut kedolla kuivettuivat hänen tähtensä.
Hes. 31:16
Minä peljätin pakanat, kuin he kuulivat hänen langenneeksi, ja että minä syöksin hänen alas helvettiin niiden sekaan, jotka kuoppaan menevät; ja kaikki ihanaiset puut maassa, parhaat ja jaloimmat Libanonissa, ja kaikki, jotka olivat seisoneet veden tykönä, saivat siitä lohdutuksen.
Hes. 31:17
Sillä heidän piti myös alas menemän heidän kanssansa helvettiin miekalla tapettuin tykö, että he hänen käsivartensa varjon alla pakanain seassa asuneet olivat.
Hes. 32:21
Siitä puhuvat väkevät sankarit helvetissä apulaistensa kanssa, jotka kaikki ovat menneet alas, ja makaavat siellä ympärileikkaamattomain miekalla tapettuin kanssa.
Hes. 32:27
Ja ei heidän pidä makaaman sankarien kanssa, jotka ympärileikkaamattomista kaatuneet ovat, jotka sota-aseinensa menivät alas helvettiin, ja panivat miekkansa päänsä alle, ja heidän pahantekonsa oli heidän luissansa, sillä he olivat voimallisten pelko koko maailmassa.
Hoos. 13:14
Mutta minä tahdon heitä päästää helvetin vallasta, ja vapahtaa heitä kuolemasta. Kuolema, minä tahdon olla sinulle myrkky, helvetti, minä tahdon olla sinulle surma! Kuitenkin on se lohdutus minun silmäini edestä peitetty.
Aam. 9:2
Ja vaikka he itsiänsä hamaan helvettiin kaivaisivat, niin minun käteni on kuitenkin heitä sieltäkin hakeva; ja jos he astuisivat ylös taivaaseen, niin minä kuitenkin tahdon syöstä heidät sieltä alas.
Joona 2:2
(2:3) Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.
Hab. 2:5
Mutta viina tekee ylpiän miehen petolliseksi, ettei hän taida pysyä siassansa; joka sielunsa levittää niinkuin helvetti, ja on niinkuin kuolema, joka tyytymätöin on; hän tempaa puoleensa kaikki pakanat, ja kokoo tykönsä kaikki kansat. - alex-kasi
1776 käännöksestä niin niitähän löytyy .. uudestatestamentista ja jopa vanhatatestamentista.. ne eivät kuitenkaan kerro että helvetti olisi sama kuin ikuinen piina.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8160927/38057618
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8160927/38057652
UT/
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman.
Matt. 5:29
Jos oikia silmäs pahentaa sinun, niin puhkaise se ulos, ja heitä pois tyköäs; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäs hukutetaan, kuin että koko ruumis pitäis heitettämän helvettiin.
Matt. 5:30
Ja jos oikia kätes pahentaa sinun, niin hakkaa se poikki, ja heitä pois tyköäs! sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäs hukutetaan, kuin että koko ruumis pitäis helvettiin heitettämän.
Matt. 10:28
Ja älkäät peljätkö niitä, jotka ruumiin tappavat, ja ei voi sielua tappaa; mutta peljätkäät enemmin sitä, joka voi sekä sielun että ruumiin helvetissä hukuttaa.
Matt. 11:23
Ja sinä Kapernaum, joka olet korotettu taivaaseen asti! sinä pitää hamaan helvettiin sysättämän; sillä jos Sodomassa olisivat senkaltaiset väkevät työt tehdyt kuin sinussa, niin he vielä tänäpänä seisoisivat.
Matt. 16:18
Mutta minä myös sanon sinulle: sinä ole Pietari, ja tämän kallion päälle tahdon minä rakentaa minun seurakuntani, ja helvetin portit ei pidä häntä voittaman.
Matt. 18:9
Ja jos silmäs pahentaa sinun, niin puhkaise se ulos, ja heitä pois tyköäs. Parempi on sinun silmäpuolena elämään sisälle mennä, kuin että sinulla olis kaksi silmää, ja sinä heitettäisiin helvetin tuleen.
Matt. 23:15
Voi teitä kirjanoppineet ja Pharisealaiset, te ulkokullatut! jotka merta ja mannerta ympäri vaellatte, tehdäksenne yhtä uutta Juudalaista; ja kuin se tehty on, niin te hänestä teette kaksikertaa enemmän helvetin lapsen kuin te itse olette.
Matt. 23:33
Te kärmeet, te kyykärmetten sikiät! kuinka te vältätte helvetin kadotuksen?
Mark. 9:43
Jos kätes on sinulle pahennukseksi, niin hakkaa se pois: parempi on sinun käsipuolena elämään mennä, kuin jos sinulla olis kaksi kättä ja menisit helvettiin, sammumattomaan tuleen,
Mark. 9:45
Ja jos jalkas on sinulle pahennukseksi, hakkaa se pois: parempi on sinulle, että ontuvana elämään menet, kuin jos sinulla olis kaksi jalkaa ja heitettäisiin helvettiin, sammumattomaan tuleen,
Mark. 9:47
Ja jos silmäs on sinulle pahennukseksi, niin heitä se pois: parempi on sinun silmäpuolena Jumalan valtakuntaan sisälle mennä, kuin jos sinulla olis kaksi silmää ja heitettäisiin helvetin tuleen,
Luuk. 10:15
Ja sinä Kapernaum, joka olet taivaasen asti korotettu, sinä pitää hamaan helvettiin alas sysättämän.
Luuk. 12:5
Mutta minä tahdon osoittaa teille, ketä teidän tulee peljätä: peljätkää sitä, jolla on valta, sittekuin hän tappanut on, myös helvettiin sysätä; totta minä sanon teille: sitä te peljätkäät.
Luuk. 16:23
Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
Ap. t. 2:27
Sillä et sinä anna ylön minun sieluani helvetissä, etkä salli sinun pyhäs näkevän turmelusta.
Ap. t. 2:31
Näki hän ennen ja puhui Kristuksen ylösnousemisesta, ettei hänen sieluansa annettu ylön helvetissä, eikä hänen lihansa nähnyt turmelusta.
1. Kor. 15:55
Kuolema, kussa on sinun otas? Helvetti, kussa on sinun voittos?
Jaak. 3:6
Ja kieli on myös tuli, maailma vääryyttä täynnänsä; niin on myös kieli meidän jäsentemme seassa, joka koko ruumiin saastuttaa, ja sytyttää kaiken meidän menomme, koska se helvetistä syttyy.
2. Piet. 2:4
Sillä jos ei Jumala armahtanut niitä enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan on pimeyden kahleilla helvettiin syössyt, ja antoi ylön heidät tuomioon kätkettää,
Ilm. 1:18
Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen! Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet.
Ilm. 6:8
Ja minä näin, ja katso, hiirenkarvainen orhi, ja joka sen päällä istui, sen nimi oli kuolema; ja helvetti noudatti häntä. Ja hänelle annettiin voima tappaa neljättä osaa maan päältä miekalla ja nälällä, ja surmalla ja pedoilla maan päällä.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.
Ilm. 20:14
Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema
Matteus 5:29,30. 10:28. Markus 9:43,45,47. Luukas 12:5.
7 sanankohtaa, joissa mainitaan helvetti..- virheellinen...
ja asennevammainen käännös.
- Teologian tohtori?
virheellinen... kirjoitti:
ja asennevammainen käännös.
Vai ihan huviksesi vain kirjottelet kuin tietäisit jotain Raamatun synnystä.
Ainakin asennevammaisuus on sulle tuttu juttu.
Ja on pakko nyt laittaa viestiä, sillä TODELLA RÄIKEÄSTI NÄKYY
MITEN JEESUKSEN SANOMA ON PYYHITTY POIS RAAMATUSTA.
SILLÄ JEESUS SANOO NÄIN:"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion. Joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö!', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja joka sanoo: 'Sinä hullu!', on ansainnut helvetin tulen."
"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. "
"Jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Parempi on sinulle menettää yksi jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. "
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin voimatta tappaa sielua. Peljätkää sen sijaan Häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. "
"Jos silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi. Sinun on parempi silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen. "
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset! Te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen! Kun joku on siksi tullut, te teette hänestä helvetin lapsen*, kahta vertaa pahemman kuin itse olette! "
"Te käärmeet, te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
"Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen *"
"Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin. "
Ja vielä Jaak.3:6"Myös kieli on tuli, vääryyden maailma. Meidän jäsenistämme kieli tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä*."- veli.vapaa
kukaan pyyhkinyt mitään pois, sinä kiihdyt aivan turhaan.
Jumala on antanut ihmiselle mahdollisuuden pelastukseen, jonka hyljätessään hänet tuomitaan kadotukseen. Sen todisti myös Jeesus itse.
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kadotus tarkoittaa sitä, ettei ihmistä enää ole missään muodossa, koska hänet Jumala on hävittänyt lopullisesti, niinkuin Sodomassa ja Gomorassa sekä vedenpaisumuksessa.
- Nadasja-emilia
"Te käärmeet, te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
- helvetti.
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen
Matt. 5:29
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
Matt. 5:30
Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
Matt. 10:28
Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Matt. 18:9
15. "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
Matt. 23:15 Mark. 9:43 Mark. 9:45 Mark. 9:47 Luuk. 12:5 Jaak. 3:6
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."- veli.vapaa
samalla mitä tarkoitetaan "toisella kuolemalla", niin tietetään miksi piinattavat ovat vielä silloinkin elossa, kun kuolemaa ei enää ole?
Paikka niille jumalattomille joita säilytetään tuonelassa tuomiopäivään asti ja
sitten löytyy lopullinen sijoituspaikka, helvetin tulijärvi.- veli.vapaa
AnttiVKantola kirjoitti:
Paikka niille jumalattomille joita säilytetään tuonelassa tuomiopäivään asti ja
sitten löytyy lopullinen sijoituspaikka, helvetin tulijärvi.Jumala on ilmoittaa näin.
Ilm.21:
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Eli tuonkin jälkeen vaikka Jumalan sana todistaa kaiken entisen menneen, roihuaa helvetti ja siellä kidutetaan jumalattomia, vaikka sana todistaa, ettei ole enää murhetta, eikä parkua, eikä kipua.
Ettekö te usko, että noin tulee tapahtumaan, kuten sana ennustaa? - jpp3
...versiossa on selvästi sana helvetti, sekin palaa joskus jos ei roviolla niin helvetissä.
Löytyy se vanhemmastakin versiosta. - Ei mikään muu
veli.vapaa kirjoitti:
Jumala on ilmoittaa näin.
Ilm.21:
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Eli tuonkin jälkeen vaikka Jumalan sana todistaa kaiken entisen menneen, roihuaa helvetti ja siellä kidutetaan jumalattomia, vaikka sana todistaa, ettei ole enää murhetta, eikä parkua, eikä kipua.
Ettekö te usko, että noin tulee tapahtumaan, kuten sana ennustaa?Ei tulis mieleenkään vapaa-ajattelijoilta ksyellä uskonasioita
jpp3 kirjoitti:
...versiossa on selvästi sana helvetti, sekin palaa joskus jos ei roviolla niin helvetissä.
Löytyy se vanhemmastakin versiosta.Että Raamattu ei pakota kaikkai taivaaseen vaan sallii epäuskoon rakastunedien
valita helvetin päätepysäkikseen. Mutta ilman helvetti-sananpaikkojakin
iankaikkinen ero Jumalasta on toteennäytettävissä Raamatusta.- veli.vapaa
Ei mikään muu kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään vapaa-ajattelijoilta ksyellä uskonasioita
verran oikaista, että minä olen uskova ihminen, en vapaa-ajattelija. Jeesus on antanut minulle rauhan ja vapauden ilman ainuttakaan uskonto tai lahkoa.
- Vain valoko sen poistaa?
Eipä taida Jumalan valkeus loistaa helvetin kelmeään pimeyteen.
Joten taitaapi ikuista pimeyttä olla.
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt. 25:30
Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Joh. 12:46
Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo,
jäisi pimeyteen.- tuntiva..
vuoronkauden se kestää
- IDENEB
tuntiva.. kirjoitti:
vuoronkauden se kestää
Ja loputtomati? Juu - silloinhan sinäkin puhut pimeyden valtakunnasta.
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt. 25:30
Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Joh. 12:46
Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. pimeyden ja rakkaus poistaa vihan. Viha on totista pimeyttä ja Jumalan rakkaus on totista valkeutta:
Johannes 1
5 "Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan."
1. Joh. 2:9
"Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä."
1. Johanneksen kirje 2
11 "Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."
- jpp3
...sanaa helvetti Raamatusta? On se siellä ja ainakin näkyy. En saa kopsattuu kirjoitusteni
tueksi Sanaa. Ei toimi Antti entisellä tavalla tämä uusittu sydeemi. Voisiko joku lähimmäinen kertoa vinkin? Kiitos etukäteen :)- IDENEB
Uudistuneeseen viestiplänttiin tiputetaan kopsattu teksti painamalla CTRL V
Aikaisemmin sen onnistui hiirellä pudottamaan.
Niin paljon olen saanut palautetta että olen viisastunut lopulta minäkin näkemään
Jumalan suuremmassa laajuudessa ja kaikkivaltiudessa kuin ennen.
Ymmärrän vihdoin että niillekin löytyy paikka, "helvetti" tai mitä lempinimeä kukin
sitten tahtoneekin käyttää - niille jotka kertakaikkiaan eivät suostu asumaan iäti
Jumalan luona. Eivät kaikki sydämet tietystikään taivu Juamlassa riippumaan.
Koko elämän ajan Jumala kiihkeästi taivuttelee, mutta ... IDENEB kirjoitti:
Uudistuneeseen viestiplänttiin tiputetaan kopsattu teksti painamalla CTRL V
Aikaisemmin sen onnistui hiirellä pudottamaan.
Niin paljon olen saanut palautetta että olen viisastunut lopulta minäkin näkemään
Jumalan suuremmassa laajuudessa ja kaikkivaltiudessa kuin ennen.
Ymmärrän vihdoin että niillekin löytyy paikka, "helvetti" tai mitä lempinimeä kukin
sitten tahtoneekin käyttää - niille jotka kertakaikkiaan eivät suostu asumaan iäti
Jumalan luona. Eivät kaikki sydämet tietystikään taivu Juamlassa riippumaan.
Koko elämän ajan Jumala kiihkeästi taivuttelee, mutta ...Kyllä niitä kohtia näyttää yllättävänkin paljon olevan ja monia niistä on aivan
mahdoton selittää muinaiseksi kaatopaikaksi Jerusalemin lähistöllä.
"Ruumiin ja sielun hukuttaa hekvetin tuleen".
Miten kummassa sielu voisi kaatopaikalla loppuun palaa ja miten ihmeessä
kokkoa nimeltä kaatopaikka kutsuttaisiin hukuttavaiseksi järveksi.
Jos sielu on avin sisään- ja uloshengitys, kuten a-teologit sanoo, niin ei sitä
hengitystä tarvitse tuleen heittää. Hengitys lakkaa kun sydän pysähtyy.
Hei Antti
Pyydän ensin nöyrästi anteeksi jos kun Sinua loukkasin joskus.
Ei ollut tarkoitus loukata.
En ole toiminut opetus- ja vastuutehtävissä eli en kanna mitään hengellisiä vastuita ja olen synnin teilläkin ollut, ja kun sellaisessa tilassa kirjoittelee, on kielenkäytöltään sopimaton, niin kuin olin.
En ole täällä käynyt hetkeen, ja katsoin oletko saanut vastauksen kysymykseesi.
Keskustelijana otan joskus keskustellen kantaa täällä.
"Helvetti" on tietysti Suomen kieltä ja se johtuu kreikan Gehenna sanasta joka oli ensin paikka, laakso Jerusalemin lähettyvillä josssa uhrattiin lapsia epäjumala Molokille. Keuhistus.
Myöhemmin se oli Jerusalemin jätteenkäsittlylaitos, eli kaatopaikka jossa poltettiin kaupungin jätteet ja myös rikollisten ruumiit.
Kun se oli rikoillisten ruumiiden hävityspaikka, Jeesus otti sen vertaukseksi jumalattomien hävityksestä.
Jumalan siunausta
jari laurila### "Helvetti" on tietysti Suomen kieltä ja se johtuu kreikan Gehenna sanasta joka oli ensin paikka, laakso Jerusalemin lähettyvillä josssa uhrattiin lapsia epäjumala Molokille. Kauhistus.
Myöhemmin se oli Jerusalemin jätteenkäsittlylaitos, eli kaatopaikka jossa poltettiin kaupungin jätteet ja myös rikollisten ruumiit.
Kun se oli rikoillisten ruumiiden hävityspaikka, Jeesus otti sen vertaukseksi jumalattomien hävityksestä. ###
Joku arvelee että kaatopaikat käy helvetistä, kun ihmisessä ei muka muuta
hävitettävää ole kuin ruumis - niinkuin eläimissä ei muuta hävitettävää ole.
No kissalla kuulemma on yheksän henkeä mutta ei kristinuskon mukaan.
En tiedä onko olemassa mitään mihin "helvettiä" voisi verrata paitsi ehkä
Tuonelaan siinä mielessä, että Tuonelassakin on myöhäistä koettaa muuttaa
kohtaloaan.
Mark 9:48 jae esiintyy kaikkein vanhimmissakin löytyneissä
evankeliumikäsikirjoituksissa ja se paljastaa iankaikkisen rangaistuksen
poistattajat huijareiksi. Jotka tulevat saamaan juuri sen kohtalon jota eivät
muka usko olevankaan. Ei tuossa jakeessa helvetistä puhuta, mutta iankaikkisesta
rangaistuksesta siinä puhutaan kiistattomalla valtuudella:
Mark 9:48
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.- vai mitä?
sillä et puhuisi ikuisuudesta jota ei ole jos lukisit.
Jumala on ikuinen, Antit ei. Miksi sen kieltäisit? Pane koko raamattu yhteen ja selitä yhdellä paikalla toinen, muuten et ikinä tajua mitä luet.- Bible speaks
Danielin kirja 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista
heräävät,
toiset ikuiseen elämään,
toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
[2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
Raamattu puhuu asiat halki!
- Itsehän sinä
toistelet täällä yhtenään sitä raamatun paikkaa, että se joka sanoo veljeään hulluksi on ansainnut HELVETIN tulen!
Miksi sii "lusmuilet" ja valehtelet aivan tahallasi????? valheelisesti hyssytellen!!!!- IDENEB
Ei siitä kukaan kiistelekään etteikö lähimmäistä pilkkaava ansaitsi helvetin tulta,
vaan nyt oli ymmärtääkseni kiistaa siitä, että jotkut näkee siin sanan "Genenna" ja
toiset taas uskovat sen tarkoittavan helvettiä eikä jo kauan sitten sammunutta
gehennaa.
Vihasta ja riidasta -- Matt. 5:21-22
21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.'
Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.
[2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]
22 Mutta minä sanon teille:
jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.
Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion,
ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu',
on ansainnut helvetin tulen.
[3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]
Ansioista ei ole riitaa ollutkaan mutta rangaistuksesta on kiistelty verissäpäin.
- Eskatologi
Tämä Jeesuksen itse esittämä profetia, Mark. 9:48, löytyy kaikkein vanhimmistakin löytyneistä
Markuksen evankeliumin käsikirjoista. Raamatussa on tärkeintä Jeesuksen omat
kuolemattomat sanat. Kaikki ne sanat jotka Hän lausui lihansa päivinä.
Tarvitsemme pelastusta Jumalan kostolta, armahdusta Kristuksessa.
Makuasia millä nimellä tuosta ikusen rangaistuksen paikasta puhutaan, mutta
siitä on puhuttava uudelleen ja uudelleen, jotta ihmiset punnitsisivat oikein
elämäänsä tässä ja nyt. Sillä rajan tuolla puolella se on auttamattomasti myöhäistä.
Mark. 9:48
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Musitutan siitä että kukaan asiantuntija ei edes yritä kiistää tuon jakeen
löytymistä kaikkein vanhimmista säilyneistä evankeliumin käsikirjoituksista.
Ihan alkuperäisiähän ei tietenkään ole enää olemassakaan.- Pelastettu!
Danielin kirja 12. luku
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti. [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662129
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142042- 1021469
- 1201423
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4581267- 751053
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä226794Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa355776