hellou... olis semmonen kysely, kun että: kertokaapa kuka on suosikki hahmonne tsh: sta!!?? ja perustelut kaupan päälle! HUOM! En kaipaa kuitenkaan mitään tällaista: "Frodo ehdottomasti! koska Elijah Wood on niin söpö!" Pliis, oku järkevä perustelu, jos ei todellakaan tule mitään järkevämpää, niin olkoon sitten, lopuksi katsotaan, kuka on suosituin!!!
QyseLy
30
1068
Vastaukset
- Muumipeikko
En tiedä, ehkäpä Gandalf, Galadriel... Gandalf on viisas ja muutenkin, se on tuntunut heti "lempihahmolta". Galadrielin taas kuvittelin viisaaksi ja kauniiksi haltiaksi. Ne nousivat heti lempihahmoiksi. Hobitit ovat myös. Sori, olen huono perustelemaan.
- Mellon
Tähän on helppo vastata.Paras on Samvais Gamgi.On aina ollut, tulee aina olemaan. Samissa on viisautta ja sellaista hyvyyttä,jota ei usein kohtaa (ehkä ei koskaan?). Samilla on yksinkertaista maalaisjärkeä ja jalat aina maanpinnalla. Samin ystävyys Frodoon on jotain aivan käsittämättömän kaunista.Sellaista kun saisi joskus osakseen! =) Lisäksi Samissa on kadehdittavaa piilevää urheutta ja räjähtävää rohkeutta, jota vilpittömästi kadehdin.=) Sam on myös herkkä ja tunteellinen ja niin ihmeellisen rehellinen ja lojaali. Voi jos kaikki maailman ihmiset olisivat edes vähän Samin kaltaisia,jopa olis tämä maailma paljon parempi paikka olla ja elää.Näin on. Vannon Samin nimeen. =) Samwise the Brave.
- Anna
Paras hahmo sekä kirjassa että elokuvassa on Faramir. Hän on yksinkertaisesti ihana hahmo. Kahden Tornin tavallinen versio muutti hahmoa ikävästi, mutta pidennetty korjasi vahingon.
Faramir on ainoa joka ymmärtää Èowynia täydellisesti ja molemmat hahmot kyllä ansaitsevat löytää onnen toisistaan. - laama
Vaikea kysymys. Taidan mennä kahden kannalle, Gandalf ja Saruman.
Gandalf kaikessa hyvyydessään ja viisaudessaan on erinomainen hahmo. Syvällinen, pohtiva, varovainen, älykäs kuitenkin pääosin pelkkää hyvää mikä ei tee hänestä niin kiinnostavaa hahmoa.
Saruman taas on hyvin ristiriitainen henkilö. Alussa hyvin älykäs arvostetuin ja voimakkain velho. Kuitenkin vähitellen häntä alkaa kiehtoa sormuksen voima ja muuttaa häntä sisäisesti pahaksi. Aluksi hänestä tulee Sauronin kätyri, mutta lopulta haluaa itselleen kaiken sormuksen mahdin eikä mahda itselleen enää mitään. Mikä olisikaan sen kiinnostavampaa. - Vanha Tuuba
Aragorn on selkeä valinta tällaiselle samoojatyypille ja toisaalta yksi hienoimpia kohtia kirjassa on Eowynin kohtaus Angmarin noitakuninkaan kanssa. Tämä kohtaus oli muuten yksi suurimpia pettymyksiä Kuninkaan paluussa: yksi koko tarinan suuria kulminaatiopisteitä hoidettiin halpaan trailer-park-bitch tyyliin: "hei mä olen nainen"!
Koska kuitenkin haluaa löytää sellaisen oman persoonallisen vastauksen, niin mun luonteeseen istuu parhaiten elokuvasta täysin syrjäytetty Tom Bombardil! Mystinen hahmo, jolla on suuret voimat, mutta hyvin rajalliseen alueeseen. Kaveri on tosi tekijä, mutta samalla täysin ajasta ja sen tapahtumista irrallaan. Tom saa mun äänen!!!- mömmö
Koska aion laskea lopulta (muutaman päivän kuluttua) kuka on suosituin, niin voisitko hieman selventää vastaustasi, onko se siis Aragorn, vai Tom Bombadil?? en oikein ymmärtänyt... :D
- Mellon
mömmö kirjoitti:
Koska aion laskea lopulta (muutaman päivän kuluttua) kuka on suosituin, niin voisitko hieman selventää vastaustasi, onko se siis Aragorn, vai Tom Bombadil?? en oikein ymmärtänyt... :D
Jaa tässä on joku "kilpailu" meneillään. Eipä taida Samvais siinä tapauksessa sijoittua kovin korkealle niillä listoilla.....mahtavien ja komeiden rinnalla....=) pöh. Vääryys =( =) Onko niitä vannoutuneita Sam-faneja ylipäänsä missään??
- Eowyn
Jaa... PIstitpä pahan... Ja ONNEKSI laitoit,ettei mitään sellasii, että mun suosikki,koska se on niin komee,koska sitten mä oisin laittanu legolasin...xD
Mutta koska sitä ei kirjaa lukiessa tienny,miltä se tulee näyttään,en sitä sano...
Joo,vihdoinki mun suosikki siis: PIPPIN!!!!
koska se on niin hauska,mut silti kuitenki fiksu, tai siis...hmm..miten sen sanos...??hoksaa asitoita,vaikka moni luulekin,että se on vaan pelle...;) Juu,näin se on!!! - hipsu
Jos vain 1 täytyy valita niin laitetaan vaikka Theoden. Hill näyttää uskottavasti kuninkaalta, mutta osaa olla myös tunteellinen. Ja se "Ride now, ride now, ride! Ride for ruin and the world's ending! Death!". Huhhuh, rotkin parhaita kohtia.
- mömmö
...On ehdottomasti Aragorn! Hänen urheutensa on ihailtavaa!Okei, oon ittekkin aika huono perustelemaan, mutta Argorn on aina ollut se mun lemppari, jopa ennen kuin näin elokuvan! Ja kumma kyllä, ajattelin hänet (melkein) samanlaiseksi kuin elokuvassa! hyvin komea ja uljas mies! ;)
- HenZZu
Aragorn oli ehdottomasti paras ei pelkästään näyttelijän takia. Se oli mun suosikki jo kirjassa. Se on niin viisas henkilö, se ei ole mikään "naistenmies". Se on uskollinen Arwenille vaikka Eowyn on korvia myöten rakastunu siihen. Aragorn on rohkea ja kantaa muista huolta vaikka itse olisi kuolemassa. Juuri sellainen kunnon sankari joka ei ole täynnä itteään.
- Darnie
Haldir on kaikkein paras. Ai miksikö? Noh, Haldir on ollut alusta alken suosikkini, Aragornin ja Éomerin rinnalla. (nyt käsittelen pelkästään elokuvaa, en kirjaa) Clairg (ihan sama miten kirjoitetaan) Parker osaa näytellä Haldirin roolinsa tarpeeksi humm.. sanoisiko kopeasti, ja ylpeästi niin kuin haldirin tuleekin olla, sellainen se on siin kirjassakin. Muutenkin sillä on niin mahtavia ilmeitä ja kaikkea. Osaisitpa lukea mun ajatukset,niin ymmärtäisit, mitä tässä ajan takaa...Mut Hugi.. Siis haldir..^^
- minä
Orlando Bloom eli Legolas: hyvä näyttelijä. aika nuori ja sopii hyvin rooliin. pääsi mun mielestä ihan itteesä varten tehtyyn rooliin. siis Legolla ja Orlilla on aika samanlainen luonnekkin. ja ne näyttää molemmat hirveen kilteiltä.
Gollum: Klonkku, Smeagol tai miksi itekukin sitä kutsuu oli säälittävän näköinen hahmo. sillä oli välillä aika surullinen katse. vaikka se oli "mielenvikanen" kävi sitä sääliks. siinä missä se "tippu" sen sormuksen kans sinne tulee mä aloin melkeen itkee. Smeagol on tehty onnistuneesti vaikkakin koneella... mutta silti.
Viggo Mortensen eli Aragorn: sille jätkälle sopii hyvin parta ja pitkät hiukset.. sekä ne muinais ajan vaatteet. hyvä näyttelijä ja hyvä rooli valinta.
Elijah Wood eli Frodo: no ei mikään niin hirveen hyvä näyttelijä. kaikki vaan kattoo sen ulkonäköö. mut siinä ei oo mitään muuta ihanaa kun ne silmät. miettikää nyt! jätkä käy strippiluolissa ja kaikkee.. eikä ees oo ku 168cm pitkä! ja muuten ihan ällön näkönen!!! mutta jokaisella mielipiteensä enkä halua että asiasta nostetaan numeroo..
Liv Tyler eli Arwen: no sopi hyvin rooliin ja on hyvä näyttelijä. kauniskin on (vaikka itse tyttönä sen sanonkin)..
Pippin ja Merri: hauskoja tyyppejä. ja on oikeestikkin aika vekkulin näkösiä... =)
no mut tässä oli nää mun mielest parhaimmat näyttelijät.. tosin ei järjestyksessä. jos laitan ne järjestykseen niin siinä vois mennä aika kauan...- kriitikko
"no ei mikään niin hirveen hyvä näyttelijä. kaikki vaan kattoo sen ulkonäköö."
Siis EI saa arvostella ulkonäön perusteella.
"miettikää nyt! jätkä käy strippiluolissa ja kaikkee.. eikä ees oo ku 168cm pitkä! ja muuten ihan ällön näkönen!"
Siis SINÄ arvostelet mm. ulkonäön perusteella. Juupa juu. - TSH
kriitikko kirjoitti:
"no ei mikään niin hirveen hyvä näyttelijä. kaikki vaan kattoo sen ulkonäköö."
Siis EI saa arvostella ulkonäön perusteella.
"miettikää nyt! jätkä käy strippiluolissa ja kaikkee.. eikä ees oo ku 168cm pitkä! ja muuten ihan ällön näkönen!"
Siis SINÄ arvostelet mm. ulkonäön perusteella. Juupa juu.mitä väliä??? oikee pilkun nussia ku noin tarkkaan pitää kattoo
- kriitikko
TSH kirjoitti:
mitä väliä??? oikee pilkun nussia ku noin tarkkaan pitää kattoo
Tässä ei enää ollut kyse lauseiden välisistä pilkuista vaan pilkkujen välisistä lauseista. Joku taso pitää keskustelussa olla, ei ole kovin fiksua että yhden kappaleen sisällä väitetään päinvastaisia asioita.
- TSH
kriitikko kirjoitti:
Tässä ei enää ollut kyse lauseiden välisistä pilkuista vaan pilkkujen välisistä lauseista. Joku taso pitää keskustelussa olla, ei ole kovin fiksua että yhden kappaleen sisällä väitetään päinvastaisia asioita.
EVVVK!!!
- kriitikko
TSH kirjoitti:
EVVVK!!!
jaksat väittää vastaan...
- mömmö
kriitikko kirjoitti:
okei! lopettakaa!
- TSH
kriitikko kirjoitti:
tietty jaksan... pakko ku on... =)
- mimmi
SAMVAIS KAMGI!!! se on hyvä näyttelee eikä ees oo hullumman näkönen...
- TSH-fani
on Samvais ja Pippin. ne on hyviä näytteliöitä. ja ehkä joku muu siin roolis ei ois onnistunu yhtä hyvin.. siis jos tiiät mitä meinaan?? ja ilman niitä ei ois kyllä koko TSH:ta...
- fani
BOROMIR on suosikkini. Kirjaa lukiessani ajattelin hänet sympaattiseksi ja komeaksi sankariksi, joka antaisi kaikkensa uskomansa asian puolesta (vaikka naisen..), mutta FOTR antoi hänestä vähän väärän vaikutelman. Odottelen tässä SE-versioita, jotta pääsen katselemaan oisko niissä enemmän matskua, joka korjaisi puutteet.
Täytyy sanoa, että Sean Beanin ulkonäkö lisäksi tietenkin viehättää kovasti.. Komea mikä komea! - mömmö
okei, eli vaikka mä pyysin, niin ei oo tullu hirveen yksimielisiä vastauksia. Eli ei olla oikeen osattu päättää, mut ei se mitään! Mä lasken kaikki, keistä on sanottu edes JOTAIN hyvää, meinaan en muuten tiedä minkä niistä kaikista (teijän) lemppareista valitsisin (kato kun pitä valita vain yksi... :D) Eli kaikki jotka ootte maininnu (hyvällä tietty) niin aion laskea mukaan! toivottavasti ymmärsitte mitä selitän!
- mömmö
Eli siis tällä hetkellä ääniä on annettu 24! Mutta saattaa vielä olla silleen, että joku viel vastaa, eli tää ei oo vielä lopullinen tulos, mut aattelin nyt vaan ilmottaa... :D (vaik pystyyhän noi itekkin tosta laskemaan...)
eniten ääniä on saanut Sam (3) Aragorn (3) Pippin (3) ja sitten... Gandalf (2) Galadriel (1) Faramir (1) Saruman (1) Tom Bombadil (1) Klonkku (Smeagol) (1) Theoden (1) Haldir (1) Arwen (1) Frodo (1) Merri (1) Legolas (1) Boromir (1)- mömmö
Juup, sii anteeksi, mutta laskin väärin... Aragorn on siis tällä hetkellä kärjessä... siis Aragorn (4)!!!!
- mömmö
Kiitos kaikille äänestäjille!
- LOTRfan
Mun suosikkeja, varsinkin leffassa oli Merri ja Pippin!!! Niin hauskoja veijareita... Varsinkin Pippin! :D Olihan ne molemmet ihan söpöjäkin... ;)
Legolaskin oli ihuna! - essi
Aragorn oli jotenkin niin kunnioitettava ja sellanen hahmo, joka laittaa miettimään. Vaikka pakeni osaansa Keski-Maassa vuosia, otti lopulta kunniakkaasti Kuninkaan roolin.
Oli samaan aikaan nöyrä että ylväs. Kosketti, ohjasi ja auttoi monia ihmisiä pimeyden aikana.
Kunnioitettava ja arvostettava ihminen, joka näytti että ihmiset eivät ole aina niin heikkoja kuin sanotaan!!! - MoeW
Eowyn joka on todellakin ihailtava nainen siinä kirjassa! Hän olisi kyllä todella hyvä roolimalli
meille tytöille. Hirveän rohkea, lojaali,(Siis ei selkäänpuukottaja) Osaa olla ylpeä oikeista asioista, eikä mikään sellain pien ryhmäeläin niiku tytöt tykkää olee, Ei nuole kenenkään saappaita, osaa olla fiksu ja filmaattinen. No Eowyn on paras ja tos niitä syitä oli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062419
- 1061902
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161794Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921412Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41345- 57947
- 64946
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125938- 76910