Kumpaa palvelet

Hssu

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
JOKA TEKEE SYNTIÄ, ON PAHOLAISESTA, SILLÄ PAHOLAINEN ON TEHNYT SYNTIÄ ALUSTA ASTI. JUURI SITÄ VARTEN JUMALAN POIKA TULI MAAILMAAN, ETTÄ HÄN TEKISI TYHJÄKSI PAHOLAISEN TEOT.
YKSIKÄÄN JUMALASTA SYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ, SILLÄ JUMALAN SIEMEN PYSYY HÄNESSÄ. HÄN EI VOI TEHDÄ SYNTIÄ, KOSKA ON SYNTYNYT JUMALASTA.
TÄSTÄ KÄY ILMI, KETKÄ OVAT JUMALAN, KETKÄ PAHOLAISEN LAPSIA: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

20

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivellä,

MENE LUUSERI DUUNIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tou isä Mitrolta
        Luuk 16:13
        Etsikää ja lukekaa.

• maagikko kirjoitti:

Tou isä Mitrolta
        Luuk 16:13
        Etsikää ja lukekaa.

Jokaisen kohdalla:

Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista: jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Ja jos haluaa irtisanoutua sen toisen herran palveluksesta, pitää kääntyä Jumalan puoleen ,ja lähteä sille kilvoittelun tielle, tosin se toinen herra ei anna lopputiliä yhtä helposti kuin maalliset työnantajat, mutta Jeesuksen avulla, Jumalan vetämänä, pääsee parempiin töihin:

Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

• Hssu kirjoitti:

Jokaisen kohdalla:

Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista: jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Ja jos haluaa irtisanoutua sen toisen herran palveluksesta, pitää kääntyä Jumalan puoleen ,ja lähteä sille kilvoittelun tielle, tosin se toinen herra ei anna lopputiliä yhtä helposti kuin maalliset työnantajat, mutta Jeesuksen avulla, Jumalan vetämänä, pääsee parempiin töihin:

Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

On se paras työmaa ja paras palkka:

Minä olen portti. Se joka tulee minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.

• Hssu kirjoitti:

On se paras työmaa ja paras palkka:

Minä olen portti. Se joka tulee minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.

Siitä kilvoittelun tiestä, mille pitää käydä, päästäkseen irti Paholaisen palveluksesta, puhuu Jaakob

Te uskottomat! Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Joka tahtoo olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi.
        Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut?
        Mutta vielä suurempi on se armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
        TAIPUKAA SIIS JUMALAN ALAISUUTEEN, MUTTA VASTUSTAKAA PAHOLAISTA, NIIN SE LAKKAA AHDISTAMASTA TEITÄ.
        LÄHESTYKÄÄ JUMALAA, NIIN HÄN LÄHESTYY TEITÄ. PUHDISTAKAA KÄTENNE, SYNNINTEKIJÄT, PUHDISTAKAA SYDÄMENNE, TE KAHTAALLE HORJUVAT!
        Tuntekaa kurjuutenne, surkaa ja itkekää. Kääntyköön naurunne murheeksi, ilonne masennukseksi.
        Nöyrtykää Herran edessä niin hän on teidät korottava.

• nöyrryttävä

tunnustamaan, että ilman ARMOA hän ei kasvaisi lain kuuliaiseksi. Laki/kymmenen käsky kasvattaa ihmisen Kristukseen ja johdattaa ahtaan portin kautta avaralle paikalle.
      Kukaan, joka ei tunnusta syntejään, ei pääse ahtaasta portista avaralle paikalle, mutta jokainen, joka tunnustaa syntinsä, saa Jumalan voimat liikkeelle ja portin avautumaan.
      Laki kasvattaa Kristukseen ja siksi kymmenen käskyn laki on sydämissämme, henkeemme kirjoittuana, jotta voimme nähdä synnin ja tehdä siitä parannuksen ennen, kuin se synti teiksi muuttaa. Ajatuksista lähtee kaikki, niin pahakin ja uudestisyntynyt Jumalan lapsi ei yhdy pahaan, vaan vastustaa pahaa Jumalan VOIMALLA ja on siksi vapaa, eikä riko täytettyä lakia.

Jeesus ei kadottanut laista pienintäkään kirjainta, ei ainoatakaan piirtoa, vaan täytti lain ja antaa omilleen voiman elää täytetyssä laissa.

Laki ei ole kuulisaisia vastassa, vaan on vastassa heitä, jotka rikkovat lain.

Armosta me olemme pelastetut, emme itsemme kautta, ettemme kerskaisi ja siksi nöyrrymme mielellämme Jumalan kasvatukseen ja uskomme itsemme Hänelle.

• ihmisopin harhaa tuot.

KUKAAN IHMINEN EI ITSEÄÄN JUMALALLE PYSTY ANTAMAAN.

Se on itse oman armon varassa olemista kun luulee voi tosta noin vain elämänsä
        Jumalalle antaa.
        Jumalan TOTUUS ASIASTA ON AIVAN TOINEN mitä siis sanomassasi toit.

Jos JUMALA ei ihmistä vedä JA JOS IHMINEN EI tuota vetoa ymmärrä vaan kääntyy
        ihmisten puoleen NIIN VETO JÄÄ TURHAKSI ihminen EI TULE SILLOIN JUMALAN LUO
        PÄÄSEMÄÄN vaan ihmisopin harhoihin tulee istutettua jossa alkaa juurtua ja
        kasvaa sitä ihmisten kehittelemää uskoa.

• armo olemassa,

jonka suojassa ihminen saa kasvaa uskovaisena. Ilman armoa olisi toivotonta yrittää kasvaa ja kasvaisi varmaan sellaiseksi kierotuneeksi, joka vain puhuisi, mutta ei koskaan muuttuisi paremmaksi. Kiitos Jeesukselle armosta, jonka suojissa saa kasvaa ja kehittyä.

• ArmiK kirjoitti:

ihmisopin harhaa tuot.

Jumalalle antaa.

Kyllähän ihmisen on itse päätettävä haluaako tulla uskoon vai ei. Siksi puhutaan vapaasta tahdosta. Ei Jumala väkipakolla ihmisiä yhteyteensä vedä. Silloinhan kaikki olisivat uskossa, väkisin tosin.

• juhani1965 kirjoitti:

Kyllähän ihmisen on itse päätettävä haluaako tulla uskoon vai ei. Siksi puhutaan vapaasta tahdosta. Ei Jumala väkipakolla ihmisiä yhteyteensä vedä. Silloinhan kaikki olisivat uskossa, väkisin tosin.

harhaa tuot.

• elmeri.
        ArmiK kirjoitti:

ihmisopin harhaa tuot.

Jumalalle antaa.

Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, ANTAMAAN ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.

Näin Apostolikin kehoittaa.

Armik. sinun on aika tutkia Pyhän Hengen avulla Raamattua.

• ArmiK kirjoitti:

harhaa tuot.

Eli tarkoitat että Jumala vetää kaikki ihmiset väkipakolla uskoon? No, miksi kaikki eivät sitten ole uskossa?

Ja anna ne Raamatunkohdat joilla kumoat aijemmin kirjoittamani, ettei olla ihmisoppien varassa.

• JOMMAN kumman palvelija ihminen on, JOKO JUMALAN tai SAATANAN.
      "Ei kukaan voi palvella kahta herraa. Joko hän tätä vihaa ja toista rakastaa, tai hän tähän liittyy ja toista halveksii. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

• ne jotka JUMALASSA tai Hänen tahtonsa tiellä ovat, OVAT YHTÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA.

• asianlaita

Vaan liha, tuo synnin pesä, ei kuitenkaan edes voi periä taivasten valtakuntaa, niin pyhää siitä ei tulekkaan ja eikö, se lihan mieli kuuluu siihen lihaan. Josta varsin mainiosti Raamatussa kerrotaankin mitä se saa aikaan. Kaikenlaisia riitoja, paremmuutta toisia kohtaan, eriseuraisuutta, kinasteluja,haureutta kaikissa muodoissaan, silmäin pyyntöä, elämän korskeutta, tuomiovallan siirtämistä Jumalalta itselleen, joko sanoissa tai teoissa. Ja Raamattu mainitsee, ettei se edes halua parantua,ja kuolema on sille kauhistus.Eikä sitä voi edes paikata tuota ketaletta,kuten Jeesus mainitsee asiasta kertoessaan leileistä ja vanuttamattomasta kankaasta. Siksi vain yksi asia meissä se, mitä Jumala kateuteen saakka halajaa luokseen, muilta osin saamme uuden. Kuten luodaan uusiksi maa niinkuin taivaskin, niin myös meidät. Tai kuten Paavali niin osuvasti mainitsee asiasta:
      Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Jos muuta väitämme, silloin totuus ei ilmeisestikkään ole meissä. Ainoastaan Jeesuksessa olemme turvassa itseltämme, ja sen oikuilta ja luuloilta.
      Raamattu on siitä oivallinen kirja, että kun sitä lukee,niin havaitsee puutteellisuutensa kaikessa ja antaa se uutta intoa turvautua yksin Jeesukseen ja ihmettelyn aihetta siihen, että miksi juuri minut on kutsuttu Hänen yhteyteensä, kun on paljon, paljon parempiakin ihmisiä olemassa, ja koko ajan heitä tulee lisää eteeni, joille mielestäni kuuluisi etusija ennen minua.
      Ja siksi olenkin ymmälläni, sen armon suuruudesta minkä olen saanut kohdata, varsinkin, kun näyttää, että en edes vielä käsitä kokonaan tuota asiaa, vaan aivan kuin päivä päivältä sen suuruus kasvaa.

• "liha" "Kaikenlaisia riitoja, paremmuutta toisia kohtaan, eriseuraisuutta, kinasteluja,haureutta kaikissa muodoissaan, silmäin pyyntöä, elämän korskeutta, tuomiovallan siirtämistä Jumalalta itselleen, joko sanoissa tai teoissa."

Ja "liha" tekee kaiken Jumalan Totuuden myös näin se sanoo; olet ylpeä, sinä
        tuomitset, ylennät itsesi, olet riidan haastaja" jne.

Joten ihminen joka liha vallassa on itse on todella hänen kohdallaan näin:
        "Sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureus, varkaudet, murhat,
        22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisästä ja saastuttaa hänet."

Jotka Jeesuksessa ovat on näin,"Me emme ole kuten ne monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa. Me julistamme sitä puhtaasta mielestä, tehden sen Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, Kristuksessa."

Syyttäjä hengen alla olevat "itkevät" ainaisesti miksi tuomitset, miksi syytät
        HAVAHTUKAA SIIS TE JOILLE JEESUKSEN KRISTUKSEN SANOMA ON SYYTTÄVÄÄ,
        TUOMITSEVAA, sillä silloin asianne eivät ole Jumalan kanssa kunnossa.

• ArmiK kirjoitti:

"liha" "Kaikenlaisia riitoja, paremmuutta toisia kohtaan, eriseuraisuutta, kinasteluja,haureutta kaikissa muodoissaan, silmäin pyyntöä, elämän korskeutta, tuomiovallan siirtämistä Jumalalta itselleen, joko sanoissa tai teoissa."

Ja "liha" tekee kaiken Jumalan Totuuden myös näin se sanoo; olet ylpeä, sinä
        tuomitset, ylennät itsesi, olet riidan haastaja" jne.

Joten ihminen joka liha vallassa on itse on todella hänen kohdallaan näin:
        "Sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureus, varkaudet, murhat,
        22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisästä ja saastuttaa hänet."

Jotka Jeesuksessa ovat on näin,"Me emme ole kuten ne monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa. Me julistamme sitä puhtaasta mielestä, tehden sen Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, Kristuksessa."

Syyttäjä hengen alla olevat "itkevät" ainaisesti miksi tuomitset, miksi syytät
        HAVAHTUKAA SIIS TE JOILLE JEESUKSEN KRISTUKSEN SANOMA ON SYYTTÄVÄÄ,
        TUOMITSEVAA, sillä silloin asianne eivät ole Jumalan kanssa kunnossa.

Silloin Paholainen on herrana, ja kuiskailee, onko Jumala todella sanonut niin, se ei anna niellä Jeesuksen sanomaa, vastustaa sitä kaikin keinoin, ei se halua majastaan luopua, vaan pitää siitä kynsin hampain kiinni. Mutta jos tosiaan Jumalan puoleen kääntyy ja häneltä pyytää, hän sen poistaa, Saatanan, siis lihan tahdon, jonka pitää kokonaan kuolla, että tulisi otolliseksi, valmiiksi Jumalalle:

Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä elämässä panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän.

Lihan elämä on täynnä epäterveyttä, raskautta, juuri noita piirteitä, jota tuossa sanapaikassa mainitaan, mutta Jeesuksen antamasta elämästä ne puuttuvat:

Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.
        Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.

• Minun tulee
        Hssu kirjoitti:

Silloin Paholainen on herrana, ja kuiskailee, onko Jumala todella sanonut niin, se ei anna niellä Jeesuksen sanomaa, vastustaa sitä kaikin keinoin, ei se halua majastaan luopua, vaan pitää siitä kynsin hampain kiinni. Mutta jos tosiaan Jumalan puoleen kääntyy ja häneltä pyytää, hän sen poistaa, Saatanan, siis lihan tahdon, jonka pitää kokonaan kuolla, että tulisi otolliseksi, valmiiksi Jumalalle:

Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä elämässä panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän.

Lihan elämä on täynnä epäterveyttä, raskautta, juuri noita piirteitä, jota tuossa sanapaikassa mainitaan, mutta Jeesuksen antamasta elämästä ne puuttuvat:

Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.

vähetä, ja hänen kasvaa. Että armo suureksi tulisi. Kasvakaa Jumalan tuntemisessa ja armossa. Ensin Kristus.

ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa.

Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

• Hssu kirjoitti:

tänäkin päivänä paholaisen äänen perässä juostaan joka sanoo EI OLE JUMALA NIIN SANONUT se on jo näin härskisti kumotaan Jumalan sanoma jonka Hän Poikansa kautta on tuonut.

Jeesuksen sanoma EI OLE TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuin "syyttäjän" sanomaa joka
        "syyttää" harhaan johdettuja. Jeesuksen sanomaa POLETAAN KAIKEN AIKAA ja
        samalla huulilla "ylistetään " Jeesusta.

• Minun tulee kirjoitti:

vähetä, ja hänen kasvaa. Että armo suureksi tulisi. Kasvakaa Jumalan tuntemisessa ja armossa. Ensin Kristus.

ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa.

Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

toit ensin ihmisopin mukaan Raamatun sanomaa ja ihmisopin mukaan
        toit valhetta ihmiselle joka EI TODELLAKAAN ITSESSÄÄN OLE RIKAS.

Vaan näin on se sana on sinulle OLET ITSE OMASSA uskossasi rikas ja näin et
        TARVITSEKKAAN SITÄ RIKKAUTTA JOKA YLHÄÄLTÄ ANNETAAN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      21
      2031
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      82
      1871
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      68
      1808
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1573
    5. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      485
      1429
    6. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1424
    7. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      48
      1217
    8. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1089
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      72
      1068
    10. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      22
      1039
    Aihe