Coca-Colan salaisuus

Coca-Colan boikotoija

Onko kukaan ikinä yrittänyt analysoida ja selvittää aidon kokiksen salaisen kaavan?

15

1252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaariMesu

      Tottakai on. Pepsi tietää täsmälleen CocaColan reseptin.
      Ja CC tietää Pepsin ainekset.
      Ja kaikki muut kolajuomat on kopioitu näistä kahdesta.

      Se "salainen resepti" on nykyään vain mainoskikka.

    • All

      On. Muistan, että tästä oli joitakin vuosia sitten takaperin lehdessä juttua. Jos vielä muistan oikein, niin tuo tehtiin saksalaisessa laboratoriossa ja ohje julkaistiin jossakin kirjassa. Katso jos googella löytyisi lisää.

      • Selvitetään

        Mutkikkaampiakin koostumuksia kuin tuo kuuluisa valkoinen jauhe, joka Coca-colan salaisuus on.
        Sitä vain ei saa käyttää, koska se on rekisteröity tavaramerkki. Luulisin, että tulisimelkoisen kalliiksi tehdä teollisesti samalla kaavalla colajuomaa kuin Coca-cola co.
        Voi olla, että ihan pikkurahat ei riittäisi sanktioihin!
        Tuon valkean jauheen koostumus on myös patentoitu kaikkialla maailmassa.
        Jaa mikäkö valkea jauhe? No se joka lisätään juomasekoitukseen valmistusvaiheessa tehtaalla. Hartwallin limsalinjan ajajat tietävät asiasta, mutta eivät sen koostumusta.
        Minun tietoni ovat Pirven ajoilta, joka oli ensimmäisiä Coca-colaa valmistavia tehtaita suomessa ja sijaitsi Pirkkalassa.


      • PaariMesu
        Selvitetään kirjoitti:

        Mutkikkaampiakin koostumuksia kuin tuo kuuluisa valkoinen jauhe, joka Coca-colan salaisuus on.
        Sitä vain ei saa käyttää, koska se on rekisteröity tavaramerkki. Luulisin, että tulisimelkoisen kalliiksi tehdä teollisesti samalla kaavalla colajuomaa kuin Coca-cola co.
        Voi olla, että ihan pikkurahat ei riittäisi sanktioihin!
        Tuon valkean jauheen koostumus on myös patentoitu kaikkialla maailmassa.
        Jaa mikäkö valkea jauhe? No se joka lisätään juomasekoitukseen valmistusvaiheessa tehtaalla. Hartwallin limsalinjan ajajat tietävät asiasta, mutta eivät sen koostumusta.
        Minun tietoni ovat Pirven ajoilta, joka oli ensimmäisiä Coca-colaa valmistavia tehtaita suomessa ja sijaitsi Pirkkalassa.

        CC valmistetaan tiivistesiirapista ja hiilihapotetusta vedestä.
        Ei sinne ole mitään jauheita sekoiteltu enään vuosiin.


      • Ollut itse
        PaariMesu kirjoitti:

        CC valmistetaan tiivistesiirapista ja hiilihapotetusta vedestä.
        Ei sinne ole mitään jauheita sekoiteltu enään vuosiin.

        Tekemässä tehtaalla kyseistä juomaa? Vai oletko vain kuullut keskustelua asiasta.
        Saattaahan olla, että alkuperäinen Coca-cola ei olekkaan enää alkuperäistä.
        Minun aikaani tuo jauhe ole kuitenkin se salaperäinen ainesosa. Jauhe oli peltiastioissa josta sitä annosteltiin laborantin toimesta kulloinkin valmistuviin eriin.
        Voihan olla, että tuo mainittu valkoinen jauhe on lisätty jo valmiiksi noihin siirappeihin, joita kyllä silloinkin juomaan tuli.


      • sitä yhtä
        Selvitetään kirjoitti:

        Mutkikkaampiakin koostumuksia kuin tuo kuuluisa valkoinen jauhe, joka Coca-colan salaisuus on.
        Sitä vain ei saa käyttää, koska se on rekisteröity tavaramerkki. Luulisin, että tulisimelkoisen kalliiksi tehdä teollisesti samalla kaavalla colajuomaa kuin Coca-cola co.
        Voi olla, että ihan pikkurahat ei riittäisi sanktioihin!
        Tuon valkean jauheen koostumus on myös patentoitu kaikkialla maailmassa.
        Jaa mikäkö valkea jauhe? No se joka lisätään juomasekoitukseen valmistusvaiheessa tehtaalla. Hartwallin limsalinjan ajajat tietävät asiasta, mutta eivät sen koostumusta.
        Minun tietoni ovat Pirven ajoilta, joka oli ensimmäisiä Coca-colaa valmistavia tehtaita suomessa ja sijaitsi Pirkkalassa.

        nenään vedettävää valkoista jauhetta kokiksessa ei ole ollut yli sataan vuoteen:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola


      • PaariMesu
        Ollut itse kirjoitti:

        Tekemässä tehtaalla kyseistä juomaa? Vai oletko vain kuullut keskustelua asiasta.
        Saattaahan olla, että alkuperäinen Coca-cola ei olekkaan enää alkuperäistä.
        Minun aikaani tuo jauhe ole kuitenkin se salaperäinen ainesosa. Jauhe oli peltiastioissa josta sitä annosteltiin laborantin toimesta kulloinkin valmistuviin eriin.
        Voihan olla, että tuo mainittu valkoinen jauhe on lisätty jo valmiiksi noihin siirappeihin, joita kyllä silloinkin juomaan tuli.

        Eli tiedän näin olevan.
        Luuletko että nykyisten massaspektrometrien aikana maailman eniten juodussa limpassa olisi jotain "salaperäistä"

        Salli mun nauraa, päin näköä.


      • Mutta Cociksen
        sitä yhtä kirjoitti:

        nenään vedettävää valkoista jauhetta kokiksessa ei ole ollut yli sataan vuoteen:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

        Valmistuskaava on edelleen eräs aailman tarkimmin varjelluista salaisuuksista. Ratkaisun siihen tietää vain nimimerkki BaariMesu spektrometreineen, sillä hän valmistaa tuota kuuluisaa juomaa piraattitehtaassaan Reisjärvellä, ihan lähellä Persettä!
        Varokaa jäljitelmiä!


      • PaariMesu
        Mutta Cociksen kirjoitti:

        Valmistuskaava on edelleen eräs aailman tarkimmin varjelluista salaisuuksista. Ratkaisun siihen tietää vain nimimerkki BaariMesu spektrometreineen, sillä hän valmistaa tuota kuuluisaa juomaa piraattitehtaassaan Reisjärvellä, ihan lähellä Persettä!
        Varokaa jäljitelmiä!

        Olen ollut Hartwallilla kesäduunissa. Eli olen oikeasti tehnyt kokista. Usko tai älä.
        Ja kokis on mielestäni "Real Thing". Niin kauan kun puhutaan aidoista sokerilla makeutetuista, on CC paras.
        PepsiMax on taas parempaa tekomakeista.
        Ja muutamia ihan kaameita Lidl-kolia on vastaan tullut.


      • asdsad
        Mutta Cociksen kirjoitti:

        Valmistuskaava on edelleen eräs aailman tarkimmin varjelluista salaisuuksista. Ratkaisun siihen tietää vain nimimerkki BaariMesu spektrometreineen, sillä hän valmistaa tuota kuuluisaa juomaa piraattitehtaassaan Reisjärvellä, ihan lähellä Persettä!
        Varokaa jäljitelmiä!

        No kyllä se vain näin on, että massaspektrometrin ja kapillaarielektroforeesin avulla saa kyllä selville Coca Colan sisältämät aineet. Ja tarkasti.


      • PaariMesu kirjoitti:

        Eli tiedän näin olevan.
        Luuletko että nykyisten massaspektrometrien aikana maailman eniten juodussa limpassa olisi jotain "salaperäistä"

        Salli mun nauraa, päin näköä.

        cokikseen sisältyi muistaakseni punaviiniä.


      • Masinisti!
        PaariMesu kirjoitti:

        Olen ollut Hartwallilla kesäduunissa. Eli olen oikeasti tehnyt kokista. Usko tai älä.
        Ja kokis on mielestäni "Real Thing". Niin kauan kun puhutaan aidoista sokerilla makeutetuista, on CC paras.
        PepsiMax on taas parempaa tekomakeista.
        Ja muutamia ihan kaameita Lidl-kolia on vastaan tullut.

        Hartwallilla Konalan tehtaalla mutta jatkuvassa duunissa ajoin konetta, joka valmisti cocista, vuonna 1969, sitä ennen Pirvellä Pirkkalassa vuonna 1963, myös cocista ajamassa. Mutta en minä sinua nähnyt kummassakaan paikassa, kylläkin sitä valkoista jauhetta käytettiin molemmissa tehtaissa!


    • asdöjf

      Laita goooogleen open cola hakusanaksi niin alkaa löytyä

      • AITO COCA COLA

        VOI NIITÄ AIKOJA KUN PIRVE TEKI COCA COLAA. SE VASTA OLI SITÄ AITOA..MAKUKIN SEN JO KERTOI...HARMI VAIN KUN SE TEHDAS PEREELLÄ LOPETETTIIN..

        EIKÖ OLLUT JATKAJAA VAI MIKÄ OLI?


    • Anonyymi

      Ei ollut Tampereella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe