Olen kehittänyt ns. "kristilliselle sionismille" uuden nimen. Se on kristillinen masokismi, koska usein sen edustajat tuntevat masokistista mielihyvää siitä, että juutalaisten syntisiä tekoja ja harhaoppia saa siukkailla ja kaikesta tästä henkisestä turpaanotosta saa sitten itekseen jonkinlaisia kiksejä.
Ei se mitään, että he ovat väärällä tiellä ja tekevät välillä rikoksiakin. Siunaillaan vaan läpi harmaan kiven, vaikka menis syteen ja saveen, koska he tulkitsevat kuin piru raamattua. Kaikkien muiden väärämieliset teot saa tuomita mutta ei juutalaisten.
Tämä tälläinen on eräänlaista masokismia. Ei sitä muuten voi selittää.
Jeesushan teki hyvin selväksi sen asian, joka oli eräiltä fariseuksilta unohtunut, että juutalaisilla ei ole mitään erityisasemaa eikä erioikeuksia muihin kansoihin nähden ja vaikka olisikin, edellyttää sellainen asema aina myös VELVOLLISUUKSIA.
Kristillinen masokismi
5
103
Vastaukset
- ottaa päähän ..
hän itse ja hänen oma ryhmänsäkin oli juutalainen, keitä muita hän olisi kritisoinut? Omiaan hän ei kuitenkaan kutsunut koiranpenikoiksi, huom. Joillekin kristityille on yhä vaikea sietää oman uskontonsa alkuperää, tälle olen kehitettänyt nimenkin: täydellinen uskonnollishistoriallinen vihaidiotismi.
Tietääkseni kaikkiin uskontoihin ja kansoihin kuuluvat tekevät rikoksia, JOPA kristityt ja silloin tällöin jopa joku muslimi, harvoin tosin. - jpt1
"Jeesushan teki hyvin selväksi sen asian, joka oli eräiltä fariseuksilta unohtunut, että juutalaisilla ei ole mitään erityisasemaa eikä erioikeuksia muihin kansoihin nähden ja vaikka olisikin, edellyttää sellainen asema aina myös VELVOLLISUUKSIA."
Ei ole erityisasemaa siinä mitä pelastukseen tulee. Mutta Jumalalla on liitto Israelin kanssa, se minkä teki Aabrahamin kanssa. Ja tätä liittoa Jeesus EI KUMONNUT vaan täytti. Ja tästä liitosta Jumala on sanonut, että joka kiroaa Israelin sen hän kiroaa. Joten juutalaisilla on erityisasema tänä päivänäkin. * Juutalaiset KANSANA on Jumalan kansa, ja uppiniskainen, tappoi Messiaansakin, palvellut epäjumaliaan Jumalan ankaruudesta vääriä jumalia kohtaan, on Israel ollut uskoton ja syntinen monilla tavoin. Kyllä Jumalan tiedossa on jokaisen juutalaisen yksilön ja koko kansan synnit, ja on saanut niistä jo kärsiä Jumalan vihaa parituhatta vuotta, ja on edelleen Jumalan ankaran käden alla.
' israel vastustaa Jumalaa loppuun asti, siihen saakka, kunnes siitä ei ole kuin jäännös jäljellä. Silloin he koko kansana huutavat avukseen Jeesusta jonka tappoivat raaimmalla mahdollisella tavalla. Silloin Israel pelastuu.
* Mutta kaikesta huolimatta ISRAEL on Jumalan KANSA, olkoon tälläkin hetkellä moraaliltaan ihan mitä vaan, se on Jumalan kansa ja pysyy iankakkisesti sellaisena, siksi me vaan siunamme Israelia, koska se on Jumalan TAHTO!- to..
roomalaiset sekä tuomitsivat että teloittivat Jeesuksen. Kumma kun roomalaisia ei ole rangaistu, johtuisiko se siitä että kristinuskoa lähdettiin levittämään juuri Roomaan ja että se, toisin kuin juutalaiset oli suurvalta joka voi sitoa tai päästää?
Tietääkseni Jumala ei ole kaasuttanut yhtään juutalaista, mutta kristityt ovat miljoonia ja juutalainen moraali, sehän on tismalleen samanlainen kuin muiden ihmisten, kristittyjen, muslimien, hindujen tai hottentottien.
Olen aiemmin kysynyt sinulta johtuuko yhden juutalaislapsen kiduttaminen kuoliaaksi Jumalan vihasta vai pitääkö tapettavia lapsia olla yli miljoona jotta asia saataisiin selitetyksi kristillisteologisesti oikein? to.. kirjoitti:
roomalaiset sekä tuomitsivat että teloittivat Jeesuksen. Kumma kun roomalaisia ei ole rangaistu, johtuisiko se siitä että kristinuskoa lähdettiin levittämään juuri Roomaan ja että se, toisin kuin juutalaiset oli suurvalta joka voi sitoa tai päästää?
Tietääkseni Jumala ei ole kaasuttanut yhtään juutalaista, mutta kristityt ovat miljoonia ja juutalainen moraali, sehän on tismalleen samanlainen kuin muiden ihmisten, kristittyjen, muslimien, hindujen tai hottentottien.
Olen aiemmin kysynyt sinulta johtuuko yhden juutalaislapsen kiduttaminen kuoliaaksi Jumalan vihasta vai pitääkö tapettavia lapsia olla yli miljoona jotta asia saataisiin selitetyksi kristillisteologisesti oikein?Minä en paina enkä nosta juutalaisia vaan pidän heidät samalla tasolla muitten kanssa toisin kuin tää helevetin kuuposakki hornan tuutista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261758Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121187- 881002
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16771Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701