Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä? :/

Minua masentaa

Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä ja epäystävällisiä? :/
Juuri kun ajattelin, että en jaksa välittää mistään ilkeilystä ja hoidan tärkeimmän asian kunnialla loppuun, opiskelun niin tuntuu että saa sitäkin enemmän lokaa niskaan. Nyt on vaikea keskittyä vaikka koulu loppuukin kohta ja kesäloma alkaa. En tunne, että kesäloma alkaisi minun osaltani hyvin, sillä olen taas alkanut pelkäämään ihmisiä. Tällä hetkellä on vaikeaa keskittyä mihinkään, sillä tunnen itseni niin arvottomaksi.
Terapia-aikani ovat "jäädytetty" tällä hetkellä ja en tiedä saanko ennen kesää aikoja, sillä toimisto on kesän kiinni. Jostain minä kuitenkin tarvitsisin apua.

Itse en haluaisi loukata ketään ja haluan elää sovussa ihmisten kanssa. Miksi ihmisten on niin vaikeaa olla ystävällisiä ja auttavaisia toisiaan kohtaan?
Asiat olisivat paljon paremmin, kun jokainen saisi kulkea kadulla rauhassa ilman muiden ihmisten naljailua ja ei tuomittaisi tuntematta.

:'(

167

13639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleensä iloinen,

jotkut ihmiset ovat mänttejä, sille nyt ei vo mitään, toisaalta ihminen joka on ilkeä, voi olla että sillä menee itsellä todella huonosti!, jos minä olen iloinen, olen sitä myös muille ystävällinen, mutta jos olen todella ahdistunut, esim pakkoneuroosin takia, minun on vaikea olla muille mikään "yli" mukava, vaikka en ilkeä olisikaan,

joku muu voi helpommin huonoa oloa purkaa ympäristöön.

• ihmiseen

Ilkeitä ihmisiä tulee tavattua 13 tusinasta näinä päivinä ja kuulun itsekin välillä tähän joukkoon.

Ihmiset ovat vain ilkeitä ja sitä ne ovat myös muulle luonnollekin, paremmin olis asiat ilman ihmisiä.

• niistä

sillä niillä menee vielä huonommin ja lisäksi he eivät edes halua kasvaa henkisesti kypsiksi. Maailmasta löytyy myös mukavia ihmisiä, älä luovuta.

• Anonyymi

Nimenomaan he haluavat, mutta heillä ei ole siihen keinoja.

• minäkin_79

Sinulla on samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Pitää ajatella niin, että vain omaan suhtautumiseen muihin voi vaikuttaa, tärkeintä on että elää omien, toisia kunnioittavien periaatteiden mukaan. Ja tosiaan, aina ei tiedä mistä toisten käytös johtuu.

• Anonyymi

Meidän toimitus ei vedä huumeita!!!!!

• ........................

Niinpä niin. Varsinkin nuoret ovat ilkeitä toisilleen, koska koittavat esittää kaveriporukalleen... Ihmiset eivät paljoa ajattele mitä toisilleen sanovat ja tekevät. Muutenkin minua ärsyttää kun ihmiset ovat niin itsekkäitä nykyään!

• Anonyymi

Totta. Koulukiusattuna koin tämän. Koska kiusaajat eivät tykänneet minusta, ei tykännyt kukaan muukaan. Jopa kaverit käänsivät selkänsä ja alkoivat ilkeiksi, jotta saivat muiden arvostusta.

Ketään ei kiinnostanut kuinka törkeästi minua kohdeltiin, koska minusta ei pidetty. Minun kiusaaminen oli sosiaalisesti hyväksyttävää.

Tuosta jo opin, että ihmiset ovat itsekkäitä ja ilkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Koulukiusattuna koin tämän. Koska kiusaajat eivät tykänneet minusta, ei tykännyt kukaan muukaan. Jopa kaverit käänsivät selkänsä ja alkoivat ilkeiksi, jotta saivat muiden arvostusta.

Ketään ei kiinnostanut kuinka törkeästi minua kohdeltiin, koska minusta ei pidetty. Minun kiusaaminen oli sosiaalisesti hyväksyttävää.

Tuosta jo opin, että ihmiset ovat itsekkäitä ja ilkeitä.

Ihmiset ovat ilkeitä toisilleen kasvatus tai pikemminkin sen puute. Miten lapsi oppii empaattisuutta kun omat vanhemmat ei anna rakkautta eikä lohduta kun itku tulee. Usein nään kauppakeskuksissa vanhempia nuoria isia ja äitejä. Lapsi huutaa väsymystä vanhemmat joko toteavat lopeta en jaksa kuunnella. 2 - vuotias tarvitsee syliä. Jos lapsi kaatuu vähätellään ei siinä kuinkaan käynyt. Miten voi lapsesta tulla aikuinen joka ottaa toiset ihmiset huomioon kun itsekään ei ole saanut lohdutusta. Miten lapsi voi kohdata eläimen toisen lapsen kun enpaattisuus puuttuu. Tarhassa näkee kun toinen kaatuu sattuu tai ei hoitajat juttelee keskenään. Lapsille ei olla läsnä kasvua ja kehitystä tukevat aikuiset puuttuu. Lapsilla ei ole turvaa tukea. Vanhemmat eivät osaa kohdata uhmaa sitä huudetaan kirotaan lapselle senkin nähnyt. Vanhemmuus on työtä raskasta mutta antoisaa työtä. Lapsen kasvatus on palkitsevaa kun pieni ihminen kietoo kädet kaulaan ja sanoo oot maailman paras äiti. Silloin sydämeni pakahtuu onnesta. Syliä rakkautta ohjausta neuvoja sääntöjä näillä pärjää

• Anonyymi

Kyllä niitä ilkimyksiä on kuule vanhoissakin yhtä paljon , se joka on koulukiusaaja jo lapsena on myös kiusaaja vanhana. Siis jäänyt tasolle jossa ei ole kasvua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset ovat ilkeitä toisilleen kasvatus tai pikemminkin sen puute. Miten lapsi oppii empaattisuutta kun omat vanhemmat ei anna rakkautta eikä lohduta kun itku tulee. Usein nään kauppakeskuksissa vanhempia nuoria isia ja äitejä. Lapsi huutaa väsymystä vanhemmat joko toteavat lopeta en jaksa kuunnella. 2 - vuotias tarvitsee syliä. Jos lapsi kaatuu vähätellään ei siinä kuinkaan käynyt. Miten voi lapsesta tulla aikuinen joka ottaa toiset ihmiset huomioon kun itsekään ei ole saanut lohdutusta. Miten lapsi voi kohdata eläimen toisen lapsen kun enpaattisuus puuttuu. Tarhassa näkee kun toinen kaatuu sattuu tai ei hoitajat juttelee keskenään. Lapsille ei olla läsnä kasvua ja kehitystä tukevat aikuiset puuttuu. Lapsilla ei ole turvaa tukea. Vanhemmat eivät osaa kohdata uhmaa sitä huudetaan kirotaan lapselle senkin nähnyt. Vanhemmuus on työtä raskasta mutta antoisaa työtä. Lapsen kasvatus on palkitsevaa kun pieni ihminen kietoo kädet kaulaan ja sanoo oot maailman paras äiti. Silloin sydämeni pakahtuu onnesta. Syliä rakkautta ohjausta neuvoja sääntöjä näillä pärjää

Voi se olla päinvastoinkin. Lapsi, nuori, joka ei ole saanut lohdutusta tai tukea kipeinkiinkin asioihin, hänestä voi itse tulla lohduttaja, tmmärtäjä, auttaja muille ihmisille.
        Kyllä ihmiset voivat olla ilkeitä loputtomasti, ilkeä luonne kun ei muuksi muutu. Aina pitää olla rääpimässä toisen elämää, sensijaan että katsoisi peiliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä niitä ilkimyksiä on kuule vanhoissakin yhtä paljon , se joka on koulukiusaaja jo lapsena on myös kiusaaja vanhana. Siis jäänyt tasolle jossa ei ole kasvua.

Kyllä tosiaan. Tunnen ainakin yhden ilkeän vanhan ihmisen. Ei se kaikille ole ilkeä vaan ns. heikomassa asemassa olevalle. Vahvoille lässyttää vaikka hammasta purren. Ei uskalla olla eri mieltä.

Eikä anna periksi, sotkee asiat niin, että väärin kohdellusta tulee uhri. Eikä kuuntele selityksiä, puhuu sekaan, ja se on siinä. Ja sotkeutuu ihmisen henkilökohtaisiin asioihin, niin, että saa vain pahaa mieltä aikaiseksi.

En tiedä onko kateellinen vain kettumainen luonne. Ellei narsisti?

• kokemusta löytyy!

Varmasti on paljon ilkeitä ihmisiä, ja kun ne huomaavat, että joku on heikko ja haavoittuva, niin ottavat sellaisen ihmisen silmätikukseen, olen huomannut. siispä sinun tulee asettua heidän yläpuolelleen, ja näyttää henkinen vahvuutesi. se tapahtuu niin, että et vastaanota toisten ilkeilyä, etkä näytä, että loukkaannut siitä millään tavalla. tietysti voit ottaa etäisyyttä niihin ihmisiin, ja yrittää etsiä niitä, jotka käyttäytyvät sinua kohtaan korrektisti. eli lyhyesti sanottuna, älä anna toisten kävellä ylitsesi, vaan näytä heille, että sinäkin ansaitset kunnioitusta, etkä alistu toisten kiusattavaksi.

• yksinkertaisesti

losautat nyrkillä hampaat kurkkuun joka ikiseltä paska päältä

PS: en ole tosissani.

• nouse sorrosta
        yksinkertaisesti kirjoitti:

Tuota.

Joskus se väkivalta kyllä lopettaa vittuilun.

Ei varmaankaan ihan primääristi suositeltava tapa, mutta jos muu ei auta niin sitä saa mitä tilaa.

• Asian vieressstä
        nouse sorrosta kirjoitti:

Tuota.

Ei varmaankaan ihan primääristi suositeltava tapa, mutta jos muu ei auta niin sitä saa mitä tilaa.

Miksi Sinä (sinäkö se oot?) nostat esiin ikivanhan,
        vuodelta 2009 olevan aloituksen ketjuineen ?

Jotenkin ärsyttävää.

• Asian vieressstä
        Asian vieressstä kirjoitti:

Jotenkin ärsyttävää.

Jatkoa. Sorry, en nyt ihan tiedäkään ketä haukkuisin :D .
        Näinkin, että tähän aloitukseen kirjoitettu myös v. 2011 sekä nyt viime päivinä... ja huomasin, että et Sinä ihan eka ollutkaan, joka vanhan ketjun nostanut. - Noh, olkoon.

• nouse sorrosta

Jatkoa. Sorry, en nyt ihan tiedäkään ketä haukkuisin :D .
        Näinkin, että tähän aloitukseen kirjoitettu myös v. 2011 sekä nyt viime päivinä... ja huomasin, että et Sinä ihan eka ollutkaan, joka vanhan ketjun nostanut. - Noh, olkoon.

Joo vähän taisi mennä ohi, mutta no harm done.

Sivalla kiusaajia sanan säilällä ;)

• .

Joo vähän taisi mennä ohi, mutta no harm done.

Sivalla kiusaajia sanan säilällä ;)

Mua on joskus aikoinaan mollattu koulussa. Se ei todellakaan ollut mielästäni kivaa, nimittäin tyyppi joka minua mollasi oli samalla pars ystäväni. Harrastimme ratsastusta silloin, mutta hän alkoi koulussa mollaamaan minua, koska luuli, että minä olin todella huono ja hän oli sitten paras muka. Sitten kerran hän pääsi yhdellä kivalla hepalla millä kukaan ei ollut mennyt koskaan. Hän alkoi tyetty sitten mollaamaan minua, että ratsastuksenopettaja sanoi, että olen liian pieni ja heiverö menemään sillä. Se johtui myös siitä, koska meillä oli suuri kokoero, siis minulla ja sillä kaverilla. No, kuitenkin. Kysyin kerran sitten itse, että voinko mennä tällä kyseisellä hevosella ja ratsastuksenopettaja sanoi, että kyllä. Sitten kun kaveri sai tietää, että pääsin sillä hevosella hön tuli kateelliseksi selvästi ja alkoi sanomaan minulle, että ratsastuksenopettaja päästää minut siksi, etten alkaisi jankkaamaan, että miksi en voi mennö sillä ja, että olisin onnellinen jne. Silloin olisi välillä tehnyt mieli vetää kaveria kuonoon ja sanoo, että oo hiljaa jos sulla ei oo mitään hyvää sanomista. Mutta niin en onneksi päätynyt tekemään. En kyllä ollut ainut jota hän "mollasi".

• .
        . kirjoitti:

Mua on joskus aikoinaan mollattu koulussa. Se ei todellakaan ollut mielästäni kivaa, nimittäin tyyppi joka minua mollasi oli samalla pars ystäväni. Harrastimme ratsastusta silloin, mutta hän alkoi koulussa mollaamaan minua, koska luuli, että minä olin todella huono ja hän oli sitten paras muka. Sitten kerran hän pääsi yhdellä kivalla hepalla millä kukaan ei ollut mennyt koskaan. Hän alkoi tyetty sitten mollaamaan minua, että ratsastuksenopettaja sanoi, että olen liian pieni ja heiverö menemään sillä. Se johtui myös siitä, koska meillä oli suuri kokoero, siis minulla ja sillä kaverilla. No, kuitenkin. Kysyin kerran sitten itse, että voinko mennä tällä kyseisellä hevosella ja ratsastuksenopettaja sanoi, että kyllä. Sitten kun kaveri sai tietää, että pääsin sillä hevosella hön tuli kateelliseksi selvästi ja alkoi sanomaan minulle, että ratsastuksenopettaja päästää minut siksi, etten alkaisi jankkaamaan, että miksi en voi mennö sillä ja, että olisin onnellinen jne. Silloin olisi välillä tehnyt mieli vetää kaveria kuonoon ja sanoo, että oo hiljaa jos sulla ei oo mitään hyvää sanomista. Mutta niin en onneksi päätynyt tekemään. En kyllä ollut ainut jota hän "mollasi".

Sori kun siinä mun teksistä on vähän kirjotusvirheitä, mutta kännykällä on vähän hankala kirjottaa kun on niin pienet näppäimet.

• Huokaus88

Jotenkin ärsyttävää.

Mitä helvetin väliä, jos aihe on mielenkiintoinen?

• Anonyymi

Jotenkin ärsyttävää.

Mitä vitun väliä.

Aihe on ajankohtainen tänäkin päivänä vitun mulatti.

• Anonyymi

Tuota.

Joo Losauttajat maksaa kulut vahingoista.

• Anonyymi
        yksinkertaisesti kirjoitti:

Minä olen.

Kiusaajia saa hakata ihan tohjoksi.

• Anonyymi

Jotenkin ärsyttävää.

arvaa kiinnostaako jonkun luuserin ininä?

Hanki elämä, jos noin rasauttaa tällaiset asiat.

• Anonyymi

Tuota.

Fiksu ihminen ei turvaudu väkivaltaan. Siinä alentuu itsekin idiootin tasolle.

• Anonyymi

Meillä oli ennen työpaikalla sellainen nainen, joka otti yhden ihmisen silmätikukseen ja kiusasi häntä koko ajan huoauttelemallamilkeyksiään. Tämä ihminen ei jaksanutlopulta ja muutto 700 kilometrin päähän pois kauheuksista. Tänään hän olen uudessa työpaikassa missä häntä arvostetaan , ja on onnellinen pienen perheensä kanssa .
        Mutta kiusaaja makailee sairaalassa tämän tästä milloin mistäkin sairaudesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli ennen työpaikalla sellainen nainen, joka otti yhden ihmisen silmätikukseen ja kiusasi häntä koko ajan huoauttelemallamilkeyksiään. Tämä ihminen ei jaksanutlopulta ja muutto 700 kilometrin päähän pois kauheuksista. Tänään hän olen uudessa työpaikassa missä häntä arvostetaan , ja on onnellinen pienen perheensä kanssa .

Voikin olla miettimisen paikka siinä vaiheessa, kun itsellä ei enää olekaan asiat niin hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä hän olikin ilkeä juuri siksi että oli sairas

• menee

huonommin kuin sinulla.

• Soulmate!!!

On se niin helv väärin kun ei ihminen saa olla oma itsensä ilman että tulee kiusatuksi.
        Itselläni oli koulu aikoina sama tilanne ja kun aloin taistelemaan sanoin näitä ihmisiä vastaan, se vaan yltyi. Joka lopulta johti tappeluun... Josta en ole ylpeä koska. Silmä silmästä ja koko maailma sokeutuu!

PS:Toivon kaikille sinua kiusanneille syöpää ja toivottavasti kuolevat hitaasti ja kivuliaasti

• yöhoitaja
        Soulmate!!! kirjoitti:

On se niin helv väärin kun ei ihminen saa olla oma itsensä ilman että tulee kiusatuksi.
        Itselläni oli koulu aikoina sama tilanne ja kun aloin taistelemaan sanoin näitä ihmisiä vastaan, se vaan yltyi. Joka lopulta johti tappeluun... Josta en ole ylpeä koska. Silmä silmästä ja koko maailma sokeutuu!

PS:Toivon kaikille sinua kiusanneille syöpää ja toivottavasti kuolevat hitaasti ja kivuliaasti

Samoin toivon mäkin kiusaajille syöpää,vanhat muoritkin isoosuut, hyi.

• nohn

Minun kiusaajillani menee kyllä paljon paremmin kuin minulla. He ovat enimmäkseen tavallisia ihmisiä. Monet heistä ovat korkeastikouluttautuneita ja / tai hyväpalkkaisia.
        Itse olen syrjäytynyt kiusaamisen takia toimeentulotuelle.

• Anonyymi
        nohn kirjoitti:

Minun kiusaajillani menee kyllä paljon paremmin kuin minulla. He ovat enimmäkseen tavallisia ihmisiä. Monet heistä ovat korkeastikouluttautuneita ja / tai hyväpalkkaisia.

Ei koulutus ja hyvä palkka takaa onnea!Murhetta voi tulla yllättäviltä tahoilta.

• Anonyymi
        nohn kirjoitti:

Valitettavasti herkät ihmiset eivät jaksa olla pilkkatikkuna sen tietävät myös nämä kiusaajat .mutta usein ihme kyllä elämä kostaa jotenkin heillekin kiusaamisensa

• Anonyymi
        nohn kirjoitti:

Ei kukaan kiusaa toisia, jos on itsellään hyvä olla.
        Kiusaajilla on vaikeaa omassa elämässään, ja purkavat sen sitten toisiin.

• koululainen

Ihmiset ovat ilkeitä, kai sitä ei ajattele et miltä se oikeesti ittelleen tuntuu mitä sanoo toiselle :(
      Jos ymmärsitte jotain tosta mun selityksestä.

• Anonyymi

Nii ja kun se ei aina ole sitä sanomista, tehdään ruumiillista väkivaltaa, ei varmaan ole tekijätkään terveitä, psykoottisia hulluja, eivät ymmärrä mitä tekevät.

• spdsolgmölakdsag

"sinun tulee asettua heidän yläpuolelleen, ja näyttää henkinen vahvuutesi. se tapahtuu niin, että et vastaanota toisten ilkeilyä, etkä näytä, että loukkaannut siitä millään tavalla. tietysti voit ottaa etäisyyttä niihin ihmisiin, ja yrittää etsiä niitä, jotka käyttäytyvät sinua kohtaan korrektisti. eli lyhyesti sanottuna, älä anna toisten kävellä ylitsesi, vaan näytä heille, että sinäkin ansaitset kunnioitusta, etkä alistu toisten kiusattavaksi. "

Ongelma: entäs jos tuntuu ettei ole sitä henkistä vahvuutta? On sitäpaitsi jotenkin pirullista että koko ajan pitäis jaksaa olla "henkisesti vahva" ja tsempata, painaa tunteitaan alas. Ei ihme että ihmiset väsyvät ja masentuvat. Mulla on täysin samanlainen tilanne kuin aloittajalla. Joskus oman ahdistuksen esiintuominen voi auttaa, ehkä? Mun tekis/tekee mieli kertoa kaikille suunpieksäjille kaikkein rankimmat asiat itsestäni ja elämästäni.

• Koululainenn

Oon aivan samaa mieltä munki tekis mili kertoo kaikki mun raskaimmat asiat mistä mä oon saanu kärsii koko elämän.... Kiusaajat ei ymmärä miltä tuntuu olla kiusattu ja muutenkin rankka tausta..

• Anonyymi

Raiskatkaa orpo ja kiduttakaa kuoliaaksi?

• Sinu lla on jotain

Uskot tai et..mutta olen elänyt pitkään ja kovin ja tämä on absoluuttinen totuus:

Sääliä saa aina , kateus pitää ansaita! Kun
      naljailu ja ilkeiydet loppuu olet menettänyt itsesi.
      Niin kauan kuin sinua vihataan sinulla, on jotain mitä toisilla ei ole!

• samaaaa mielt'ä

Voipi olla noin!!!

• iodjg

Säälin seassa saattais kuitenkin saada myös myötätuntoa ja ymmärrystä.

• hkiop

Eikä ivailu yleensä vihasta ja kateudesta johdu, olis tietysti helpompaa jos johtuis.

• Anonyymi

Kyllä on silkkaa kateutta aina jostain asiasta eiväthä muuten ilkeilisikkään

• 16+7

Ihmiset ovat ilkeitä, koska voivat huonosti jollain tapaa mutta eivät ehkä itse tajua sitä tehdäkseen asenteelleen jotain. Tai sitten he ymmärtävät sen mutta eivät tunne tarvetta muuttaa käytöstään. Oli niin tai näin, kanssaeläjien käytöstä on vaikea mennä muuttamaan. Parasta olisi jos osaisi antaa anteeksi ja yrittää ymmärtää (tietenkään olematta minään kynnysmattona), mutta helpommin sanottu kuin tehty. Itse yritän vain ajatella, että ilkeillä ihmisillä ei voi olla kovin mukavaa itsellään, eli itselleen tekevät hallaa siinä kuin muillekin.

• Khgffhjkb

Jos itsellä on huono olla ei se moraalisesti oikeuta myrkyttämiä toisia. Moraalittomuudesta on vaarallisia ja pitäisi laittaa johonkin holhoukseen. Itse en jaksa enää yhtään ymmärtää puskista heitettyä oksennuksia jailkeilyjä. En ole vastaanottaminen sellaiselle enää ikinä. eli joko takaisin pesee tai poikki japinoon koko suhde.

• Anonyymi

Erittäin hyvin kirjoitettu se on juuri näin

• arghh

Minusta on alkanut tulla ilkeä. Olen aina ollut ystävällinen ja hyvä ihminen mutta alan kyllästymään siihen kun ei ikinä saa kuulla sanan kiitos, tai hymyn tai se että joku huomaa sinua.

Inhottavin juttu on se että enemmistö on tällainen. Yheiskunta on muokkanut ihmisistä kylmiä ja paskamaisia. Nyt menee ihan päinvastoin kun mitä Raamatussa lukee ( en ole hihhuli) mutta uskon vahvasti siihen että tämä maailma joutuu jonain päivänä helvettiin. Kyllä luonto kostaa.

• Anonyymi

Kiitos viestistäsi 🥰👍🤗🙏

• thinkingtoday

Ei kukaan haluaisi loukata tietenkään jos jälkeenpäin asiaa ajatellaan. Onhan se hirveän ikävää kun sitä ajattelee. Oletko ollut ilkeille ihmisille ilkeä? Jos olet niin silloin olet vähän tekopyhä. En yritä olla ilkeä, tarjoan ajatusmallia sinulle.

• puuukkooooo

sää et taija kuule ymmärtää tätä aloittajaa thinkingtoday
        Kyllä moni haluaa loukata tahallaan toista.

Ja polkea.
        Minä myös olen tehhy näin nuorena. Oli huonommuuden tunne kaverin seurassa. kaverilla hyvä itsetunto. minulla huono.
        Ja oli tapahtunu asioita alaluokilla, jonka jälkeen mulla oli tunne että mulla ei oo arvoa minkäälaista. ja oon kavereitten mielestä ihan paska.
        Ja siitä lähti alammäki yms..

• ohruzew
        puuukkooooo kirjoitti:

Ja polkea.
        Minä myös olen tehhy näin nuorena. Oli huonommuuden tunne kaverin seurassa. kaverilla hyvä itsetunto. minulla huono.
        Ja oli tapahtunu asioita alaluokilla, jonka jälkeen mulla oli tunne että mulla ei oo arvoa minkäälaista. ja oon kavereitten mielestä ihan paska.

monet kokee olevansa voimakkaita ja suositumpia polkiessaan uhreja kätyreiden kannustaessa vieressä. olisi ehkä hyvä pohtia myös kusipäitä tukevien hännystelijöiden merkitystä.tuo tuki voi olla myös ns . hiljaista hyväksyntää kusipäiselle käytökselle.

• ohruzew
        puuukkooooo kirjoitti:

Ja polkea.

monet kokee olevansa voimakkaita ja suositumpia polkiessaan uhreja kätyreiden kannustaessa vieressä. olisi ehkä hyvä pohtia myös kusipäitä tukevien hännystelijöiden merkitystä.tuo tuki voi olla myös ns . hiljaista hyväksyntää kusipäiselle käytökselle.

• Kiusattu61

Minulla on töissä yksi työkaveri, minua hiukan vanhempi nainen, joka on varmasti minulle hyvin kateellinen esim. siitä, että olen paremman näköinen ja -luontoinen kuin hän. Minulla on perhe ja suht'koht onnellinen avioliitto kun taas hänellä ei ole lasta eikä lammasta. Huomaan, että töissä hän yrittää etsiä virheitä kaikesta mitä teen siinä onnistumatta, koska teen työnikin kunnolla! No, sitten hänelle jää jäljelle vain se keino, että hän huutaa ja yrittää loukata minua ilkeillä puheillaan! Nyt olen ruvennut laittamaan ylös kaikki tapaukset yksityiskohtaisesti kirjoitettuina, ja seuraavaksi jos tulee vieläkin yksikin tapaus, niin vien asian pomolle, ja hän saa ottaa tämän henkilön puhutteluun, koska kysymys on henkisestä väkivallasta, eikä sellaista pidä hyväksyä millään työpaikalla. Ja mielestäni sellaista henkilöä ei saa päästää kuin koiraa veräjästä vaan hänen pitää kantaa vastuu tekemisistään!

• ikäväää

Todella ikävää, olen itsekin ollut nuorena koulukiusattu ylä asteella ja vaihdoin koulua:(. Nykyään olen huomannut että ihmiset ovat varsin vetäytyväisiä ja etsivät toisista pienetkin virheet ja eikun mollaamaan, olemme niinkuin koekaniinien häkissä professorien tarkkailtavana jokaista virhettämme:((

• Anonyymi

Yksinäiset ovat tuollaisia siis oikeasti yksinäiset.

• namid.

Sellaisia monet ihmiset ovat. Jostain syystä ei saa olla rauhaa rakastava, rauhallinen, hyvää tahtova, viaton, pyyteettömästi auttava jne, varmasti jossain vaiheessa syödään elävältä. Itsenikin on yritetty tuhota henkisesti useaan otteeseen, ja olen lopulta joutunut kasvattamaan suojamuurin, jotta edes osa oikeasta minästäni säilyisi ehjänä. Helposti sitä mieli muuttuu pahaksi toisten sättiessä, että haluaa alkaa kostamaan, antamaan samalla mitalla takaisin yms, silloin on kadottanut itsensä.

• Anonyymi

Oikeistopuolueet yrittävät tuhota moraalia ja kunnollisia ihmisiä, koska he itse ovat jo mennyttä tältä osin.

• jurrissa koko ajan

Tää ihmiseliö on niinku se villisikalauma, lauma hakemalla hakee yhden tai
      useamman seastaan joita sitten koko lauma alkaa hylkiä ja p*skoa. Tätä
      muuten tekee nää ihmiseliölahkokunnatkin, ne vaan saattaa hakea niitä
      p*skottavia lahkokunnan ulkopuolisista pääsääntöisesti. Se nyvvaan on tän
      eliölajin yks ominaispiirteistä, porukassa tyhmyys tiivistyy. Joka muuta kuvittelee
      niin tulee kyllä huomaamaan erehtyneensä raskaasti.
      Muuten ohimennen sanoen asian tiimoilta, enää joka seitsemäs Suomalainen
      on täysraitis, ei koske minkäänsortin päihteisiin.

• Jeremz

Mä haluaisin muuttaa tällasesta kerrostalopaljoudesta pois missä kaikki juoruaa pahaa. Johonkin metsään erakkomökkiin

• .

Se on kyllä todella kurjaa kun jotkut ihmiset juoruaa jotain mikä ei ole totta tai haukkuu selän takana jne. Niinkuin aikaisemmin jo kerroin siitä kun minua on "mollattu", niin kokemusta kullä löytyy ja on minuakin haukuttu selän takana ja levitetty vaikka mitä paskaa.

• Anonyymi

Meidän päätoimittaja vetää huumeita.

• hohto82

Jotkut ihmiset vaan on niin ilkeitä ja välinpitämättömiä. Toiset muuttuu, toiset taas ei. Itseni kohdalla on ollut kiusaamista ynnä muuta sellasta, niin osa kiusaajista on muuttunu vuosien saatossa, mutta osa taas ei. Eli jotkut jaksaa olla vielä vanhempanakin sama ilkeä 'pentu' mitä oli esim. peruskoulun yläasteella.

• Keissa

Ihminen on vain sellainen: uskon että meistä jokaisesta löytyy se pahakin puoli. Ihminen on syntiinlankeemuksen jälkeen sellainen. Jos rehellisiä ollaan niin kyllä puseron alla piilee joksus pahoja ajatukisa ja tunteita: kateutta, itsekkyyttä, itsesääliä, katkeruutta, halveksuntaa,..
      Terve tasapainoinen ihminen kuitenkin osaa kontrolloida itseään ja käyttäytyy vastuullisesti ja ottaa toisetkin huomioon. Siinä häntä auttaa vakaumus, moraali, kasvatus, tieto ja järjen käyttö.

Joillakin rikkinäisyys ja pahaolo purkautuu suoraan käytöksen ja toimminnan kautta vanhingoittaen kanssaihimisiä, luontoa ja ympäristöä.

• kgkgdkgkg

Ihminen on kehittynyt apina. Apinan elämän tarkoitus on täyttää oma masu banaanilla. Apinan ei suinkaan tarvitse ottaa muita apinoita tai ympäristöä huomioon. Sellainen voi kuulostaa ylevältä, mutta on evoluution kannalta mieletöntä.

Moraali on myös mieletöntä. Miten sellainen liittyy banaanien hankkimiseen? Keissan syntiinlankeemus-jutut sopisivat paremmin keskiajalle, toivottavasti hän ei ole tosissaan.

• oh my satan

Ihmiset jotka on liian kilttejä masentuu ennemmin tai myöhemmin,
      jos on syntynyt liian kiltiksi se on maailman pahin rangaistus.
      Ihmiset nyt vaan on. Ihan suosiolla kannattaa on p**a ihminen,
      ilkeä,välinpitämätön ja mulkku.Sitä saa mitä tilaa!
      ja turpaan kiusaajille! jos ei ole moraalia sitä ei ansaitse
      itsekään.Tässä maailmasa ei päde enää entiset säännöt
      nimittäin. Tee niinkuin itselle tehtäisiin--> paitsi hyvä veli
      verkostot ja sen sellaiset.Varmasti rikollisetkin on
      hyviä niille joista hyötyy jotain. Ihmiseksi syntyminen
      täytyy olla rangaistus jostain.

• jah3a

No noinhan se muuten onkin

• yks p_skottu

Tuo saattoi osua hyvin likelle naulan kantaa "Ihmiset jotka on liian
        kilttejä masentuu ennemmin tai myöhemmin".
        Muutenkin, jos joku tai jotkut tekevät kauan aikaa, jopa vuosikausia
        pahuutta itseä kohtaan, en ole oikein koskaan ymmärtänyt täysin
        näitä pitää kääntää toinenkin poski lyötäväksi ja pitää antaa anteeksi
        löpinöitä. Siis mitä h_lvettiä.

Minun oikeudentajuun sopii paremmin että sais tehtyä ees suurin
        piirteinkään saman verran pahuutta takaisin.
        Sitten jos esittääkin reilua heppua, on valmis paiskaamaan kättä
        päälle naurahtain. Mutta vasta sitten.
        Tasapuolista se olla pittää, mitä se semmoinen on että jotkut voi
        p_skoa mielin määrin vaikka kuinka kauan ja jonkun pitäisi vaan
        niellä se kaikki, riippumatta siitä kuinka paljon vahinkoa se on
        itselle aiheuttanut. Ei mahdu minun kaaleen semmottinen.

• pakana.

Samaa mieltä siitä, että kiltit, ystävälliset, sinisimmut saattavat masentua herkemmin. Ratkaisu ei ole kuitenkaan alkaa tönimään, tiuskimaan jne muille, vaan kasvattaa itselleen piinkova nahka pahoja sanoja ja ihmisiä vastaan, ja kehittää omaa verbaalista kyvykkyyttään. Järjellä ja hyvyydellä tämä maailma paranee, ei pahuudella, kostamalla.

Hyvä esimerkki olisi mm. Etelä-Afrikka, Nelson Mandela ja kumppanit.

• ........

Ihminen on tyhmä apina. Tuhonnut ympäristönsäkin. Häpeän kuulua ihmiskuntaan. Ja joskus kuvittelen etten ole ihminen ollenkaan. No, onneksi tulevaisuudessa tulee supervirus joka tuhoaa tyhmän ihmisen.

• Anonyymi

Muutamat sen tiesi jo vuosia sitten miten käy tyhmälle ilkeälle ihmiselle, tulee supervirus.....

• 2+5

Ihminen on virus joka tuhoaa itse itsensä.

• ihmislaji ON

suorastaan kaikista tunnevammaisin ja tyhmin laji mitä on koskaan elänyt. Onko tämä laji muka viisas tuhotessaan elinympäristönsä ja kiduttaessaan eläimiä vain omien makunautintojen vuoksi????

Inhoan itsekkäitä paskapäitä!!!! Olisi hyvä jos suurin osa kuolisi pois koska EIVÄT HALUA elää oikein!!!!! Ainoastaan vauvoja säälin, koska ei kukaan voi päättää mihin paskaan perheeseen sitä syntyy!!!!! Joskun lapsista kasvaa järkevämpiä kuin vanhempansa mutta usein ei!!!! Soisin edes OIKEAN TIEDON JAON KAIKILLE LAPSILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jos joku vammainen psykopaatti yrittää estää oikean tiedon levittämistä niin minun kanssa joutuu tekemisiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ...

Minulla katosi nuorempana "mollauksen" ja muun sellaisen myötä itsevarmuus. Ja itsevarmuuteni on vieläkin aika hukassa. Myös luottaminen muihin ihmisiin katosi. En pystynyt puhumaan asiasta edes kamalasti vanhemmilleni. Kyllä he tiesivät, mutta en kertonut kuinka pahalta se tuntui. Joskus tuntui aika raskaalta ja saatoin itkeä omassa huoneessani ja jos joku tuli ja kysyi, että mikä hätänä, vastasin, että ei tässä mitään, tökkäsin vain sormella vahingossa silmään. Sitten alkoi vielä enemmän itkettämään, kun se ihminen oli lähtenyt huoneesta. En pystynyt puhumaan kenellekkään asiasta. Olen sama kuin se joka kertoi nimimerkillä . Oli pakko vaihtaa...

• Anonyymi

Vaikeahan sitä on luottaa kehenkään jos kerran luottamus katoaa, sekin on jonkinlaista itsesuojelun kun päättää ettei luota kehenkään . Mutta kyllä maailmassa on sentään vieläkin ihmisiä joihin voi todella luottaa , kunhan vaan uskaltaa. Tiedän että se on vaikeaa.

• muna3

SAmaa sanon kuin edellä, liian kiltti ei saa olla. Minä en kannata kostamista, mutta omaa itseään pitää osata suojata, jokaisella on oikeus olla oma itsensä, mutta jotkut eivät sitä kunnioita. Kynnysmatoksi ei pitäisi joutua kenenkään, mutta vastuu on myös sillä, joka antaa kävellä ylitsensä (poissulkien lapset).

Onko ongelma sillä, joka tulee väärinkohdelluksi vai sillä, joka kohtelee väärin? (yhteiskunta vetää ihan metsään tässä, vrt. koulukiusaus, kiusattu on se, joka joutuu vaihtamaan luokkaa/koulua, ei kiusaaja)

Jos kostat väkivallan väkivallalla, et ole yhtään "parempi" ihminen, kuin se, joka ensin teki väkivaltaa sinulle. Ottaahan se päähän, jos joku tekee v-maisen tempun, mutta ensi kerralla et ole enää niin sinisilmäinen. Muita et voi muuttaa, vain omaan käytökseesi ja asenteeseesi voit vaikuttaa. Voit tehdä valintoja: valittaa ja levittää "huonoa energiaa" (kostamista, katkeruutta) tai oppia vastoinkäymisistä ja elää omaa elämääsi kuten sinä haluat ja mennä iltaisin hyvällä omalla tunnolla nukkumaan.

Yhteiskuntaa voimme muuttaa vain me, mutta jokainen vain omassa tykönään omalta osaltaan.

• Anonyymi

Niin, ei se kostaminen mitenkään anna kellekään hyvää oloa , vaikka moni luulee niin. Paras on vaan näyttää että pärjää elämässä tälläisille ryppysieluille

• ...

Olisin nuorempana voinut muuten puolustautua sanomalla esim. että voisitko lopettaa arvosteluni, koska se ei tunnu mukavalta kun sitä on jatkunut jo noin puolitoista vuotta, mutta en pystynyt, koska pelkäsin. En muuten olisi, mutta kyseinen henkilö olisi saattanut vetää vaikka turpaan jos siltä tuntuu. (kuten yhtä ystävääni).

• Kummia kokemuksia

Ilkeitä ja epäystävällisiä? Minä en ainakaan kaduilla kulkiessani kohtaa ilkeyttä ja epäystävällisyyttä.

Minulle ei ole myöskään naljailtu kaduilla kulkiessani. Jos joku ylipäätään käyttäytyy poikkeavan huonosti muita kohtaan, voi epäillä onko tyypillä kaikki kotona.

• ...

Nuorena minulle tuli semmoinen olo, että olen kavereideni mielestä ihan turha. Ja edelleen tuntuu siltä. Sillä kerran nuorena sovin koulussa naapurini kanssa, että mennään tänään ulos leikkimään. Sitten soitin hänelle, että olen nyt valmis lähtemään ulos hän sanoikin, että menin yhdelle toiselle kaverille. Ja tuolloin kun olin jo toppavaatteet päällä alkoi harmittaa, olin myös pienempänä helposti masentuva. Sitten se alkoi toistua, sovimme koulussa, että mennään leikkimään tänään ja sitten hän olikin jossain muualla kylässä. Ja sitten se oikeastaan loppui kokonaan kun hän sai vielä oman hevosen joka ei ollut edes hänen kotonaan vaan toisella tallilla noin kilometrin päässä. Ja sitten hänen täytyi tietys käydä joka päivä tallilla. Senkin jälken vielä monesti sovimme, mutta en enään soittanut vaan menin hakemaan häntä suoraa ja tietenkin hänen vanhempansa sanoivat, että hän on ratsastus tunnilla tai, että on ratsastamassa. Sitten lopetin kokonaan hänen hakemisensa. Ja loppujen lopuksi minusta alkoi tuntua siltä, että ei hän edes kaipaa minua, sillä joskus saatoimme olla jopa puolivuotta leikkimättä toistemme kanssa. Ei hänkään edes soittanut minulle. Nyt sitten tässä olisikohan muutama kuukausi sitten hän soitti minulle. Yllätyin. Sovimme, että minä menen käymään hänen luonaan. Sovimme myös, että soitan kun lähden. No, sitten tuli tämä kyseinen päivä ja soitin hänelle ja sanoin, että nyt lähden. Ja hänpä vastasi, että olen työkaverillani, että ei käykkään. Sitten tuli muistoja mieleen ja muutama kuukausi sen jälkeen kirjoitin siitä tänne, koska se tuntuu hyvältä kun joku lukee omia kokemuksia ja saa lukea toisten kokemuksia ja tuntee, että ei ole maailman ainoa joilla on jotain saman tyyppisiä "ongelmia". Jos näitä ongelmoiksi voisi sanoi.

• lumi_hiutaleinen

Miksi sinä roikut ihmisessä, joka on sinulle toistuvasti ilkeä? Et selvästikään arvosta itseäsi, jos koet, että aina vaan sinun pitää luottaa ja olla valmiina hänen kanssaan sopimaan, kun kerran toinen ei ystävyyttäsi arvossa pidä. Jos annat itseäsi noin kohdella, niin sitä tulet saamaan. jos tämä "kaveri" vielä soittaa, niin sanopa, että ei kuule kiinnosta tyypit, jota tekee aina oharit. Ja keskustelu seis.

Aloitushan tähän ketjuun on jo vanha, mutta sen, mitä läpi silmäilin, niin olen samaa mieltä siinä, että liian kiltit masentuvat herkimmin, koska eivät jaksa "maailman pahuutta". Mutta juju onkin siinä, että pitää oppia tuntemaan oma arvonsa, ei niin, että "joutuu taistelemaan pahuutta vastaan", vaan siten, että kääntää vain selkänsä sille, mitä ei elämäänsä halua. Ja menee sitä kohti, mitä haluaa. Jos haluaa saada muilta kunnioitusta ja hyvää kohtelua, pitää tuntea myös itse olevansa sen arvoinen. Ja jättää omaan arvoonsa ne, joiden käsitys ns. hyvistä käytöstavoista on jokin muu kuin se, mikä itsellä on.

Kun on hyvä itsetunto, kun arvostaa itse itseään (en tarkoita yletöntä itserakkautta), ei se niin hetkauta, jos jollain toisella on huono päivä, ei pääse toiset vaikuttamaan niin paljon siihen omaan tunne-elämään. Tai, kuten silloin sanottiin, kun minä olin nuori: "Ei se mun vika oo, jos ei eukkos/äijäs sulle anna..." :P

• Sika

ENNEN OLIN

Ystävällinen, kiltti, auttavainen, tunnollinen, iloinen, ahkera, toiset huomioon ottava jne. En pärjännyt missään työpaikassa. Jouduin aina ilkeilyn kohteeksi. Nyt olen kova, kylmä, itsekäs ja pärjään. Järkyttävää, että elämä on tällaista. Lyö ennen kuin sinua lyödään ja tapa ennen kuin tulet tapetuksi. Susi susien joukossa. Elämän kovat lait olen oppinut.

• realisti2

Älä syytä ulkomaailmaa tai muita ihmisiä huonosta olostasi. Ota järki käteen ja rupea elämään omaa elämääsi äläkä välitä muista ihmistä. Perse ylös ja lopeta se itsesäälissä rypeminen ja muiden syyllistäminen. Vaikutat todella katkeralta narsistiselta tyypiltä kun vaadit muita tekemään niinkuin itse haluaisit.

• Minua masentaa

Vaikka vuosia on kulunut niin vastaan silti sinulle, että kuulut juuri näihin epäystävällisiin ihmisiin. Katso kirjoitustasi. En ole missään vaiheessa vaatinut mitään. Ei olisi paljoa vaivaa sinultakaan vaatinut kirjoittaa asiallista viestiä.

• Anonyymi

Ei ole narsismia nähnytkään, jos vaatii muilta asiallista käytöstä.

Joten vedä sinä itsesi hirteen.

• Entine uneton pohjoi

Kirjoiti juuri niin kuin itsekin oisin kirjoittanut! Enää en jaksa kaikki kulissit katuu..
      En jaksa opiskella, jonka alotin aviomieheni tahdon mukaisesti..olen vaan yrittänyt elää toisten tahdon mukaisesti!
      nyt on voimat täysin loppu enkä tiedä mitä tehdä! yritänko täyttää toisten odotukset vai lpetanko päiväni jolloin kukaan en voi enää asettaa minulle tavoitteita?

• gjhhgh

Samaa mietin miksi ovat niin pahoja. Varsinkin töissä joutuu sietämään ala-arvoista käytöstä ja saa lokaa niskaansa. Tuntuu että masentunutta pilkataan entistä enemmän.

• ...

Pakana on minun mielestäni ihan oikeassa. Kostaminen ei auta mitään. Jos ajatellaan niin sitten voi huonolla tuurilla käydä aika huonostikkin, koska jos toiselle kostaa se voi kostaa takaisin, sitten taas itse kostaa, eli käytännössä jää pyörimään ympyrää. En ymmärrä myöskään sitä, että jotkut ihmiset sanovat, että pitää olla vahva ja vetää turpaan... Ihan hullua. Kuka haluaa hakata jonkun toisen joka on kiusannut? Minusta asiat selkenevät puhumalla paremmin, kuin väkivallalla.

• 321654

Minä olen sitä mieltä, että kiusaajilleen ei kannata käyttäytyä näin:
      -Ei kannata ruvetaa lyömään, tönimään jne.
      -Ei kannata tiuskia.
      -Ei kannata harkita kostoa.

Minun mielestäni kannattaa käyttäytyä näin:
      -Kannattaa puhua aikuiselle (jos on lapsi)
      -(jos on aikuinen) Kannattaa kertoa jollekkin ystävällä, vaikka ystävä ei välttämättä pysty auttamaan, mutta tulee luultavasti helpompi olo.
      -Yrittää olla henkisesti vahva, mutta jos ei saa kiinni henkisestä vahvuudesta niin sitten yrittää, mutta ei haittaa, jos ei onnnistu.
      -Yrittää välttää kiusaajan seuraa. (joskus voi olla mahdotonta)

Jos olet suurin piirtein samaa mieltä kanssani, vastaa jotain, koska haluan tietää kuinka moni tämän sivun käyttäjä on melkein ainakin samaa mieltä.

• ...

Oikeassa olet 321654 suurin piirtein...

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• rostam 100

mielestäni jos joku ei osaa puhua kohteliaasti ja toinen antaa hänelle selkäsauna se ei ole ilkeyttä!ilkeys on se että puukotat toisia selkään ja piilopaikassa juoruaa perässä, toi on ilkeää!valitettavasti suomessa mielensairaita paljon,suomalaiset säälivät itseä?kirjoita netti miksi suomalaiset ovat kateellisia,juoruavat,masentuneita?vastaus tulee suomalaiselta mikä itsekään ei tykkää omassa kulttuurissa ja valittaa siitä,mielensairas ja ateisti vain on ilkeitä.kuka pelkää jumalaa ei uskala puukottaa selkään!jos ihmiset syntymän jälkeen alka kärsimään huonossa hylätyssä perhessä insestistä tottakai ihmisestä tulee mielen sairas aikuisena!en tarkoita loukata mutta vain teidän maassa suomalaiset itse mukana ovat tollaisia!menkää normali muslimi maahan huomaatte siellä ei ole tällaista!teillä suomalaisilla suur ongelma tulevaisuudessa jos ei korjata oma moralia ja kulttuuria.kaikki vihaa toisia vain siksi että toisella on yks hius enemän kuin naapurilla.mä en koskaan enen elämistä suomessa tiennyt et mieskin juoruaa!mun kulttuurissa jos mies juoruaa häntä lasketaan naiseksi ja häpeä tulee koska naiset fyysesti heikko ja ei uskalla naamassa seisoa ja kertoa suoraan asianssa siten alkaa juoruta ja ilkeitä toisia sillä toivolla et toinenkin sairastuu ku hän itse! ilkeys on se et kaivaa kuoppaa toiselle pitkään suunnitelman jälkeen.vain miksi pitää korkeat johtajat kuuntelevat toisten puhelinta ja levittävät toisten yksitys asioita ympäriinsä,eikö tämmönen tapahtui suomessa ja käräjän aikana ovetkin suljettiin et ei kansa huomaa mistä on kyse.tietysti tämä ei koske kaikkia.aina kylmä,aina pimeä,aina yksin totakkai miellen sairaus lisääntyy ja ilkeyttä tapahtuu.kostaminen on helppo armahtaminen kuulu hyvälle ihmiselle,turhaa pitkä vihainen,menkää matkustamaan ulkomaille silmät tulee auki.

• ...

Minä aina pienenpänä mietin, että nyt riittää ja sanon vastaan, mutta sitten aloin miettiä, että en voi sanoa, koska silloin kaverini olivat niin "itserakkaita", että he saattoivat valittaa minulle kaikesta ja vähätellä vaikka kuinka paljon, mutta jos itse sitten sanoin, että lopeta, miksi käyttäydyt noi ? Sitten, kotona sain huudot, että mitä nyt olet taas mennyt sanomaan. Että minun lapsuudessani mitään ei saanut tehdä ellei saanut huutoja tai jäänyt ilman kavereita. Ja ne jotka minua vähättelivät jne. esittivät niin kovia tyyppejä, että niitten kaveri oli pakko olla vaikka olisi kuinka tuntunut pahalta kuunnella vierestä tätä ja jos ei kiinnostanut tai ei ollut kaveria, niin tuli turpaan tai sitten pidettiin pelkkänä ilmana. Että on se kumma, kun aina kaikki ajattelee, että pitää laittaa hanttiin, eli tehdä asialle jotain, että sanoa vastaan ja muuta tuollaista, muttakun kaikilla se ei ole ollut niin helppoa!!!! Kaikki asiat eivät tapahdu sormia napsauttamalla!!!

• PeruSSVarma

Vitun ituhipit!

• Vantaa on kuin Helvetti

Vantaalakin on paljon ilkeitä ja piikitäviä ihmisiä.Suomessa ei ole mitään rauhallista paikkaa.Missä ei tarvitsisi pelätä ihmisiä.

• Uskova Noora

SIKA kirjoitti:

"ENNEN OLIN

Ystävällinen, kiltti, auttavainen, tunnollinen, iloinen, ahkera, toiset huomioon ottava jne. En pärjännyt missään työpaikassa. Jouduin aina ilkeilyn kohteeksi. Nyt olen kova, kylmä, itsekäs ja pärjään. Järkyttävää, että elämä on tällaista. Lyö ennen kuin sinua lyödään ja tapa ennen kuin tulet tapetuksi. Susi susien joukossa. Elämän kovat lait olen oppinut."

Näin se tuppaa olemaan tässä maailmassa. Meidän ihmisten maailma on langennut. Saatana on tämän maailman ruhtinas, niin kuin Jeesus sanoi. Tämä langennut maailma elää valheesta, ja täällä pärjää usein varmimmin se, joka ojentautuu valheen mukaan.

Uskon, että syy siihen, miksi ihmiskunta ei muutu paremmaksi, on olennaiselta osalta se, etteivät ihmiset ole valmitaan uhrautumaan. Eli että sinä olisit se, jota lyödään ensin, ja joka ei edes lyö takaisin. Että sinä _tietäisit_, että tässä tilanteessa pätee jälleen periaate "lyö tai tule lyödyksi", ja silti tulisit lyödyksi. Pystyisit siihen esim. sen ymmärryksen voimalla, että se on ainoa tie parempaan maailmaan. Yhä uudestaan ja uudestaan antaisit "lyödä" itseäsi ensin, niin että muut jo naureskellen miettisivät, että mikä tomppeli sinä oikein mahdat olla... Sinä kuitenkin sisimmässäsi tietäisit, että se on sinun uhrisi, lahjasi tuleville sukupolville. Yhden ihmisen uhri on koko maailmaa ajatellen pieni, mutta jos yhä useampi tekisi niin...

Jeesus oli sellainen "tomppeli" tämän maailman silmissä, mutta Jeesus opetti mm. minulle tällaisen uhrautumisen arvon. Nyt minun on enää elettävä tämän opetuksen mukaan käytännössä, ja siinä onkin haastetta...! Olen kuitenkin tehnyt sen päätöksen, että yritän sitä.

• katkeroitunut

Älä muuta sano. Minut koulukiusaaminen ajoi loputtomaan masennukseen ja työkyvyttömyyseläkkeelle. Arvaa vaan olenko vihainen ja katkera. Nyt vuosikymmeniä myöhemminkin minun on vaikea olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ihmiset on sairaita. Toivottavasti koulukiusaamista ei enää nykyään katsota läpi sormien.

• koviakokenut82

Sellaiset ihmiset ovat ilkeitä ja vihamielisiä muita kohtaan joista ei jostain syystä pidetä! Mutta jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on eikä kenenkään pidä muuttua ihmisenä tai muuttaa mielipiteitään muiden mieliksi sillä se olisi muiden mielistelemistä. Nykyään meno on aika pinnallista ja julmaa eikä massasta poikkeamista katsota hyvällä vaikka ihmisarvo ei katso ulkonäköä, íhon väriä, uskontoa, pukeutumista, varallisuutta tai asemaa mutta jotkut ovat niin idiootteja että lokeroivat juuri näiden syiden takia ihmisiä. Ja mitä tulee ihmisen luonteeseen, niin se muokkautuu ihan lapsuudesta asti, siihen vaikuttaa geenit ja muut ihmissuhteet. Minusta kiltteyttä ja herkkyyttä arvostetaan ihan liian vähän ja nykyään niitä pidetään ihmisen heikkoutena vaikka asia on kyllä ihan toisin päin. Minusta on ainakin hienoa että ihminen joka ei halua pahaa kenellekään tai satuta toisia tarkoituksella, saa minun arvostukseni täysin, toisin kuin ilkeät ihmiset jotka satuttavat tarkoituksella ja vielä kehtaavat siitä nauttia. Minun kaveripiiriini eivät tällaiset ihmiset todellakaan kuulu vaan juuri ne mukavat ja ennakkoluulottomat ovat parhaimipia.

Ja kiusaamisesta sanon sen että sellaiset ihmiset ovat heikkoja raukkoja joilta puuttuu empatia kyky muita kohtaan, he eivät saa myötätuntoani puolelleen.
      Kaikki te kiusatut, olette vahvempia ja fiksumpia koska ette alennu moiseen tekoon ja osaatte ajatella muidenkin tunteita. Minuakin on ihan ala-asteelta haukuttu tähän ikään mennessä ja syyt ovat vaihdelleet vuosien saatossa. Jotkut haukkuvat ihan tyhmienkin syiden perusteella kuten sukunimen ym takia. Vakavaa kiusaamista tai ihmisen kärsimystä ei oteta nykyään vakavasti vaikka sé aiheuttaisi vakaviakin seurauksia viattomille ihmisille.

• kikka0

Minä olen muuttunut 7 vuoden ilkeiden ihmisten kiusaamisen jälkeen onneksi takaisin kiltiksi, hyväksi, herkäksi ihmiseksi. Tämä on siis selviytymistarina. Huomasin, että ilkeilyyn vastaaminen ilkeydellä ja puolustautumalla vain masentui ja ahdistui enemmän. Pidän pääni loppuun saakka, että olen kiltti, naiivi ja hyvä ja kiltti kaikille jatkossakin.

Nämä ilkeät (harmi kun ei voi laittaa nimiä esille) muuntelivat totuuksia, levittivät juoruja ja tekivät ihan ison tason kiusaamisjutun utelemalla kaikilta tietoja minusta. Pelasivat työmarkkinoilla manipuloimalla mm. työpaikan testituloksia, hakkeroivat kaiken tiedon uhrista (osa tosi fiksuja hakkereita, anonymous tasoisia), käänsivät uhrin maineen päälaelleen kiltistä pahaksi ja pidetystä ei pidetyksi. Kannattaa aina pitää kiinni omista arvoista, kyllä ne väärät juorut ja manipuloinnin joku päivä paljastuu ja itse saa nauttia hyvästä ja rauhallisesta elämästä, kun kiusaajat hukkaavat sen tälläiseen sekoiluun. Jos Anonymous tyypit haluaa olla muka hyviä tyyppejä ja pelastaa yhteiskunnan, ei kannattaisi sekoilla tavallisten ihmisten yksityisyyden kanssa, pieni vinkki.

Tässä hyviä esimerkkejä mahdollisista kiusaajien merkeistä, älkää päästäkö ihmisiä liian lähelle tai tutustuko liian helposti epänormaaleilta tuntuviin työkavereihin, uusi tuttavuus voi nimittäin olla narsisti, sosiopaatti tai jopa psykopaatti.

Kaikkea hyvää kaikille.

• Anonyymi

Taisi olla Sanoman toimittajia kyseessä.

• Henkulanaminami

Se on äidin maidosta opittua tämä ilkeys,etenkin se kohdistui heikoimpiin meillä Pernon telakalla,tätä ilkeyttä harrasti pohjoisen ihmiset,jotka olivat rääväsuiset,teki mieli vetää turpaan näitä kusipäitä.

• Joopatijoojoo

Hoh
      Itseänsä kilttinä mainostavat tyypit on osoittautuneet pahimmiksi halveeraajiksi ja kaksnaamaisimmiksi ikinä! Arvostelukyky ei itseänsä mainosta. Sillä on muuta tekemistä.

• Kiltitniin

Näin olen minäkin havainnut. Miten he kehtaavatkaan?! Onkohan kyse jostain persoonan vakavasta halkiosta.

• Anonyymi

Jokaisella on oikeus olla mielestään mitä haluaa.

Sinä sen sijaan keskityt arvostelemaan muita itse sanoman sijaan. Voi tätä ironian määrää...

• KaunisMies876

Mä katon Simpsoneita tällä hetkellä:)

• ronionhomo

minun mielestäni roni on ilkeä koska sanoo toisia homoksi ja se ei ole erityisen mukavaa, ja minä nimittäin en ole VITTU homo ja se että roni sanoo niin tekee minut vihaiseksi;(

• ronionilkeä

roni on hooomooooooo roni on aivan saatanan hooomoo ooo oooooo

• TIKKUSUORAJUOKSIJA

Minä koulukiusattu ja nettikiusattu.
      Urheiluseurassa myös tuloksiani vähäteltiin, vaikka juoksin 21-vuotiaana SM-tason tuloksia. Olin viidenneksi paras 21-vuotiaissa ja 13.paras jos laskettiin mukaan myös vuotta vanhemmat.
      Ei siis kovin huonosti.
      Kyseessä oli siis koko Suomen 21-vuotiaiden ja 22-vuotiaiden pikajuoksijat(100metrin rynnijät).

Oon aina ollu arka ja pehmeä. Hiljainen ja autistimainen.
      Erilainen. Erakko. Yksinolijaluonne.
      Erikoinen älykkyystasoa, kaikkee en tajua oikein yhtään mitenkään, jotkut asiat tajuan salamannopiasti.
      Motivaatio on tipotiessään.
      Ystäviä ei ole. En hae edes kavereita, vaikka toisaalta voisi kiinnostaakin.
      En vain uskalla tapailla ihmisiä (loppupelissä).
      Jo pentuna mun ope sano mulle näin "Juha oot tosi arka, sun pitäs olla paljon rohkeampi".
      Kyllä siis kaikki lähtee pitkälti rohkeudesta.
      Mutta oon harjottanu viime vuodet käänteispsykologiaa ja psyykannu itteeni siten, että olen myös rohkea ihminen tällä tavalla miten olen nykyään.
      Ei duunia, ei intoa, ei rohkeutta, ei motivaatiota, ei koulutusta, kouluista lähdin veke, kun kiusattiin, luonteeni on hieman haastava , vähän kimurantti.
      Ei oo henkistä kapasiteettia tehä duunia.
      Bensa loppuu turhan nopeaa.
      Ei oo sietokykyä tehä pitkää päivää.
      Ei kykyä kohdata ihmisiä. Arkuutta.
      Kiusaamishistoriakin on siis.
      Moni kiusattu automaattisesti lopettaa yleensä yhteydenpidon muihin.
      Tää on kuulemma yleistä kiusattujen kohdalla.

• VESSANPÖNTTÖPÄÄ

Lisään tähän nyt aika sarkastisen komman eli kiusaajat ovat tosi tyhmiä, koska aiheuttaa esim työttömyyttä ja eläköitymistä.
        Tosi torvipäitä ovat siis haha.
        LOL!

• IMPULIAMPULIPÄÄ

Mukava aina hieman provosoida keskustelua lol.

• Anonyymi

Joo. Minäkin olin kiusattu ja nykyään erakko. Vanhat "kaverit" jäivät kun tajusin ettei ne ole aitoja ystäviä vaan kiusaajien hännystelijöitä.

Tein jopa testin. En pitänyt yhteyttä ja odotin, ovatko minuun koskaan yhteydessä. Eivät olleet. Tuollaiset joutaakin mennä.

• jormahelsinki51

Sivistyksen puute. Ratkaisuna korkeakoulutus, jolloin samalla oppii käyttäytymään ja aistimaan. Ohessa oppii myös suvaitsemaan, joten tunneäly kehittyy. Sitten kun on saavuttanut tason, jolloin millään ei voi päteä (koulutuksen tuoma universaali perspektiivi, hyvä itsetunto, tietää kuka on, on olemassa minuakin viisaampia mutta ne eivät siitä tietenkään kerskaile kuten en minäkään).

• Anonyymi

Ei minulla ole kuin peruskoulu käyty enkä osaa olla ilkeä muille.

• Anonyymi

Niin, ei se viisaus vain tai lähinnä sivistyksestäkään kiinni ole - vaikka sivistys sitä monesti edesauttaakin. Ennemmin ehkä tietyistä muista henkisistä ominaisuuksista, ja suuntavalinnoista.

• Anonyymi

Kaikellahan voi päteä, sillä ihmisillä kaikilla on eri tietotaso ja mielipiteet. Kahta samanlaista ihmistä et löydä. Herkät ihmiset välittävät liikaa muiden pätemisistä ja mielipiteistä. Kaikilla ihmisillä on toisilleen jotain opetettavaa.
        Ihminen on viisas silloin kun tietää että ei tiedä mitään.

• 80s-Baby

Hämmentävintä on nähdä, miten tyhmiä ja sokeita nuoret ihmiset ovat. Omaksuvat "kapinansa" sisällöiksi pinnallisimmat medioiden tunkemat asenteet. Ja päätyvät suoraan "muodikkaasti" olemaan vielä kylmempiä ja selkärangattomampia kuin aiemmat sukupolvet. Pinnan alle ei osata katsoa yhtään, ja luovuus on pelkkää valmiiden ainesten & välineiden muokkausta...

Tietysti marginaalipoikkeuksia on, ja paljon samaa on tapahtunut aiemminkin. Silti olen todella pettynyt. Samaan aikaan lapsissa näkee toivon, he ovat turmelemattomia ja uskomattomia - mutta lapsuus loppuu entistä aiemmin...

Miettikää nyt ysärikakarat. Te synnyitte ehkä maailman onnellisimpana ja lupaavimpana aikana, mitä on nähty. Kaikesta ei voi jatkossa syyttää esi-isiäkään...

• 80s-Baby

(...Ja teidän vastuullanne tulee vielä olemaan tämän nykyisen nettirotanpoikassukupolven kasvattaminen ihmisiksi. Lupaan olla kadehtimatta. Sitä tässä vain miettii, että pitääkö itse mahd. vanhaksi eläessä tehdä itsemurha, koska maailma on niin kylmä, vai saako elämän elää täydesti, ja saako se ylipäätään olla "täyttä"...)

• Anonyymi

Paha on olemassa, on olemassa myös hyvää. Ihmisellä on vapaa tahto.

Näin luin kun opiskelin teologiaa.

• Anonyymi

Paha on olemassa, on olemassa myös hyvää. Ihmisellä on vapaa tahto.

Näin luin kun opiskelin teologiaa.

Tämän olen oppinut psykodynaamisessa teoriassa. Meissä kaikissa on pahaa, se pitää oppia tuntemaan. On vain omatunto, kuinka pahaa käyttää. Psykodynaaminen terapeutti on oppinut omassa terapiassaan tuntemaan oman pahuutensa. Näin Terapeutti on paha, uhkailee, kiristää, haukkuu ja syyttää. Näin saa toimia jos uskoo, että oma asia on oikea ja ilman omaatuntoa voi ihmisen tehdä sairaaksi. Sellaisen ihmisen jota ei halua nähdä silmissään. Tai jonka pitäisi oppia myös oma pahuitensa sekä ymmärtää maailman pahuus.

• Anonyymi

Joo tätä pahuutta mulle opetettiin oikeen kunnolla auttavissa puhelimissa aiheuttaen mulle kasvavia pelkotiloja että olen paha jollain tavalla mitä en tiedä.
        Aivan hullua menoa.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Psykologia selittää ihmisen käyttäytymistä vallitsevassa ympäristössä.Geenejä ei voi muuttaa, vallitseva ympäristö hoitaa lopun.

• Anonyymi

Aspergeroireiset ovat ilkeitä. Empatikyky puuttuu, ovat kommunikointiongelmaisia he elävät omassa kuplassaan ja ovat kapeakatseisia. Aspergeroiriset itse eivät koe olevansa ilkeitä. Julkinen sektori maapallolla on aspergeroireinen myös. Aspergeroireisia on paljon ja siksi monen nettikäytöskin on huono.

• Anonyymi

Tuo viimeinen kommentti oli harhaisen , viidesläisen lahkosaarnaajan selitys kiusaamisongelmalle. Kommentoija itse on n e t t i k i u s a a j a perverssitasolle asti. Nauttii suunnattomasti aiheuttamastaan tuskasta ja mielipahasta.
        - internettiä tutkiskellut dos.

• Anonyymi

Joo tämä ilkeily on aivan kummallista. Auttavat puhelimetkin täynnä sitä- Ainakin muutama vuosi sitten.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Kaikki, joile ei makset paljo tai ei ollenka, löytää kummsati vara pienee jekkuiluu

• Anonyymi

sanos muuta. itse yritän olla mahdollisimman kaikille ihmisille mukava vaikka minullekkin on oltu epäystävällinen ja ilkeä ja olen joskus iskenyt takaisin. mun moraalini loppuu siinä vaiheessa jos mua ärsytetään liikaa mutta yritän hillitä itseäni jotten joutuisi ongelmiin ja olen välittämättä muita ihmisiä. yritä itsekkin olla välittämättä ihmisiä mutta jos se ei auta, sitten en tiedä mitä muuta tehdä. olet fiksu ihminen kun huomaat tämän vian muissa ihmisissä :) valoisaa tulevaisuutta sulle :)

• Anonyymi

Halleluja. Ei sitä samaa mitä aikuisilta ihmisiltäkin tuppaa näkemään... On muuten aika karua välillä ja esitetään, kuinka oltaisiin siitä huolimatta muunlaisia.

Olisikin enenpi ystävällismielisempää kommunikointia, mutta sitä ehkä vähän turha odottaa kaikilta... Joillekuille on niin pinttynyt tapa, että...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halleluja. Ei sitä samaa mitä aikuisilta ihmisiltäkin tuppaa näkemään... On muuten aika karua välillä ja esitetään, kuinka oltaisiin siitä huolimatta muunlaisia.

Olisikin enenpi ystävällismielisempää kommunikointia, mutta sitä ehkä vähän turha odottaa kaikilta... Joillekuille on niin pinttynyt tapa, että...

Paremmin yhteistyöllä pärjää kuin satuttamalla muita, kun nyt puhutaan toimivasta yhteiskunnasta...

• Anonyymi

Ihmisen kaksi peruspiirrettä ovat saatanallinen tyhmyys ja saatanallinen kusipäisyys (kulkee myös itsekkyyden nimellä, liittyy edelliseen).

Loput ovat poikkeuksia.

• Anonyymi

...Ja niistä jälkimmäisistä (piirteistä, henkilöistä?!) voi siis iloita.

Kuten huomaat, ei ole syytä mihinkään "pessimismiin".

Silti ns. "optimistit" ovat monesti hieman typeriä.

• Anonyymi

Äläpä...

• Anonyymi

Koska kukaan ei ole opettanut heille hyviä käytöstapoja.

• Anonyymi

Käytöstavat voi oppia kuka vaan. Aidosti vaatii ymmärrystä omista teoistaan. Ei osata asettua toisen sijalle/ arvostaa lähimmäistään. Se on näitten nykyajan toistentallaajien etenemistaktiikka paskassa elämässä. Voit lohduttautua sillä ettet ole ääliö. Eli jätä se juna.

• Anonyymi

Kiitos että olit yksi hyvistä tyypeistä. Kiitos että sinuun saattoi luottaa. Kiitos että kuuntelit. Kiitos että halusit auttaa.

Monenlaista manipulaattoria on maailmassa. Keskity hyviin tyyppeihin, jotka arvostavat sinua. Haukku ei sinua huononna eikä määritä sinua eikä vähennä arvoasi. Ketä tahansa voi haukkua ja parhaimpiakin haukutaan, mutta sellaiset haukkujat ovat matkalla alas. Keskity sinä hyviin asioihin ja omien vahvuuksiesi tehostamiseen :)

• Anonyymi

Minustakin avoin päiväkoti -toiminta (joka on ajettu alas) ja kerhot olisivat parempi ratkaisu monille perheille kuin jokapäiväinen hoito. Nimittäin, ei vanhemmaksi opi, jos ulkoistaa kaiken ammattilaisille. Täytyy myös olla lapsen kanssa, ja työttömälle ihmiselle esimerkiksi oman lapsen kanssa oleminen voisi luoda merkittävän elämänsisällön.

Mutta kun mä en jaksa sitä saatanan rääkyvää apinaa sekuntiakaan

• Anonyymi

Vanhat naiset ovat yleensä ilkeämpiä kuin miehet. En ole koskaan erityisemmin pitänyt vanhuksista. Vanhukset käyttäytyvät epäystävällisesti ja ovat ilkeitä ihan tahallaan. Eivät kaikki, mutta suurin osa vanhuksista on aika ikäviä ihmisiä!

Ne on yksinäisiä. Tajuaisit tämän jos viitsisit miettiä asioita edes vähän vitun marakatti

• Anonyymi

Sinä se vasta kiltteyden esikuva olet.

• Anonyymi

Eivät he tahallaan ole ilkeitä.

He vain vanhalla iällä vihdoin uskaltavat purkaa pahan olonsa ulos.

Ihan normaalia psykologiaa.

• Anonyymi

Minulla on koulussa yksi tyttö, joka on minulle ilkeä. Nauraa minulle muiden kavereiden kanssa. Kerran hän seurasi minua koulussa käännyin taakse hän katsoi minua halveksuvalla tavalla niinkuin aina. En ole tehnyt hänelle mitään pahaa yrittänyt olla hänelle ystävällinen, mutta silti hän on aina minulle ilkeä.

• Anonyymi

Tuollaisille ilkeilijälle pitää olla vähän tyly kummasti ääni muuttuu sen jälkeen kellossa. Kun on aina ystävällinen toiselle ja silti tulee lokaa niskaan pitää muuttaa omaa asennetta vaikka se voi olla vaikeaa eikä halua loukata mutta joskus pitää olla jämäkkä silloin saat arvostusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisille ilkeilijälle pitää olla vähän tyly kummasti ääni muuttuu sen jälkeen kellossa. Kun on aina ystävällinen toiselle ja silti tulee lokaa niskaan pitää muuttaa omaa asennetta vaikka se voi olla vaikeaa eikä halua loukata mutta joskus pitää olla jämäkkä silloin saat arvostusta.

Niin pitää. Olin koulussa kiusattu ja minulle oltiin tahallaan ilkeitä.

Olin itse hiljainen ja kiltti. Lopulta päätin vastata samalla mitalla ja olin itse ilkeä kiusaajille. No, minähän siellä rehtorin puhuttelussa sitten aina olin. Koulut kun puolustavat kiusaajia.

• Anonyymi

Sanoma Oy pahoittelee osallisuuttaan negatiivisuuteen.

• Anonyymi

Jokaisen luonne on arvaamatonta ja monimutkaista. Voi kyseessä kenties olla viivästynyt kypsyminen, oman pahan olon purkaminen toisiin tai muuten vaan tarkoituksella paha. Sellaisia ihmisiä on helppo vihata mutta kunnioitan niitä ihmisiä jotka ottavat vastuun, haluavat hyvittää tekonsa ja muuttua.

• Anonyymi

Suomalaiset on ilkeitä, se vaan on niin. Olet ehkä löytänyt Jeesuksen ja elät Hengellisesti. Kuten Raamatussa sanotaan. Maailma vihaa uskovia. Ja varsinkin täällä. Ylpey, Raha, Juopottelu, kiroilu... lista vaan jatkuisi.. Olemme Jumalasta erkaantunut kansa ja siellä täällä on muutama uskovainen. Surullista ja totta! Ja 90% ihmisitä jotka eivät ole ottaneet Jeesusta sydänmeen, sitten Herjaavat ja vainoavat meitä Jeesukseen uskovia. Älä välitä, et voi tehdä asialle mitään. Etsi itsellesi Uskovia ihmisiä ympärillesi he eivät vihaa sinua. Jumala on kuitenkin ainoa johon voimme 100% luottaa ja turvautua, hän ei koskaan petä meitä!

• Anonyymi

Ei ole olemassa mitään Jumalaa.

Olen pahoillani, että sinutkin on aivopesty tuollaisella paskalla.

• Anonyymi

Suvussa on arvaamaton ihminen ja ehkä hänellä vain on niin paha olla, kun haluaa vain olla vihainen ja haukkua ihmisiä. Moni varmasti haluaisi hänen kanssa nähdä elämän ilojakin, mutta hän ajaa kaikki omalla pahalla ja ilkeällä käytöksellä pois. Haukkuu ihmiset, joten epävarmuus on hänen pelko ja paha sellainen. Ei voi mitään, kun itse haluaa niin tehdä, eikä parantua vihastaan ja käytöksestään. On helpompaa jättäytyä hänen elämästä pois, vaikka sukulaisia ollaan. Ei ole kauan, kun oli sukujuhlat ja sitä ennen jo ehti haukkua suurimman osan, joten ei ollut kovin hyvät juhlat. Tosin näiden kaikkien tapahtumien jälkeen näki sen mitä pitää itse tehdä. Pysyä kaukana sairaasta ihmisestä.

• Anonyymi

Mut voiks joku kertoo mitä mun pitää tehä ku yks poika on mulle iha sairaan ilkee

• Anonyymi

Olen kiltti ihminen :)

Ilkeitä vedän turpaan ja sitten mahaan ja sitten polvella otsaluuhun.

En siedä pahuutta.

• Anonyymi

Ainakin osalle heistä on myös oltu ilkeitä ja epäystävällisiä, ja he sitten laittavat pahan kiertämään, kostavat jollekin muulle, kun eivät kaltoinkohtelijalleen voi. Tämä siksi, koska he ovat niin heikkoja, että eivät pysty katkaisemaan kierrettä

• Anonyymi

Tuskin, koska ilkeys kohdistuu vain tiettyyn yksittäiseen ihmiseen niin aivan jotain muuta pitää olla takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin, koska ilkeys kohdistuu vain tiettyyn yksittäiseen ihmiseen niin aivan jotain muuta pitää olla takana.

Koulussa ihmiset olivat ilkeitä vain minulle, koska olin hylkiö. Jännä miten sitä katsottiin sormien läpi.

Moni "hyvä tyyppi" kohteli minua kuin paskaa, mutta ei se ketään kiinnostanut. Minä jos olin takaisin ilkeä niin hyihyi.

• Anonyymi

Sanoman toimittajamiehiä voi pahoinpidellä huolella

• Anonyymi

Samoin kepun puheenjohtajia, kansanedustajia ja ministereitä, myös sihteereitä.

• Anonyymi

Vastaatko 14 vuoden jälkeen? Miten nyt voit näinä päivinä? Varmaan jo oppinut että tätä se elämän on.

• Anonyymi

Varmaan jo tappanut itsensä.

• Anonyymi

Mä en ollenkaan tykkää ihmisistä jotka ilkeilee koska mulle tulee pahamieli ja kun pelasin peliä ja mut tapettiin niin se sano get shit on you fuckin free kill

• Anonyymi

Pienestäpä tulee paha mieli. Itselle on peleissä sanottu aika monta kertaa vaikka mitä. En vaan välitä niistä. Monesti sitä valitusta on tullut ihan sen vuoksi, että olen ollut parempi.

• Anonyymi

Ne jotka naljailevat ovat itse sairaita , älä anna sellaisten vaikuttaa olotilaasi , näitä tulee olemaan aina , eikä tartte niistä välittää. Jos näkevät että alistut jotenkin niin sehän in heidän tarkoituskin . Yritä ajatella toisin äläkä anna itsesi uhriintuaa,

• Anonyymi

Erakkona on tosi hyvä olla ja elää.

• Anonyymi

Vaan menepä kaupungille kävelemään. Kaksi teinityttöä käveli takanani ja ihmetteli etten kääntynyt kohti alkoa (jossa en ikinä ole käynyt). "Mihin toi menee?" Sen jälkeen alkoi huuto:"eiii", "eiiii" se tulee meidän kauppaan. Idiootit lopettivat valituksen vasta kun kävelin sen kaupan ohi, jonne siis en sinnekään aikonut mennä. Miten kehtaavat puhua noin kovaa ihan selän takana? Helvetin noloja tyyppejä. Ja täysin aivottomia. Ihan kun ne omistais sen kaupan eikä kukaan saisi sinne mennä. Naurettavia ihmisiä, helvetin ennakkoluuloisia ja ihmispelkoisia.
        Tai mistä sitä tietää mitä valeita juoruakat on musta keksinyt kun en ole koskaan missään ihmisten seurassa, mutta kävelen kaupungilla lähes päivittäin ihan vaan kuntoilun vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan menepä kaupungille kävelemään. Kaksi teinityttöä käveli takanani ja ihmetteli etten kääntynyt kohti alkoa (jossa en ikinä ole käynyt). "Mihin toi menee?" Sen jälkeen alkoi huuto:"eiii", "eiiii" se tulee meidän kauppaan. Idiootit lopettivat valituksen vasta kun kävelin sen kaupan ohi, jonne siis en sinnekään aikonut mennä. Miten kehtaavat puhua noin kovaa ihan selän takana? Helvetin noloja tyyppejä. Ja täysin aivottomia. Ihan kun ne omistais sen kaupan eikä kukaan saisi sinne mennä. Naurettavia ihmisiä, helvetin ennakkoluuloisia ja ihmispelkoisia.
        Tai mistä sitä tietää mitä valeita juoruakat on musta keksinyt kun en ole koskaan missään ihmisten seurassa, mutta kävelen kaupungilla lähes päivittäin ihan vaan kuntoilun vuoksi.

Teinit ovat idiootteja. Ryhmäpaineen mukana mennään massan mukana ajattelematta itse mitään.

Olen itse ollut kiusattu ja kokenut sen millaisia kaksinaamaisia paskoja teinit on. Siihen päälle ne liialliset luulot itsestään.

Olen erakko, etätöissä ja asiani hyvin. Muista ihmisistä huolimatta. Enkä huoli niitä pilaamaan elämääni.

• Anonyymi

Aihe on ja tulee aina olemaan ajankohtainen, ite elän nykyään yksin uusiin ihmisiin tutustumatta, koska aina käy ilmi että ei joko osata toisia arvostaa tai kohdella ihmisenä. Joskus jopa ei edes sitä omaa ”kaveriaan”. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman meitä. 😔

• Anonyymi

Maailma on ilkeä paikka.

• Anonyymi

Tuolla itsemurha ja suru osiossa keskustellaan itsemurhista. Kuinka tehdä ja toteuttaa. Sieltä löytyy tietoo.

• Anonyymi

Olen huomannut täysin saman asian. Ei huvita enää käydä missään.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4740
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2471
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      576
      1861
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1723
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1577
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1138
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      998
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      987
    Aihe