Kylläpäs helpotti!!

klo 15.11 tänään

Almanakassa on tämän päivän kohdalla "mustan" kuun symboli.
Merkitsee sitä, että tuolla kellon ajalla on maapallolla täysin kuuton aika.
Uuden kuun sirppi näkyy selkeän sään sattuessa jo ylihuomenna.

Mustan kuun merkitys kuunajoista riippuvaisille:

Tuhannet ihmiset näinä päivinä ovat enemmän tai vähemmän lamassa. Suurimmalla osalla ei mitään vaikutusta.

Tuolla mielenterveyspalstalla nainen sanoo tekevänsä itsemurhan, koska mielentila on nyt musta.
Aivan turhaa,: Jos hän pysyy rauhallisena eikä tee mitään tyhmyyksiä, hän on peremmissa fiiliksissä
jo loppuviikolla.

Ihmettelin omaa mielen tukkoisuuttani. Sitten muistin mustankuun vaikutukset itseeni.
Jo muistitieto tästä helpotti.

7

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomenna täyskuu

      Kunpa ihmiset tietäisivät enemmän kuun vaikutuksesta mielenvireyteen. Ei minuu haittaa, vaikka tämä koskisikin tunne-elämältään enemmän sellasii
      "vuoristoratalaisii".
      Kalenterista, netistä tai allakasta näkee seuraavan mustan kuun varottavan vaiheen. Näkyy sattuvan heti Juhannuksen jälkeiseen maanantaihin.

      Veikkaan tota maanantaita mustaksi maanantaiksi. Ja jo tuplapyhiäkin, juhannusta mustaksi. Hukkumisia, väkivaltaisuutta yms.

      • takausvastuu

        Olen kuullut juttuja, että kostean illan yhteydessä on nimi tullut laitettua vika paperiin.


      • säätila nyt
        takausvastuu kirjoitti:

        Olen kuullut juttuja, että kostean illan yhteydessä on nimi tullut laitettua vika paperiin.

        Ettei kukaan ihminen ole enää henk. koht "deletyslistalla".
        Tämä viimeinenkin onnen onkija uskoi hyvällä ja palasi ruotuun.

        Hyvä niin, koska kosto uuteen kostoon johtaa jne.


      • tästä iloinen
        säätila nyt kirjoitti:

        Ettei kukaan ihminen ole enää henk. koht "deletyslistalla".
        Tämä viimeinenkin onnen onkija uskoi hyvällä ja palasi ruotuun.

        Hyvä niin, koska kosto uuteen kostoon johtaa jne.

        Otto-rotta sitten viimeinkin teki ratkaisevan virheliikkeen. Kymmenet juustosyötit se nautiskeli muina rottina tappavan vaarallisesta rotanloukusta.
        Luulen, että kiinteistömme vieraileva tähti röyhkimys-rotta pilasi sen tonttikunkun statuksen.
        Tämä nakersi vanhaan taloomme reitin sisätiloihin eilen aamuna nukkuessamme. Tiskiallaskaapista kuului vahvaa rapinaa.
        Mie aukaseen ovee. Rotta pinkaisi eteisen lattian yli vinkeetä vauhtia kylpyhuoneeseen ja siitä saunan tuuletuslaudotuksen raosta vapauteen.
        Se oli ammattimiehenä varmaan varmistanut pakotien jos tulisi kuumat paikat.

        Asiahan sapetti minuu kovast. Laitoin ulkorakennuksiin useita juustosyöttiloukkuja. Niin vaan vieraileva tähti löyty aamulla henki pois.
        Sen sijaan ottopoika oli syöny toisesta lossasta juuston. Eikä tässä kaikki.
        Otto-rotta oli syönyt kuolleelta lajitoveriltaan pään kokonaan pois.

        Sitten klo 16.36 menin tänään katsomaan rottapyydyksiä. Toisesta lossasta oli syöty juusto taas ansaa laukaisematta. Toisessa paikassa laukaistun
        lossan läheltä löytyi otto henkitoreissaan.
        Se oli niin nopea, että aistiessaan läpän liikahtavan yritti livohkaan. Se sai ankaran iskun päähänsä. Läpän syöttöpiikki on 1.5 senttiä pitkä.

        Otus oli repinyt itsensä irti, mutta haavoittunut liikuntakyvyttömäksi. Pääsin mätkimään onnetonta vielä kepillä.
        Sen vatsa oli huomattavan pullea. Luulin jopa että otto onkin naaraspuolinen ja pian uuden poikueen emo?
        Olen kiroillut otto vainaan takia niin pitkän pussillisen är-päitä, ettei taivaaseen pääsystä puhettakaan.

        Niin että tänään pääsin hautaamaan pihan kompostialueelle kaksi viime syksyn rotan poikasta. Hautaukset sujuivat jo rutiinilla ilman muistopuheita.
        No "englannin eläimet" Orwellin kuunnelmasta vedin oton muistoksi ihan omilla sanoilla.


    • ex ottomies

      On Jussin aatto. Suomenlippu tangossa notkuu kuin hantuuki naulassa.
      Kuulin kun frouvani pälpätti puhelimeen; ei, ei meitin ukko ollut yhtään liikaa humalassa. heh heh.
      Nautin alkoholitonta olutta pullollisen Juhannuksen kunniaksi.

      • td. klo 22.35

        Maan varjo peittää kuun kokonaan ym. kellonlyömällä. Kalentereissa ja allakoissa näkyy mustan kuun symboli.
        Olen opetellut välttämään kaikenlaista riskinottoa kuun 'taivaallisen' kuun viimeisestä neljänneksestä alkaen.

        Muuten uudenkuun sirpin näkymisen Suomen ennätys on alle 15 tuntia niin, että sirppi erottuu valokuvassa.


      • eteläkaakon taivas
        td. klo 22.35 kirjoitti:

        Maan varjo peittää kuun kokonaan ym. kellonlyömällä. Kalentereissa ja allakoissa näkyy mustan kuun symboli.
        Olen opetellut välttämään kaikenlaista riskinottoa kuun 'taivaallisen' kuun viimeisestä neljänneksestä alkaen.

        Muuten uudenkuun sirpin näkymisen Suomen ennätys on alle 15 tuntia niin, että sirppi erottuu valokuvassa.

        Satuin käymään eilen myöhäillalla ulkona. Siellä se heinäkuun punainen täysikuu möllötti matalalla, taivaankannella.
        Oli melko viileää. Hain toppatakin ja kävelin pitkän lenkin. Siihen olisi sopinut drinkki ja olut yömyssyksi, mutta ei ollut rahaa moiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe