Hebrealaiskirje:
7:4 Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan.
7:5 Onhan niillä Leevin pojista, jotka saavat pappeuden, käsky lain mukaan ottaa kymmenyksiä kansalta, se on veljiltään, vaikka nämä ovatkin Aabrahamin kupeista lähteneet;
7:6 mutta hän, jonka sukua ei johdeta heistä, otti kymmenykset Aabrahamilta ja siunasi sen, jolla oli lupaukset.
Eli pakanakaupunki Saalemin pakanakuningas oli Aabrahamiakin suurempi ja arvokkaampi ja järjestyksessä ensimmäinen!!!!! :O
Siinä ei Aabrahamin siemen, juutalaisuus, eikä leeviläisyys painaneet hitusen pöläyksen vertaa! :O
Hämmästyttävä löytö Raamatusta! :O
16
246
Vastaukset
- on väärä
tulkinta, koska jakeessa 7 sanotaan näin:
Hebr.7:
7. Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."tulkintasi on väärä", ajattelet KTS;n tulkinnan vääräksi? Siunattavana oli Aabraham, Melkisedekiä 'halvempi' ja siunaajana Melkisedek, siis parempi!
- hellari83
Tottakai maallisessa ajassa tulee arvostaa, kunnioittaa ja pitää kuninkaita ja johtajia kaikkein suurimpina.
Tuossa Raamatunpaikassa oli kyse suuruudesta, ei arvokkuudesta. - poika.tuntureilta
että Saalem oli yhtä kuin nykyinen Jerusalem.
- kenestä nyt on kysymys?
Onko ketään ihmistä josta voidaan sanoa niin kuin sanotaan jakeessa 3 ?
voi täysin soveltaa, ei ainakaan lihan mukaan, sillä Jeesuksella oli sekä isä että äiti. Ainoa, jonka siunaukseen Aabrahamin siunaus soveltuu, on Isän Jumalan siunaus, sillä vain hän on ainoa kuolematon, jolla ei ole isää eikä äitiä, sillä myös Jeesuksella Kristuksella on Jumala ja Isä:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Ef. 1:3; Ef. 1:17; 1.Piet. 1:3.
Subjektina tuossa siunauksessa oli itse Jumala, ja tapahtuma on samanlainen kuin mitä Jeesus kaikille esitteli, että ...
Johannes 14
10 " ... ... ... Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."Jeesuksesta, joka on suurempi, kuin Aabraham, ja Aabrham anoi kymmennykset Jumalalle. Melkisedes on oikeasti Kristus! Vaikka puhutaan Saalemin Kuninkaasta.
* Asiassa on mysteeri, niikuin Jumalakin on mysteeri, jota ei voi selittää, sen ymmärtää uskolla.
* En ala kinaamaan, jokainen uskokoon mitä itse haluaa, mutta Melkisedes on yhtä kuin Kristus, hengellinen ja Hengen voitelussa oleva uskova tämän käsittää ja se siunaa myös, siinä on Jumalan salattua viisautta, ja sen voi kokea ainoastaan se, jolla on Kristuksen sisäinen tunteminen.Mohikaani_27 kirjoitti:
Jeesuksesta, joka on suurempi, kuin Aabraham, ja Aabrham anoi kymmennykset Jumalalle. Melkisedes on oikeasti Kristus! Vaikka puhutaan Saalemin Kuninkaasta.
* Asiassa on mysteeri, niikuin Jumalakin on mysteeri, jota ei voi selittää, sen ymmärtää uskolla.
* En ala kinaamaan, jokainen uskokoon mitä itse haluaa, mutta Melkisedes on yhtä kuin Kristus, hengellinen ja Hengen voitelussa oleva uskova tämän käsittää ja se siunaa myös, siinä on Jumalan salattua viisautta, ja sen voi kokea ainoastaan se, jolla on Kristuksen sisäinen tunteminen.kinaa, huomautan vain mitä apostolit neuvoivat, että:
1. Korinttolaiskirje 4
6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.«"
Jumalalle ei ole mikään mysteeriä:
Mark. 4:22
"Sillä ei mikään ole salattuna muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki."
Salaiset asiat eivät tule julki mystisillä selityksillä vaan Jumalan sanan ja Pyhän Hengen loogisena yhteistyönä. Apostolit paheksuivat sellaisia opettajia ja saarnamiehiä, jotka opettivat mystisiä asioita, eli opettivat ja varmaksi väittivät sellaista, mitä eivät itsekään ymmärtäneet, [1.Tim.1:3-7- merim.raimo
ekivaari kirjoitti:
kinaa, huomautan vain mitä apostolit neuvoivat, että:
1. Korinttolaiskirje 4
6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.«"
Jumalalle ei ole mikään mysteeriä:
Mark. 4:22
"Sillä ei mikään ole salattuna muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki."
Salaiset asiat eivät tule julki mystisillä selityksillä vaan Jumalan sanan ja Pyhän Hengen loogisena yhteistyönä. Apostolit paheksuivat sellaisia opettajia ja saarnamiehiä, jotka opettivat mystisiä asioita, eli opettivat ja varmaksi väittivät sellaista, mitä eivät itsekään ymmärtäneet, [1.Tim.1:3-7Jeesus opetti Jumalan tahdon tuntemista, eivätkä edes Opetuslapset sitä ymmärtäneet ennenkuin tuli "Helluntai". Jeesus on Jumala !
merim.raimo kirjoitti:
Jeesus opetti Jumalan tahdon tuntemista, eivätkä edes Opetuslapset sitä ymmärtäneet ennenkuin tuli "Helluntai". Jeesus on Jumala !
sellaista väittänytkään, vaan he opettivat, ettei sellaista pidä opettaa mitä ei itsekään ymmärrä:
1. kirje Timoteukselle 1
3 "Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka EIVÄT YMMÄRRÄ, MITÄ PUHUVAT ja minkä varmaksi väittävät."
1. Kor. 4:6
"Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."- 1.Kor.14:27,28
merim.raimo kirjoitti:
Jeesus opetti Jumalan tahdon tuntemista, eivätkä edes Opetuslapset sitä ymmärtäneet ennenkuin tuli "Helluntai". Jeesus on Jumala !
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikkiki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin
alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala
olisi kaikki kaikissa.
2.Korinttolaiskirje:
11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää,
etten valehtele.
Herra Jeesus ei ole Jumala, vaan jumala!
Etkö merim.raimo tiedä, että me kaikki olemme jumalia?!
Sinä, minä ja Jeesus olemme kaikki jumalia!
Näin sanoo Jeesuksen mukaan JUMALA! - Paavalin opetuksista,,,
1.Kor.14:27,28 kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikkiki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin
alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala
olisi kaikki kaikissa.
2.Korinttolaiskirje:
11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää,
etten valehtele.
Herra Jeesus ei ole Jumala, vaan jumala!
Etkö merim.raimo tiedä, että me kaikki olemme jumalia?!
Sinä, minä ja Jeesus olemme kaikki jumalia!
Näin sanoo Jeesuksen mukaan JUMALA!2.Piet.3:13- 16, Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14. Kun te, rakkaat ystävät, tätä odotatte, pyrkikää siihen, että Herra havaitsisi teidät tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, ja teillä olisi hänen rauhansa.
15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen. Onhan rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan kirjoittanut siitä teille.
16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään*, joissa hän käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset vääntävät kieroon, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.
Siunausta Jumalan siunauksien osallisuudesta olevat. Pertti - 1.Kor.14:27,28
merim.raimo kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: ´Minä
sanoin: te olette jumalia?´?
Psalmit:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Sinä merim.raimo, olet Jeesuksen tavoin jumala, ja teidän molempien Isä on ITSE JUMALA! 1.Kor.14:27,28 kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: ´Minä
sanoin: te olette jumalia?´?
Psalmit:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Sinä merim.raimo, olet Jeesuksen tavoin jumala, ja teidän molempien Isä on ITSE JUMALA!meillä on vain yksi sellainen Isä Jumala, "jolla ei ole isää eikä äitiä, ei alkua eikä loppua, joka on ainoa, jolla on ehdoton kuolemattomuus:
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jumala on YKSI ja:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin YHDESTÄ. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
- lähettiläs,
Urantia-kirjassa kerrotaan enemmän Melkisedekistä, joka oli Jumalan lähettiläs Planeettaprinssin ja Jeesuksen ohella.
http://www.urantia.fi/book/fin/index.php
Melkisedekistä n. luvusta 92 alkaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4013318Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151546En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841332- 1081321
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991315Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591265- 481175
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801072Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26975- 33857