### Adventistien korvausteologiaa peitellään
Kirjoittanut: uskova_1
/ 12.11.07 / klo 17:05
Adventistien Israelin johtaja Elofer ei uskallakaan puhua Israelissa korvausteologiasta,
kun Israelilaiset siitä kysyvät.
-
http://www.adventistreview.org/issue.php?issue=2007-1531&page=8
-
Käännelläänpäs:
"Nykyään useat juutalaiset tulevat kysymään minulta ´Mitä teidän kirkkonne uskoo Israelista? Onko israelilaiset hylätty ja korvattu kirkolla vai ei?´Jos me sanomme perinteisen vastauksen tähän kysymykseen, meillä ei ole mitään mahdollisuutta, että israelilaiset kuuntelisivat meitä."
Eli noin sitten vaietaan Israelissa yhdestä asiasta, että saadaan jäseniä haalittua ...###
(Uskova_1)
KATSOKAA KUINKA RAA'ASTI EGW PILKKAA JUMALAN ISRAELIA !
Riitta jatkaa todistusaineiston esittelemistä mm. seuraavanlaisesti...
Ja vielä Ellen G. White:
"Kansa, josta Jumalan henki on lopullisesti poistunut, on jatkava uskonnon ulkonaisten muotojen noudattamista; ja se saatanallinen into, minkä pahuuden ruhtinas herättää totuuden vihollisissa, näyttää samanlaiselta kuin into Jumalan puolesta." (Suuri Taistelu s. 598) Monissa muissa kirjoituksissaan hän viittaa itseensä ja adventisteihin 144.000 joukkona. Hän myös nyppii israelilaisille tarkoitettuja liiton käskyjä ja käskee adventisteja noudattamaan niitä ja nyppii israelilaisille tarkoitettuja lupauksia ja lupailee niitä itselleen ja adventisteille.
Ja tuo korvausteologia on yhä adventtikirkon käytössä, niin kuin tuosta Adventist Review-lehden jutustakin käy ilmi.
Että ihan ajankohtaiseen ja vakavaan rikkeeseen adventtikirkossa Riitta huomiotamme koettaa
kiinnittää. Nuo uusjuutalaiset sanovat juutalaisen edessä että seisomme kansanne tukena kun
kokok maailma on teidät hylännyt. Sitten mennään omaan synagoogaan Israelissa ja saarnataan,
että JUMALA on "lopullisesti" hylännyt valitun kansansa. Mutta eipäs olekaan hylännyt!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5053202
Jes. 54:7
Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
Jes. 54:8
Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi,
mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
Jumalan Israelin puolesta
Antti
Kirottu korvausteologia
9
183
Vastaukset
- Eskatologi
Jeremia ennustaa että tällaista puhutaan viimeisinä aikoina:
Jer. 33:24
"Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa,
jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani,
niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
Mutta näin on ...
25 Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon,
jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
26 niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset,
niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja
Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."
Jes. 60:15
Sen sijaan, että sinä olet ollut hyljätty ja vihattu, niin ettei ollut kauttasi kulkijaa, teen minä sinut korkeaksi iankaikkisesti, iloksi polvesta polveen.
Jes. 62:12
Ja heitä kutsutaan "pyhäksi kansaksi", "Herran lunastetuiksi"; ja sinua kutsutaan "halutuksi", "kaupungiksi, joka ei ole hyljätty".
Herran uskollsiuus on myös kristikansan kilpi ja turva!
Eskatologi - advr
Kyllä Ellen kirjoitti muuten totta, mutta unohti, että tarkoitti vääriä juutalaisia, joita he itse ovatkin.
- Eskatologi
Sillä Jumalan Israel elää Lähi-Idässä eikä jenkeissä.
1. Moos. 26:7
Ja kun sen paikkakunnan miehet kysyivät hänen vaimostansa, sanoi hän: "Hän on
minun sisareni". Hän näet pelkäsi sanoa: "Hän on minun vaimoni", sillä hän ajatteli:
"Nuo miehet voivat tappaa minut Rebekan tähden, sillä hän on näöltään kaunis".
Tuommoisia olivat Mosoes ja Iisak, vaan emme me toivottavasti. Kuitenkin Jumala
tunnustaa aina vaimonsa Israelin.
Jes. 62:4
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi
on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa
sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]
Mutta palestiinalaisvaltio tulee autioitumaan vaikka se ensin kasvaa Gaasasta
aina Asdodiin ja Askeloniin ja Ekroniin (Akir) asti. Sillä valtaosa palestiinalaisesta
väestöstä taistelee Jumalan silmäterää, Israelia, vastaan.
Sef. 2:4
Sillä Gassa on oleva hyljätty ja Askelon autio, Asdod ajetaan pois keskipäivällä, ja Ekron hävitetään.
Eskatologi
"OTAN SINUT OMAKSENI AINIAAKSI"
= uusi liitto Jeesuksen veressä, "juutalaisille ensin, sitten myös ..."
Jer. 31:32
Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun
tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
Hoos. 2:19
(2:21) Minä kihlaan sinut, otan omakseni ainiaaksi, minä liitän sinut itseeni
vanhurskauden ja oikeuden sitein, rakkaudella ja hyvyydellä.
Helluntai tuee Israelille sitten, kun "pakanain täysi luku on sisälle tullut".
Sekä vanha että uusi testamentti puhuu siitä:
Room. 11:25-
25
Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä
tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut
paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva
pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27
Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan,
kun minä otan pois heidän syntinsä."
Todellakin - vain Israel on kan sakuntana "valittu kansa":
Aam. 3:2
-- Vain teidät minä olen ottanut omakseni kaikista maailman kansoista. Sen tähden minä vaadin teidät tilille kaikista vääryyksistänne. [2. Moos. 19:5 ]
AIVAN SELVÄSTI VIIMEISINÄ PÄIVINÄ ISRAEL PELASTETAAN
- lopun merkithän tuossa mainitaan, Jeesuksen paluuseen liittyvät
Jooel 2:27-32
27
Te tulette tietämään, että minä olen Israelin keskellä ja että vain minä, Herra,
olen teidän Jumalanne, muuta Jumalaa ei ole. Koskaan enää ei minun kansaani
pilkata. [5. Moos. 4:35 ]
28 (3:1)
-- Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin.
Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät
näkyjä, vanhuksenne ennusunia.
29 3:2)
Myös orjiin ja orjattariin minä vuodatan henkeni noina päivinä.
30 (3:3)
Minä annan teidän nähdä merkkejä taivaalla ja maan päällä:
verta, tulta ja savupatsaita.
31 (3:4)
Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja pelottava.
32 (3:5)
Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja
Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne
pelastuvat. [Ob. 17]
Herra siunatkoon teitä lukijat ja varjelkoon teitä!
Antti- Eskatologi
Sitä sanotaan messiaaniseksi ajaksi, sitä aikaa kun pakanain täysi luku on
sisälle tullut ja seurakuntatempaistu ylös ja Jeesus sitten tulee pelastamaan
Israelin antikristuksen käsistä ja aloittaa Messias tuhannen vuoden rauhanajan.
Kaikki profeetat paitsi Joona kertovat siitä, kirkkaimmin Sakarja 14. ja Jes. 66. ja
Hesekiel 39-48.
Sakarja 14. luku ja ns. "Herran päivä"
3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan,
niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
Jesaja 66.
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku,
ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
Hesekiel 47.
7 Paluumatkalla minä näin, että virran rannalla kasvoi molemmilla puolin hyvin paljon puita.
8 Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
9 Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät. Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.
10 Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
11 Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]
Eskatologi
- Veli Herrassa
Mutta jotkut päin helvettiä menevät ihmiset uskaltavat kyseenalaistaa
Jumalan uskollisuuden.
Jeremia 33.
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä.
Psalmi 89.
32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
Amen! Jumala on oikeassa mutta Ellenin profeetat ovat perkeleestä kun
luulevat korvaavansa Jumalan Israelin amerikkalaisilla korvausteologeilla. - Anonyymi
~Siunattua pääsiäistä~
~ Chag Pesach Sameach🙌 ~
4.
Nämä ovat Herran juhla-ajat, pyhät kokoukset, jotka teidän on kuulutettava määräajallansa:
5.
Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, iltahämärässä, on pääsiäinen Herran kunniaksi.
6.
Ja saman kuukauden viidentenätoista päivänä on happamattoman leivän juhla Herran kunniaksi; syökää happamatonta leipää seitsemän päivää.
7.
Ensimmäisenä päivänä olkoon teillä pyhä kokous, silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
8.
Tuokaa Herralle uhri seitsemänä päivänä. Seitsemäntenä päivänä on pyhä kokous; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako."
3. Moos.23:4-8 FB38
13.
Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.
14.
Ja tämä päivä olkoon teille muistopäivä, ja viettäkää sitä Herran juhlana; sukupolvesta sukupolveen viettäkää sitä ikuisena säädöksenä. 15.Seitsemän päivää syökää happamatonta leipää; jo ensimmäisenä päivänä korjatkaa pois hapan taikina taloistanne. Sillä jokainen, joka hapanta syö, ensimmäisestä päivästä seitsemänteen päivään asti, hävitettäköön Israelista.
2. Moos. 12:13-15
Tämä on Pyhän Jumalan Sanaa, ei ihmisen.
👑👑👑
16.
Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne".
Mutta he vastasivat: "Emme vaella".
Jeremia 6:16 FB38
👑
Suomessa ei piitata KOKO SANASTA. Siitä otetaan vain osa.
Raamatun ajat ovat tietysti juutalaisen kalenterin mukaan 1.kk on nisan kk, (ent.aviv) joka sijoittuu maalis-huhtikuuhun. Ja on nyt.
Tämä pitäisi pappiesi sinulle opettaa, heti uskoon tultuasi. Sillä nämä ovat Jumalan säätämät ajat. Ei Katolisen kirkon Nicean/ Laodikean kokouksessa 325jkr tarkoituksellisesti muuttamat Raamatun ajat = pyhät juhla-ajat.
Nicean kokous oli antisemitistin kokous sitten Hitlerin tulon! Katolinen kirkko julisti olevansa Jumalan Sanan yläpuolella, ja pyhät juhla-ajat muutettiin tietoisesti eri aikoihin, kuin Raamatussa oli säädetty.
Jokainen uudestisyntynyt on osa Israelia, Raamatun mukaan.
24.Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
Roomalaisille 11:24 FB38
Luonnollinen metsäöljypuu= ei Juutalaiset
Jalo öljypuu= Juutalaiset.
Olemme uudestisyntymässä oksastettu Jaloon öljypuuhun.
Uudestisyntynyt henkilö on osa Israelia.
Kuule tai ole kuulematta.
Myös Uusi Testamentti tuntee 3.Moos 23. juhla-ajat. Tietysti. Sillä Vanha Testamentti ja Uusi Testamentti ovat YKSI KIRJA, niitä ei voi eroittaa toisistaan. Tässäkin suomessa srk:tien "opetus" on - mitä itse koin, oli se, ettei VT:tä tarvitse "noudattaa."
MIHIN Jumalan ikuisena säädöksenä säätämät juhla-ajat ovat esim kadonneet? Niihin viitataan ja ne vietetään myös Uudessa Testamentissa- tietysti!
Myös happamattoman leivän juhla = Pääsiäinen 7 vrk.
"1.
Mutta happamattoman leivän juhla, jota pääsiäiseksi sanotaan, oli lähellä.
2.
Ja ylipapit ja kirjanoppineet miettivät, kuinka saisivat Hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät kansaa."
Luukas 22:1-2
Myös happamattoman leivän juhla ilmoitetaan Paavalin matkan yhteydessä.
6.
mutta me purjehdimme happamattoman leivän juhlan jälkeen Filippistä ja tulimme viidentenä päivänä heidän luoksensa Trooaaseen ja viivyimme siellä seitsemän päivää.
7.
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."
Apostolien teot 20:6-7 FB38
Jotenkin omituisesti suomalaiset lukevat Raamattua sen mukaan, kuin on väärin opetettu, eivätkä edes näe, mitä siinä oikeasti lukee.
Muista!
SANA EI MUUTU, vaikka sen aikoja ja Raamatullisia juhlia, ihminen on siirtänyt eri aikoihin, kuten Herra profetoi Danielin kautta.
Lait ovat tietysti Jumalan lait ja ajat Jumalan säätämät juhla-ajat myös.
"Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi."
Daniel 7:25 FB38
Tiedä. Että Suomen nk."Siion," ei vietä yhtä ainoaa Jumalan/Adonain, säätämää Raamatullista juhlaa.
Ei ensimmäistäkään, kuten on Raamatussa sanottu.
Eikö tämä ole pakanuutta! On!
Mutta kaiken maailman ihme juhlat, joita vieläpä väitetään "Raamatullisiksi," vietetään.
"Joulu,"
"adventit,"
"juhannus,"
"helatorstai,"
"loppiainen," "pyhäinpäivä," "kiirastorstai," "pitkäperjantai,"
näitä voisi luetella kymmeniä, varmaan.
Eikä niistä yhtäkään Jumalan Sana tunne!
NIIN MIKSI SUOMEN KIRKKO JA USKOVAT VIETTÄVÄT PAKANAJUHLIA?
Eivätkä katso, mitä Jumala on säätänyt Omiksi juhlikseen?
3.Moos.16. 3.Moos.23.
Kysyy, Herrassa
Kirsi-Marja
Herran pieni palvelija - Anonyymi
Luuk.22:1 Biblia (1776) Niin lähestyi makian leivän juhlapäivä, jota pääsiäiseksi kutsutaan. 2Moos.12:12-17
- Anonyymi
"Korvausteologiaa" ei ole varmaankaan koskaan ollutkaan, vai mitä sillä haluaa ymmärtää.
Onko se sitä että vanhan liiton palvelus korvataan Jeesuksen opetuksilla?
Totta on että uskonnollisia tekoja harjoittava kokonainen "kansa" on kovin liiaksi laodikealainen, että jos hengellisyys puuttuu.
Adventtilkirkossa ihmisten uskon palavuus, rakkaus, ja hengellisyys on yksilöllisellä tasolla aina. Uskossa eletään paöavia uskon aikoja ja vaikeuksiakin tulla saattaa.
Hengellisyys sitten uudelleenkin voi puhutella ja puhjeta kukkaan taantumuksen jälkeen. Sattuuhan ihmisille lankeemuksiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1663241
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012675Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!371437Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011359Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221211- 451119
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3081035Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti481008Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi120998Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.35911