Oppi

Mitäs Paavali sanoikaan:

"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä OPPIA, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet. " (Room 16:17-18)

Ja mikäs oppi Paavalilla oli? Sama kuin Jeesuksella ja Isällä:

"Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun OPPINI ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä OPPI Jumalasta, vai puhunko minä omiani." (Joh 7:16-17)

Mutta adventistien opit eivät ole Jeesuksen oppeja, vaan harhaoppeja. Juuri niitä, jotka aiheuttavat eksymistä Jeesuksesta.

Siinä se on aina kristikunnan kompastuskivi ollutkin, ettei opetella ja pysytä Jumalan Raamatussa ilmoittamassa opissa. Silloin alkavat omat tunteet, tilanne-etiikka ja väärät profeetat/opettajat tuoda pahennukseksi olevia oppeja sisään ihmismieleen ja uskovien keskuuteen ja hapattaa pilalle koko taikinan. Oikeaa luopiotehtailua helvetin ja saatanan hyväksi.

Jeesus varoitti omia opetuslapsiaan fariseusten ja saddukeusten opista. Noiden opetuslasten, jotka olivat Hänen kanssaan henkilökohtaisesti kulkemassa ja Hänen omassa opetuksessaan. Jos opetuslapsia piti varoittaa harhaopeista, niin eikö silloin kahta kovemmin meitä. Se ei ole parjaamista, vaan Jeesuksen esimerkin mukaan toimimista. Rakkautta parhaimmillaan!

"Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten HAPATUSTA."
Niin he puhuivat keskenään sanoen: "Emme ottaneet leipää mukaamme."
Mutta kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän: "Te vähäuskoiset, mitä puhutte keskenänne siitä, ettei teillä ole leipää mukananne?
Ettekö vielä käsitä? Ja ettekö muista niitä viittä leipää viidelletuhannelle ja kuinka monta vakallista otitte talteen,
ettekä niitä seitsemää leipää neljälletuhannelle ja kuinka monta vasullista otitte talteen?
Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten OPPIA." (Mat 16:6-12)

11

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koetelkaa opit että ovatko ne Kristuksen oppia:

      ### Ja mikäs oppi Paavalilla oli? Sama kuin Jeesuksella ja Isällä:

      "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun OPPINI ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä OPPI Jumalasta, vai puhunko minä omiani." (Joh 7:16-17)

      Mutta adventistien opit eivät ole Jeesuksen oppeja, vaan harhaoppeja. Juuri niitä, jotka aiheuttavat eksymistä Jeesuksesta.
      -
      Jeesus varoitti omia opetuslapsiaan fariseusten ja saddukeusten opista.
      Noiden opetuslasten, jotka olivat Hänen kanssaan henkilökohtaisesti kulkemassa ja Hänen omassa opetuksessaan.
      Jos opetuslapsia piti varoittaa harhaopeista, niin eikö silloin kahta kovemmin meitä. Se ei ole parjaamista, vaan Jeesuksen esimerkin mukaan toimimista. Rakkautta parhaimmillaan!
      -
      "Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä?
      Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
      Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta,
      vaan fariseusten ja saddukeusten OPPIA." (Mat 16:6-12)" ###


      Aivan aivan ...
      Adventistit puhuvat mielellään leivästä ja terveydestä tarkoittaen soijaa
      ja ulkoista terveyttä. Mutta Jeesus puhui hengellisestä leivästä ja
      hengellisestä terveydestä.

      • tuntee siitä

        että hän aina mainitsee vääristä profeetoista, ja pitää muita harhaoppisina, se on hänen tuntomerkkinsä.
        Itse hän kumoaa lait ja säädökset ja pitää oikeina opettajina niitä, jotka vääristelevät Jumalan sanaa kääntäen ne merkitsemään vastakkaista sanomaa, kuin mitä kirjoitus sisältää.
        Adventisteja hän syyttää koska heillä on totuus, jonka hän tahtoo vaientaa. Tosiasiassa huono opettaja on hänelle hyvä opettaja, sillä hän opettaa juuri sen minkä hän haluaa kuulla harhautuneessa opissaan.


      • Tosi_uskova
        tuntee siitä kirjoitti:

        että hän aina mainitsee vääristä profeetoista, ja pitää muita harhaoppisina, se on hänen tuntomerkkinsä.
        Itse hän kumoaa lait ja säädökset ja pitää oikeina opettajina niitä, jotka vääristelevät Jumalan sanaa kääntäen ne merkitsemään vastakkaista sanomaa, kuin mitä kirjoitus sisältää.
        Adventisteja hän syyttää koska heillä on totuus, jonka hän tahtoo vaientaa. Tosiasiassa huono opettaja on hänelle hyvä opettaja, sillä hän opettaa juuri sen minkä hän haluaa kuulla harhautuneessa opissaan.

        Jaak. 3:1
        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi,
        sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        Emme me ihmsiten tuomioita pelkää vaan Jumalan. Siksi opetammekin.
        Parempi opettaa vajavaisenakin kuin että kätkisi sen ainoan leivistkänsä.

        Matt. 25:29
        Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin;
        mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.


    • Paavalin oppia

      joten en noteeraa sinua ollenkaan.

    • alex-kasi

      Paavalin opetuksia kuin sieltä täältä.

      Katsohan vaikka näitä :

      Room. 2:12
      Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

      Room. 9:22
      Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

      1. Kor. 5:5
      tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa TUHOUTUA , jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

      1. Kor. 8:11
      Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

      2. Kor. 4:9
      vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme TUHOTTUJA.

      Gal. 6:8
      Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.

      Ef. 4:22
      Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

      1. Tess. 5:3
      Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

      2. Tess. 2:8
      silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

      1. Tim. 6:9
      Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

      Joten olehan vähän varovainen ettei vain Paavalin sanat koskisi sinua kun opetat täällä netissä omaasi:

      Gal. 1:8
      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

      Gal. 1:9
      Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      Tee parannus - heitä pois se ikuisen piinan opetuksesi ja niiden ihmisten tuomitsemisesi jotka eivät sellaiseen usko.

      Olen aika varma että jos adventistit uskoisivat ikuiseen piinaan et vainoaisi heitä.


      alex

      • Jeesus sanoi häpeävänsä niitä, jotka häpeävät Hänen sanojaan. "Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa." (Mark 8:38)

        Ja Jeesus sanoi: "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt 25:46).


      • tämä pikku
        uskova_1 kirjoitti:

        Jeesus sanoi häpeävänsä niitä, jotka häpeävät Hänen sanojaan. "Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa." (Mark 8:38)

        Ja Jeesus sanoi: "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt 25:46).

        Riitta täällä mellastaa. Raamattuhan käski vetäytymään pois harhaoppisten joukosta. Vai ootkos tullu siihen oikeaan tulokseen, että ADVENTISMI EI OLE HARHAOPPI?


      • 10 irtojaetta sieltä täältä ja koettaa sill ätodistella, ettei Riitta muka usko kaikkea
        Paavalia. Mutta Riittapa näyttää tunnustavan Paavalin opetuksesta paljon
        enemmän kuin vain 10 jaetta sieltä täältä.

        Ja mitäpä muuta alex ajaisi takaa kuin vain tuota yhtä päähänpinttymäänsä,
        että Jumala ei rankaise epäuskoisuuteen ja Jumalan vihan alle tahallaan
        jättäytyvää, vaan armomurhan kautta kivuttomasti vapauttaa, mukamas,
        tunnontuskista.

        Mutta niin on Jumala oikeudenmukainen, että ikuisuudessa hän kostaa ja rankaisee
        kaikkia joille hänen Poikansa ei ole kelvannut puolustajaksi ja sijaiskärsijäksi.
        Ikuinen sapatinlepo on uskovilla jo nyt, ovat jo astuneet Valtakuntaan.
        Mutta mitään lepoa ei muille ole luvassa vaan paatuneimmatkin heräävät
        iankaikkisuudessa tunnontuskiin ja kauhistuvat kauhistumistaan.

        Dan. 12:2-3
        2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
        toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
        3
        Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat
        opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
        [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43


      • IDENEB
        tämä pikku kirjoitti:

        Riitta täällä mellastaa. Raamattuhan käski vetäytymään pois harhaoppisten joukosta. Vai ootkos tullu siihen oikeaan tulokseen, että ADVENTISMI EI OLE HARHAOPPI?

        Hes. 22:30
        Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi,
        mutta en löytänyt.


    • sitten

      pois ja pikimmiten, jos pidätte adventisteja harhaoppisina. Niinhän teitä käsketään raamatussa tekemään. Vai ettekö ehkä usko raamattuun? No, antaa vetää niin että haarukat repee! Jos jäätte tänne, niin myönnätte, että adventistit EIVÄT ole harhaoppisia, tai sitten TE ETTE usko raamatun sanaan.

      • uteljas

        Tämähän on kristinuskon palsta eikä Jumala hyvällä katso jos vetäydymme tältä
        vartiopaikalta, muurinaukosta pois.

        Hepr. 10:38
        mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta,
        ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3446
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2862
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2524
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2039
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1786
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1600
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe