Mikä olisi sopiva summa rahaa Ylioppilaslahjaksi lähisukulaiselle joka ei kuitenkaan ole oma lapsi. Rahasumma olisi tarkoitus antaa ns omana lahjana, ei kimppakeräyksenä. Suku on laaja.
a) 20€
b) 30€
c) 50€
d) 100€
Äänestys :)
24
380
Vastaukset
mainittu!
TaikisN kirjoitti:
rekisteröity sinikantiseen tuloslaskentavihkoon :)
missa on tummansininen pohja ja vaaleansininen ruudukko paalla? oih... :-)
kielibasa kirjoitti:
missa on tummansininen pohja ja vaaleansininen ruudukko paalla? oih... :-)
tulee vanhat kansakouluajat mieleen :)
sille jonka luone et ehtinyt käymään kun oli ne kahdet yhtäaikaa :=)
"mää luule et täst tulee taas pakoonjuoksu kisa"no niin, mulla on kuules vikkelät kintut :)
Kun kävi näin, että tuli vielä kolmaskin kutsu, sekin eri suunnalla kuin nuo aiemmat. Mutta et oo vielä äänestänyt...;)TaikisN kirjoitti:
no niin, mulla on kuules vikkelät kintut :)
Kun kävi näin, että tuli vielä kolmaskin kutsu, sekin eri suunnalla kuin nuo aiemmat. Mutta et oo vielä äänestänyt...;)nyt meni jo haastawaksi :=)
kolmas ja samana päiwänä wai ?
eli ällien mukaan maksu "lahja"
jos yhden ällin yo se kaks kypää tyhymäl :=)
jos kahe kolme :=)
jos nelejä se jo wiisas :=)
ja wiis kypää :=)
ja siitä ylöspäin älliä ja kymppi per ällä :=)
"pinkoo jo lujaa pitkin mehtää"
kohti rysseliä :=)
"sittoo sun nauhat ristiin"A.DONIS kirjoitti:
nyt meni jo haastawaksi :=)
kolmas ja samana päiwänä wai ?
eli ällien mukaan maksu "lahja"
jos yhden ällin yo se kaks kypää tyhymäl :=)
jos kahe kolme :=)
jos nelejä se jo wiisas :=)
ja wiis kypää :=)
ja siitä ylöspäin älliä ja kymppi per ällä :=)
"pinkoo jo lujaa pitkin mehtää"
kohti rysseliä :=)
"sittoo sun nauhat ristiin"turhaa paeta, naru on kohta ympärilläsi :))) *toivottavasti ei osu kaulan kohdalle*
Juu, samalle päivälle tuli kolmaskin kutsu :(( Oon päättänyt lähteä sinne kaukaisimpaan paikkaan, käyn myöhemmin onnittelemassa lähempänä asuvat.
- Adria
Hätänen käynti ja halaus 20€. Ranskalainen visiitti kahvilla ja paakkelsilla 30€. Monen tunnin pippalot ruokailuineen 50€. Monipäiväset riekkujaiset 100€
hyvin jäsennelty, sinussakin näyttäisi olevan aineksia kaffen politiikoksi :)
(ARHG, ei anna lähettää vielä tätä viestiä.....)- Adria
TaikisN kirjoitti:
hyvin jäsennelty, sinussakin näyttäisi olevan aineksia kaffen politiikoksi :)
(ARHG, ei anna lähettää vielä tätä viestiä.....)Politiikka kyllä kiinnostaa tai siinä se kuinka ja kuka mihinkäkin ja milläkinlailla vaikuttaa. Politiikan persoonat ja piilovaikuttajat ovat kiinnostavia kukin omalla tavallaan. Virallisen ja lobbauspolitiikan kytkökset ynnä muut lehmänkaupat. Puoluepolitiikka ja yksilöiden toimet puolueessa.
Valtakuntien näkyvät ja näkymättömät politiikat, vaikka niistä ei paljon tiedä. Konfliktit, niiden synnyt, eteneminen ja ennaltaehkäisyt. Semmosta.
Mä jäin roikkumaan ton 50-ja 100 euron välille...Jos oikeen mukava sukulainen,nii sata.Muuten 50e..:)
vai mukavuus mittana, pitäisikö korttiin laittaa maininta mukavuusasteesta suhteutettuna rahamäärään ;)
...on sitä mieltä että noista vaihtoehdoista kaikki ovat sopivia.
TaikisN kirjoitti:
yhtään helpottanut päätöksentekoa :)
...jos kattelet jostain jonkun pikku muistoesineen?
- Pörrääjä
päädyin itse toimittamaan pelkästään komian ruusun sukulaistytölle, itse en pääse käymään kaffeella, kun on oman kuopuksen valmistujaiset samana päivänä.
Mun mielestä lahjat on kasvaneet aika älyttömyyksiin, ennenvanhaan rahalahjat antoivat vain Vanhemmat, isovanhemmat ja kummit, muut toivat joko ruusun tai pienen muistoesineen.tuntuu kuin rahan arvo olisi jotenkin ihmisillä kadonnut. Myös valmituneiden odotukset lahjan arvosta ovat kasvaneet, pariakymppiä ei enää pidetä minään :((
hyvää viikonloppua, valmistuneille onnittelut, kuin myös heidän läheisilleen.
Palataan juttuun sunnuntai-iltana :)- Damaskox
En tiiä aiheesta mitään, mutta 30-50€ kuulostais melko hyvältä =)
- Pörrääjä
paljonks veit?
- Stoneman.
Satasella ei tee nykyään yhtään mitään. Minä annoin sukulaistytölle ylioppilasjuhlissa tuhat euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281179Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83951
- 74921
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351913- 61788
- 49761
- 50756