Tiesin että leikkaus jonot on pitkät. Odottelin ortopedille pääsyä 1,5 kk ja nyt odottelen magneettikuvaksiin pääsyä 2 kk. Pinei nielkierukan repeämä kyseessä ja magneetilla katsotaan vamman laajuus ja sitten jonotan leikkaukseen 3 kk. Tosin nyt täällä suljetaan kok ortpedia kesäksi joten muutama lisä kuukausi tulee jonoon. Polvi kuitenkin sen verran kipeä että juuri ja juuri pystyy kävelemään. Kiva juttu. Tätä jatkunu nyt maaliskuusta asti ja hyvä jos tolla ajan kululla jouluna edes kunnossa. Vamma tullu ajan kanssa, en ole polvea loukannut, mutta polvitulehdusten takia joita ollu useita polven nivelkierukka kulunut ja aiheuttanut tämän.
En voi sen aikana tehdä ollenkaan mitään töitä(lääkäri ja kirurgi määräsi työkiellon)ja jos nyt syksyllä pääsen kouluun niin en voi suorittaa koulussa olevia työharjoitteluja tämän jalan takia.
Hiton kivaa kun saa kärsiä koko ajan. Elämä on yhtä odottelua. Täällä sitä sitten istutaan kotona ja mitään ei voi tehdä. Ei edes liikuntaa harrastaa. Rahaakaan ei oo mihinkään. Anteeksi, tiedän ettei kenenkään lääkärin ja niitten vika kun hoitojonot kasvaa, mutta hitto että turhauttaa kun melkeen koko vuosi menee hukkaan tässä ryvetessä.
Mitä hän mahtaa maksaa yksityisellä polven tähytys ja magneetti? Korvaako kela puolet? Ei sillä että olis varaa, mutta utelias kyllä olen.
Kertokaas miten teillä hommat menny? Kestikö kauan hoitohommat ja miten toipuminen?
OIkeen hyvää kesän alkua kaikille!
Nivelkierukan repeämä..Hidas lääkäri...
2
710
Vastaukset
- Polvivaivanen
Hei, mulla polvessa myös jotain häikkää (3-4v sitten polvilumpio lähti muljuilee edes takasin, jonka jälkeen polvi on ollut kipeä.). Helmikuun lopussa/maaliskuun alussa mun polvi meinas sanoo ittensä irti. Polveen alko särkee enemmän, naksuilee, rutisee, on turvoksissa lähes koko ajan (mutta turvotus ei ole koskaan kuumottanut tai punottanu. Tosin saunassa ollessa polvi menee punaseks, mutta ei kuumota...?), vähän väliä polvi tuntuu epämiellyttävältä (vähän niinku se meinais puutua, mutta ei kuitenkaan. Hankala selittää), muutamia kertoja polvi on meinannu pettää alta, ja se kipeytyy jos polvee kääntelee/vääntelee, tai jos polvi on jotenkin vinossa hetken aikaa. Viikko sitten mä käännyin liian nopeesti (en ehtiny kääntää jalkaa/polvea mukana) ni tuntu kuin tuolta jostain polven välistä olis revenny jotain. Tuli hirvee kipu. Ja kerran polven välissä tuntu todella epämiellyttävä kipu ihan yhtäkkiä, vaikka en mitään muuta tehnyt kuin seisoin.
En tiedä mikä polvessa on. Lääkärissä kävin maaliskuussa. Röngten kuvat otettiin (molemmista polvista, koska toinenkin polvi on kipuillut välillä. Siinäkin oli n. 5-6v. sitten pieni tapaturma), kuvissa ei ollut mitään vikaa. Lääkäri halusi verikokeet multa, joista siis katottiin mm. reuma, tulehdusarvot yms. Ne oli ok, eli ei niissäkään syytä polven vaivoihin. Lääkäri laittoi maaliskuun lopussa lähetteen ortopedille. Huhtikuun alussa tuli sairaalasta lappu, jossa kerrottiin että mulle soitetaan tai saan kirjeitse ajan ortopedille/kirurgiselle poliklinikalle (onko sama asia? :O ).
Eli mä oon nyt n. 3.5kk odotellut, eikä mitään ole kuulunu. Jos sä olet joutunu odotella vain 1.5kk, niin se on lyhyt aika. Ainaki mun mielestä. Tällä menolla mä en saa mun polvea kuntoon ensi vuonnakaan.
Toivottavasti nyt kuitenkin pääset pian hoitoon! Tsemppiä. - kolmas polvivaivainen
Hei !
Minulle sanottiin että magneettikuvat maksaa yksityisellä 400 €, olen itse menossa sinne juuri ensi tai sitä seuraavalla viikolla.. Ja tähystysleikkaus tulee olemaan 1500 € ylöspäin yksityisellä ainakin näin minulle kerrottiin, mutta toki hinnat varmaan vaihtelee vähän sairaaloittain.
Minullakin epäillään nivelkierukan repeämää, on epäilty toukokuusta asti.. Silti jostain syystä julkista puolta ei tämä asia juurikaan kiinnosta.
Toukokuussa tehtiin yksi toimenpide, polvi oli lukkiutunut ja se vetästiin nukutuksessa suoraksi, mutta ei tähystetty, kun 'ei ollut tarvetta'. Oli ollu 7 vk lukossa ja paikallisessa arvauskeskuksessa lääkärit vain päivitteli että no onpas hassu juttu kun polvi on koukussa..
Oon kävelly nyt 9 vk kepeillä eikä näytä kauheen paljoo olevan toivoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san711945- 541196
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621157Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661117Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182990Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58965Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153952Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122948- 92941