Kaikille yrittäjille on varmasti tuttu tilanne, kun rasittava puhelinmyyjä kauppaa yrityshakemistopalvelua. Mikäli sanot ei, alkavat nämä taloustieteen monitaiturit, puhelinmyyjät, usein vielä neuvomaan kuinka yritystäsi tulee markkinoida. Aloittelevana yrittäjänä usein sortuu ottamaan näitä palveluja useilta tahoilta, joista ei ennen puhelinmyyjän soittoa ole koskaan kuullutkaan.
Ongelmat alkavat sitten, kun haluaa eroon näistä useimmiten täysin turhista palveluista. Vuoden päästä sopimukset uusitaan lähes automaattisesti, niin että tervehdittyäsi myyjää olet heidän mukaansa sitoutunut palveluun taas vuodeksi eteenpäin. Toinen vaihtoehto on, että sopimuksessa jossain tekstilitanian keskellä sanotaan, että sopimus pitää irtisanoa useita kuukausia ennen päättymistä tai se jatkuu automaattisesti. Näin olet sitoutunut maksamaan satoja euroja vuodessa näille huijareille, joiden liike-idea on pitää yllä hätäisesti kyhättyä tietokantaa ja palkkalistoillaan alipalkattuja puhelinmyyjiä. Useimmat yrityshaut omistaa vielä samat tahot.
Kuinka kauan tämän annetaan jatkua? Näitä huijauksia pyörittävät iilimadot elävät oikean yrittäjän siivellä rikkoen sekä bisnesetiikkaa että työntekijän oikeuksia. On aika erottaa huijarit todellista palvelua tarjoavista yrityksistä. Who is with me?
Huijaavat yrityshakemistot
59
10301
Vastaukset
- ex-yrittäjä
Itse en koskaan näihin nimeäni antanut laittaa. Jankuttivat ja jankuttivat kun kauppasivat, kuinka yritys saa näkyvyyttä. Perustelin, että en itsekään niistä mitään koskaan etsi, toisaalta minulla oli enimmäkseen alihankintasopimuksia enkä yksinyrittäjänä pystynyt tekemään enempää, yhteen asiaan oli teettäjällä yksinoikeus. Ei kun jankkaa laajentamisesta, minä siihen että työhuoneeseeni ei kotiin mahdu toista työntekijää ja haluan pitää vapaatakin joskus.
Ei tästä olen kauan, kun googletin omaa nimeäni ja löysin sen netistä näistä hakemistoista, vaikka mihinkään en ole lupaa antanut. Yrityksen lopetin 2006. Nyt tosin kun sain koulun käytyä, aion jatkaa hieman muunnellulla konseptilla osittain samaa. Mutta näitä soittoja ei kiinnosta saada yhtään. Laajennusta tulee sen verran, että ammattiin valmistuva oma poika tulee kaveriksi. Se riittää. - .. .. .. kohtalotoveri
Täältä saa vierihoitoa kohtalotovereilta:
http://keskustelu.huijaa.info/ - hölömöy
Ei pidä olla liian sinisilmäinen ja kiltti. Heti kun ymmärrät, että kyse on kauppaamisesta, niin lyö luuri korvaan. Kukaan viranomainen ei soita "yritysrekisteristä" tarkastaakseen yrityksen tiedot. Höpö höpö! Kaikki muutokset tehdään allekirjoitetulla lomakkeella.
Minulle ei ole tullut yhtään aiheetonta laskua. Olen lyönyt luuria korvaan jokaiselle puhelinmyyjälle. Sitten naureskelen jälkikäteen, että voi voi tulikohan sille nyt pahamieli.. Olen aika paha ihminen. :) - myyjä yrittäjien puolell
En itse henk koht näe mitään muuta mahdollisuutta, kuin sen, että yrittäjät katsovat itse missä ovat mukana. Kaikenmaailman directat ja suomen118t sun muut, poispoispois. Markkinoikaa / tiedottakaa yrityksestänne Enirolla tai Fonectalla, näistä tiedot menevät myös Googleen. Käyttäkää se pari tuntia pohtien, mitä haluatte, kenelle kauppaatte, ketkä ovat teidän kohderyhmiä, miettikää KUSTANNUSTEHOKAS (ei sama kuin halvin mahdollinen) tapa näkyä. Siihen ei mene kauaa. Itse aloittavana yrittäjänä ja nykyisenä puhelinmyyjänä isolla firmalla, tein tämän saman. Pari tuntia meni. Kun eniron tai fonectan myyjä soittaa, pyytäkää heiltä linkit sivustoille, missä näkee käyttäjämäärät, huijaa.info on aivan loistava, samoin muskrat. Juu, isojen talojen mainokset ovat pääsääntöisesti kalliimpia kuin directasuomen118enictafonera-mainokset, mutta taatusti toimivampia. Räätälöikää oman yhteyshenkilönne kanssa parhaiten palveleva sopimus, varmistakaa määräaikaisuus, maksakaa lasku ajoissa ja PISTÄKÄÄ KALENTERIIN YLÖS ja sopimuspaperit mappiin. Näin pysytte kärryillä.
Ja kun Googlaatte oman yrityksen nimellä, sieltä tulee tietoja yrityksistänne, yleensä perustiedot ovat maksuttomia. Yrityksen nimen, osoitteen puhelinnumeron saa helposti ja maksutta mihin tahansa palveluun, mutta älkää nyt hyvänen aika ajatelko että teillä on sitä myötä markkinointi kunnossa! Ja tiedän, että nyt tulee sitten vyöry, että mulla on sopimusasiakkaat, kaikki tuntee mut,.. jos on sopimusasiakkaat, hyvä! Toivottavasti on tulevaisuudessakin! Mutta jos kauppaat jotain, oli se sitten b2b tai b2c, älä viitti väittää että kaikki sut tuntee. Oikeasti.
Myöskään en ymmärrä tätä "pistä luuri kiinni kun soittavat". Rankka yleistys mielestäni. Eniron ja Fonectan myyjät myös tarkistavat yrityksesi tiedot, JOTTA NE OLISIVAT OIKEIN KUN ASIAKKAASI NIITÄ HAKEE numeropalveluista, netistä, luetteloista,... Käyttäkää omaa järkeänne.
Puskaradio -- joojoo, kuultu. Jos minun pitäisi nyt sanoa ystävälle mihin mennä kampaajalle, suosittelen tietysti vaki-kampaajaani. Muistanko hänen numeronsa tai aukioloajat? En. Kuulin tässä taannoin hyvästä rakennusfirmasta, jossa "Samppa" teki todella hienoa jälkeä. Kun oli remontin aika, kysyin kaverilta, mikä firma sillä sampalla oli, "jaa, en mä muista. muistan vaan että sen nimi oli samppa ja se teki kivan kylppärirempan". Siinä nähtiin taas. Löysin kuin löysinkin sen, hain alueeltani sanalla "kylpyhuoneremontti" ja kävin niistä muutamasta läpi yhteyshenkilöt, ja sieltä se Samppa löytyi. Ei olisi löytynyt, ellei Samppa olisi maksanut parisataa luettelofirmalle. Vuodessa.
Nettimarkkinointi ei ole kallista. Myyjät vain myyvät teille kalliita paketteja. Kalliilla tarkoitan nyt tuhansia euroja. Jos haet yrityksellesi kasvua, turha odottaa sitä neljänkympin ilmoituksesta. Satsaa muutama satku kustannustehokkaasti, vertaile paitsi hintaa, myös näkyvyyden laajuutta.
On olemassa myyjiä, jotka tarjoavat sinun yrityksellesi pakettia, jonka oikeasti uskoo toimivan. Itse teen näin. En tarjoa isoja paketteja, jos yrittäjä asuu maaseudulla ja tekee parille hassulle. Haluan vilpittömästi, että hänelle on hyötyä ratkaisuistani. Olen täällä vain auttamassa, vaikka ei se siltä tunnukkaan. Kaikki myyjät eivät ole kaltaisiani, valitettavasti, mutta kun minä soitan, minä todella välitän, sillä juttelen kanssasi myös tuloksista vuoden päästä, oma pilkka sattuu siis omaan nilkkaan jos paskaa sinulle myyn.
Eli siis pointti: Pitäkää asiat järjestyksessä ja pää kylmänä, ajatelkaa järjellä älkääkä pussillanne.
-Terveisin,
Myyjä, joka oikeasti välittää.
Ps. Saat tod näk alennuksia, jos olet myyjälle mukava ja pyydät nätisti ilman kiristämistä.- huomaa heti
Niinhän sitä sanotaan, että kun on oma lehmä ojassa nääs, niin sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Eikö vain?
No aika läpinäkyvää oli tuo mainoksesi.
Edelleen, yrittäjät eivät menetä mitään, jos jättävät listautumatta kyseisiin hakemistoihin. Google on edelleen paras kaveri ja hyvät nettisivut. - Älä nyt viitti
Hakukoneoptimointia on monenlaista ja se voi olla tehokasta tai tehotonta, mutta jos joku on varma, niin se että yrityksen hakukonenäkyvyys ei parane yhtään sen paremmin tämän "ison talon" yrityshakemistomainoksella kuin muillakaan.
Tuo markkinointipuheesi on suoraan "ison talon" oppaasta, mutta ei sitä tänne kannata kirjoittaa, koska täällä saat helposti vastaasi alan asiantuntijoita, joihin tuo päiväunelmasi ei uppoa.
Sinäänsä koko Suomi24 voisi olla tämäm "ison talon" mainos, sillä Eniron sivuhan tämä on joka kuuluu samaan konserniin Fonectan kanssa.
Mutta muistakaa YRITTÄJÄT, että näissä "isoissa taloissa" 99% työntekijöistä on myyjiä ja eikä edes jäljellä jäävä prosentti ole asiantuntijoita, joten kun haluatte parantaa näkyvyyttänne hakukoneissa, ottakaa yhteyttä Internet-sivuja tuottaviin yrityksiin, kaikki varteenotettavat puljut myyvät myös hakukoneoptimointia ja hakukonemarkkinointia. - män....
juu. Directan täti soitti viime vuoden keväällä kun makasin melkein 40 asteen kuumeessa sängynpohjalla. Erehdyksissä ja puolikuurona menin tekemään sopimuksen, kunnes alkoi tämä häly kyseistä puljua vastaan.
Soitin puljuun ja sanoin että irtisanon kyseisen sopimuksen päättyväksi laskutuskauden loppuun. En ruvennut tappelemaan sen enempää, maksoin juuri 521 euron loppulaskun hakuosumista (jotka oli varmaankin silkkaa paskaa) ja nuolin haavani yksin pimeässä.
Enää ei pulju meikäläisen rahoilla mällää. Oppirahat maksettu. - korkea moraali?
män.... kirjoitti:
juu. Directan täti soitti viime vuoden keväällä kun makasin melkein 40 asteen kuumeessa sängynpohjalla. Erehdyksissä ja puolikuurona menin tekemään sopimuksen, kunnes alkoi tämä häly kyseistä puljua vastaan.
Soitin puljuun ja sanoin että irtisanon kyseisen sopimuksen päättyväksi laskutuskauden loppuun. En ruvennut tappelemaan sen enempää, maksoin juuri 521 euron loppulaskun hakuosumista (jotka oli varmaankin silkkaa paskaa) ja nuolin haavani yksin pimeässä.
Enää ei pulju meikäläisen rahoilla mällää. Oppirahat maksettu.Minua hieman ihmettyttää, että miksi suomalaisilla on niin korkea laskunmaksumoraali, että pitää aiheettomatkin laskut maksaa. Ei niistä pitäisi tulla maksuhäiriömerkintää välittömästi vaan vasta sitten, kun oikeudessa niin päätetään. En usko, että mikään oikeus olisi Directan kannalla.
Tuollaiset hakemistopalveluyritykset ratsastavat ainoastaan sillä suomalaisten korkealla moraalilla, että laskut pitää maksaa aikanaan. - Näin se on
huomaa heti kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että kun on oma lehmä ojassa nääs, niin sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Eikö vain?
No aika läpinäkyvää oli tuo mainoksesi.
Edelleen, yrittäjät eivät menetä mitään, jos jättävät listautumatta kyseisiin hakemistoihin. Google on edelleen paras kaveri ja hyvät nettisivut.Nimenomaan. Samppakin olisi säästänyt parisataa ja saanut silti asiakkaita, kun nänen nimensä ja tietoa kylpyhuoneremonteista olisi ollut vain hänen omalla kotisivullaan eikä missään hakemistopalvelussa.
- oijuhgfc-
Eniro ja Fonecta ovat täysin turhia muinaisjäänteitä. Samaa luokkaa kuin muutkin.
- sisälukutaitoa!?
korkea moraali? kirjoitti:
Minua hieman ihmettyttää, että miksi suomalaisilla on niin korkea laskunmaksumoraali, että pitää aiheettomatkin laskut maksaa. Ei niistä pitäisi tulla maksuhäiriömerkintää välittömästi vaan vasta sitten, kun oikeudessa niin päätetään. En usko, että mikään oikeus olisi Directan kannalla.
Tuollaiset hakemistopalveluyritykset ratsastavat ainoastaan sillä suomalaisten korkealla moraalilla, että laskut pitää maksaa aikanaan.Kaverihan kertoi tehneensä sinne sopimuksen. Silloin kuuluu maksaa!
- sks0psåös
Ensin omat kotisivut pystyyn, sen jälkeen voi ostaa googleen suoraan näitä hakusanoja, ei tarvi käyttää mitään muuta välikättä / myyjää näiden hankkimiseen.
Puhelinluetteloissa, nettihakemistoissa ym. on tärkeää että löytyy PERUSTIEDOT jotka jokaisesta yrityksestä ovat aina maksuttomia. (Nimi, osoite, 1 puhelinro). Niillä yritys löytyy myös numeropalvelusta.
Jos haluaa jotain lisämainostusta se tietysti maksaa, oli sitten kyse netistä, radiosta, tv:stä jne. Mutta yritys pärjää jo ihan ok pitämällä nämä perustietonsa ajantasalla ko. paikoissa.
Ja mikä onkaan puhelinmyyjälle mukavampaa kuin kuulla että "kiitos, maksuttomat perustiedot ovat ok". Siinä ei paljon sitten enää jaksa kukaan myyjä jankuttaa enää maksullisista tiedoista..
Ja ainakin näillä molemmilla isoilla yrittäjillä Enirolla ja Fonectalla on niin paljon omia päällekkäisiä maksullisia palveluita, ettei ole oikeasti tarvetta soittaa joka palvelusta erikseen "tarkistaakseen tietoja".
Ja nämä rekisterit pohjautuvat jokatapauksessa alunperin puhelinoperaattorien, kaupparekisterin, väestörekisterikeskuksen ym. tietoihin, jotka päivittävät myös muuttuneet tiedot näille ihan automaattisesti, eikä siihen tietoon puhelinmyyjää väliin tarvita. Sillä "tietojen tarkistuksella" kukaan myyjä elä, kauppa se on mikä kannattaa..- ~ ROI ~
"Ensin omat kotisivut pystyyn, sen jälkeen voi ostaa googleen suoraan näitä hakusanoja, ei tarvi käyttää mitään muuta välikättä / myyjää näiden hankkimiseen."
Tosi on että kotisivut pitää olla heti pystyssä ja Googlessa kannattaa mainostaa, mutta en suosittele vain "ostamaan hakusanoja ilman välikäsiä" sillä ilman parempaa tietämystä Google Adwords -mainonnasta, voin taata että rahasi menevät hukkaan.
On nimittäin niin että ellet tunne Google Adwords -mainoksien teknistä toteutusta etkä pidä huolta kampanjan seurannasta ja optimoinnista, on lopputulos se että Google rankaisee tietämätöntä ja sijoittamistasi euroista vähintään 50% menee kankkulan kaivoon "turhina klikkailuina". Tämä tapahtuu yleensä niiden yrittäjien kohdalla jotka vain "ostavat hakusanoja"...
Ja kun laitatte kotisivut pystyyn, pitäkää huoli hakukoneoptimoinnista jotta kotisivunne löytyvät hyvin kun palveluitanne haetaan esim.Googlesta. Valitettava fakta on että valtaosa yrittäjistä kuvittelee että riittää kun on kotisivut. Jos niitä kotisivuja ei kukaan löydä, silloin siellä ei uusia potentiaalisia asiakkaita käy eikä kotisivut toteuta tärkeintä tehtäväänsä: tuoda sinulle rahaa.
Kotisivut on käyntikortti, sanovat monet. Paskat, kotisivujen tarkoitus on mainostaa yrityksen osaamista ja tuottaa tajouspyyntöjä/yhteydenottoja ja sitä kautta voittoa.
t: Hakukoneasiantuntija
- juttu loppuu ilman
enempiä selittelyitä.Aina kun yrityshakemistosta kaupataan näkyvyyttä,sanon että olen lopettamassa liiketoimintaani lähiaikoina,ja näin ollen en enää satsaa mainontaan.Mulla on kotisivut jotka löytyy useammalla hakusanalla ja se riittää.Ja puskaradio on myös hyvä mainoskanava silloin kun toimialue on koko maa.Se on kyllä tosi että näillä puhelinmyyjillä on ymmärtämisvaikeuksia,ja on epäkohteliasta soitella ja häiritä pakkosyötöllä toisten kallista työaikaa.Taitaa pian kaatua myös helppoon rahastukseen tottuneita yrityshakupalvelufirmoja. Ja saiskin kaatua että oikeita töitä tekevät vois tehdä jäljellä olevat työt rauhassa.Ja se porukka ketä siellä on soittelemassa on jotain alipalkattua nuorisoa suurilla lupauksilla saatua ns "supermyyntitykkejä" ja valkokaulusmiehet jossain taustalla.
- AL
Meidän pienelle yritykselle soitti myyntihenkilö Pohjolan Yritysoppaista, yrittäjäisäni oli puhelimessa eikä ymmärtänyt mitä hänelle oltiin myymässä. Hän pyysikin myyjää laittamaan sähköpostitse lisätietoa, jotta voisi tutustua. No, tulihan sieltä lisätietoa vielä saman päivän aikana, nimittäin lasku ilmoituspaikasta Teollisuus 2010 -nimisessä rekisterissä. Missään vaiheessa isäni ei siis tiedostanut kyseistä "kauppaa" tehneensä.
Onko muut kuulleet tästä firmasta tai joutuneet "uhreiksi"? Itse lähetin sähköpostia laskussa mainittuun osoitteeseen, joskin olen skeptinen sen perillemenon suhteen...- AL
Joko kyseessä on täysin kunniallinen yritys tai sitten fiksua imagoa ylläpitävä huijari, sillä sähköpostihuomautukseeni vastattiin kuin vastattiinkin. "Asiakaspalvelu" lupasi poistaa yrityksemme tiedot ja mitätöidä laskun. Edelleen hieman epäluuloisena tulostin kuitenkin keskustelun ja säästän heidän lähettämänsä paperit, eihän sitä koskaan tiedä jos sieltä vielä aletaan karhuamaan...
- B.S.
Harmitta kun huomaan että on maksannut sama firma kaksi eri nimellä,se on Huijaus jos mikä!Heillä on kaks eri markinanimi:Kauppa ja Matkailu 2010.Kyllä se on aika paljon huijaus,aika vaikea päästä niiden ero,kun ne soita monta kertta epäsopiva aika,on paras keino päästä eron heistä sulje puhelimeen ,on paras keino, jos se autta?
- hauskoja
siirtyneet minun tapauksessani loppukesästä uuteen markkinointiin. Lähettivät laskun ilman yhteydenottoa maksamalla laskun yväksyn sopimuksen . Laskussakin luki, että tämän maksamalla hyväksyt.
Laskukin oli aika alhainen alle 100 euroa ikman alv:a - petetty?
oltiin lomamatkalla,PYstä soitettiin.Mieheni sanoi,että palataan asiaan,kun tullaan kotimaahan. Kyllä sieltä palattiin;lasku tuli.Ei maksettu.Nyt se on jo perintätoimistolla.
Pohjolan Yritysoppaat on aputoimini ja löytyy Loviistasta. Tässäpä linkki mistä löytyy firman taustafirmat eli pääpirut. Eri yrityksillä peitetään kivasti se, että samalla yrityksellä on liuta vastaavia hakemistopalveluja joihin koukutetaan yrittäjiä maksamaan. Eli tuolta löytyy kivasti organisaatio pähkinänkuoressa.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yrityshaku/osuma_tulostus.jsp?id=10685509&nimi=Hi-Vision Oy
- Klik.
Miksi tuhlata aikaa turhaan.
- työpäiväämme
näin sanon minä, ja etten koe tarvetta moiselle..säästetään molempien aikaa ja lopetetaan puhelu -heippa!
- 456788
Kaikki!
sehän alkaa näin =tarkistetaan tiedot.........
Ilmoita selkeästi en maksa mitään!
he jankuttavat mutta kun meidän pälvelu on valtakunnallinen,
olen googlelta........... jne
kiitos ja näkemiin luuri korvaan.
ÄLKÄÄ hyvät yrittäjä toverit lähtekö näihin.- kävi
meikäläisellekin, Directan kaveri osasi puhua pyörryksiin, ei uskonut millään kun yritin lopettaa puhelua sanomalla olevani työssä, lopulta sanoin että haluan tutustua rauhassa asiaan, en missään vaiheessa luvannut mitään ostaa..eipä mennyt kuin 10 minuuttia kun jostain toisesta putiikista soitettiin ja kyseltiin onko tullut tälläisiä myyntisoittoja, no siinä sitten kerroin edellisen puhelun kulusta ja kaveri sanoi, että siellähän kaikki tiedot Directan sivuilla jo olikin, jopa omilta nettisivuiltani ilman lupaa lainattua tekstiä! niin tämä toinen kaveri siis kauppasi palvelua, miten he hoitavat sopimuksen purun D:n kanssa, kun heillä on oikein lakimiehet asiaa hoitamassa, eikä maksa paljon!? en kyllä sitäkään ostanut.. siitä paikasta soitin directan asiakaspalveluun ja pyysin ottamaan tietoni sieltä pois,
siihen puheluun vastannut kaveri vaan sanoi vievänsä asiaa eteenpäin. muutaman päivän päästä sieltä sopimuksen myynyt (?) tyyppi soitti ja annoin palautetta, kehtasi sanoa että kaikki puhelut äänitetään ,että voidaan tarkistaa minunkin puheeni, mutta lopulta lupasi hoitaa tiedot pois. Laskukin sitten tuli ajan myötä, en ole maksanut, eikö ole karhukirjettä kuulunut. Perustiedot siellä edelleen näyttää olevan, pitäiskö pyytää poistamaan nekin??
Ärsyttävää, nää puhelinmyynti -ammattilaiset vie melkoisesti aikaa varsinaisesta työnteosta, aina kun soittavatkin just kun on asiakas..
että näin.
- ukkopoika
Parin ensimmäisen vuoden jälkeen aloin itsekin olla ihan pihalla kaikkien soppareiden jälkeen. Sitten vedin jarrut kiinni ja ja valitsin YHDEN ison toimijan yritykseni mainostamiseen. Muille sanon EI ja perusteluni on keskittäminen. Se usein riittää.
Toinen ryhmä on rahanpyytäjät, jotka soittavat yrityksiin pyytäen tukea. Itse laitan rahani yhteen hankkeeseen (nimeltämainitsematon kummit-työ) ja kysely loppuu lyhyeen (vain todella paatunut käyttää keinoa väärin).
Kaikki nettihakujutut on täyttä sitä itteään joten pysy kovana. Harva etsii osaavaa yritystä randomina netistä.- löytyvät
kuitenkin firmoista, mitkä tekevät Poliiseille julkaisuja.
Meille näitä "poliisien asioilla" soittavia ilmoitusten myyjiä soittaa kerran viikossa.
Ja ilmoitusta myydään "laitetaanko viimevuotinen ilmoitus jälleen"?
Kuukauden sisään ilmoitusta on myyty poliisien jalkapalloturnausjulkaisuun, golfjulkaisuun, lentopallokisajulkaisuun ja koirakerhojulkaisuun.
Myyntityö on ulkoistettu ja myyntitapa on epärehellinen. Tottakai julkaisuja tehdään älyttömät määrät kokkikerhosta virkkuujulkaisuun, kun tottakai yrittäjät poliiseja tukee.
Rikosilmoitus tästä myyntitavasta pitäisi tehdä! - Yrittäjän puolella
löytyvät kirjoitti:
kuitenkin firmoista, mitkä tekevät Poliiseille julkaisuja.
Meille näitä "poliisien asioilla" soittavia ilmoitusten myyjiä soittaa kerran viikossa.
Ja ilmoitusta myydään "laitetaanko viimevuotinen ilmoitus jälleen"?
Kuukauden sisään ilmoitusta on myyty poliisien jalkapalloturnausjulkaisuun, golfjulkaisuun, lentopallokisajulkaisuun ja koirakerhojulkaisuun.
Myyntityö on ulkoistettu ja myyntitapa on epärehellinen. Tottakai julkaisuja tehdään älyttömät määrät kokkikerhosta virkkuujulkaisuun, kun tottakai yrittäjät poliiseja tukee.
Rikosilmoitus tästä myyntitavasta pitäisi tehdä!Näihin kyseisiin hakemistopalvelu ongelmiin ei tule muutosta ennenkuin suomen laki ajaa samat turva oikeudet läpi kuin yksityis henkilöille.
allekirjoitus pakko sopimuksiin ja peruutus oikeus.
se on ainoa tapa saada jotain järkeä koko touhuun, kyseisiä hakemistopalveluita on tullut vuodessa yli 200 lisää ja tahti ei näytä hisdastumistaan. - ss444
Yrittäjän puolella kirjoitti:
Näihin kyseisiin hakemistopalvelu ongelmiin ei tule muutosta ennenkuin suomen laki ajaa samat turva oikeudet läpi kuin yksityis henkilöille.
se on ainoa tapa saada jotain järkeä koko touhuun, kyseisiä hakemistopalveluita on tullut vuodessa yli 200 lisää ja tahti ei näytä hisdastumistaan.ei ongelmia "tarkistetaas tiedot" soittajista, ei kiitos ja luuri korvaan!
- Poistattakaa tietonn
Yrittäjän puolella kirjoitti:
Näihin kyseisiin hakemistopalvelu ongelmiin ei tule muutosta ennenkuin suomen laki ajaa samat turva oikeudet läpi kuin yksityis henkilöille.
se on ainoa tapa saada jotain järkeä koko touhuun, kyseisiä hakemistopalveluita on tullut vuodessa yli 200 lisää ja tahti ei näytä hisdastumistaan.Parempi kuin lakimuutos on terve järki ja kriittisyys. Minä olen tässä kesän aikana hoksannut, että kun en ole noita "palveluja" tilannut, niin eihän minun firmani siellä tarvitse näkyä. Ainakaan minä en halua käyttää tuommoisia "palveluja" jos etsin jotain firmaa tai palveluja. Jos haluan tietoa tietystä firmasta, gooletan sen nimeä ja nuo "hakemistopalvelut" vain sotkevat hakutulosta, niistä löytyy vain firman nimi ja osoite, ei muuta, ei edes linkkiä firman sivulle. Kun sitten näitä hakuosumia tulee ruututolkulla, niin jokaisesta napsahtaa maksu "palvelun" ostamiseen sortuneelle yrittäjälle.
Olenkin nyt goolettanut säännöllisesti firmani nimeä ja ottanut aktiivisesti yhteyttä noihin "palveluntarjoajiin" ja pyytänyt poistamaan kaikki yritykseni tiedot. Teho on alkanut näkyä, mutta vielä on muutama taho, johon pitää otaa yhteyttä. Kohta on ainakin meikäläisen firmaa googlettamalla löydettävissä vain asiaa eikä haku"palvelu"saastetta :=)
Toimikaa kaikki yrittäjät näin. Silloin nuo "palveluntarjoajat" häviävät vähitellen luonnollisen poistuman kautta. - Petetty perusyrittäj
Poistattakaa tietonn kirjoitti:
Parempi kuin lakimuutos on terve järki ja kriittisyys. Minä olen tässä kesän aikana hoksannut, että kun en ole noita "palveluja" tilannut, niin eihän minun firmani siellä tarvitse näkyä. Ainakaan minä en halua käyttää tuommoisia "palveluja" jos etsin jotain firmaa tai palveluja. Jos haluan tietoa tietystä firmasta, gooletan sen nimeä ja nuo "hakemistopalvelut" vain sotkevat hakutulosta, niistä löytyy vain firman nimi ja osoite, ei muuta, ei edes linkkiä firman sivulle. Kun sitten näitä hakuosumia tulee ruututolkulla, niin jokaisesta napsahtaa maksu "palvelun" ostamiseen sortuneelle yrittäjälle.
Olenkin nyt goolettanut säännöllisesti firmani nimeä ja ottanut aktiivisesti yhteyttä noihin "palveluntarjoajiin" ja pyytänyt poistamaan kaikki yritykseni tiedot. Teho on alkanut näkyä, mutta vielä on muutama taho, johon pitää otaa yhteyttä. Kohta on ainakin meikäläisen firmaa googlettamalla löydettävissä vain asiaa eikä haku"palvelu"saastetta :=)
Toimikaa kaikki yrittäjät näin. Silloin nuo "palveluntarjoajat" häviävät vähitellen luonnollisen poistuman kautta.Eniron puhelinluettelon ilmoitusmyyjä sotki työ- ja kotipuhelimen ja jopa osoitteen. Asiakas"palvelu" päällikkö käski tylysti maksaa laskun. He eivät oikolue, päällikkö selitti.Ei kiinnostanut virhe. Parin päivän päästä Eniro yritti myydä uutta ilmoitusta. Suurennuslasilla luettavalla luettelolla ei ole mitään merkitystä.
Samaan aikaan Fonectan tiedot olivat oikein. - Poistattakaa tietonn
Petetty perusyrittäj kirjoitti:
Eniron puhelinluettelon ilmoitusmyyjä sotki työ- ja kotipuhelimen ja jopa osoitteen. Asiakas"palvelu" päällikkö käski tylysti maksaa laskun. He eivät oikolue, päällikkö selitti.Ei kiinnostanut virhe. Parin päivän päästä Eniro yritti myydä uutta ilmoitusta. Suurennuslasilla luettavalla luettelolla ei ole mitään merkitystä.
Samaan aikaan Fonectan tiedot olivat oikein.Joo, samaa soopaa sekin. Joka vuosi tulee pyytämättä nippu hyttysenkakan kokoisella fontilla painettuja luetteloita, joita ei tule kertaakaan avattua!
- valitan
Poistattakaa tietonn kirjoitti:
Parempi kuin lakimuutos on terve järki ja kriittisyys. Minä olen tässä kesän aikana hoksannut, että kun en ole noita "palveluja" tilannut, niin eihän minun firmani siellä tarvitse näkyä. Ainakaan minä en halua käyttää tuommoisia "palveluja" jos etsin jotain firmaa tai palveluja. Jos haluan tietoa tietystä firmasta, gooletan sen nimeä ja nuo "hakemistopalvelut" vain sotkevat hakutulosta, niistä löytyy vain firman nimi ja osoite, ei muuta, ei edes linkkiä firman sivulle. Kun sitten näitä hakuosumia tulee ruututolkulla, niin jokaisesta napsahtaa maksu "palvelun" ostamiseen sortuneelle yrittäjälle.
Toimikaa kaikki yrittäjät näin. Silloin nuo "palveluntarjoajat" häviävät vähitellen luonnollisen poistuman kautta.Ei toimi. Hakemistoja tulee koko ajan lisää. Hakemistoihin liittyen perustetaan koko ajan uusia firmoja firmojen alle. Myynti ulkoistetaan usein ulkomailla olevalle yritykselle jne. Hakemistot hakevat tiedot virallisista rekistereistä tai muista hakemistoista ja se on ihan laillista. Nostan kuitenkin hattua, että taistelet vastaan!
- pplm,.-
Mikäli jotain on laitettu luvatta ilmoita siitä.
https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/feedbacktip?openform&l=1 - businessmies
Mitä järkeä maksaa jollekin Enirolle tai Directalle, kun samat tiedot voi löytyvät ilmaiseksi Googlen kautta kunhan on edes omat nettisivut. Muuten tuohon Google Maps palveluun saa samanlaisen lyhyen kuvauksen yrityksesta laitettu, kun siihen eniroon ja tietysti ilmaiseksi.
Kun mulle soitti myyjä enirosta kertoi hän, että niillä tehdään 700'000 hakua viikossa, haha. Googleen kautta suomalaiset tekee muutama miljoona hakuja päivässä, onko mitään järkeä eniroon sitten edes panostaa?- internetmarkkinointiinfo
Ainakin pari yritystä kauppaa aktiivisesti yritysprofiilin tekemistä Google Maps (nyk. Google Places) karttapalveluun. Hinta on vaihdellut tietojeni mukaan 200 - 400 € alv välillä.
Google Places palvelu on TÄYSIN ilmainen ja sen voi tehdä n. 5 minuutissa osoitteessa http://www.google.com/places
Kosta tämä aihe on nyt puhelinmyyjien ansiosta pinnalla niin Myrsky Net
http://www.myrsky.fi
lupautuu tarvittaessa auttamaan yrityksiä joilla tietoja ei vielä palvelusta löydy profiilin teossa täysin ilmaiseksi ilman mitään velvotteita yhtään mihinkään!
Ainoa toivomuksemme on, että varmistakaa, että myös yrittäjät joita tunnette ovat tietoisia siitä, että Google Places on ILMAINEN palvelu ja 5 minuutin hommasta ei välttämättä kannata maksaa hirveästi.
ps. Onkohan tuohon Eniron lukemaan laskettu myös puhelinnumeroiden haut mukaan. Itse teen n. 20 puhelinnumerohakua viikossa sieltä. - huijattu
internetmarkkinointiinfo kirjoitti:
Ainakin pari yritystä kauppaa aktiivisesti yritysprofiilin tekemistä Google Maps (nyk. Google Places) karttapalveluun. Hinta on vaihdellut tietojeni mukaan 200 - 400 € alv välillä.
Google Places palvelu on TÄYSIN ilmainen ja sen voi tehdä n. 5 minuutissa osoitteessa http://www.google.com/places
Kosta tämä aihe on nyt puhelinmyyjien ansiosta pinnalla niin Myrsky Net
http://www.myrsky.fi
lupautuu tarvittaessa auttamaan yrityksiä joilla tietoja ei vielä palvelusta löydy profiilin teossa täysin ilmaiseksi ilman mitään velvotteita yhtään mihinkään!
Ainoa toivomuksemme on, että varmistakaa, että myös yrittäjät joita tunnette ovat tietoisia siitä, että Google Places on ILMAINEN palvelu ja 5 minuutin hommasta ei välttämättä kannata maksaa hirveästi.
ps. Onkohan tuohon Eniron lukemaan laskettu myös puhelinnumeroiden haut mukaan. Itse teen n. 20 puhelinnumerohakua viikossa sieltä.Tosiaan ottaa hieman päähän nuo soittelevat yrityshakupalveluiden kauppaajat. Itse olen melko nuori juuri opiskeluni päättänyt yrittäjä. Ikänikään ja yrittäjäkokemukseni puutteen vuoksi en ollut tosiaankaan tietoinen että tällaisia soittoja tulee jne. Kantapään kautta olen nyt saanut huomata miten nämä palveluntarjoajat yrittävät nyhtää minulta viimeisetkin rahat palveluihin, joista minulle ei ole mitään hyötyä. Peruuttanutkin olen niitä yrittänyt, mutta oma mokani kun en ole ajoissa niihin reagoinut kielteisesti. En vain ymmärrä millainen ihminen voi tehdä tuota työtä ilman että tuntisi minkäänlaista huonoa omaatuntoa sitä kohtaan mitä tekee uusille yrittäjille. Toiminta on erittäin epäeettistä ja lakikin on tässä kohtaa kyllä todellakin kehittämisen arvoinen. Lisäksi ihmettelen miksei missään neuvonta tai koulutustilaisuuksissa missä yrittäjät käyvät liiketoimintaa pystyttäessään ole varoiteltu tällaisesta toiminnasta ja neuvottu. Itse henkilökohtaisesti tunnen että minua on höynäytetty olan takaa hyväksikäyttäen tietämättömyyttäni asioista. Ei ole kivaa jos vuositasolla menee jopa 1000e tällaisiin palveluihin, kun olisi ihan oikeanlaistakin markkintoikeinoa mihin tuon rahan voisi laittaa, ja saisi asiakkaitakin paljon taatummin. Nyt kun on kunnolla oppinut pohjan kautta läksynsä, voin lykätä luurin vaan korvaan jos kyselevät jatkossa tietojani. Eipä ainakaan synny minkäänlaisia turhia laskuja lisää.
- www.myrsky.fi
huijattu kirjoitti:
Tosiaan ottaa hieman päähän nuo soittelevat yrityshakupalveluiden kauppaajat. Itse olen melko nuori juuri opiskeluni päättänyt yrittäjä. Ikänikään ja yrittäjäkokemukseni puutteen vuoksi en ollut tosiaankaan tietoinen että tällaisia soittoja tulee jne. Kantapään kautta olen nyt saanut huomata miten nämä palveluntarjoajat yrittävät nyhtää minulta viimeisetkin rahat palveluihin, joista minulle ei ole mitään hyötyä. Peruuttanutkin olen niitä yrittänyt, mutta oma mokani kun en ole ajoissa niihin reagoinut kielteisesti. En vain ymmärrä millainen ihminen voi tehdä tuota työtä ilman että tuntisi minkäänlaista huonoa omaatuntoa sitä kohtaan mitä tekee uusille yrittäjille. Toiminta on erittäin epäeettistä ja lakikin on tässä kohtaa kyllä todellakin kehittämisen arvoinen. Lisäksi ihmettelen miksei missään neuvonta tai koulutustilaisuuksissa missä yrittäjät käyvät liiketoimintaa pystyttäessään ole varoiteltu tällaisesta toiminnasta ja neuvottu. Itse henkilökohtaisesti tunnen että minua on höynäytetty olan takaa hyväksikäyttäen tietämättömyyttäni asioista. Ei ole kivaa jos vuositasolla menee jopa 1000e tällaisiin palveluihin, kun olisi ihan oikeanlaistakin markkintoikeinoa mihin tuon rahan voisi laittaa, ja saisi asiakkaitakin paljon taatummin. Nyt kun on kunnolla oppinut pohjan kautta läksynsä, voin lykätä luurin vaan korvaan jos kyselevät jatkossa tietojani. Eipä ainakaan synny minkäänlaisia turhia laskuja lisää.
Jokainen yrittäjä maksaa oppirahat tavalla tai toisella. Tuhansia euroja paloi meilläkin turhaan. Ei tosin noihin hakemistoihin mutta muualle.
Virheitä tulee myös kokeneille yrittäjille asiassa jos toisessa sille ei voi mitään.
Yksi hulluimpia ohjeita mitä olen kuullut uudelle yrittäjälle sanottavan on ollut "Ota mallia muista samanalan yrittäjistä" Tässähän ei ole ainakaan markkinoinnin kannalta mitään järkeä koska markkinoinnissa tulisi juurikin pyrkiä erottautumaan muista saman alan yrityksistä. Vanhat asiakaskuntansa vakiinnuttaneet yritykset voivat pärjätä mitäänsanomattomallakin markkinoinnilla. Uusi yrittäjä kuitenkin vain tuhlaa rahojaan jos yrittää kilpailla samoista asiakkaista samoilla keinoilla näiden kauemmin toimineiden yritysten kanssa.
Uudelle yrittäjälle suosittelen lämpimästi tutustumaan mm. seuraavia blogeja, joista olen itsekkin saanut konkreettisia hyötyjä irti:
http://gurumarkkinointi.fi
http://www.tuplaamo.fi/tuplausjuttuja/
http://www.sisaltomarkkinointi.fi
ps. Puhelimessa myydään paljon myös sinänsä hyviä palveluita kuten Google AdWordsiä järjettömillä katteilla ja huonosti toteutettuna. Kannattaa myös muistaa että yrityksen markkinointi ei ole välineurheilua ja se ei yleensä voita joka laittaa siihen eniten rahaa kiinni vaan se joka käyttää parhaiten järkeään. - Google riittää
www.myrsky.fi kirjoitti:
Jokainen yrittäjä maksaa oppirahat tavalla tai toisella. Tuhansia euroja paloi meilläkin turhaan. Ei tosin noihin hakemistoihin mutta muualle.
Virheitä tulee myös kokeneille yrittäjille asiassa jos toisessa sille ei voi mitään.
Yksi hulluimpia ohjeita mitä olen kuullut uudelle yrittäjälle sanottavan on ollut "Ota mallia muista samanalan yrittäjistä" Tässähän ei ole ainakaan markkinoinnin kannalta mitään järkeä koska markkinoinnissa tulisi juurikin pyrkiä erottautumaan muista saman alan yrityksistä. Vanhat asiakaskuntansa vakiinnuttaneet yritykset voivat pärjätä mitäänsanomattomallakin markkinoinnilla. Uusi yrittäjä kuitenkin vain tuhlaa rahojaan jos yrittää kilpailla samoista asiakkaista samoilla keinoilla näiden kauemmin toimineiden yritysten kanssa.
Uudelle yrittäjälle suosittelen lämpimästi tutustumaan mm. seuraavia blogeja, joista olen itsekkin saanut konkreettisia hyötyjä irti:
http://gurumarkkinointi.fi
http://www.tuplaamo.fi/tuplausjuttuja/
http://www.sisaltomarkkinointi.fi
ps. Puhelimessa myydään paljon myös sinänsä hyviä palveluita kuten Google AdWordsiä järjettömillä katteilla ja huonosti toteutettuna. Kannattaa myös muistaa että yrityksen markkinointi ei ole välineurheilua ja se ei yleensä voita joka laittaa siihen eniten rahaa kiinni vaan se joka käyttää parhaiten järkeään.Ei voi kuin ihmetellä kuinka typeriä yrittäjiä Suomessa on.
Klikkaatteko te kohteliaisuuden vuoksi, kun näytölle ilmestyy "Congratulations, olet voittanut Green Cardin Yhdysvaltoihin" ?
Siis miksi helvetissä pitäisi kuunnella sekuntiakaan huijaria, joka yrittää viedä minun rahat ?
Yhtä hyödytöntä on lyödä luuri korvaan. AINOA OIKEA JA JÄRKEVÄ TAPA MENETELLÄ HAKEMISTOHUIJAREIDEN KANSSA ON SANOA HETI : SOITTOKIELTO, SOITTOKIELTO, SOITTOKIELTO. Mitään muuta - ei sanaakaan - ei saa heille sanoa. Muuten he soittavat yhä uudestaan ja uudestaan. Tällä yhdellä sanalla olen saanut kaiken häirinnän (myös fonectan ja eniron, jotka ovat pahimmat) kohdallani loppumaan.
- Johan helpotti...
Moi,
Sain hyvän vinkin kaverilta, latasin ns. "advanced communication manager"-softan (ilmainen) kännyyn, sitten enirosta puhelinmyyjät-puhelinnumerot ja blokkasin ko. numerot (ja myös salaiset numerot) ohjelmalla pois. Tuuttaa aina varattua noille numeroille...eikä itselle jää mitään jälkeä soitosta joten ei paljon päätä vaivaa. Ei ole vaivannut enää sen jälkeen soitot. Ennen tuli aina 5-8 soittoa päivässä :-) - oppirahat_maksanut
Yrittäjäveljet ja -sisaret, nyt kun olen vaivoin ja euroilla selvitellyt sotkuni 0100 Numeropalveluun haksahtamisesta, eilen (6.4) soitti tyttö Hakemistokeskus -nimisen firman nimissä "olette ollut vuosi sitten mukana ja nyt tarkisteltaisiin tietoja". Tämän keskustelupalstan voimaannuttamana sanoin "en ole mukana ja kieltäydyn ehdottomasti tilaamasta tai maksamasta mitään" ja luuri kiinni.
Hakemistokeskus siis tällä hetkellä saalistaa varomattomia yrittäjiä, varmaan taas uusi firma joka näin kehtaa huijata? - uiuyb
. . .
Löytyiskö ensi hätään apu www-finlinks.net sivustolta, luultavammin.
. - opinb
. . .
Löytyiskö ensi hätään apu www.finlinks.net sivustolta, luultavammin.
. - yrittäjä
Onks tuttu Suomen Yritykset eu.nimi viittaa pahasti tähän suomalaiseen hakupalveluun,toiminta vaan on härskisti pelkkää huijausta,päin vastoin kuin kotimaisella ns.firmalla jolla kokemusta jo reilun viiden vuoden ajalta.Sopimus aika 12kk,ja irtisanominen 1kk ennen seuraavan laskutuskauden alkua.Ei toimi vaikka kirjallisena irtisanomisen lähettää laskuja lähettelevät jotka ovat "leimattu"industria oy.n perintäfirman leimoilla.Puhelin keskusteluissa yleensä tapana heitellä luuria asiakkaan korvaan.PELKKÄÄ PETOSTA KOKO TOUHU.lain säätäjät ..tehkää jo jotain että nää huijarit saadaan pois.Siis SUOMEN YRITYKSET eu
- mujer curiosa
www.suomenyritykset.eu on täysin suomalainen hakemistopalvelu ja sen omistaa INFONOR OY.
- huijattu puhelimella
Varokaa Suomen 16100 Oy tekee samanlaisia temppuja, huijarit.
- Kalleblö
Oy Scanria ja Suomen Numerokeskus Oy, tekee myös samaa juttu. Ne soitti mulle noin viikko sitten, mä en koskan sanoin että mä halusin heidän palvelu. Tänään tuli 2kpl laskuja. 120€ ja 176€. Mutta mä en ainakin maksaan niitä.
- kimmo k
Itselläni meni luottotiedot täysin noitten takia, enään en välitä, otan kaikki mitä tarjoavat, ja jätän maksamatta.
Nyt esim 1 esimerkki,( soittivat tuntemattomasta numerosta, ja puhui pälpätti kuopion, vai savon murretta. ja otin jonkun palvelun mitä tarjosivat muistaakseni 160e vuosi,) ensimmäisiä soittoja kun perustin yritykseni.
No sama jätkä soitti näkyvästä numerosta joku pari kk sitten sen puhelun jälkeen, ja kertoi, että nuo tiedot näkyvät ihan ilmaiseksikin tuolla netissä, ja maksan ihan turhaan, että heidän kautta tälläisten poisto 360e,. tekevät mukamas yrityksille tälläisiä.
Sanoin suoraan, sille että sähän oot se sama jätkä joka mulle just ton 160e / vuosi myi... yritti vääntää jotain skeidaa, hah, kävin tekee rikosilmoituksen poliisiasemalla, ja sain sitä mukaa ne laskut purettua, mitä oli kerennyt kasaantua, ja sain purettua. tälläinen tapaus, mulla, mutta noita on nyt tullu 3 vuoden aika ihan liikaa.. - Huitjaustako vain
Infonor oy toimii samassa osoitteessa Scanria oy:n kanssa, jolla on toimipiste Vantaalla. Jossa samassa osoitteessa on Suomen numerokeskus. Sattumaako?
- Petosta
Olen itse yrittäjänä joutunut Pohjolan Yritysoppaat huijaamaksi.Laskuja tulee myös perinnän kautta.Puhelinpäivystykseen ei saada yhteyttä ja sähköpostiin ei vastata.En tiedä onko kyseistä halemistoa johon olen heidän mukaansa sitoutunut olemassakaan?
Kyseisen firma toiminta täyttää mielestäni kiristyksen tuntomerkit.
Täytyy vain ihmetellä miten tällainen toiminta on yleensä mahdollista Suomessa.Alkää hyvät ihmiset antako huijata itseänne tällä tavalla.
Palveluita halutaan ketjuttaa olemattomalla kauppapäivällä.Minulle ei ole edes soitettu väitettynä kauppapäivänä.Mafian touhua! - Sirius
Minulle soitettiin Pohjolan nyritysoppaasta myös. Kun kielsin ottamasta kyseistä palvelua ja löin luurin korvaan sieltä soitettiin heti uudestaan. Viimein ne uskoivat etten ota sitä ja lupasivat poistaa tietomme firman sivulta. Mutta kas kummaa, seuraavana päivänä tuli lasku sieltä.
Laitoin firmaan sähköpostia koska puh. numeroon en uskaltanut soittaa, koska laskussa ei näkynyt kuinka kallis puhelu olisi.
Arvaan etten saa sähköpostiini vastausta sieltä eikä muutakaan tietoa!
Mutta laskua en maksa!! - yrittäjän puoliso
Joo, tänään tuli lasku. Kuulin kuinka yrittäjä puhui ISOSTI palvelun kauppaajalle ja kieltäyti palvelusta. Reklamoin laskun, saa nähdä miten käy.
- Huijausta-yrityshaut
Kokemuksia Scanria oy että miten käy jos ei maksa laskua?
- luuria_korvaan
ÄLKÄÄ OLKO MINKÄÄNLAISISSA TEKEMISISSÄ YRITYSHAKEMISTOJEN KANSSA.
LUURI KORVAAN, KUN SOITTO TULEE. TÄYTTÄ HUIJAUSTA. - Todam
Mites sitten yrittäjät jotka huutaavat ja haukkuvat puhelinmyyjiä idiooteiksi paskapäiksi ja vajakeiksi kun eivät tajua että myyjä tekee työtään kannattaa myös yrittäjän miettiä solvausten ja haukkumisen välissä että useimmat yritykset käyttävät tallennusta ja nauhat voi käyttää pahimmassa tapauksessa käyttää oikeudessa yrittäjää vastaan esim kunnianloukkaus jutuissa onneksi on asiallisia yrittäjiä jotka osaavat kieltäytyä kohteliaasti eihän yrittäjät huuda omille asiakkaileen puhelimeen niin miks sit pitää huutaa ja solvata myyjää.joka tekee työnsä
- Ylipastori
Hyvä pointti, mutta hakemistohuijarit eivät koskaan lähde oikeuteen saataviaan perimään, eivätkä varsinkaan kunnianloukkausten takia.
Samaa mieltä olen kyllä siitä, ettei mahdollisesti velvoitetyöllistetty puhelinmyyjä ole oikea kohde vihanpurkauksille, vaan yrityksen johtoporras on varsinainen mätäpaise, joka tulisi puhkaista. - Anonyymi
Tuolla mielenkiintoinen artikkeli
https://mvlehti.net/2015/10/24/lukija-kusetuksella-ei-ole-mitaan-rajaa-fonecta/
Viisi vuotta on saanut tänään aikaan sen että nyt niillä on vihdoin poliisit perässä
- SatakunnanYrittelijä
Jollet kehtaa tai ehdi lyödä ns luuria korvaan, pyydä lähettämään tarjous. Siitä näkee mikä yritys on takan, vaikka ei ole tarkoituskaan mainostaa.
Viimeisin tarjous tuli 1188 Finderistä. Se ei siis ole 118 eikä myöskään Fonectan Finder. - kokemustaon
Eniron ja 0100 100:N uusin aluevaltaus laittavan laskun sijaan heti ensimmäinen Ropo Capitalin kautta protestointiuhan eivätkä ymmärrä sitten millään että asiakas ei todellakaan halua olla niiden kanssa missään tekemisissä
poliisijuttuja tulossa- Anonyymi
"Fonecta eli Eniro Finland (nolla satasata) ovat huijareitten pesiä, Fonectan maksullinen näkyvyys esimerkiksi on suurta huijausta, hinnoittelu on liikaa verrattuna sieltä saatavaan hyötyyn. Luo siis itsellesi ilmainen profiili Fonectaan se näkyy samalla myös Finder palvelussa. Googlesta haetaan palveluita enemmän kuin tälläisistä hakemistoista joten sinun ei kannata maksaa Fonectalle hakemisto näkyvyydestä.
Ahrefs antaa Fonecta.fi palvelulle DR = Domain ratingin 86 ja UR = URL ratingin 54, joka sinun on mahdollista saada ilmaiseksi, Fonectan maksullista palvelua ei todellakaan voi suositella ostamaan sen heikkoon käytännössä olemattomaan hyötyyn nähden!
Fonectan ja Eniron "kotisivupalvelu"? Ei hyvää päivää > laadutonta peruskoululaisten tasoista sivutuotantoa, teemat eivät uudistu ja yhteydenpito Fonectaan on hidasta ja kallista. Kyseistä Fonectan tasoista alkeellista tuotantoa saa internetistä ilmaiseksi joten Fonectan hintavaatimukset eivät vastaa todellisuutta.
Typerys joka ostaa Fonectalta tai Enirolta kotisivupalvelun maksaa ainoastaan siitä että leimaa itsensä näiden huijaamaksi hölmöksi.
Sikäli kaikki Fonecta-Eniro ketkuille "yrityksen näkyvyydestä "maksetut rahat on hukkarahaa. Ihan sama, vaikka vetäisit sen saman summan suoraan vessan pöntöstä alas."
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829