Kysäisen tässä että millaisia "sekarotuisia" täällä palstalla oikein jutustelee.
Mä olen sekoitus hämäläistä ja etelä-pohjalaista.
Isältä on peritty varmaankin se hämäläinen harkitsevaisuus, siis pohdin moneen kertaan ostoksianikin ja muitakin tärkeitä päätöksiäni että mahtaakohan olla ihan järkevä juttu...
Äidiltä on taas peritty tietty pohjalainen ylpeys, siis sellainen ylpeys, etten anna ihmisten tölviä ilman että tulee napakka vastaus takaisin.
Elikkä kynnysmatoksi en suostu.
Ja ehdottoman oikeudenmukainen, tasapuolinen ja rehellinen pyrin olemaan. Siksi joskus voin joutua jonkun kanssa törmäyskurssille kun kaikkien periaatteisiin ei nämä mainitsemani asiat kuulu, ja kuitenkin odotan muilta samaa kuin itseltänikin
Mistä vanhempasi ovat kotoisin?
53
766
Vastaukset
- HTZA
tollanen.
Luja vakaa ja hieno ihminen.
Isä oli Kauris ja äiti Vesimies, minä olen Jousimies.
Enkä ole mikään sekasotku, Keski-Suomalainen minä olen.
Puhdas, kirjakieltä puhuva ja kirjoittava.
Analyyttinen, ilkeä, teräväkielinen, hölmöja kavahtava ja kiusaava.
Huippuälykäs, monitietävä esimerkki.- keski-ikäinen*
Saanko kopioida tuon omaan CV:hen , vois olla mahikset paremmat tuolla työmarkkinoilla.(HIH´hih)
- sanoo_suttura*
keski-ikäinen* kirjoitti:
Saanko kopioida tuon omaan CV:hen , vois olla mahikset paremmat tuolla työmarkkinoilla.(HIH´hih)
töihin sinä olit ajatellut hakea moisilla meriiteillä? .)
- kaikki kerrottava?
Kyllä ne isät ja äidit ovat tulleet ihan samasta paikasta kuin me kaikki. Mutta lääketieteellisistä syistä ja sensuurin pelosta jääköön sanomatta - ja kätilöammattilaiset ette nyt avusta:)
Vähän totisemmin. Hieman taustoja selvitelleenä tiedän hieman, mutta en likikään kaikkea. Isäni puoleinen suku on melonut Saarenmaalta Tukholman lähelle joskus 1200 luvulla ja siitä sitten Kokemäenjokea ylös. Äitini puoleinen haara on lähtenyt samoihin aikoihin Läänemaan puolelta rannalta ja kulkeutunut Kannaksen kautta- sotilassukua kun oli- Viipurin, Lappeenrannan ja Savonlinnan kautta pohjanmaalle.
Löysivät toisensa sodan aikana keski-Suomesta ja sattui sellainen vahinko, että minäkin synnyin ihmettelemään maailman menoa muutama kuukausi sodan päättymisestä.
Pitemmälle en ole löytänyt, mutta onhan meillä argeologeja. Tuskin tämä tai pitempi kuitenkaan ketään mitenkään kiinnostaa. - Narttu1 (ejk.)
selvästikin tyypillinen "vaatimaton" suomalainen rehti mies:))
- HTZA
Narttu1 (ejk.) kirjoitti:
selvästikin tyypillinen "vaatimaton" suomalainen rehti mies:))
ja CV: ni saa kopioida ihan vapaasti.
Yksi salaisuus täytyy kyllä paljastaa että eivät luule kaikkien pääsevän helpolla.
Minä olin täysi huithapeli koulussa, idioottien junnaamisen kuunteleminen jakolaskussa oli viimeinen pisara. Lähdin maailmalle 16v.
SIellä olisin vieläkin Cindy Crafordin tms. kainalossa, mutta päätin palata ja käydä armeijan läpi.
Ja niin kävin.
Ja ei kun Stadiin töihin.
20v. Lipsahdin, kiitos silloisen fiksun esimieheni, konttorin puolelle ja loppu on historiaa.
Eli, ilman mainittavampia ponnisteluja olen tässä, hyvässä asemassa, odottamassa isoa eläkettä.
Ehkä älykäs pää vähän auttoi.
Mutta varoitukseksi: Älkää kokeilko tätä kotona.
Minulla on käynyt satumainen tuuri.
Käykää te vain koulua, kätilöksi vaikka, luistaa hommat hyvin.
- henri|
keskeltä metsää, äitin isä oli riistavartija, ja isoisä mesänvartija.
Isä taas oli parhaanikänsä karjalan korvessa, vihollisen selustassa,
misstä suoritti tiedustelua, ja häirintää. - Meriläinen
Ehkä sen arvaa jo nicistäni.
Saaristosta molemmat, äitini täältä kotkan edustalta ja isäni sipoon saaristosta.
Olen sieluani myöten saariston tyttö, vaikka Piti vantaalla käydä syntymässä ja naimisiin mennä keskisuomessa.
No sen enempää ei tällä kertaa, saariston sinkkuna elelen. - Pirre*
Pohjois-Savosta, äiti Pohjois-Karjalasta, läheltä Ylä-Karjalan rajaa.
Silti ei tölvitä :)- Narttu1(ejk.)
Savolaisten juttuja kun kuuntelee niin vastuu on kuulijalla:))
Narttu1(ejk.) kirjoitti:
Savolaisten juttuja kun kuuntelee niin vastuu on kuulijalla:))
vanhentunutta "tietoa" :)
Kun ajattelee omien vanhempien sukujuuria tarkemmin, niin heihin ja sitäkautta meihin on sekoittunut vaikka mitä, eikö vain...
On huotaria, kaliininia, tikkasta, utriaista, juvosta, fougilaista, mustosta, soinista, jne..jne..loputon sekamelska pohjoista itää ja etelää - joka ilmansuunnasta löytyy sukujuuria minullekin. :)
- hiljaista
on suotu molemmin puolin....eli saako jo vastata, vaiko vasta sunnuntaina:-)?
- Juro-Ukko ei rek.
Sukumme on lähtöisin Kuolemanjärveltä Karjalan kannakselta, vai onko, koska sukuselvitys
päättyy 1500 jkr. Jos isälinjaa seuraan, niin hän oli lähtöisin Suomenlahden rannalta Inon kylästä, mikä on taas Terijoen naapurikylä, isäni oli maanviljelijä ja kalastaja. Minulla oli äärettömän hyvät vanhemmat, isä oli ankara, mutta oikeudenmukainen, monet prenikat rintaan saanut sotilas, yksikätinen, kaiken taitava faija. Isäni oli myös sotarikollinen venäläisten mielestä, kaksi vuotta yksikätisenä linnaa/kakolaa, vaikka hän puolusti ainoastaan maataan.
Kaikesta huolimatta hän opetti minua katselemaan maailmaa avoimin silmin, ilman ennakkoluuloja.
Minulla on yhä ikävä isääni. - Otto-:
Kun kukaan ei sanonut olevansa sieltä reijästä.:)
Minun äet ol sutteetti Savolainen ja isä oli Savon ja Karjalan rajamailta.
Sota kirjeenvaehto liimasi heijät sitten sovan jäläkeen yhteen. - Sinimarjanen
Molemmat olivat eteläsavosta. Äidin sukujuuret olivat tuolta läntisestä naapurista. Perimät heiltä on mennyt jokseenkin tasan. Äidiltä perimänä ehkä "liika" hyväntahtoisuus ja rauhallisuus. Isältä ehkä jollain tapaa ammattini.
Valkjärveltä. Minun kotipaikkani K-Suomessa, mutta juuret ovat hyvin pinnassa.
- isä Helsingistä
Äitini syntyi Viipurissa, kuten myös hänen äitinsä; isä on syntyny Helsingissä, hänen isänsä muutti Helsinkiin 15-vuotiaana.
Juureni ovat vahvasti karjalais-helsinkiläiset.
- sk49
olen. Isäni ihan oikea siirtokarjalainen. Äitini on Lappeelta. Isän äiti on ehta jääskeläinen, hänen isänsä suku on pitkin suomea asustellut. Itseni koen karjalaiseksi. Olen Imtralla syntynyt ja lapsuuteni siellä viettänyt.
niin paljon on noita idän ihmisiä.
Onkohan se vain sattumaa että tähän ketjuun vastasi noin monta itä-suomalaista. Pohjalaisia myös tuntuu olevan murteesta päätellen täällä palstalla jokunen. Hämeen murre ei ole niin silmiinpistävää että sitä heti huomaisi.
Pk-seudulta myös on varmaan aikas paljon.Tuolla asuntojen hinnat- palstalla kun muutama kuukausi sitten olin enemmän lueskelemassa ennenkuin ostin tämän asuntoni, tuntui että melkein kaikki oli pk-seudulta.
- uk-ko
on sieltä Kauhavan läheltä ja niin pitkälle kuin on tutkittu, ei ole oman kylän ulkopuolelta. Luin joskus pitäjän historiikkia ja vaikuttava luettelo oli sukua tuomittuna häjyjen rötöksistä.
Isän puolelta lähinnä hämäläinen, seassa vähän Lounais-Suomen ruottalaista maalaisaatelia.
Tuli minustakin yhden sortin jahkaaja ja fundeeraaja. Huhujen mukaan esi-isäni on Venäjän tsaari.
Kai tässä ollaan Karjalan poikii, koska molemmat vanhempani olivat kotoisin Laatokan rantamilta. Perimäni saattaa vaikutaa siihen, että olen nyt Esson parlamentin puheenjohtaja.
- henri|
samanverran, jos ei enempi ole ketunhäntiä kainalossa, kuin Savolaisilla.
- -meirikki ejk.
Isäni on laatokan rannalla syntynyt ja äitini e-pohjalainen. Körttiläisperheen tytär.
Sanoisin et ei niin hyvä yhdistelmä, toinen iloinen, suruton ja toisen mielestä kaikki iloisuus oli syntiä, joutavaa:)
Näin siis meillä, muistahan en puhu ;)olivat puhetyöntekijöitä, samoin molemmat isovanhempani, joten luulisin että kuuluva ääneni juontaa juurensa sieltä.
Täytyy oiken skarpata välillä ettei tule kailotettua kun oikein innostun juttelemaan jonkun kanssa.
Ja voipi johtua siitäkin että olen 6-lapsisen perheen nuorin, joten puoliaan on saanut pitää aina ja ääntään joutunut korottamaan kerran jos toisenkin....
- useimmat täällä
olla seitsemännen virutusveden kautta kaikki toisillemme sukua.
Niin pieni määrä sukuja Suomessa muutama sata vuotta sitten oli.
Toisen vanhempani sukujuuret ovat Rautalammilta, toisen puoleen en ole vielä ehtinyt tutustua. - Nalli Kallio
Ei ne kai ole paljon mistään kotoisin ole, kuten en mäkään, ja puolittain (50%) ne on jo uusilla laitumilla paremmissa kuoroissa.
Toki maakunta saattaa jollain tapaa muokata ja vaikuttaa, mutten oikein usko että järkevä ihminen painottais perintöä enemmän kuin omaa järkeä.jos jotkut suvut ovat vuosisatoja pysyneet paikallaan ja porukka on joillain alueilla niin sisäsiittoista että perinnölliset sairaudet oikein rehottaa jollain seudulla.
Kyllä sillä vaan on merkitystä mistä on kotoisin. Sitä en osaa sanoa millä alueella Suomessa on huonoimmat geenit. Riippuu siitä mitä asiaa korostaa.
Eikös joskus ollut jokin Karjala-projekti kun itäsuomalaisilla todettiin tavallista enemmän sydän- ja verisuonisairauksia ja korkeaa kolesterolia.
Enpä ole asiantuntija joten saa jäädä viisaampien vastattavaksi. Jollain alueella taas voi olla enemmän MS-tautia tai lihassurkastumatautia, jossain taas enemmän mielenterveysongelmaisia. Mutta kuka nyt aina niin täysillä kulkee:))- keski-ikäinen'
Narttu1 kirjoitti:
jos jotkut suvut ovat vuosisatoja pysyneet paikallaan ja porukka on joillain alueilla niin sisäsiittoista että perinnölliset sairaudet oikein rehottaa jollain seudulla.
Kyllä sillä vaan on merkitystä mistä on kotoisin. Sitä en osaa sanoa millä alueella Suomessa on huonoimmat geenit. Riippuu siitä mitä asiaa korostaa.
Eikös joskus ollut jokin Karjala-projekti kun itäsuomalaisilla todettiin tavallista enemmän sydän- ja verisuonisairauksia ja korkeaa kolesterolia.
Enpä ole asiantuntija joten saa jäädä viisaampien vastattavaksi. Jollain alueella taas voi olla enemmän MS-tautia tai lihassurkastumatautia, jossain taas enemmän mielenterveysongelmaisia. Mutta kuka nyt aina niin täysillä kulkee:))Nyt taidetaan mennä vähän liian pitkälle tässä perinnöllisyys/geeni jutussa. Alkaa tulla vähän araksi nämä asiat. Näitä asioita tutki Mengele aikoinaan.
- Suomesta
Narttu1 kirjoitti:
jos jotkut suvut ovat vuosisatoja pysyneet paikallaan ja porukka on joillain alueilla niin sisäsiittoista että perinnölliset sairaudet oikein rehottaa jollain seudulla.
Enpä ole asiantuntija joten saa jäädä viisaampien vastattavaksi. Jollain alueella taas voi olla enemmän MS-tautia tai lihassurkastumatautia, jossain taas enemmän mielenterveysongelmaisia. Mutta kuka nyt aina niin täysillä kulkee:))enää löytää paikkakuntia, joissa on "huonoimmat geenit"
Onhan täällä moniakin sairauksia, joita sukulaisuussuhteet ovat aikaansaaneet. - Nalli Kallio
Narttu1 kirjoitti:
Enpä ole asiantuntija joten saa jäädä viisaampien vastattavaksi. Jollain alueella taas voi olla enemmän MS-tautia tai lihassurkastumatautia, jossain taas enemmän mielenterveysongelmaisia. Mutta kuka nyt aina niin täysillä kulkee:))Suvussamme ei siis sisäsiittoisuutta ole kovin paljon harrastettu koska mitään kamalia tauteja ei ole, no jaa ehkä sittenkin, sillä mausteinen ruoka pyrkii närästämään.
- Hupsankeikan
Narttu1 kirjoitti:
Enpä ole asiantuntija joten saa jäädä viisaampien vastattavaksi. Jollain alueella taas voi olla enemmän MS-tautia tai lihassurkastumatautia, jossain taas enemmän mielenterveysongelmaisia. Mutta kuka nyt aina niin täysillä kulkee:))MS-tauti ei ole periytyvä sairaus, ei edes taipumus siihen. Taas viime viikolla televisiossa asiantuntijat vahvistivat asian.
- Nalli Kallio
Hupsankeikan kirjoitti:
MS-tauti ei ole periytyvä sairaus, ei edes taipumus siihen. Taas viime viikolla televisiossa asiantuntijat vahvistivat asian.
Mihin sitä joutuisikaan.
- Narttu1(ejk.)
Hupsankeikan kirjoitti:
MS-tauti ei ole periytyvä sairaus, ei edes taipumus siihen. Taas viime viikolla televisiossa asiantuntijat vahvistivat asian.
korjaa. Ei ole tullut seurattua kyseistä sairautta kun se ei koske itseä eikä läheisiä. Maaperän seleeniköyhyyden on joskus kirjoitettu vaikuttavan MS-tautiin sairastumiseen, mutta nykyään lannoitteisiin ja rehuihin lisätään seleeniä.
No, tais mennä vähän sellaiselle alueelle jota en tunne joten taidanpa olla hiljaa....
- :))) :)))
Karjalasta ja äiti pohjolasta, minä olen karjapohjolasta.
- Heikunkeikku
...ovat täältä lännestä, kumpainenkin. Isä pohjanmaalta, ruotsinkieliseltä paikkakunnalta ja äiti on etelä-pohjanmaalta. Kotikielenä suomi ja hoono-soomi.
- Keltainen kuu
vanhempani. äitini on lähtöisin Sortavalasta, sen kautta ilmeisesti Multialle ja isäni on Vimpelista. Itse olen sitten 50plus syntynyt Keski-suomessa ja täällä vieläkin.
- Laivat
Ilman toista maailmansotaa minua ei olisi olemassa. Äitini oli jäänyt leskeksi ja haki lehti-ilmoituksella "Hyvää työmiestä" talon töihin. Isä tuli kysymään renginpaikkaa, eikä mennyt kauaa, kun hääkellot soivat ja lapsia alkoi syntyä. Tämä tapahtui tuolla Satakunnassa. Äidin sukua on tutkittukin, taatan isä oli tullut pohjois-Ruotsista aikoinaan ja rakentanut myllyn kosken partaalle. Mummu oli talollisen tytär.
Isän suvusta en tiedä paljoakaan, paitsi että äitinsä synnytti pienen mökin saunassa 12 lasta lehmänlypsyjen välissä. Valtaosa lapsista eli aikuiseksi asti, mutta eivät yhdessäkään saaneet aikaan enempää jälkikasvua kuin äitinsä yksin. Paikkakunta on tuolla Lahden seudulla. Isä kertoi, että hän ei ole koskaan nähnyt kaikkia sisaruksiaan yhtä aikaa, sillä vanhempien sisarusten oli lähdettävä maailmalle heti kun kynnelle kykenivät. Isä jäi orvoksi 9-vuotiaana ja elätti itsensä siinä vaiheessa maatalon töissä ruokapalkalla.niin alkaa väkisinkin tulla mieleen että kyllä ihmiset pääsevät nykyään helpolla ja mitä enemmän etuuksia sitä enemmän valitusta:/ Eipä nykyyään taatusti kukaan 9-vuotias joutuisi elättämään itseään maatalon töissä ruokapalkalla.
Jos vähänkin jollain kylällä kuuluisi moisia huhuja, niin taatusti olisi jo sosiaalitädit ovella.- oli ennen.
Narttu1 kirjoitti:
niin alkaa väkisinkin tulla mieleen että kyllä ihmiset pääsevät nykyään helpolla ja mitä enemmän etuuksia sitä enemmän valitusta:/ Eipä nykyyään taatusti kukaan 9-vuotias joutuisi elättämään itseään maatalon töissä ruokapalkalla.
Jos vähänkin jollain kylällä kuuluisi moisia huhuja, niin taatusti olisi jo sosiaalitädit ovella.Vanhusten asema alkaa vähän muistuttaa noita aikoja, kärrätään sairaalaan sinne, missä halvimmalla hoidetaan.
Pian varmaan Kiinaan, mikä tosin voi sukulaisille olla sama asia, kun ei päästä katsomaan. - Laivat
Narttu1 kirjoitti:
niin alkaa väkisinkin tulla mieleen että kyllä ihmiset pääsevät nykyään helpolla ja mitä enemmän etuuksia sitä enemmän valitusta:/ Eipä nykyyään taatusti kukaan 9-vuotias joutuisi elättämään itseään maatalon töissä ruokapalkalla.
Jos vähänkin jollain kylällä kuuluisi moisia huhuja, niin taatusti olisi jo sosiaalitädit ovella.Isäni ei kyllä koskaan silti valittanut kurjaa lapsuuttaan. Hänellä oli hyvät muistot vanhemmistaan. Ja hän oli kyllä semmonen nykyajan pehmoisä, touhusi meidän lasten kanssa. Ja lapsenlapsillakin on hänestä lämpimät muistot.
- G.J.
Isän puolelta Laatikan rantojen tuntumasta, maanviljelystä Rautu ja Kivennapa suunnalla sukupolvien ajan.
Äidin puolelta Ounasvaaran rinteiden lähettyviltä monen sukupolven ajan kruununtorppariutta sun muuta. Äiteen äiteen puolelta venäläisten ryöstöretkien 'synnyttämien' maaorjien jälkeläisyyttä, äiteen isän puolelta Unkarista ikuisiksi ajoiksi vuosisatoja sitten karkoitettua 'laiva'kansaa. - Hajajuurinen
Toiselta puolelta löytyy kahden sukupolven takaa Baijeri ja rajan takainen Pohjois-Karjala.
Toiselta puolen tataari Luonais-Suomi.
Pojissa harteikkuus ja nuorena alkanut parrankasvu, tytöillä kipakka luonne ovat tyypillisiä.- HTZA
on levittänyt sitä kipakkuutta joka paikkaan?
- tutkijaton
HTZA kirjoitti:
on levittänyt sitä kipakkuutta joka paikkaan?
-Mistä sie oot kotoisin?
-perseestä
-No jopas sattui, myö ollaan naapurloi! Mie oon siitä kannaksen toiselt puolelt! - henri|
tutkijaton kirjoitti:
-Mistä sie oot kotoisin?
-perseestä
-No jopas sattui, myö ollaan naapurloi! Mie oon siitä kannaksen toiselt puolelt!vuan ei siältä susirajalta ole pitkä Afrikaan, kun aito afrikkalainen oli tullut jousen pulppiin pyörällä töihin.
sitä etelä-karjalasta ollaan. Isän äiti on kyllä ainoana läh.suk. kotoisin jostain hämeen seuduilta, sitä ei olla viel meidän puolelta sen kummemmin tutkittu, mut pitäisi varmaan. Isäni puolelta on tutkimuksia tehty useampiakin, niin minäkin.. rekvisiittaa löytyy.. Äitini isä on jostain itäinen-uusimaa alueelta.. meri hyvinkin läheinen hälle.. kuin myös satujen kertominen.. Luonteeltani olen kyllä rehellinen ja puhelias sekä nauravainen, kuitenkin tuntosarvet pystyssä, kelle kerron mitäkin.. Paha juttu siinä, että innokkuudessa saatan mennä liian liki toista ihmistä, ajattelemattomuuttani (:
- Pohjooalais eukko
1800 - luvulla soutaneet Tanskasta etelä Ruotsiin ja sieltä pikkuhiljaa nousseet pohjanlahen rantaa ja puikanneet Tornion seudulta Suomen puolelle, siit ruenneet laskeutuun lahenrantaa alas päin.
Isän puol sitten noussut karjalan kannakselta pikku hilijaa Oulujärven rannalle ja siitä nousseet pohjosta-kohti.
Jossai kohalla sit äitee ja isä törmännet toisiinsa, josta seurasi liuta-lapsia ( minä yks niistä ). - RosaLiiin
Äitini oli itäisen Karjalan laulumailta ja isä Karjalan kannakselta.
Hyviä ja ahkeria kädentaitajia kumpikin, ja kovia haastamaan.
Jyväsjärven rantoja Keski-Suomessa sitten kolusin lapsuuteni ja nuoruuteni.
Aina mie onnekas olen rakastua rommauttanut savolaiseen mieheen, mikähän siinäkin oikein on.
Aikas sekalaisen sukukunnan näistä tarpeista saa, mutta niin mukavan, sen mie tiiän. - Aatami Autuas
Isän etelän tuulet kai toi....
- vaikuta kun on noin
typerä nimimerkki.
Et juuri taida arvostaa itseäsi.joskus haaste testata ihmisten ennakkoluuloja. Sinä taidat kuulua niiden ennakkoluuloisten joukkoon jotka tuijottavat pelkkää nimimerkkiä etkä ihmistä sen takana. Et uskaltanut itse kirjoittaa mielipidettäsi rekisteröitynä. Jos minä olen typerä niin sinä olet pelkuri...
P.S. En aio kuitenkaan ruveta kinastelemaan tästä aiheesta. Laitoit mielipiteesi ja minä omani.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45552Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501