kun ihmeiden teko ei onnistu ihmisiltä.
Lohduttautua voi kyllä sillä, että kyseinen kohta Raamattuun on jälestä päin lisätty.
Mark. 16:17,18 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Raamatun kääntäjät ilmoittavat luvun lopussa asian:
"Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä ...."
Raamatussa kyllä ilmoitetaan päinvastoin, että ne jotka tekee lopun edellä ihmeitä, ovat vääriä profeettoja.
Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Ilm. 16:14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä;...."
Il-Mari murehtii
10
205
Vastaukset
- hellari83
Vääriä profeettoja olen nähnyt, ja joitakin on Pyhä Henki hengessä sellaista kertonut joistakin.
Eräskin "Jumalan mies" sanoi: sinun perhekunta tulee uskoon.
Eipä tuo voi mikään profetia olla, kun koko perhekuntani oli jo uskossa, ennen tuota profetiaa.
Vääriä profeettoja olen huomannut olevan monissa seurakunnissa, helluntailaisissa ja luterilaisessa kirkossakin. Muista seurakunnista en tiedä sanoa, koska en niiden hengellisissä tilaisuuksissa ole käynyt.
Tästäkin väärien profeettojen ilmestymisestä uskovien keskuuteen voi huomata lopunajan merkkien vähä vähältä täyttyvän. Ja pieni huomautus niille, jotka tätä ette tienneet, uskovaiset (Jeesukseen Kristuksen henkilökohtaisesti vastaanottaneet) ovat niitä valittuja, ja heitä on eri kirkko- ja seurakunnissa.tapauksessa kun asiaa tarkastelee Raamatun valossa.
Tää Il-Mari on varsin merkillinen keskustelija.
Laittaa harvakseltaan aloituksia palstalle eikä sitten vaivaudu omalla nimimerkillään jatkamaan keskustelua.
Il-Marin perässä kyllä ilmestyy "Asko T" tai jokin muu hänen "hengistään",- Asko T
Pe.ku kirjoitti:
tapauksessa kun asiaa tarkastelee Raamatun valossa.
Tää Il-Mari on varsin merkillinen keskustelija.
Laittaa harvakseltaan aloituksia palstalle eikä sitten vaivaudu omalla nimimerkillään jatkamaan keskustelua.
Il-Marin perässä kyllä ilmestyy "Asko T" tai jokin muu hänen "hengistään",sitten sinun mielestäsi saisi Il-Marille vastata? Tietääkseni minulla on sama oikeus kirjoittaa ja vastailla toisten kysymyksiin kuin sinullakin, vai eikö sinun mielestäsi ole?
Asko T kirjoitti:
sitten sinun mielestäsi saisi Il-Marille vastata? Tietääkseni minulla on sama oikeus kirjoittaa ja vastailla toisten kysymyksiin kuin sinullakin, vai eikö sinun mielestäsi ole?
itse sanoo.
Olet ilmestynyt usein palstalle Il-Marin kaverina häntä puolustamaan ja sitten kun sekä Il-Mari ja sinä olette jääneet kirjoituksissanne "tappiolle" niin Il-Mari on irrottautunut sinun kaveruudesta.
Tuossa yksi esimerkki ja niitä on useampiakin:
"Tuo nimimerkki Asko T, ei liity minuun mitenkään joka nyt kirjoittelee. Samalla nimimerkillä kirjoitteli ystäväni, mutta hän kertoi että ei ole tänne tänään kirjoittanut,"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6460404/33848155
Eikä "Asko T" ole ainoa joka on tehnyt saman, vaan Il-Marilla on ollut muutama muukin vastaava kaveri.
Il-Mari on tehnyt avauksen ja jättäen sen silleen, jonkun "toisen tullessa jatkamaan ja kun tämä toinen on epäonnistunut Il-Marin tavoin niin hän on irrottautunut kyseisestä henkilöstä.- Asko T
Pe.ku kirjoitti:
itse sanoo.
Olet ilmestynyt usein palstalle Il-Marin kaverina häntä puolustamaan ja sitten kun sekä Il-Mari ja sinä olette jääneet kirjoituksissanne "tappiolle" niin Il-Mari on irrottautunut sinun kaveruudesta.
Tuossa yksi esimerkki ja niitä on useampiakin:
"Tuo nimimerkki Asko T, ei liity minuun mitenkään joka nyt kirjoittelee. Samalla nimimerkillä kirjoitteli ystäväni, mutta hän kertoi että ei ole tänne tänään kirjoittanut,"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6460404/33848155
Eikä "Asko T" ole ainoa joka on tehnyt saman, vaan Il-Marilla on ollut muutama muukin vastaava kaveri.
Il-Mari on tehnyt avauksen ja jättäen sen silleen, jonkun "toisen tullessa jatkamaan ja kun tämä toinen on epäonnistunut Il-Marin tavoin niin hän on irrottautunut kyseisestä henkilöstä.sitten mielestäsi epäonnistunut jossain? Jos on kerro ihmeessä että missä!
Asko T kirjoitti:
sitten mielestäsi epäonnistunut jossain? Jos on kerro ihmeessä että missä!
voithan itsekin etsiä ne kohdat.
Linkitin tuohon aiempaan viestiini yhden epäonnistumisen.
Siinä hän epäonnistui itsenä ja kaverinaan ja sinun viestisi vahvisti sen kun et kiistänyt siinä itseäsi.
Tiedän "Evankelista-tyyppejä" joilla on tapana kirjoittaa ja sitten puskasta puolustaa itseään.
jukka.finland ja Eroekin sekä kaulahuivifin joka on sanoo tehneen päivitykset kaikille uskonnoille.
No hän ei kirjoita tällä palstalla ja on muutenkin ollut jonkin aikaa hiljaa.
http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=kaulahuivifin
Kun vähänkin osaa yhdistellä asioita aivoillaan ja tuntee kirjoitustyylejä niin on helppoa huomata kyseiset epäloogisuudet ja kun sama sattuu jopa kymmeniä kertoja, niin voi jo olettaa kyseessä olevan saman henkilön.
Yksittäisissä tapauksissa tietenkin voi erehtyä tekemään vääriä päätelmiä.- Asko T
Pe.ku kirjoitti:
voithan itsekin etsiä ne kohdat.
Linkitin tuohon aiempaan viestiini yhden epäonnistumisen.
Siinä hän epäonnistui itsenä ja kaverinaan ja sinun viestisi vahvisti sen kun et kiistänyt siinä itseäsi.
Tiedän "Evankelista-tyyppejä" joilla on tapana kirjoittaa ja sitten puskasta puolustaa itseään.
jukka.finland ja Eroekin sekä kaulahuivifin joka on sanoo tehneen päivitykset kaikille uskonnoille.
No hän ei kirjoita tällä palstalla ja on muutenkin ollut jonkin aikaa hiljaa.
http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=kaulahuivifin
Kun vähänkin osaa yhdistellä asioita aivoillaan ja tuntee kirjoitustyylejä niin on helppoa huomata kyseiset epäloogisuudet ja kun sama sattuu jopa kymmeniä kertoja, niin voi jo olettaa kyseessä olevan saman henkilön.
Yksittäisissä tapauksissa tietenkin voi erehtyä tekemään vääriä päätelmiä.sinun päätelmäsi ovat vääriä. Minä olen alusta asti, mitä olen tälle palstalle kirjoittanut, kirjoittanut AINA tällä samalla nikillä. Alussa joku toinenkin kirjoitti samalla nikillä kuin minä, muttä hän on ilmeisesti jäänyt pois tai vaihtanut nikkiä. Minä kun aloitin tällä nikillä kirjoittelemisen ennemmin kuin se toinen samaa nikkii käyttänyt, niin katsoin että minulla on oikeus käyttää tätä kyseistä kun en ole "varastanut" tätä keneltäkään ainakaan mielestäni?
Vaikka Markuksen loppu olisikin lisätty jonkin toisen alkuseurakunnan kirjoittajan toimesta ei se lopun totuusarvoa muuta miksikään.
Ja uskovaiset kyllä tekivät alkuseurakunnan aikaan ihmeitä, samoin teki myös Jeesus. Onkin hyvä olla lopun aikoina hereillä ja Pyhän Hengen ohjauksessa, että eroittaa väärät profeetat oikeista.alkuseurakunnan kirjoittajan toimesta.
Se on lisätty paljon myöhemmin ja aikaistaan 200-luvulla.
Sen jälkeenkin tuosta lopusta on raamatuissa neljää erilaista versiota.Pe.ku kirjoitti:
alkuseurakunnan kirjoittajan toimesta.
Se on lisätty paljon myöhemmin ja aikaistaan 200-luvulla.
Sen jälkeenkin tuosta lopusta on raamatuissa neljää erilaista versiota.Jakeeseen 8 päättyy Markuksen varsinainen evankeliumi.
Jakeet 9-20 puuttuvat kokonaan vanhimmista Uuden testamentin käsikirjoituksista.
Käsikirjoitukset vaihtelevat.
Jakeiden 9-20 ohessa tavataan monissa niistä myös seuraava lyhyt Markuksen evankeliumin loppu:
”Mutta kaiken, mikä oli heille käsketty, he lyhyesti ilmoittivat Pietarille ja niille, jotka olivat heidän seurassaan. Tämän jälkeen myös Jeesus itse lähetti auringon noususta laskuun saakka iankaikkisen pelastuksen pyhän ja katoamattoman julistuksen. Amen”.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692