Pyytäneekö kukaan itselleen naimattomuuden armolahjaa? Eikö tämä armolahja olisi pelastus monelle yksinäiselle joka turhaan etsii sopivaa kumppania. Kaikista ihmisistä ei ole suhteeseen ja uskovainenhan ei voi olla suhteessa ilman avioliittoa. Aikamoinen riski avioitua ilman pitkäaikaista seurustelua ja nykyään maailma ei millään tavalla rohkaise pidättäytymään seksistä seurustelun aikana.
Aikaisin aloitetuista seksisuhteista ei liene hyötyä kenellekään. Sukupuolitaudit, ei-toivotut raskaudet, abortit, puhumattakaan eilaisista sisäisistä haavoista joita itselle ja toiselle tuotetaan.
Joku viisas opetti että aina kun mies ja nainen ovat sukupuoliyhteydessä, he ikään kuin liimalla liimautuvat toisiinsa. Sitten kun tuo suhde särkyy niin ihmiset revitään toisistaan ja siinä aikaan saadaan haavoittumista.
Opetetaanko seurakunnissa näistä asioista? Vai kuvitellaanko häveliäästi että nämähän on itsestäänselviä asioita? Seurakunnat ovat usein sisäänpäin lämpiäviä, hyvin perhekeskeisiä asioita kunnioittavia ja yksinäisten ihmisten asiat jäävät muitten tärkeämpien asioiden jalkoihin.
Onko itsetyydytys edelleen syntiä jopa monien sielunhoitajien mielestä? Tuosta asiastahan mielipiteet vaihtelevat laidasta laitaan. Kuitenkin moni ihminen jää ilman kumppania, ovatpa jotkut jopa Raamatun mukaan avioon kelpaamattomia.
Tässäpä ajankohtaista ajateltavaa helluntaiheilan haeskelijoille.....
Naimattomuuden armolahjaa?
41
1525
Vastaukset 41
- on sellaisilla
ihmisillä, jotka eivät edes kaipaa itselleen puolisoa.
Heillä ei ole myöskään yleensä ylivoimaisia seksuaalisia kiusauksia, koska Jumala on ottanut ne heiltä pois.
Tällaiset ihmiset eivät koe olevansa yksinäisiä, ja heillä on syvä Jumalan antama rauha, lepo ja rakkaus sydämessään.
He eivät ole jääneet minkäänlaiseen rakkausvajeeseen Jumalan ja toisten ihmisten puolelta.
Voit pyytää Jumalalta itsellesi naimattomuuden armolahjaa, jos niin haluat.
Sinulla on lupa siihen, mutta älä pyydä kuitenkaan liian kevyin perustein ja vääristä motiiveista.
Tärkeää on mielestäni se, että etsit elämässäsi Jumalan tahtoa ja Hänen kasvojaan.
Kun Hän saa olla sinun sydämesi ensimmäinen rakkaus, niin elämäsi tulee olemaan onnellista ilman aviopuolisoakin tai sitten tulevan aviopuolisosi kanssa.
Aviopuoliso on lahja Jumalalta, ja meillä ei mielestäni ole lupa ottaa ihan ketä tahansa vastaan kävelevää tarjolla olevaa ehdokasta oman mielemme mukaan.
Pitää rukoilla johdatusta vilpittömin sydämin ja oikeista Jumalan mielen mukaisista motiiveista.
Minulle kerran eräs viisas hengellinen opettaja sanoi, että "sinä et palvele Jumalaa mennäksesi avioon, vaan sinä menet avioon palvellaksesi Jumalaa".
Tähän lauseeseen liittyy mielestäni syvällinen hengellinen totuus.
Siunausta elämääsi.
Jumala pitää sinusta huolen, älä pelkää.- ap.
Aloitukseni tarkoitus ei ollut se, että haikailisin itselleni mainittua armolahjaa. Enemmänkin koen huolta siitä, että ihmiset ryntäävät pika-avioliittoihin joita sitten katuvat. Seurusteleminen puhtaasti on vaikeaa seksin kyllästämässä maailmassa. Ei se varmaan ole helppoa ollut ennenkään, mutta aikaisemmin maailmassakin on enemmän harrastettu avioliittoihin menemistä ja niissä pysymistä. Uskosta osattomien kesken varmaan nykyään pidetään kummallisena sellaista että naimisiin mennään ellei ole lasta tulossa tai jo tehtynä.
Voi olla ongelmallista avoliittolaisena tulla uskoon jos puoliso ei jaa samaa uskoa eikä myöskään halua mennä naimisiin.
Onko seurakunnissa tehty tämän asian eteen mitään vai ummistetaanko vain silmät ja sanotaan "rauhaa, rauhaa", kaikki hyvin kunhan meidän perheessä kaikki näyttää kauniilta ja ulkopuolisten silmissä moitteettomalta. - impi.umpilampi
ap. kirjoitti:
Aloitukseni tarkoitus ei ollut se, että haikailisin itselleni mainittua armolahjaa. Enemmänkin koen huolta siitä, että ihmiset ryntäävät pika-avioliittoihin joita sitten katuvat. Seurusteleminen puhtaasti on vaikeaa seksin kyllästämässä maailmassa. Ei se varmaan ole helppoa ollut ennenkään, mutta aikaisemmin maailmassakin on enemmän harrastettu avioliittoihin menemistä ja niissä pysymistä. Uskosta osattomien kesken varmaan nykyään pidetään kummallisena sellaista että naimisiin mennään ellei ole lasta tulossa tai jo tehtynä.
Voi olla ongelmallista avoliittolaisena tulla uskoon jos puoliso ei jaa samaa uskoa eikä myöskään halua mennä naimisiin.
Onko seurakunnissa tehty tämän asian eteen mitään vai ummistetaanko vain silmät ja sanotaan "rauhaa, rauhaa", kaikki hyvin kunhan meidän perheessä kaikki näyttää kauniilta ja ulkopuolisten silmissä moitteettomalta.ummistetaan vaan silmät ja toivotellaan rauhaa, rauhaa, mutta Raamattuun kirjoitetuista asioista ei keskustella laisinkaan niiden oikeilla nimillä varsinkaan naima-, tai naimattomuuteen liittyviä asioita koskien.
Hymistelijöitä ja avioon patistelijoita piisaa, mutta naimattomuuteen ei liiemmin kannusteta.
Yksinäisille esitellään leskiä sekä 'sopivassa iässä' olevia itsekkäitä vanhojapiikoja tai 'vanhoja poikia'. Siis vanhoja piikoja ja poikia (50-v ja kuoleman väliltä). - on sellaisilla
ap. kirjoitti:
Onko seurakunnissa tehty tämän asian eteen mitään vai ummistetaanko vain silmät ja sanotaan "rauhaa, rauhaa", kaikki hyvin kunhan meidän perheessä kaikki näyttää kauniilta ja ulkopuolisten silmissä moitteettomalta.kaikki tarvittavat ohjeet miehen ja naisen väliseen seurusteluun, ja avaimet onnelliseen Jumalan säätämään puhtaaseen avioliittoon.
En voi sanoa yleisesti mitä missäkin seurakunnissa opetetaan, mutta ainakin vapaissa suunnissa halutaan pysytellä selkeästi raamatullisilla linjoilla näissä asioissa.
Avoliittoja, esiaviollista ja avioliiton ulkopuolista seksiä ei hyväksytä.
Jos ihminen on Pyhästä Hengestä uudestisyntynyt uskova, ei hän edes halua elää sellaista elämää, mikä rikkoo Jumalan tahtoa vastaan ja on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa.
Sellainen asia tai teko, mikä rikkoo Jumalan Sanaa ja Jumalaa vastaan, rikkoo myös ihmistä itseään, eikä tuo siunausta ja onnellisuutta elämään.
Ehkä ei kannata myöskään kovin paljon katsella ympärille, miten toiset uskovat elävät ja toimivat näissä asioissa, vaan pitää ensisijaisesti huolta omasta Jumala suhteesta.
Meidän tulee katsoa Kristusta, eikä toisia uskovaisia.
Jos minäkin alkaisin katsomaan ympärilläni olevien läheistenkin ihmisten avioeroja ja aviorikoksia, niin aika toivottamalta ja raadolliselta nykyinen elämä ja tulevaisuus alkaisi näyttämään.
Maailma on todella paha ja pahan vallassa Raamatunkin mukaan.
Mutta vaikka me elämme maailmassa, me emme ole silti maailmasta.
Pyhä Henki meissä antaa voiman elää valkeuden elämää, niin kuin Veli Saarikalle on hyvin tästä asiasta opettanut TV7:ssa.
Ihminen kuitenkin itse tekee elämässään valintansa ja sitten niittää sen mitä on ympärilleen kylvännyt.
Jos ihminen on tietoisesti ja tahallaan rikkonut kymmentä käskyä ja siten avannut saatanalle portin omaan elämäänsä, ei kannata asiasta Jumalaa tai "pahaa maailmanaikaa" syyttää.
Mutta yhtä kaikki, siunausta sinulle, vaikka et naimattomuuden armolahjaa itsellesi ole pyytämässäkään, niin kuin erehdyin luulemaan viestiäsi lukiessani.
Kirjoitit hyvin ja aina ajankohtaisesta tärkeästä aiheesta. - ap.
on sellaisilla kirjoitti:
kaikki tarvittavat ohjeet miehen ja naisen väliseen seurusteluun, ja avaimet onnelliseen Jumalan säätämään puhtaaseen avioliittoon.
En voi sanoa yleisesti mitä missäkin seurakunnissa opetetaan, mutta ainakin vapaissa suunnissa halutaan pysytellä selkeästi raamatullisilla linjoilla näissä asioissa.
Avoliittoja, esiaviollista ja avioliiton ulkopuolista seksiä ei hyväksytä.
Jos ihminen on Pyhästä Hengestä uudestisyntynyt uskova, ei hän edes halua elää sellaista elämää, mikä rikkoo Jumalan tahtoa vastaan ja on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa.
Sellainen asia tai teko, mikä rikkoo Jumalan Sanaa ja Jumalaa vastaan, rikkoo myös ihmistä itseään, eikä tuo siunausta ja onnellisuutta elämään.
Ehkä ei kannata myöskään kovin paljon katsella ympärille, miten toiset uskovat elävät ja toimivat näissä asioissa, vaan pitää ensisijaisesti huolta omasta Jumala suhteesta.
Meidän tulee katsoa Kristusta, eikä toisia uskovaisia.
Jos minäkin alkaisin katsomaan ympärilläni olevien läheistenkin ihmisten avioeroja ja aviorikoksia, niin aika toivottamalta ja raadolliselta nykyinen elämä ja tulevaisuus alkaisi näyttämään.
Maailma on todella paha ja pahan vallassa Raamatunkin mukaan.
Mutta vaikka me elämme maailmassa, me emme ole silti maailmasta.
Pyhä Henki meissä antaa voiman elää valkeuden elämää, niin kuin Veli Saarikalle on hyvin tästä asiasta opettanut TV7:ssa.
Ihminen kuitenkin itse tekee elämässään valintansa ja sitten niittää sen mitä on ympärilleen kylvännyt.
Jos ihminen on tietoisesti ja tahallaan rikkonut kymmentä käskyä ja siten avannut saatanalle portin omaan elämäänsä, ei kannata asiasta Jumalaa tai "pahaa maailmanaikaa" syyttää.
Mutta yhtä kaikki, siunausta sinulle, vaikka et naimattomuuden armolahjaa itsellesi ole pyytämässäkään, niin kuin erehdyin luulemaan viestiäsi lukiessani.
Kirjoitit hyvin ja aina ajankohtaisesta tärkeästä aiheesta.On käynyt mielessä että ehkä minulla on se naimattomuuden armolahja jo? Olen ainakin hyvin tyytyväinen elämääni yksin vaikka en ole aina yksin elänytkään.
Ihan hyvin sinäkin kirjoitat. Halusin ottaa esille tämän ajankohtaisen asian koska on helluntai ja ihmiset puhuvat helluntaiheiloista.
Olen sen verran kuunnellut Saarikallen opetuksia että tiedän hänen opettavan että uskovainen voi elää synnitöntä elämää! En oikein ymmärrä miten tuo käytännössä on mahdollista koska jo ajatuksen tasolla tapahtunut synti on sama kuin olisi tehnyt itse tuon teon. Ei kai Raamatussakaan ole mainittu ketään ihmistä joka olisi elänyt synnitöntä elämää - paitsi Jeesus. - ap.
impi.umpilampi kirjoitti:
ummistetaan vaan silmät ja toivotellaan rauhaa, rauhaa, mutta Raamattuun kirjoitetuista asioista ei keskustella laisinkaan niiden oikeilla nimillä varsinkaan naima-, tai naimattomuuteen liittyviä asioita koskien.
Hymistelijöitä ja avioon patistelijoita piisaa, mutta naimattomuuteen ei liiemmin kannusteta.
Yksinäisille esitellään leskiä sekä 'sopivassa iässä' olevia itsekkäitä vanhojapiikoja tai 'vanhoja poikia'. Siis vanhoja piikoja ja poikia (50-v ja kuoleman väliltä).Näinhän se usein taitaa olla. Jotkut naimisissa olevat ovat kateellisia yksinäiselle ihmiselle koska hänen ei tarvitse ottaa perhettä huomioon samalla tavalla. Joskus nuo kateelliset voivat toivoa että tuo yksinäinen saisi samanlaisen taakan ristikseen. No, tämä ehkä oli vähän turhan ilkeästi sanottu mutta voi se joskus näinkin olla.
Joka tapauksessa toisen mokkasiineihin on vaikeaa asettua kun on usein kokemusta vain omasta elämäntilanteesta tai entistä elämänvaihetta ei haluta tai jakseta muistaa.
Nämä seurusteluasiat ja -vaikeudet vaan ovat ajankohtaisia asioita ja niistä olisi hyvä olla opetusta ja vaikka kursseja avioliittoon aikoville ettei yhteiselämän monimutkaisuus yllätä täydellisesti.
Aviopuolisoa kannattaa alkaa rukoilemaan hyvissä ajoin ja kertoa Jumalalle millaisen aviopuolison tahtoo. Näin olen kuullut, en ole itse tätä kokeillut. - on sellaisilla
ap. kirjoitti:
On käynyt mielessä että ehkä minulla on se naimattomuuden armolahja jo? Olen ainakin hyvin tyytyväinen elämääni yksin vaikka en ole aina yksin elänytkään.
Ihan hyvin sinäkin kirjoitat. Halusin ottaa esille tämän ajankohtaisen asian koska on helluntai ja ihmiset puhuvat helluntaiheiloista.
Olen sen verran kuunnellut Saarikallen opetuksia että tiedän hänen opettavan että uskovainen voi elää synnitöntä elämää! En oikein ymmärrä miten tuo käytännössä on mahdollista koska jo ajatuksen tasolla tapahtunut synti on sama kuin olisi tehnyt itse tuon teon. Ei kai Raamatussakaan ole mainittu ketään ihmistä joka olisi elänyt synnitöntä elämää - paitsi Jeesus.tarkoitettu vähän piristämään päivää. Tuo nimi ei vaan osaa jättää ihmisiä kylmäksi.
En ole Saarikallea paljon kuunnellut, muutaman raamattutunnin kylläkin netistä heidän sivuiltaan.
Hän oli TV7:ssa vähän aikaa sitten Martti Ojareksen vieraana Isännän pöydässä ohjelmassa.
Olin positiivisesti yllättynyt hänen opetuksestaan.
Armo ei todellakaan ole mikään pääsylippu taivaaseen siinä mielessä, että täällä saisi elää miten omaa lihaa sattuu huvittamaan.
Pyhä Henki meissä antaa voiman vastustaa syntiä ja vastenmielisyyden tietoisessa synnissä elämistä kohtaan.
Toki voimme langeta syntiin, mutta sen ei pitäisi olla mikään normaali tila uskovan elämässä.
Minullakin muuten saattaa olla naimattomuuden armolahja.
Huonoja kokemuksia on, ja parempi olla yksin kuin huonon kanssa.
Olen sanonut Jumalalle, että jos Hän hyväksi kohdallani näkee, niin otan aviopuolison vastaan, mutta näinkin on ihan hyvä.
Olen tehnyt sellaisen listan mahdollisen tulevan aviopuolisoni ominaisuuksista, että sitä tuskin kukaan pystyy täyttämään.
Täytyy olla hyvin pyhä ihminen, ennen kuin huolin.
Pidä sinäkin vaan rima korkealla ja odota vain parasta.
Mutta elä silti tätä päivää Jumalalle, huomisesta emme mitään tiedä. - ap.
tarkoitettu vähän piristämään päivää. Tuo nimi ei vaan osaa jättää ihmisiä kylmäksi.
En ole Saarikallea paljon kuunnellut, muutaman raamattutunnin kylläkin netistä heidän sivuiltaan.
Hän oli TV7:ssa vähän aikaa sitten Martti Ojareksen vieraana Isännän pöydässä ohjelmassa.
Olin positiivisesti yllättynyt hänen opetuksestaan.
Armo ei todellakaan ole mikään pääsylippu taivaaseen siinä mielessä, että täällä saisi elää miten omaa lihaa sattuu huvittamaan.
Pyhä Henki meissä antaa voiman vastustaa syntiä ja vastenmielisyyden tietoisessa synnissä elämistä kohtaan.
Toki voimme langeta syntiin, mutta sen ei pitäisi olla mikään normaali tila uskovan elämässä.
Minullakin muuten saattaa olla naimattomuuden armolahja.
Huonoja kokemuksia on, ja parempi olla yksin kuin huonon kanssa.
Olen sanonut Jumalalle, että jos Hän hyväksi kohdallani näkee, niin otan aviopuolison vastaan, mutta näinkin on ihan hyvä.
Olen tehnyt sellaisen listan mahdollisen tulevan aviopuolisoni ominaisuuksista, että sitä tuskin kukaan pystyy täyttämään.
Täytyy olla hyvin pyhä ihminen, ennen kuin huolin.
Pidä sinäkin vaan rima korkealla ja odota vain parasta.
Mutta elä silti tätä päivää Jumalalle, huomisesta emme mitään tiedä.Katsoin myös TV7:ltä sen ohjelman jossa Saarikalle oli vieraana. Sen vuoksi aloinkin ottamaan selvää hänestä ja puheistansa.
Mielestäni Saarikallella on ihan hyviä opetuksia, mm. se, että kun rukoilee sairauden parantamiseksi niin sen jälkeen alkaa kiittää että on parantunut eikä niinkään kiinnitä huomiota oireisiin. Siis että Jeesus on jo voittanut synnin ja sairauden niin täytyy vaan ottaa vastaan tuo parantuminen. Tämä tuntuu minusta varmaan sen takia uskottavalta koska olen aika harvoin sairastellut. Saattaisi olla vallan toinen ajatus asiasta jos minulla olisi parhaillaan joku tai useampi vaikea sairaus. Myös se on mielestäni hyvää että ei ajatella että olen mato matkamies maan vaan kunnioitetaan itseä ja samalla lähimmäisiä ja odotetaan hyviä asioita tapahtuvan.
Mutta hiukan oudoksun hänen opetustaan siitä että uskova voisi synnittömänä vaeltaa. Kyllähän Sanassa kehoitetaan pyrkimään täydellisyyteen, mutta mutta...?
Olen aika useita Saarikallen opetuksia kuunnellut videoina joten samat opetukset niissä hyvin paljon toistuu. En tiedä mitä ajatella. - on sellaisilla
ap. kirjoitti:
Katsoin myös TV7:ltä sen ohjelman jossa Saarikalle oli vieraana. Sen vuoksi aloinkin ottamaan selvää hänestä ja puheistansa.
Mielestäni Saarikallella on ihan hyviä opetuksia, mm. se, että kun rukoilee sairauden parantamiseksi niin sen jälkeen alkaa kiittää että on parantunut eikä niinkään kiinnitä huomiota oireisiin. Siis että Jeesus on jo voittanut synnin ja sairauden niin täytyy vaan ottaa vastaan tuo parantuminen. Tämä tuntuu minusta varmaan sen takia uskottavalta koska olen aika harvoin sairastellut. Saattaisi olla vallan toinen ajatus asiasta jos minulla olisi parhaillaan joku tai useampi vaikea sairaus. Myös se on mielestäni hyvää että ei ajatella että olen mato matkamies maan vaan kunnioitetaan itseä ja samalla lähimmäisiä ja odotetaan hyviä asioita tapahtuvan.
Mutta hiukan oudoksun hänen opetustaan siitä että uskova voisi synnittömänä vaeltaa. Kyllähän Sanassa kehoitetaan pyrkimään täydellisyyteen, mutta mutta...?
Olen aika useita Saarikallen opetuksia kuunnellut videoina joten samat opetukset niissä hyvin paljon toistuu. En tiedä mitä ajatella.Voi kuunnella eri julistajien ja raamatunopettajien opetusta ja pitää niistä se, mikä on hyvää ja muu hylätä tarpeettomana.
Ei meistä täällä ajassa koskaan mitään täysin synnittömiä tule, mutta kyllä minä olen ainakin omalla kohdallani huomannut elämässäni eron ennen uskoontuloa ja uskoontulon jälkeen.
Ennen uskoontuloa sitä eli korkeintaan joidenkin moraalisääntöjen ja omantunnon mukaan hyvää elämää, mutta varsinaista synnintuntoa ei ollut, kun ei ollut vielä Pyhää Henkeäkään sisimmässä, eikä ollut myöskään täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Uskoontulon jälkeen Pyhä Henki ihmisessä vastustaa ja murehtii syntiä ja synnissä elämistä.
On myös Pyhän Hengen antama voima vastustaa syntiä, mitä aikaisemmin ei ollut.
Raamattu, kirjoitettu Sana on uskon ja elämän ylin auktoriteetti ja ohje, eikä enää pelkkä omatunto.
Ihmisen omatuntokin voi olla hyvin petollinen ja sielulliseen elämään ja ratkaisuihin viettelevä, eikä silloin mitään hyvää seuraa itselle ja lähimmäisille.
En oikein osaa paljon puhua Veli Saarikallesta, kun en ole hänen opetuksiinsa perehtynyt.
Mutta tuo armo- pääsylippu- juttu kyllä kolahti henkeeni.
Lisäksi tietenkin uskovan asema Kristuksessa, käskyvallan, auktoriteetinkäyttäminen Jeesuksen nimessä pimeyden henkiolentojen väistymiseksi on häneltä hyvää ja raamatullista opetusta.
Näistä asioista en ole kylläkään saanut alunperin opetusta häneltä, vaan ihan muualta jo kauan kauan sitten.
Ja oikein sinä puhut.
Meidän tulee olla elämässämme ja uskonvaelluksessamme Kristus- keskeisiä ihmisiä, ei mato- ja ihmiskeskeisiä ylpeitä omavanhurskaita kurjia. - ap.
Voi kuunnella eri julistajien ja raamatunopettajien opetusta ja pitää niistä se, mikä on hyvää ja muu hylätä tarpeettomana.
Ei meistä täällä ajassa koskaan mitään täysin synnittömiä tule, mutta kyllä minä olen ainakin omalla kohdallani huomannut elämässäni eron ennen uskoontuloa ja uskoontulon jälkeen.
Ennen uskoontuloa sitä eli korkeintaan joidenkin moraalisääntöjen ja omantunnon mukaan hyvää elämää, mutta varsinaista synnintuntoa ei ollut, kun ei ollut vielä Pyhää Henkeäkään sisimmässä, eikä ollut myöskään täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Uskoontulon jälkeen Pyhä Henki ihmisessä vastustaa ja murehtii syntiä ja synnissä elämistä.
Raamattu, kirjoitettu Sana on uskon ja elämän ylin auktoriteetti ja ohje, eikä enää pelkkä omatunto.
Ihmisen omatuntokin voi olla hyvin petollinen ja sielulliseen elämään ja ratkaisuihin viettelevä, eikä silloin mitään hyvää seuraa itselle ja lähimmäisille.
En oikein osaa paljon puhua Veli Saarikallesta, kun en ole hänen opetuksiinsa perehtynyt.
Lisäksi tietenkin uskovan asema Kristuksessa, käskyvallan, auktoriteetinkäyttäminen Jeesuksen nimessä pimeyden henkiolentojen väistymiseksi on häneltä hyvää ja raamatullista opetusta.
Näistä asioista en ole kylläkään saanut alunperin opetusta häneltä, vaan ihan muualta jo kauan kauan sitten.
Ja oikein sinä puhut.
Meidän tulee olla elämässämme ja uskonvaelluksessamme Kristus- keskeisiä ihmisiä, ei mato- ja ihmiskeskeisiä ylpeitä omavanhurskaita kurjia."Pidä se mikä on hyvää".
"Voi kuunnella eri julistajien ja raamatunopettajien opetusta ja pitää niistä se, mikä on hyvää ja muu hylätä tarpeettomana".
Amen, sanon näille asioille jotka kirjoituksestasi lainasin tuohon ylle. Olen ollut jo pitkään uskossa ja kuunnellut paljon raamattutunteja ja saarnoja helluntaiseurakunnassa ja Mellerin opetuksia, hengellisiä kirjojakin on luettu ja tietysti Raamattua. Tältä pohjalta allekirjoitan nuo yllä mainitut asiat. Asia olisi toinen jos olisin vasta uskoontullut, enkä tuntisi ennestään Raamatun opetuksia. Olisin aika ymmälläni kun nytkin joskus vähän olen. :)
Raamattua voi tulkita aika eri tavoin, ainakin joitakin sen opetuksia ja minähän en tietenkään ole mikään opettaja enkä tuomari. Kuuntelen mielelläni joskus Saarikallen opetuksia koska niissä on ainakin sellaista positiivista elämänasennetta jota kaipaan toisaalla kuuluvaan joskus aika mollivoittoiseen sananjulistukseen. - on sellaisilla
Voi kuunnella eri julistajien ja raamatunopettajien opetusta ja pitää niistä se, mikä on hyvää ja muu hylätä tarpeettomana.
Ja oikein sinä puhut.
Meidän tulee olla elämässämme ja uskonvaelluksessamme Kristus- keskeisiä ihmisiä, ei mato- ja ihmiskeskeisiä ylpeitä omavanhurskaita kurjia.Kyllä meidän tulee puhua omassa elämässämme ja omaan elämäämme USKON SANOJA, eikä vaipua itsesääliin, jos asiat eivät aina mene itse toivomallamme tavalla.
Me katsomme uskossa Jeesukseen ja näkymättömiä, emmekä jää kiinni inhimillisiin ja katoavaiseen näkyvään eli ihmiskeskeiseen kristillisyyteen.
Uskon sana on mielestäni raamatullinen sana, ilman käsitteen 'menestysteologia 'antamaa ikävältä kuulostavaa leimaa. - ap.
Kyllä meidän tulee puhua omassa elämässämme ja omaan elämäämme USKON SANOJA, eikä vaipua itsesääliin, jos asiat eivät aina mene itse toivomallamme tavalla.
Me katsomme uskossa Jeesukseen ja näkymättömiä, emmekä jää kiinni inhimillisiin ja katoavaiseen näkyvään eli ihmiskeskeiseen kristillisyyteen.
Uskon sana on mielestäni raamatullinen sana, ilman käsitteen 'menestysteologia 'antamaa ikävältä kuulostavaa leimaa.Raamattu sanoo että sen mitä rukoilette, uskokaa jo saaneenne, niin se on teille tuleva. Kun odottaa hyviä asioita niin yleensä jotakin hyvää siitä seuraa ja onhan se mukavampaa olla toiveikkaalla mielellä kuin epäuskossa ja murheen murtama. Jeesus lupasi kantaa meidän murheemme kun heitämme ne Hänen päälleen mutta onko sitten niin että ihmiset ei henno luopua murheistaan? Lienee monella sellainen mallista opittu tapa että pitää stressata kaikilla mahdollisilla huolenaiheilla. Tuosta itse yritän oppia pois.
- fgjhfjh
Onko naimattomuuden armolahja kiertoilmaus impotenssille, frikiditeetille, asuksuaalisuudelle?
- sdfgsdgsgh
Minä sain sen naimattomuuden armolahjan ilman Jumalaakin, ja ihan pyytämättä kaikkien paskien kokemusten ja niistä kehittyneiden mielisairauksien ( itseinho, taipumus kohtuuttoman herkästi ylpistyä ja loukkaantua , tunnelukot, riippuvuudet) avulla. En myöskään muista että ois koskaan tehny mieli naimisiin enkä rehellsiesti sanoen ees ymmärrä miksi mun pitäis elää jotenkin muuten kuin yksin. En siis kehtaa ajtellakkaan että mitä jos jonku täytys elää mun aknssa ja joku kolmas sais teitää siitä. En halua vaivata muita itselläni.
Tok kosketuksen puute ajottain riipii ja rääpii, saaden lenkeamaan mm. herkutteluun ja satanistillisen mättöbläkkiksen kuuntelluun) - capiche
Kyllä meidän tulee puhua omassa elämässämme ja omaan elämäämme USKON SANOJA, eikä vaipua itsesääliin, jos asiat eivät aina mene itse toivomallamme tavalla.
Uskon sana on mielestäni raamatullinen sana, ilman käsitteen 'menestysteologia 'antamaa ikävältä kuulostavaa leimaa."Uskon sanat" ovat klassista itsepsyykkausta tai pahimmillaan niillä pyritään manipuloimaan Jumalaa. Se ei onnistu. Jumalaan ei manipulaatio pure. Hän toimii ainoastaan oman suunnitelmansa ja tahtonsa mukaan.
Jumala-suhteessa - eli uskossa - on kyse luottamuksesta. Ja mihin uskotaan? Ei siihen, että Jumala antaa minulle sitä tai tätä. Vaan siihen, että Jumalalla on aina homma hallussa ja Hän tietää parhaiten. Se joka luottaa ei tarvitse itsepsyykkausta. - capiche
fgjhfjh kirjoitti:
Onko naimattomuuden armolahja kiertoilmaus impotenssille, frikiditeetille, asuksuaalisuudelle?
Ei. Se tarkoittaa, että hyväksyy seksuaalisuutensa, mutta ei anna sen hallita itseään. Ja on tyytyväinen elämäänsä sinkkuna. Joidenkin elämässä voi katsos olla myös tärkeämpiä tavoitteita kuin toisen ihmisen pöksyihin pyrkiminen.
- Jee.sukset
fgjhfjh kirjoitti:
Mitä on asuksuaalisuus? Onkos se sitä ettei hiihdä?
- capiche
Jee.sukset kirjoitti:
Mitä on asuksuaalisuus? Onkos se sitä ettei hiihdä?
Se tarkoittaa, että suksi ei luista. Ja heterosuksuaalisuus on taas sitä että sukset on ristissä.:)
- onni.
http://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku29.htm
- ap.
Oliko sinulla asiaan myös joku omakohtainen mielipide?
- armolahjaa
koen vaan, että nykyisessä työsuhteessani en jaksa enää ihmissuhdetta, välillä 15 h työpäiviä ja viikonloput menee palautumiseen monesti.Olen kyllä Jumalalta rukoillut uutta työpaikkaa, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastausta.
Mutta täytyy kyllä sanoa, etten koe hirveää ahdistusta, vaikka olen yksin.Naisten kun pitäisi jaksaa pitää huolta sekä perheestä ,siivouksesta, miehestään ja työstään.Koen etten pysty tuohon kaikkeen tällä työmäärällä.- ap.
Minulla on myös niin paljon koettelemuksia töihin liittyen ja niitä on ollut vuosien ajan, ettei riitä voimia eikä mielenkiintoa alkaa havitella aviopuolisoa. On ihanaa kun omassa kodissa saa elää ihan rauhassa, ei tule anopit ym. kumminkaimat yllätysvierailuille. Menneisyydessä on kokemuksia joiden pohjalta tiedän että aina ei välttämättä ole mitenkään helppoa elää avioliitossa. Se kun ei yleensä ole kahden kauppa vaan moni sivullinen on neuvomassa ja ohjailemassa ja suoraan sanoen sotkemassa asioita jotka ihan hyvin sotkeentuvat jo ilman apuakin!
- capiche
ap. kirjoitti:
Minulla on myös niin paljon koettelemuksia töihin liittyen ja niitä on ollut vuosien ajan, ettei riitä voimia eikä mielenkiintoa alkaa havitella aviopuolisoa. On ihanaa kun omassa kodissa saa elää ihan rauhassa, ei tule anopit ym. kumminkaimat yllätysvierailuille. Menneisyydessä on kokemuksia joiden pohjalta tiedän että aina ei välttämättä ole mitenkään helppoa elää avioliitossa. Se kun ei yleensä ole kahden kauppa vaan moni sivullinen on neuvomassa ja ohjailemassa ja suoraan sanoen sotkemassa asioita jotka ihan hyvin sotkeentuvat jo ilman apuakin!
Nuoruuden avioliitto onneksi opetti, että parempi yksin, kuin väärän kumppanin kanssa. Eikä pelkän seksin takia kannata hyvää elämää pilata.
Minun tapauksessani uudelleen avioituminen olisi myös vaatinut aloilleen asettumista ja rakastamastani työstä luopumista. Olisin ikävystynyt kuoliaaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että mies lähtisi seuraamaan minua ympäri maailmaa. Ja sitten hän olisi ikävystynyt kuoliaaksi.
En tiedä onko kyseessä naimattomuuden armolahja. Mutta sen verran tyytyväinen olen elämääni ollut, ettei ole ollut tarvetta tehdä suuria muutoksia.
että kaikki on Paavalin keksintöä, paitsi "riivaajien ulosajamisen armolahja" joka on lisätty osaan Raamatuista, Markuksen evankeliumin loppuun aikaisintaan toisella kolmannella vuosisadalla.
Kaikkia armolahjoja ei ole selkeästi selitetty kuten ei naimattomuuden armolahjaakaan ja Paavalilla oli siinä oma lehmä ojassa.
1:Kor. 7:7 Soisin kaikkien elävän niin kuin itse elän. Jokaisella on kuitenkin oma Jumalalta saatu armolahjansa, yhdellä yksi, toisella toinen.
Paavali sanoo että naimisiin pitää mennä jos ei pysty hillitsemään himojaan.
Jos hänen ohjeitaan olisi täysin noudatettu niin hänen sukupolvensahan olisi ollut viimeinen.- ap.
Joku on opettanut että armolahjoja on paljon enemmän kuin mitä niitä on Raamatussa mainittu.
Olikos muuten sinulla oma lehmä ojassa vastausta kirjoittaessasi? :)
- sdfvbdfgsdf34v
Jos pystyy olemaan kolme viikkoo putkeen runkaamatta eli vuodessa vetää käteen ehkä vaan 15 kertaa eikä käy huorissa eikä pidä laillistakaan vaimoa sekä kattoo pornoa muutaman kerran kuussa, siitä kuitenkaan orkasmiin asti kiihottumatta, niin lasketaanko se naimattomuuden armolahjaksi?
- fjfyfyu
Laskelmoinut tässä oon että vähemmällä vaivalla kuitenki selviää jos ottaa niskaansa ne viidestätoista vuotuisesta pyhänhengen temppelin saastutuskerrasta saatavatrankaistukset kuin että jos ottas vaimon ja lapset elätettäväkseen. Sen verran siveää elämää kuitenki pystyn elämään yksinki että ei maksanne vaivaa mennä naimissiin
- Steyr
Minulla oli aikoinaan naimattomuuden kannustimena tämä Raamatun sanankohta (Matt. 19:12), jossa puhutaan avioon kelpaamattomuudesta. Seurakunnassa, jossa kävin, kyseltiin naimattomuudestani. Ja kun kerroin, että sovitan itseeni tuon viimeisen määritelmän, niin heti välittömästihän se ajatus tyrmättiin. Seurakunta piti asiaa aivan yleisesti sellaisena, ettei ihmistä ole luotu kulkemaan yksinään, vaan aviossa. Ja kun minä sitten kerroin oman näkemykseni asiasta, niin sehän oli suoranainen shokki avioitumista puolustaville.
Ja aivan varmasti asiasta on monissa seurakunnissa samankaltainen tyyli, niinkuin tässä minun tuntemassani seurakunnassakin on.
Se täytyy nyt kaikkien uskovien panna tosiaan mieleen, että Raamatussa ei puhuta naimattomuuden armolahjasta. Eikä se olekaan armolahja, vaan armoitus, jonka ihminen valitsee kohtalokseen Jumalan kasvojen edessä.
Kun armolahjalistalla (2 Kor. 12:4-10) on lueteltu kaikki armolahjat, joita on tasan yhdeksän kappaletta, niin asia on Niin ja Aamen.
Armoituksia vastaavasti on vaikka kuinka paljon, mutta ne eivät ole varsinaisia armolahjoja, vaikka moista aivan yleisesti monissa seurakunnissamme väitetään. Ja kun joku tosiaankin kokee omassa elämässään sopivaksi sen, että pysyy naimattomana, niin kenenkään ei pidä ryhtyä kiusaamaan tuon päätöksen tehnyttä puolisoehdokkailla, niinkuin minua kiusattiin. Ja kun minä en moisille ehdotuksille korvaani lotkauttanut, niin minusta alettiin puhumaan panetellen kaikenlaista pahaa. Milloin olin natsi, milloin homo, milloin mikäkin rietastelija..
Kun ne panettelut saavuttivat minun korvani, ne pahoittivat tosissaan mieleni. Ajattelin, että tuollaisia saatanaa palvelevia pahanpuhuijiako uskovaiset todella ovat, vaikka ei päällepäin uskoisi.
Ja kun joku naimaton uskovainen tosiaankin aikoo pysyä naimattomana, niin sitä päätöstä ei ole syytä ns. toitottaa seurakunnissa julkisesti, vaan olla aivan hissukseen ja pysyä jämäkästi päätösessään.- capiche
Joissakin seurakunnissa on tosiaan suhtauduttu kuin yksi elämäänsä tyytyväinen sinkkunainen sekoittaisi heidän maailmanjärjestyksensä. Ja sitten ovat alkaneet ne epätoivoiset naittamisyritykset.
On myös kysytty suoraan, että kuinka sinä voit olla noin iloinen, vaikka sinulla ei ole perhettä. Olen vastannut siihen huumorilla, että ehkäpä se johtuu juuri siitä. Toiset taas ovat paheksuneet sitä, että naimisiinmeno ei kelpaa, vaikka miehiä olisi tarjolla.
Minulla on aina ollut miespuolisia ystäviä. Mutta seurakunnissa sekin on mahdotonta, koska ollaan heti joko moraalia vahtimassa tai sitten naittamassa. - Anonyymi00040
capiche kirjoitti:
Joissakin seurakunnissa on tosiaan suhtauduttu kuin yksi elämäänsä tyytyväinen sinkkunainen sekoittaisi heidän maailmanjärjestyksensä. Ja sitten ovat alkaneet ne epätoivoiset naittamisyritykset.
On myös kysytty suoraan, että kuinka sinä voit olla noin iloinen, vaikka sinulla ei ole perhettä. Olen vastannut siihen huumorilla, että ehkäpä se johtuu juuri siitä. Toiset taas ovat paheksuneet sitä, että naimisiinmeno ei kelpaa, vaikka miehiä olisi tarjolla.
Minulla on aina ollut miespuolisia ystäviä. Mutta seurakunnissa sekin on mahdotonta, koska ollaan heti joko moraalia vahtimassa tai sitten naittamassa.Kuka vahtii neljän seinän sisällä tapahtuvaa menoa?Kenenkään yksityiselämä ei kuulu kenellekään,siksi parempi muualla kuin ahtaassa tilassa olevien kanssa.
- Origenes
Jos munat viettelee niin pitääkö ne leikata pois ne munat?
- capiche
Suosittelen mieluummin lobotomiaa. Aivot ovat ihmisen tärkein seksuaalinen elin. Ilman niitä mitään ei tapahdu alakerrassakaan. Tai sitten vain alat harjoitella tervettä itsekontrollia.
- pilkantekoa
On teillä hurskaita ohjeita. Ja yleensä ne ohjeiden antajat ovat itse naimisissa. Ihan kuin hallitsisivat kaikki elämän alueet sekä maalliset että hengelliset.
- Anonyymi
Ois kyllä varmaan aika mautonta jos saisi naimattomuuden armolahjan. Eikö se käytännössä tarkoita aseksualisoitumista. Ni että kumpikaan sukupuoli ei kiinnosta eikä edes elukat ja vainajat ja on yhtä tylsää ku Jumalalla joka ei voi kiihottua oletettavasti kummastakaan sukupuolesta koska on itse molempia. Pystyy elämään yksin eikä koskaan tee mieli rung-kata eikä edes ajatella mitään kivaa
- Anonyymi
Raamatun Kirjoituksissa ei ole armolahjaa - naimattomuus, koska armolahjalistalla on tasan yhdeksän erilaista armolahjaa. (1 Kor. 12:4-10).
Sen sijaan asian voi määritellä sanalla - armoitus, joista puhutaan: (1 Kor. 12:28). - Anonyymi
1Moos.16:1-2 Biblia (1776) Ja Sarai Adramin emäntä ei synnyttänyt hänelle. Mutta hänellä oli Egyptiläinen piika, jonka nimi oli Hagar. Ja Sarai sanoi Adramille: katso nyt; Herra on sulkenut synnyttämästä, menes siis minun piikani sivuun, jos minä sittenkin saisin lapsia hänestä. Ja Adram otti Sarain sanan.
- Anonyymi
Ei naimattomuuden armolahjaa kannata pyytää. On aivan luonnollista, jos ei löydy sopivaa kumppania.
Eikä missään tapauksessa voi sitoutua ennen kuin on kokenut seksuaalisuuden riemut ennen avioliittoa.
Ajatelkaa. Uskovat menevät naimisiin, ja vasta avioliitossa selviää ettei kemiat pelaa makuukamarissa vaikka valot ovat poissa päältä. Eikä voi enää erota, kun se on syntiä.
Kuinka Jumala voi antaa kaikessa viisaudessaan ihmisille siunauksen avioliittoon vaikka kaikessa viisaudessaan tietää kaikkien ihmisten hiusten lukumäärän.
Raamatussa sanotaan, että -ei hiuskarvakaan putoa ihmisen päästä Jumalan sitä tietämättä-.
Kuinka monta kertaa onkaan Jumala erehtynyt, kun on siunannut epäsopivan parin avioliittoon. Voi sitä katkeruuden määrää uskovien kesken, kun täytyy elää epäsopivan parin kanssa. - Anonyymi
Minä nain vaimoani ihan hyvin ilman armolahjaakin.
- Anonyymi
Matt.19:12 Biblia (1776) Sillä muutamat ovat kuohitut, jotka äitinsä kohdussa niin syntyneet ovat: ja ovat kuohitut, jotka ihmisiltä kuohitut ovat: ja ovat kuohitut jotka taivaan valtakunnan tähden itse kuohineet ovat. Joka sen taitaa käsittää, se kasittäköön.
- Anonyymi
Minä lienen saanut tuon naimattomuuden armolahjan avioeroni jälkeen. Eipä kiinnosta seurustelut ja on niin ihanaa kun saa olla kotona omassa rauhassa. Säästyy paljolta kun ei tarvitse seksiäkään harrastaa. Elämä on ihanaa!
- Anonyymi00039
itse tahtoisin ainakin jo eroon koko helvetin seksuaalisuudestani, tuosta elämäntahmeuttajasta, vaikka silkka impipoika olen, kaikessakokematon, paitti pari kertaa halin ja vahinkohipaisun olen saanut joltain muulta kuin perheenjäseneltä. Jos uskoontulijan olisikin luvattu saavan seksuaalisuutensa poisaluovutuskyky niin ai ettien että
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762976
- 601234
- 41019
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160967Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....57937- 84830
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.173820Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e197791Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216763- 7726
- 62669
- 53667
- 59666
- 67646
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21608Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?131581Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66569Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32558- 34527
- 55518