Mikä on elämän tarkoitus??

Kysymys on kohdistettu lähinnä uskovaisille, jotka täällä tämän tästä kyselevät että, mikähän se mahtaa olla elämän tarkoitus ateistilla.
Trolleja täällä riittää, mutta jos joku uskovainen viitsisi edes vähän pohtia kysymystä, tai jos on jo pohtinut, niin heittäisi joitain mielipiteitä siitä tänne..

39

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarmo Kokkonen

Yhdellä lauseella ilmaisten: rakastaa ja tulla rakastetuksi. Yhdellä sanalla ilmaistuna: rakkaus. Rakkaus on tekoja toisen ihmisen hyväksi. Tämä tavoite ei ihmiselämän aikana mitenkään täydellisesti toteudu, mutta siihen on syytä pyrkiä. Sitten, kun omat voimat ja mahdollisuudet rakastamiseen loppuvat, voi muistaa: Jumala on rakkaus (=rakkauden lähde ja olemukseltaan rakkaus).

• NineStar

Elämästä nauttiminen ja heikkojen auttaminen.

• NineStar kirjoitti:

Elämästä nauttiminen ja heikkojen auttaminen.

noinhan se Jeesus opetti :)

• puusilimä

pidemmälle ja syvemmälle. rakkaus, mutta mitäs sitten? mitä sen jälkeen?
        mikä olikaan koko homman pointti? niin, ei mitään tarkoitusta edelleen. kun olet kuollut, olet kuollut ja saavuttamasi/saavuttamaton rakkauden 'hyöty' haihtuu siinä samassa hetkessä.

eli mikä oli se tarkoitus? :D

• Kössönöm
        puusilimä kirjoitti:

pidemmälle ja syvemmälle. rakkaus, mutta mitäs sitten? mitä sen jälkeen?
        mikä olikaan koko homman pointti? niin, ei mitään tarkoitusta edelleen. kun olet kuollut, olet kuollut ja saavuttamasi/saavuttamaton rakkauden 'hyöty' haihtuu siinä samassa hetkessä.

eli mikä oli se tarkoitus? :D

"kun olet kuollut, olet kuollut ja saavuttamasi/saavuttamaton rakkauden 'hyöty' haihtuu siinä samassa hetkessä.
        eli mikä oli se tarkoitus? :D"

- niin, siis mikä oli lopputulos? Kuolema joka tapauksessa.

Nämä typerykset haluavat saada elämälleen jonkun tarkoituksen, mission, vaikka ei ole olemassa kuin se ainoa elämä, joka saattaa päättyä minä hetkenä hyvänsä.

• NineStar
        purje kirjoitti:

noinhan se Jeesus opetti :)

Matt. 10:34
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. [10:34-36: Luuk. 12:51-53]

• HattiWatti!

Niin, ihmisen rakkaus rahaa kohtaa on suunnaton. Olen sen ympäri maailmaa kierrettyäni elämäni aikana niin monta kertaa, jatkuvasti ja uudestaan ja uudestaan nähnyt että etenkin naisihmiset rakastavat rahaa. Niin ja tottakai siinä sivussa rahan k/antantajaa. Heh. Heh. Juujuu.

• NineStar kirjoitti:

Matt. 10:34
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. [10:34-36: Luuk. 12:51-53]

voineet sietää Jeesusta, kun hän silminnähden nautti elämästään syntisten ystävänä, söi ja joi heidän kanssaan, mutta ei tehnyt syntiä. Heikot ihmiset oikein tungeksivat Jeesuksen läheisyyteen, kun hän aina jaksoi auttaa heitä: parantaa sairaita ja ruokkia nälkäisiä.

• antaa

elämälleen jonkin tarkoituksen - vaikkapa perhosten keräilyn - tai on antamatta ja on kuin laiva, jota jokainen tuuli kuljettaa sinne tänne.

• kadun*nainen

Elämän tarkoitus on viettää se onnellisena ja siihen tarjoutuu tilaisuus levittämällä rakkautta ympärille. Sen ei tarvitse olla ylitsevuotavaa, riittää että ei ole kovin paha.

Pienistä asiosta kannattaa pitää kiinni, jokainen ihminen ymmärtää, että onnea ei voi saavuttaa toisia tuomitsemalla.

Ihmisen elämä on lyhyt ja sitä aikaa ei kannata käyttää pahuuden ilmaisemiseen, vaan tulee etsiä hyviä asioita jotka rakentavat omaa elämää ja mahdollisesti muitakin.

• sanoisin

että elämäni tarkoitus on olla mahdollisimman lähellä Jumalaa ja se onnistuu vain Jeesuksen kautta. Se tekee myös onnelliseksi ja antaa valtavasti sisältöä ja merkitystä elämään.

Trolleista sen verran että suurin osa heistä taitaa olla ateisteja..

• Kössönöm

sinun elämäsi tarkoitus uskovana on se, että olet onnellinen. Ja saat siitä merkitystä elämääsi. No, kukapa ei saisi. Onhan se kivempi elellä onnellisena kuin onnettomana. Plääh...

• itsellesi
        Kössönöm kirjoitti:

sinun elämäsi tarkoitus uskovana on se, että olet onnellinen. Ja saat siitä merkitystä elämääsi. No, kukapa ei saisi. Onhan se kivempi elellä onnellisena kuin onnettomana. Plääh...

Etkö osaa vastata kysymykseen?

• Kössönöm
        itsellesi kirjoitti:

Etkö osaa vastata kysymykseen?

En minä muuta viestissäsi huomannut kuin sen, että kerroit että SINUN elämäsi tarkoitus on olla onnellinen uskovainen. Et maininnut sanallakaan elämän tarkoituksesta noin yleensä. Etkä myöskään kysynyt mitään.

• tarkoitus..
        Kössönöm kirjoitti:

En minä muuta viestissäsi huomannut kuin sen, että kerroit että SINUN elämäsi tarkoitus on olla onnellinen uskovainen. Et maininnut sanallakaan elämän tarkoituksesta noin yleensä. Etkä myöskään kysynyt mitään.

Vastasin siis kysymykseen OMALTA kohdaltani. Olikos siinä jotain väärää? Eikä tarvitse saivarrella vaikka ateisti onkin.

• Kössönöm
        tarkoitus.. kirjoitti:

Vastasin siis kysymykseen OMALTA kohdaltani. Olikos siinä jotain väärää? Eikä tarvitse saivarrella vaikka ateisti onkin.

??????????????

• kysymystä
        Kössönöm kirjoitti:

??????????????

??????????????

• äskeiseen

Luotan johdatukseen ja uskon että Jumala ohjasi minut myös tälle palstalle jumalattomien keskelle tuomaan toivon ja totuuden sanomaa Jeesuksessa. Olen täysin Jumalan käytettävissä, mutta tietenkin minulla on myös oma tahto. Tahtoni on elää Jumalan tahdon mukaisesti ja antaa elämäni Jeesukselle.

• Reppurotta

nyt kun ei kysytty että mikä on sinun elämäsi tarkoitus vaan että mikä on elämän tarkoitus yleisesti.

ja mitä trollaukseen tulee, sinä olet lisäyksesi perustella puhdasverinen trolli.

• kysyttiinkö
        Reppurotta kirjoitti:

nyt kun ei kysytty että mikä on sinun elämäsi tarkoitus vaan että mikä on elämän tarkoitus yleisesti.

ja mitä trollaukseen tulee, sinä olet lisäyksesi perustella puhdasverinen trolli.

sitä yleisesti, joten pidäpäs vaan mölyt mahassasi. Vai kirjoititko itse aloituksen?

• Reppurotta
        kysyttiinkö kirjoitti:

sitä yleisesti, joten pidäpäs vaan mölyt mahassasi. Vai kirjoititko itse aloituksen?

Siellä kun ei kysytty että mikä on jonkun tietyn uskovaisen elämän tarkoitus vaan että mikä se elämän tarkoitus yleisesti on uskovaisen mielestä. Eli kyllä se vain lukutaitoiselle ilmeni kysymyksestä. Mutta kaltaisillesi mölyapinoille ei sitten nähtävästi ilmennyt.

• Reppurotta
        kysymystä kirjoitti:

??????????????

"Mikä on elämän tarkoitus" on suomenkielessä yleinen kysymys elämän tarkoituksesta yleisellä tasolla. "Mikä on sinun elämäsi tarkoitus" on sitten se kysymys johon vastataan se että mitä kokee oman elämänsä tarkoitukseksi.

Ylimielisenä et kyllä tuota suostu myöntämään mutta ei se mitään.

• prozac-marvin

Oikea vastaus on 42.

Luin tämän kirjasta, joten sen täytyy olla totta.

• numero..

:)

• .....

antaa ymmärtää, että on jokin toimija, joka määrää kaikkien elämälle tarkoituksen ja jonkin määränpään.

Mutta kun katsoo ympärilleen ja katsoo uutisia ja lukee lehtiä, niin huomaa, että elämiä on niin valtava kirjo, että ei kysymykseen ole vastausta.

Mikä tarkoitus on elämällä, joka päättyy muutaman viikon päästä syntymästä johonkin sairauteen tai nälkään, tai sotilaan luotiin?

Kai joku uskis tuohonkin jonkun harhaisen selityksen osaisi väsätä, mutta minä en jaksa lukea enää niitä sepustuksia.

• arjuuna

On elämän tarkoitus,sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta,jos on, niin se on ihmisen itsensä keksimä,esim.uskonnot ja aatteet.
        Juuri nuo ihmisen omat keksimät tarkoitukset ovat katkaisseet ihmisen yhteyden
        elämään kaiken perustaan

• Thronos

...kuulostaa siltä kuin olisi jokin ulkopuolinen toimija joka olisi sen tarkoituksen määritellyt. En usko tuollaiseen toimijaan.

Se että olen syntynyt tänne on sattumaa. Olen iloinen siitä että minulla on tilaisuus elää tässä mielenkiintoisessa ja kauniissa maailmassa. Elän elämääni nauttien siitä täysin siemauksin ja kohdellen mahdollisimman ystävällisesti kaikkia kohtaamiani olentoja. Kun elämä loppuu kohdallani, niin se loppuu. Häviän samaan tyhjyyteen jossa oli ennen syntymääni.

• samri

Mitä te hyödytte tästä maailmasta? Olen tämän jo sanonut: "kuoleman silmissä ei kukaan ole elänyt päivääkään". Lakatkaa siis katsomasta mikä on tässä maailmassa ja suunnatkaa katseenne ylös kohti taivaallista.

Elämä on Jumalan lahja ja sen tarkoitus on meidän pelastuminen. Se joka vastaanottaa Jumalan armon, Jumala auttaa häntä siihen syventymään, mutta se joka ei vastaanota Jumalan armoa, vaan itsensä näin paaduttaa, Jumala myös auttaa häntä paatumaan.

Miten siis on? Valinta on teidän. Ikuinen elämä vai ikuinen kadotus?

• eivät...
        samri kirjoitti:

Mitä te hyödytte tästä maailmasta? Olen tämän jo sanonut: "kuoleman silmissä ei kukaan ole elänyt päivääkään". Lakatkaa siis katsomasta mikä on tässä maailmassa ja suunnatkaa katseenne ylös kohti taivaallista.

Elämä on Jumalan lahja ja sen tarkoitus on meidän pelastuminen. Se joka vastaanottaa Jumalan armon, Jumala auttaa häntä siihen syventymään, mutta se joka ei vastaanota Jumalan armoa, vaan itsensä näin paaduttaa, Jumala myös auttaa häntä paatumaan.

taida riittää tajuamaan, kuinka hölmöjä kirjoittelet.

No, rippipappisi/vanhempasi ovat varmaan ylpeitä aivopesunsa tuloksista.

Siinähän sitten soittelet harppua yhden iäisyyden taivaassa, jos se kerran tuntuu kivalta tulevaisuudennäkymältä.

• warden5
        samri kirjoitti:

Ikuinen elämä muuten oikeasti parempi kuin ikuinen kadotus. Ei ole kun tuo uskisten näkemys helvetin pahuudesta mutta mitä jos se on parempi paikka kuin taivas, nyt ei ole tarkoitus sitten trollata mutta sen helvetin henkilökuntaanhan kuuluu kuitenkin enkeleitä. Eikai ne älykkäinä olentoina ole jaksaneet viettää tuhansia vuosia missään paskaluukussa, ja nuo taivaan sisäänpääsy kriteeritkin pikkuisen epäilyttää. Jos olet ollut elämässäsi totaali perseenreikä niin silti pääset taivaasaan ja saat kaiken anteeksi kunhan otat jeesuksen sydämeesi. Suoraansanottuna alkaisi hieman vituttaa jos joutuisin itse taivaaseen ja olisin elänyt elämäni mallikkaasti ja vimpan päälle. Sitten penkille viereen istahtaisikin pedofiili raiskari murhamies joka nyt vaan aina on tiennyt että jumala ja jeesus on totta, on ottanut ne sydämeensä ja tiennyt pelastuvansa jokatapauksessa,, varmaan pakkaisin kamani ja suksisin kerrosta alemmas asumaan =.=

• enkä mikään muukaan

mutta sen tiedän, että elämän tarkoitus on oppia rakastamaan, tuntemaan myötätuntoa ja onnea. Vapautua negaatioista ja löytää ilo.

• Missukka

Vähän pohdittuani vastaan elää. Vähän enemmän pohdittuani vastaan lisätä elämää. Vielä enemmän pohdin sitten joskus myöhemmin.

• Siinäpä se

Sillä et muuten kirjoittelisi ja pohtisi tänä kauniinan kesäiltana moisia kysymyksiä!

• HattiWatti!

Juu en ole uksovainen mutta tällaiseen tulokseen tulin hyvin kauan asiaa mietittyäni:

Stop thinkin' 'bout it'n start livin' it.

• Elämä on elämän tarkoitus joka muodostuu siitä mitä ikinä sitten elämäsi aikana teet.

• on elää

Sopusoinnussa Jumalan tarkoituksen kanssa. Jeesus antoi suurimman käskyn: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi". Elämällä ei voi olla suurempaa tarkoitusta, kuin elää tämän rakkaudenkäskyn ohjaamana.

• e.k.v

Vaikkakin kysymys oli suunnattu pääosin uskovaisille, ajattelin minäkin hetken tuumailla asiaa.

Useasti olenkin aiemmissa tuumailuissani tullut johtopäätökseen, että on kolme vaihtoehtoa mitä elämän tarkoitukseen tulee. Vastaukseni liippaavat kovin liki toisiaan, mutta erottelen ne siltikin eri asioiksi.

1. Elämän tarkoitus on pohtia elämälle tarkoitusta.
      2. Elämän tarkoitus on luoda elämälle tarkoitus.
      3. Elämällä ei ole tarkoitusta.

Kuten Douglas Adams jo aikoinaan kirjoitti, ehkäpä vastaukset eivät olekaan loppujen lopuksi niin merkittäviä, kuin itse kysymykset.

• Tomppak

Elämän tarkoitus on Jumala!
      Rukoilla, palvoa ja palvella Jeesusta Kristusta vapahtajana ja uskoa Häneen!
      Usko, se on elämän tarkoitus, ratkaistu!;::)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe