Yeshua on juutalaisten Messias

Yeshuan opetuslapsi

Hallelujah! Amen.

55

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiriköinti

      ""Kristinuskolla
      Kirjoittanut: ja juutalaisuudella / Tänään / klo 09:08 ei ole yhtään yhtymä kohtaa."

      • synagoogissa

        4:15 Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.
        4:16 Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
        4:17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        4:19 saarnaamaan Herran otollista vuotta."
        4:20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
        4:21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
        4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
        4:23 Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa.'"
        4:24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.
        4:25 Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
        4:26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.
        4:27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."
        4:28 Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen
        4:29 ja nousivat ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja veivät hänet sen vuoren jyrkänteelle asti, jolle heidän kaupunkinsa oli rakennettu, syöstäkseen hänet alas.
        4:30 Mutta hän lähti pois käyden heidän keskitsensä.
        4:31 Ja hän meni alas Kapernaumiin, Galilean kaupunkiin, ja opetti kansaa sapattina.
        4:32 Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hänen puheessansa oli voima.


      • trollaus saisi loppua
        synagoogissa kirjoitti:

        4:15 Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.
        4:16 Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
        4:17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        4:19 saarnaamaan Herran otollista vuotta."
        4:20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
        4:21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
        4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
        4:23 Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa.'"
        4:24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.
        4:25 Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
        4:26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.
        4:27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."
        4:28 Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen
        4:29 ja nousivat ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja veivät hänet sen vuoren jyrkänteelle asti, jolle heidän kaupunkinsa oli rakennettu, syöstäkseen hänet alas.
        4:30 Mutta hän lähti pois käyden heidän keskitsensä.
        4:31 Ja hän meni alas Kapernaumiin, Galilean kaupunkiin, ja opetti kansaa sapattina.
        4:32 Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hänen puheessansa oli voima.

        ""Kristinuskolla
        Kirjoittanut: ja juutalaisuudella / Tänään / klo 09:08 ei ole yhtään yhtymä kohtaa."


      • Yeshuan opetuslapsi
        trollaus saisi loppua kirjoitti:

        ""Kristinuskolla
        Kirjoittanut: ja juutalaisuudella / Tänään / klo 09:08 ei ole yhtään yhtymä kohtaa."

        ´Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.´


      • toteutuivat
        trollaus saisi loppua kirjoitti:

        ""Kristinuskolla
        Kirjoittanut: ja juutalaisuudella / Tänään / klo 09:08 ei ole yhtään yhtymä kohtaa."

        16:1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        16:3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        16:4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
        16:5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
        16:6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
        16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.


      • Diana-ad-rem
        toteutuivat kirjoitti:

        16:1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        16:3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        16:4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
        16:5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
        16:6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
        16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        puolustaja sinuakin, kun olet noin hädissäsi.

        Niillä jotka uskovat Jumaan, ei ole hätä, vaan luottamus ja lepo.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        puolustaja sinuakin, kun olet noin hädissäsi.

        Niillä jotka uskovat Jumaan, ei ole hätä, vaan luottamus ja lepo.

        Yeshua opetti:
        "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

        Paavali kirjoitti:
        ´Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.´

        Autuas se, joka Herraan Yeshuaan turvaa:
        ´Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina". Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.´

        Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet lapsiltaan:
        ´Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."´


      • Diana-ad-rem
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

        Yeshua opetti:
        "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

        Paavali kirjoitti:
        ´Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.´

        Autuas se, joka Herraan Yeshuaan turvaa:
        ´Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina". Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.´

        Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet lapsiltaan:
        ´Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."´

        minulla ei "ahista" ollenkaan, johtuiskohan siitä, että olen jättänyt Jeesuksen
        ahdistuksineen.

        Kyyneleetkin on jo pyyhitty, joten voit vapaasti olla vaikka kateellinen.


      • opetusta
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        minulla ei "ahista" ollenkaan, johtuiskohan siitä, että olen jättänyt Jeesuksen
        ahdistuksineen.

        Kyyneleetkin on jo pyyhitty, joten voit vapaasti olla vaikka kateellinen.

        Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
        kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
        Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
        Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
        Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita."Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
        Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        minulla ei "ahista" ollenkaan, johtuiskohan siitä, että olen jättänyt Jeesuksen
        ahdistuksineen.

        Kyyneleetkin on jo pyyhitty, joten voit vapaasti olla vaikka kateellinen.

        Se ahdistukseen viittaus tuli kylläkin juuri sinun viestistäsi esille. Edeltävä ei kirjoittanut ahdistuksesta vaan sinä kirjoitit hädästä. Ei minullakaan ole hätää tai ahdistusta, muutoin kuin surua nimeltämainitsemattoman puolesta, koska Herra Yeshua tahtoo antaa iloa, rauhaa ja vanhurskautta. Jos Herraan Yeshuaan turvautuvalla on ahdistusta, niin silloinkin voi iloita, koska Herra on maailman myrskyjen yläpuolella ja hallitsijana. Kun Herra sanoo, niin myrsky tyyntyy:

        ´Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän päästi heidät heidän ahdistuksistaan. Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät. He iloitsivat, kun tuli tyyni, ja hän vei heidät toivottuun satamaan. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan. Kunnioittakoot häntä kansan seurakunnassa ja vanhinten kokouksessa häntä ylistäkööt.´

        Vielä on pahimmat myrskyt edessä, jolloin sinunkin on hyvä muistaa, että ainoastaan Herran Yeshuan nimessä on toivo ja Elämä, jopa yltäkylläinen ja hyvä.

        Olen kiitollinen taivaalliselle Isälle Jumalalle ja Herralle Yeshualle, hänen ainoalle Pojalle, joka on sovittanut syntini ja antanut elävää vettä hengen hedelmäksi:

        ´Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.´

        Herra Yeshua antaa lahjavanhurskautta anoville, me saamme vastaanottaa ja kiittää ja kunnioittaa, koska se on soveliasta.


      • Diana-ad-rem
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

        Se ahdistukseen viittaus tuli kylläkin juuri sinun viestistäsi esille. Edeltävä ei kirjoittanut ahdistuksesta vaan sinä kirjoitit hädästä. Ei minullakaan ole hätää tai ahdistusta, muutoin kuin surua nimeltämainitsemattoman puolesta, koska Herra Yeshua tahtoo antaa iloa, rauhaa ja vanhurskautta. Jos Herraan Yeshuaan turvautuvalla on ahdistusta, niin silloinkin voi iloita, koska Herra on maailman myrskyjen yläpuolella ja hallitsijana. Kun Herra sanoo, niin myrsky tyyntyy:

        ´Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän päästi heidät heidän ahdistuksistaan. Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät. He iloitsivat, kun tuli tyyni, ja hän vei heidät toivottuun satamaan. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan. Kunnioittakoot häntä kansan seurakunnassa ja vanhinten kokouksessa häntä ylistäkööt.´

        Vielä on pahimmat myrskyt edessä, jolloin sinunkin on hyvä muistaa, että ainoastaan Herran Yeshuan nimessä on toivo ja Elämä, jopa yltäkylläinen ja hyvä.

        Olen kiitollinen taivaalliselle Isälle Jumalalle ja Herralle Yeshualle, hänen ainoalle Pojalle, joka on sovittanut syntini ja antanut elävää vettä hengen hedelmäksi:

        ´Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.´

        Herra Yeshua antaa lahjavanhurskautta anoville, me saamme vastaanottaa ja kiittää ja kunnioittaa, koska se on soveliasta.

        toisen sielusta sovitusta maksaa..... sanoo psalmi.


      • asiassa, vaikka ei
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        toisen sielusta sovitusta maksaa..... sanoo psalmi.

        tunne alkeitakaan Tanakhista!

        Siellä puhutaan sovituksesta ja SOVITTAJASTA!!!!!!

        Jes 40:2
        Puhukaa suloisesti Jerusalemille, ja julistakaa sille, että sen vaivanaika
        on päättynyt ja ETTÄ SEN VELKA ON SOVITETTU"!!!!

        Tämä on meidän tehtävämme tätä päivänä, sillä juutalaisilla on vielä
        peite silmillään.

        TÄMÄ SOVITTAJA ON JEESUS, MESSIAS
        Jes 53:6
        Mutta Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme."


      • Diana-ad-rem
        asiassa, vaikka ei kirjoitti:

        tunne alkeitakaan Tanakhista!

        Siellä puhutaan sovituksesta ja SOVITTAJASTA!!!!!!

        Jes 40:2
        Puhukaa suloisesti Jerusalemille, ja julistakaa sille, että sen vaivanaika
        on päättynyt ja ETTÄ SEN VELKA ON SOVITETTU"!!!!

        Tämä on meidän tehtävämme tätä päivänä, sillä juutalaisilla on vielä
        peite silmillään.

        TÄMÄ SOVITTAJA ON JEESUS, MESSIAS
        Jes 53:6
        Mutta Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme."

        omat syntivelkansa, ja Jumala armahtaa loppuissa.

        Jokaiselle tulee vaivan aikaa elämänsa varrella, siinä sitä opitaan ja sovitetaan.


        Älä siis hylkää Herran kuritusta, kun hän sinua nuhtelee.


      • voisit ymmärtää
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        puolustaja sinuakin, kun olet noin hädissäsi.

        Niillä jotka uskovat Jumaan, ei ole hätä, vaan luottamus ja lepo.

        sitä rauhaa ja lepoa, mitä uskova saa kokea.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        toisen sielusta sovitusta maksaa..... sanoo psalmi.

        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        Vain tämän ristin sovitusuhrin kautta voimme tulla Jumalan lapsiksi ja jälkeläisiksi.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        omat syntivelkansa, ja Jumala armahtaa loppuissa.

        Jokaiselle tulee vaivan aikaa elämänsa varrella, siinä sitä opitaan ja sovitetaan.


        Älä siis hylkää Herran kuritusta, kun hän sinua nuhtelee.

        Veri tuottaa sovituksen:
        Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.

        Vain pyhä veri kelpaa sovitukseksi:
        Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.

        Jumala itse sovitti maailman synnit omassa Pojassaan:
        Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen, kirjakääröön on minusta kirjoitettu, tekemään sinun tahtosi, Jumala'." Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Messias Yeshuan ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.


    • Bar-Ilan

      Kristittyjen jumala ja messias Jeesus varmaankin on,mutta ei juutalaisten.Kyseessä on kaksi eri uskontoa,jotka sulkevat toisensa pois.
      Tämä palsta on varattu juutalaisuudelle,ei kristinuskolle.
      Väärä osoite aloitukselle.

      • osoite!

        Israelissa asuu jo lähes 20000 juutalaista, jotka uskovat, että Jeesus on
        Tanakhin lupaama Messias!

        Kyllä he ovat aidompia juutalaisia kuin esim. Bahai-uskontoon kuuluvat juutalaiset!
        He kunnioittavat Tanakhia ja elävät sen mukaan, päinvastoin, kuin te ateistit!

        Onkohan Bar-Ilanilla jonkunlainen Jeesus-trauma, kun hän ei uskalla tutkia,
        mitä Tanakh sanoo Messiaasta?


      • älkäähän antako

        periksi teidän palstan häiriköille!


      • Donna_Quijote
        älkäähän antako kirjoitti:

        periksi teidän palstan häiriköille!

        Barilanin vastaus sisältää epäloogisuuden, jollainen on hänelle ja useimmille palstan trolleille tyypillinen.

        Samassa lauseessa on sekä 'ei todellakaan ole' (vakuuttuva väite) -ilmaus ja 'varmaankin' (ei vakuuttava vaan epävarma) - Varmaankin-sana väitelauseessa kertoo ettei sen käyttäjä ole asiasta aivan varma, sillä 'varmaankin' ei tarkoita että 'ei varmasti'.

        Barilanin vastaus ei siis mitenkään voi olla 'Täysin oikein' - joten kommentoija ei itsekään pysty tunnistamaan päivänselvää ristiriitaisuutta.

        Palstalla lillivä monipersoona jatkaa vain..


      • Yeshuan opetuslapsi

        Isä Jumala on antanut vain yhden Messiaan: Herran Yeshuan. Hän on juutalaisille ensin ja sitten kaikille kansakunnille. Herra Yeshua on ympärileikattu juutalainen, Juudan sukukuntaa, juutalaisia ovat samoin profeetat ja Herran 12 apostolia ja 13. apostoli Paavali pakanakansoille. Myös pyhät kirjoitukset Isä Jumala on antanut juutalaisten kautta. Israelin Pyhälle kaikki kunnia ja kiitos. Hänen on valtakunta ja voima. Amen.

        Raamattuun on kirjoitettu: ´Pelastus on juutalaisista´.

        Ylistäkää Herraa Yeshuaa kaikki kansat:

        Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa. Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan ääret ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat: Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta. Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla. Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa hänen ylistystänsä hamasta maan äärestä, te merenkulkijat ja meri täysinensä, te merensaaret ja niissä asuvaiset.

        Herra kutsuu kaikkia kansoja pelastukseen:

        Koorahilaisten virsi, laulu.
        Pyhille vuorille perustamaansa kaupunkia, Siionin portteja, Herra rakastaa enemmän kuin Jaakobin kaikkia muita asuinsijoja. On kunniakasta, mitä sinusta sanotaan, sinä Jumalan kaupunki.
        Sela.
        "Minä mainitsen tunnustajikseni Rahabin ja Baabelin; katso, Filisteasta, Tyyrosta ja Etiopiasta minä mainitsen: Sekin on syntynyt siellä." Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää. Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä".
        Sela.
        Veisaten, karkeloiden sanotaan: "Kaikki minun lähteeni ovat sinussa".


      • Diana-ad-rem
        Donna_Quijote kirjoitti:

        Barilanin vastaus sisältää epäloogisuuden, jollainen on hänelle ja useimmille palstan trolleille tyypillinen.

        Samassa lauseessa on sekä 'ei todellakaan ole' (vakuuttuva väite) -ilmaus ja 'varmaankin' (ei vakuuttava vaan epävarma) - Varmaankin-sana väitelauseessa kertoo ettei sen käyttäjä ole asiasta aivan varma, sillä 'varmaankin' ei tarkoita että 'ei varmasti'.

        Barilanin vastaus ei siis mitenkään voi olla 'Täysin oikein' - joten kommentoija ei itsekään pysty tunnistamaan päivänselvää ristiriitaisuutta.

        Palstalla lillivä monipersoona jatkaa vain..

        se täällä taas "nokkii" juutalaisia. Mitä sinä luulet saavutavasi sillä ???


      • juuri,,

        se messias ja Jumalan aino syntyinen poika, joka toista väittää joutuu kerran vastaamaan asiasta. Viimeisenä päivänä Juutalaiset laitetaan myös vastaamaan murhasta joka tapahtui n.2000v sitten Golgatalla, vielä ei ole myöhäistä katua..


      • Epätoivoinen yritys
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        se täällä taas "nokkii" juutalaisia. Mitä sinä luulet saavutavasi sillä ???

        leimata "antisemitistiksi" sellainen, joka uskoo, että juutalainen Jeesus on
        Messias!

        Etkö keksi enää paremppa?


      • Diana-ad-rem
        Epätoivoinen yritys kirjoitti:

        leimata "antisemitistiksi" sellainen, joka uskoo, että juutalainen Jeesus on
        Messias!

        Etkö keksi enää paremppa?

        keksi parempaa ko. tyypistä. :)

        Noinhan tuo hyvinkin voi olla, että niin uskoo, ja sitä kautta selviää sekin, mitä noin ylipäätänsä ajattelee juutalaisista, kun muistamme Matteuksen kyykäärmeen sikiöt ym. ym.


      • Diana-ad-rem
        juuri,, kirjoitti:

        se messias ja Jumalan aino syntyinen poika, joka toista väittää joutuu kerran vastaamaan asiasta. Viimeisenä päivänä Juutalaiset laitetaan myös vastaamaan murhasta joka tapahtui n.2000v sitten Golgatalla, vielä ei ole myöhäistä katua..

        juutalaiset vastaa?

        Roomalaiset surmasivat, vaikka omien sanojensa mukaan hänellä itsellään oli valta antaa henki ja taas ottaa. Miten sitteen lieneekään.

        Yakovikin vois siirtyä jo eteenpäin täällä elävien tiellä ja antaa kuolleitten levätä rauhassa.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        se täällä taas "nokkii" juutalaisia. Mitä sinä luulet saavutavasi sillä ???

        Joka Messias Yeshuata tökkii, se vasta totuudellista juutalaista tökkiikin, onhan Isä Jumala, kaikkivaltias Luoja, antanut Pojastaan todistuksen ja myös vallan:

        Isän Jumalan todistus Pojastaan vesikasteen jälkeen:
        ´Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".´

        Isän Jumalan todistus Pojastaan kirkastusvuorella:
        ´Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden". Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä". Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.´

        Mooseksen todistus Messias Yeshuasta:
        ´Ja Herra sanoi minulle (Moosekselle): 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu. Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.´

        Messias Yeshua Jumalan Poikana puhui Isän Jumalan sanat ja tuomitsee Isän Jumalan tahdon mukaan, sen tähden Isä Jumala onkin korottanut hänet oikealla puolellensa. Autuas se, joka häneen uskoo tehden Isän Jumalan tahdon sillä hän rakentaa pelastuksen kalliolle kullasta, hopeasta ja jalokivistä.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        keksi parempaa ko. tyypistä. :)

        Noinhan tuo hyvinkin voi olla, että niin uskoo, ja sitä kautta selviää sekin, mitä noin ylipäätänsä ajattelee juutalaisista, kun muistamme Matteuksen kyykäärmeen sikiöt ym. ym.

        Olisi aika ymmärtää, mikä on oikea ja mikä vasen käsi, mikä on hyvää ja mikä huonoa, mikä on Jumalasta ja mikä ihmisestä.

        Jos kuka Jumalaa vastustaa, niin eikö hän ole kuin kyykäärmeen sikiö, valhetta rakastava totuuden sijaan. Yritä ymmärtää, että se, joka vastustaa Jumalan totuutta ei todellakaan saa kiitosta Jumalalta, vaikka saisikin samanmielisiltä.

        Kuinka Isä Jumala onkaan rakastanut juutalaista kansaansa antamalla ainoan Poikansa tulla ja sovittaa heidän syntinsä, vielä ristilläkin Isän Jumalan tahdon mukaan Messias Yeshua rukoili: "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät".

        Uppiniskaisuutta on monenlaista, mutta pahinta se on silloin, kun soditaan itseään Luoja Jumalaa vastaan, joka kaiken omistaa ja ylläpitää. Autuas se, joka Herraan Jumalaan turvaa eikä suinkaa sodi häntä vastaan valhe turvanaan.

        Amen.


      • kerro,
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        juutalaiset vastaa?

        Roomalaiset surmasivat, vaikka omien sanojensa mukaan hänellä itsellään oli valta antaa henki ja taas ottaa. Miten sitteen lieneekään.

        Yakovikin vois siirtyä jo eteenpäin täällä elävien tiellä ja antaa kuolleitten levätä rauhassa.

        Kenen käskeminä? Ei Hitlerkään ketään itse tappanut, käski kyllä tehdä yhtä ja toista, yhtäläinen väite!


      • jo 80 %
        juuri,, kirjoitti:

        se messias ja Jumalan aino syntyinen poika, joka toista väittää joutuu kerran vastaamaan asiasta. Viimeisenä päivänä Juutalaiset laitetaan myös vastaamaan murhasta joka tapahtui n.2000v sitten Golgatalla, vielä ei ole myöhäistä katua..

        21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän:
        21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        21:7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
        21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
        21:9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
        21:10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
        21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
        21:13 Ja näin te joudutte todistamaan.
        21:14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
        21:15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
        21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
        21:18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
        21:19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
        21:20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
        21:21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
        21:22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
        21:23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        21:25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        21:26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        21:27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.
        n


      • ajan merkki
        jo 80 % kirjoitti:

        21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän:
        21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        21:7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
        21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
        21:9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
        21:10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
        21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
        21:13 Ja näin te joudutte todistamaan.
        21:14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
        21:15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
        21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
        21:18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
        21:19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
        21:20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
        21:21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
        21:22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
        21:23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        21:25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        21:26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        21:27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.
        n

        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.


        Viikunapuu on Israel, joka perustettiin 1948
        esimerkkeja muista puista
        Maiden itsenäistymisvuosia:

        Meren saaret:
        Fidgi 1970
        Papua-Uusi Guinea 1974
        Salomosaaret 1978
        Tuvala 1978
        Vanatu 1980
        Länsi samoa 1962
        Tonga 1970
        Cookin saaret 1965
        Kiribati 1979
        jne.



        Afrikasta esim.
        Namibia 1990
        Botswana 1966
        Swazimaa 1968
        Uganda 1962
        Kenia 1963
        Sambia 1964
        Nigeria 1960
        Senegat 1960
        Tansania 1956
        jne.

        Baltian maat 1991
        jne.
        lista jatkuu, jokainen voi itse tutkia.

        Puut ovat puhjenneet lehteen ja se on merkki siitä, että kesä on lähellä
        ja Jeesuksen toinen tuleminen.


      • Yeshuan opetuslapsi
        ajan merkki kirjoitti:

        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.


        Viikunapuu on Israel, joka perustettiin 1948
        esimerkkeja muista puista
        Maiden itsenäistymisvuosia:

        Meren saaret:
        Fidgi 1970
        Papua-Uusi Guinea 1974
        Salomosaaret 1978
        Tuvala 1978
        Vanatu 1980
        Länsi samoa 1962
        Tonga 1970
        Cookin saaret 1965
        Kiribati 1979
        jne.



        Afrikasta esim.
        Namibia 1990
        Botswana 1966
        Swazimaa 1968
        Uganda 1962
        Kenia 1963
        Sambia 1964
        Nigeria 1960
        Senegat 1960
        Tansania 1956
        jne.

        Baltian maat 1991
        jne.
        lista jatkuu, jokainen voi itse tutkia.

        Puut ovat puhjenneet lehteen ja se on merkki siitä, että kesä on lähellä
        ja Jeesuksen toinen tuleminen.

        1967 kuuden päivän sodassa Jerusalem Israelin jakamattomaksi pääkaupungiksi. Pakanakansat eivät tunnusta, vaan haluavat jakaa sen kahtia. Maan napa ja Jumalan silmäterä kohteena kaikilla kansoilla. Jokainen joka sitä sohii, sohii Jumalan silmäterää. Rukoilkaa, että ei yksikään suomalainen menisi sotimaan Jumalaa vastaan missään olosuhteissa. Siunatkaa Israelia ja rukoilkaa, että juutalaiset pian huutaisivat avuksi Messias Yeshuaa Herranaan ja Jumalanaan. Uppiniskaisuus ei todellakaan ole hyväksi vaan pahaksi kun se tapahtuu Isää Jumalaa ja Poika Yeshuaa vastaan. Sitä Herra rakastaa, jota hän kurittaa.

        Yeshua sanoi:

        Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

        Jerusalem väkikivenä:

        ´Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä: Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä. Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella. Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".


      • tiesi
        jo 80 % kirjoitti:

        21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän:
        21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        21:7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
        21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
        21:9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
        21:10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
        21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
        21:13 Ja näin te joudutte todistamaan.
        21:14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
        21:15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
        21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
        21:18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
        21:19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
        21:20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
        21:21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
        21:22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
        21:23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        21:25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        21:26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        21:27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.
        n

        että temppeli, valtava rakennus, tultaisiin hävittämään?

        21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän:
        21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."


    • varmaan juutalaiset

      sen ihan itse määritteleepi.

    • Esther10

      Jeshua on juutalaisten Messias, ja on Hän myös Häneen uskovaisten Messias.
      Huomataan se, että pelastus on juutalaisista. Mutta pelastus on tarkoitettu kaikille.

      • Diana-ad-rem

        sitä ei ole kirjoitettu, että juutalaiSESTA, koska Jeesuksessa on vain yksi ?


      • juutalaisen kansan
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        sitä ei ole kirjoitettu, että juutalaiSESTA, koska Jeesuksessa on vain yksi ?

        keskuuteen, hän oli yksi heistä.


      • Yeshuan opetuslapsi

        Pysyköön hänen nimensä iankaikkisesti, ja versokoon hänen nimensä, niin kauan kuin aurinko paistaa. Hänessä he itseänsä siunatkoot, ja kaikki kansakunnat ylistäkööt häntä onnelliseksi. Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee. Kiitetty olkoon hänen kunniansa nimi iankaikkisesti, ja kaikki maa olkoon täynnä hänen kunniaansa. Amen, amen.


      • suuri kunnia,
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

        Pysyköön hänen nimensä iankaikkisesti, ja versokoon hänen nimensä, niin kauan kuin aurinko paistaa. Hänessä he itseänsä siunatkoot, ja kaikki kansakunnat ylistäkööt häntä onnelliseksi. Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee. Kiitetty olkoon hänen kunniansa nimi iankaikkisesti, ja kaikki maa olkoon täynnä hänen kunniaansa. Amen, amen.

        että saivat vastaanottaa hänet, kuningasten Kuninkaan ja herrain Herran, että hän tuli juuri heidän keskuuteensa.


      • Diana-ad-rem
        juutalaisen kansan kirjoitti:

        keskuuteen, hän oli yksi heistä.

        kirjoitettu on: pelastus tulee juutalaisista.

        Ja Israel heräsi kolmantena päivänä eloon. Mielenkiintoista, eikö totta?


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        sitä ei ole kirjoitettu, että juutalaiSESTA, koska Jeesuksessa on vain yksi ?

        ´Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.´


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        kirjoitettu on: pelastus tulee juutalaisista.

        Ja Israel heräsi kolmantena päivänä eloon. Mielenkiintoista, eikö totta?

        Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista.


      • Diana-ad-rem
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

        ´Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.´

        jeesus:
        En minä tullut rauhaa tuomaan, vaan eripuraa, sodan ja miekan, kansa kääntyy kansaa vastaan, veli veljeä vastaaaaaaannnnnnn.........................


      • Diana-ad-rem
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

        Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista.

        ja Jeesuksella ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Väärennös on väärennös. Yakov... Hellaripalstalla käy kuhina, jos olet seuraa vailla.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        jeesus:
        En minä tullut rauhaa tuomaan, vaan eripuraa, sodan ja miekan, kansa kääntyy kansaa vastaan, veli veljeä vastaaaaaaannnnnnn.........................

        Nuo johtuvat ihmisistä, koska kaikki eivät usko eivätkä ole kuuliaisia evankeliumille, niin he sotivat Jumalaa vastaan ja siitä heijastuksena toisia ihmisiä vastaan. Näin ei kuitenkaan Messias Yeshua, vaan hän julisti rauhaa Jumalan kanssa ja näin myös lähimmäisen rakkautta ja laupeutta. Viha johtuu Jumalan vastustajasta, joka on tullut murhaamaan ja valehtelemaan. Hänet tullaan kuitenkin sitomaan 1000 vuodeksi, kun Herran Yeshuan kuningaskunta on siunauksena keskellä maata, Jerusalemissa.


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        jeesus:
        En minä tullut rauhaa tuomaan, vaan eripuraa, sodan ja miekan, kansa kääntyy kansaa vastaan, veli veljeä vastaaaaaaannnnnnn.........................

        Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava. Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?


      • Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        ja Jeesuksella ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Väärennös on väärennös. Yakov... Hellaripalstalla käy kuhina, jos olet seuraa vailla.

        Ylistetty ja kiitetty on Herra Yeshua, hallelujah! :)


      • Yeshuan opetuslapsi
        suuri kunnia, kirjoitti:

        että saivat vastaanottaa hänet, kuningasten Kuninkaan ja herrain Herran, että hän tuli juuri heidän keskuuteensa.

        että saivat vastaanottaa hänet, kuningasten Kuninkaan ja herrain Herran, sillä jolle paljon annetaan siltä paljon vaaditaan. Kaikki ne ihmeteot ja Jumalan sanat. Ylistetty on Herra. Amen.


      • Esther10
        juutalaisen kansan kirjoitti:

        keskuuteen, hän oli yksi heistä.

        se on.


      • Esther10
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

        että saivat vastaanottaa hänet, kuningasten Kuninkaan ja herrain Herran, sillä jolle paljon annetaan siltä paljon vaaditaan. Kaikki ne ihmeteot ja Jumalan sanat. Ylistetty on Herra. Amen.

        olkoon Elohim, Abba, Adonai, JHWH!! Amen.


    • Ave Jeshua.
      Pyhitetty olkoon hänen upeutensa
      niin esinahanleikkausoperaatiossa kuin piippalakin päähän pukemisessa.

    • Anonyymi

      Jeshua tarkoitaa Jumala auttaa.
      Jeesus oli ehkä messiasehdokas, mutta vasta toisella tulemuksellaan hänen pitäisi lunastaa messiastehtävä. Lähinnä hän oli profeetankaltainen joka opetti kansaa ja varoitii tulevasta huonosta ajasta.
      Jeesuksen aika oli antimessiaan aikaa ja hänen nimensä silloin oli Keisari Nero. 666 .
      1900-luvun antimessias oli A. Hitler ja nykyiset ovat lähinnä jihadisteja.

    • Juutalaiset heittivät kristityt ulos synagoogistaan ja se oli sitten siinä. He hylkäsivät Jeesuksen ja Jumalan.

      • Niillä oli varmaan väärä tulkinta ja toisenlainen käsitys jumalasta.

        Olihan roomalaisilla tapana julistaa ihmisiä jumaliksi.


    • " Monet kristityt olettavat, että Raamattu sanoo asioita, joita se ei koskaan sano.

      He perustelevat uskonnolliset vakaumuksensa väärille oletuksille sen sijaan mitä Raamattu tosiasiallisesti sanoo, asiayhteydessä. "

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe