Autokauppiailla on ikäviä kokemuksia DSG:n remonteista. Takuuajan umpeuduttua DSG:llä saa ajella kuin pyssy otsalla - peläten sen laukeamista...
Audin DSG ei kelpaa vanhana vaihdossa
30
3705
Vastaukset
- Gulf
Koskaan kuullut virhevastuusta?
Takuun päättyminen ei poista virhevastuuta missään muodossa. Kyllä ne autokauppiaatkin sen tietävät, joten ei ole ollut mitään ongelmaa saada DSG:llä varustettua autoa kaupaksi/vaihdossa.- ei ole vika...
Ei se virhevastuukaan ikuisesti kestä. Kun audi on vaihtovaiheessa muutaman vuoden kuluttua, niin virhevastuu ei ole enää sekään voimassa. Aina voi sitäpaitsi vedota siihen, että kuljettaja on repinyt vaihteiston rikki. Todista sitten, ettei näin ole!
- Gulf
ei ole vika... kirjoitti:
Ei se virhevastuukaan ikuisesti kestä. Kun audi on vaihtovaiheessa muutaman vuoden kuluttua, niin virhevastuu ei ole enää sekään voimassa. Aina voi sitäpaitsi vedota siihen, että kuljettaja on repinyt vaihteiston rikki. Todista sitten, ettei näin ole!
Väärin taas tarinoit. Valmistuksen virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen, se ei pääty takuun päättyessä. Jos tuote hajoaa valmistusvirheen vuoksi se korvataan vaikka takuu olisi päättynyt.
Niin ja tarkistatko muuten provoilu tietosi taas - Audi ei käytä DSG nimitystä vaihteistoissa - on S-Tronic ja Multitronic nimityksiä - vanhojen Tiptroniccien yms. rinnalla. - on valmistusvirhe?
Gulf kirjoitti:
Väärin taas tarinoit. Valmistuksen virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen, se ei pääty takuun päättyessä. Jos tuote hajoaa valmistusvirheen vuoksi se korvataan vaikka takuu olisi päättynyt.
Niin ja tarkistatko muuten provoilu tietosi taas - Audi ei käytä DSG nimitystä vaihteistoissa - on S-Tronic ja Multitronic nimityksiä - vanhojen Tiptroniccien yms. rinnalla.Minulla meni VW Borasta (1.6 8v, -00) manuaalilaatikko atomeiksi tasan 100 tkm:ä ajettuna ja vajaan 3 vuoden iässä. Eikä mennyt takuuseen penniäkään, vaikka asiasta keskusteltiin merkkikorjaamon ja maahantuojan kanssa useasti. Auton takuu oli siis loppunut ja kuulemma ei ollut mikään tyyppivika. Jälkeenpäin selvisi, että kyseinen laatikko ei todellakaan kestä pitkään ja ongelmia on lähes jokaisessa tuon tyypin laatikossa. Joten maahantuojan virhevastuu on aivan turhaa höpinää, jos laatikko hajoaa vaikka 150 tkm:n kohdalla, jos auton takuu on muuten ummessa. Väitän, että 150 tkm:ä ajettua DSG laatikkoa ei saa korjautettua takuuseen, jos atuon takuu on ummessa. Joka väittää muuta, niin otan mielelläni vastaan kirjallisen lausunnon maahantuojalta/merkkiliikkeltä, joka ilmoittaa, että rikkoutunut DSG vaihteisto korjataan takuuseen 150 tkm:ä ajettuna virhevastuun nojalla. En usko että tällaisen paperin saisin käteeni. DSG laatikon vaihto maksanee jotain 2500-3000 euroa.
- aikaan...
Gulf kirjoitti:
Väärin taas tarinoit. Valmistuksen virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen, se ei pääty takuun päättyessä. Jos tuote hajoaa valmistusvirheen vuoksi se korvataan vaikka takuu olisi päättynyt.
Niin ja tarkistatko muuten provoilu tietosi taas - Audi ei käytä DSG nimitystä vaihteistoissa - on S-Tronic ja Multitronic nimityksiä - vanhojen Tiptroniccien yms. rinnalla.noin nauranut kuin tuon luettuani! Vai, että valmistajan virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen... heh, hee !!
Kuusakoski tekee varmaan miljoonia sinne paalattaviksi rahdatuista autoista valmistajien virhevastuuseen vedoten.
Takuulla ei tietenkään ole mitää tekemistä virhevastuun kanssa, mutta virhevastuullakin on rajansa. Esim. elektronisten laitteiden osalta virhevastuun katsotaan kestävän yleisesti 2 vuotta.
Jos Audin vaihdelaatikko hajoaa 5 vuoden ja 100 tkm:n jälkeen, niin mikään virhevastuu ei siihen päde! - voissa paistaisi
Gulf kirjoitti:
Väärin taas tarinoit. Valmistuksen virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen, se ei pääty takuun päättyessä. Jos tuote hajoaa valmistusvirheen vuoksi se korvataan vaikka takuu olisi päättynyt.
Niin ja tarkistatko muuten provoilu tietosi taas - Audi ei käytä DSG nimitystä vaihteistoissa - on S-Tronic ja Multitronic nimityksiä - vanhojen Tiptroniccien yms. rinnalla.DSG tulee sanoista "Direkt-Schalt-Getriebe" eli suomeksi suorakytkentävaihteisto. Tämän vaihteistotyypin lyhenne on sama myös englanniksi DSG = "Direct-shift Gearbox"
Audinkin yksi loota on näinollen tyyppiä DSG ihan riippumatta siitä millä kauppanimellä nuo sitä kutsuvat (kauppanimi on muuten S-tronic)
Kas kun ei alkupräinen autontunkija ruvennut inttämään ettei Audilla ole edes perinteistä automaattivaihteistoa koska firma kutsuu sitä nimellä Tiptronic mikä on iiiiiiiiiiiiiiihan toinen asia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox - Gulf
on valmistusvirhe? kirjoitti:
Minulla meni VW Borasta (1.6 8v, -00) manuaalilaatikko atomeiksi tasan 100 tkm:ä ajettuna ja vajaan 3 vuoden iässä. Eikä mennyt takuuseen penniäkään, vaikka asiasta keskusteltiin merkkikorjaamon ja maahantuojan kanssa useasti. Auton takuu oli siis loppunut ja kuulemma ei ollut mikään tyyppivika. Jälkeenpäin selvisi, että kyseinen laatikko ei todellakaan kestä pitkään ja ongelmia on lähes jokaisessa tuon tyypin laatikossa. Joten maahantuojan virhevastuu on aivan turhaa höpinää, jos laatikko hajoaa vaikka 150 tkm:n kohdalla, jos auton takuu on muuten ummessa. Väitän, että 150 tkm:ä ajettua DSG laatikkoa ei saa korjautettua takuuseen, jos atuon takuu on ummessa. Joka väittää muuta, niin otan mielelläni vastaan kirjallisen lausunnon maahantuojalta/merkkiliikkeltä, joka ilmoittaa, että rikkoutunut DSG vaihteisto korjataan takuuseen 150 tkm:ä ajettuna virhevastuun nojalla. En usko että tällaisen paperin saisin käteeni. DSG laatikon vaihto maksanee jotain 2500-3000 euroa.
Miksi sekoitat joka lauseessa virhevastuun ja takuun. Ne ovat eri asia, joten älä puhu takuusta jos tarkoitat virhevastuuta.
Virhevastuu tarkoittaa, että jos tuotteessa on valmistusvirhe ja se hajoaa sen vuoksi niin valmistajalla on vastuu tuotteen korjaamisesta takuuajankin jälkeen.
Tuotteen hajoaminen ei tarkoita, että tuotteessa on valmistusvirhe. Mutta alkuperäinen kirjoittajahan väitti Audin DSG:ssä on valmistuvirhe jonka vuoksi se ei kestä takuuajan jälkeen. - Gulf
aikaan... kirjoitti:
noin nauranut kuin tuon luettuani! Vai, että valmistajan virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen... heh, hee !!
Kuusakoski tekee varmaan miljoonia sinne paalattaviksi rahdatuista autoista valmistajien virhevastuuseen vedoten.
Takuulla ei tietenkään ole mitää tekemistä virhevastuun kanssa, mutta virhevastuullakin on rajansa. Esim. elektronisten laitteiden osalta virhevastuun katsotaan kestävän yleisesti 2 vuotta.
Jos Audin vaihdelaatikko hajoaa 5 vuoden ja 100 tkm:n jälkeen, niin mikään virhevastuu ei siihen päde!Jos viitsit sitä lakia vilkaista niin se laki sanoo, että virhevastuu koskee tuotetta koko niiden eliniän ajan. Elektroniikalle tosiaan oletetaan eliniäksi vain muutamia vuosia, riippuen minkä tyyppisestä laitteesta on kyse, mutta auto ei ole elektroniikkaan luokiteltava tuote.
Itse olen saanut useita korjauksia virhevastuun piikkiin jopa 4v autoihin kun olen todennut (tai pystynyt osoittamaan kohtuu vaivalla) vian johtuvan osan valmistusvirheestä - oikeastaan moisen voi osoittaa jo useissa osissa esim. sillä, että niiden vaihtoväli normaaleissa huolloissa on pidempi kuin tämä mahdollinen rikkoutumisväli. 5v (jollei autolla nyt ole ajettu useampia satoja tuhansia) jälkeen voi olla jo vaikea saada tiettyjä osia virhevastuuseen, sillä osien käyttö määrittää niiden kestävyyden. Mutta esim. automaattivaihteisto voidaan oikein huollettuna olettaa kestävän tuota pidempään (tai sitten virhe on valmistajan huolto-ohjeissa jollei kestä), joten sen saaminen korjaukseen tuossa vaiheessa ei pitäisi olla mikään ongelma tai ainakin pitäisi saada tuntuvia alennuksia osista ja mahdollisesti työstä. Toki asiaa voi joutua jouduttamaan oikeustoimilla 'vihjailemalla' :) Mikään automaattinen vastuu valmistajalla/maahantuojalla ei ole korjata virhevastuun piikkiin kaikkia mahdollisia vikoja mitkä autossa esiintyy, mutta nyt oli kyse alkuperäisen kirjoittajan mainitsemasta Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän. - kohtaa
Gulf kirjoitti:
Miksi sekoitat joka lauseessa virhevastuun ja takuun. Ne ovat eri asia, joten älä puhu takuusta jos tarkoitat virhevastuuta.
Virhevastuu tarkoittaa, että jos tuotteessa on valmistusvirhe ja se hajoaa sen vuoksi niin valmistajalla on vastuu tuotteen korjaamisesta takuuajankin jälkeen.
Tuotteen hajoaminen ei tarkoita, että tuotteessa on valmistusvirhe. Mutta alkuperäinen kirjoittajahan väitti Audin DSG:ssä on valmistuvirhe jonka vuoksi se ei kestä takuuajan jälkeen.Missä kohtaa alkuperäinen kirjoittaja väittää, että Audin DSG:ssä on valmistusvirhe? Eikös hän kritisoinut lähinnä sitä, että DSG ei kestä välttämättä kovinkaan pitkään ja käytetyssä on riski, että laatikko hajoaa, mikä on kallis remontti. Sen vuoksi käytetyn auton myynnissä on suurempi riski autokaupalle, jos DSG laukeaa esim 1 kk käytetyn auton myynnin jälkeen, jolloin autokauppa joutuu korvaamaan ainakin osittain laatikon korjaamisen, eli 2500 - 3000 euroa. Virhevastuu koskee myös käytetyn auton myyjää, eikä autossa tarvitse olla VALMISTUSvirhettä, vaan vika on oletettavasti ollut jo silloin, kun auto on myyty käytettynä jollekkin. Vika on vain paljastunut vasta myynnin jälkeen ja autoliike joutuu korjaamaan vian, jos nähdään, että kyseessä ei ole auton normaalista kulumisesta johtuva vika.
Ja kaikki on suhteellista. Mielestäni auton vaihdelaatikossa on virhe, jos se ei kestä normaalissa käytössä 150 tkm:ä. Virhe on tässä tapauksessa heikko kestävyys, joka johtuu esim alimitoitetusta tekniikasta. Valmistajan mielestä 150 tkm:ä kestänyt laatikko on varmasti ihan normaalia kulumista. - Gulf
kohtaa kirjoitti:
Missä kohtaa alkuperäinen kirjoittaja väittää, että Audin DSG:ssä on valmistusvirhe? Eikös hän kritisoinut lähinnä sitä, että DSG ei kestä välttämättä kovinkaan pitkään ja käytetyssä on riski, että laatikko hajoaa, mikä on kallis remontti. Sen vuoksi käytetyn auton myynnissä on suurempi riski autokaupalle, jos DSG laukeaa esim 1 kk käytetyn auton myynnin jälkeen, jolloin autokauppa joutuu korvaamaan ainakin osittain laatikon korjaamisen, eli 2500 - 3000 euroa. Virhevastuu koskee myös käytetyn auton myyjää, eikä autossa tarvitse olla VALMISTUSvirhettä, vaan vika on oletettavasti ollut jo silloin, kun auto on myyty käytettynä jollekkin. Vika on vain paljastunut vasta myynnin jälkeen ja autoliike joutuu korjaamaan vian, jos nähdään, että kyseessä ei ole auton normaalista kulumisesta johtuva vika.
Ja kaikki on suhteellista. Mielestäni auton vaihdelaatikossa on virhe, jos se ei kestä normaalissa käytössä 150 tkm:ä. Virhe on tässä tapauksessa heikko kestävyys, joka johtuu esim alimitoitetusta tekniikasta. Valmistajan mielestä 150 tkm:ä kestänyt laatikko on varmasti ihan normaalia kulumista.Sori kun tämä viesti on lähes samassa muodossa monelle palstalle niin sekoitin toisaalla kirjoitettua täällä kirjoitettuun. Tuolla toisaalla oli käytetty valmistusvirhe termiäkin, mutta tosiaan tässä kirjoittelussa ei.
Mutta itsekin käytät tuossa termiä "virhe on heikko kestävyys" eli yrität väittää sitä valmistusvirheeksi. Ja mikä menee myös pieleen tuossa viestissäsi niin koita vängätä valmistajan vastuuta. - unta näe...
Gulf kirjoitti:
Jos viitsit sitä lakia vilkaista niin se laki sanoo, että virhevastuu koskee tuotetta koko niiden eliniän ajan. Elektroniikalle tosiaan oletetaan eliniäksi vain muutamia vuosia, riippuen minkä tyyppisestä laitteesta on kyse, mutta auto ei ole elektroniikkaan luokiteltava tuote.
Itse olen saanut useita korjauksia virhevastuun piikkiin jopa 4v autoihin kun olen todennut (tai pystynyt osoittamaan kohtuu vaivalla) vian johtuvan osan valmistusvirheestä - oikeastaan moisen voi osoittaa jo useissa osissa esim. sillä, että niiden vaihtoväli normaaleissa huolloissa on pidempi kuin tämä mahdollinen rikkoutumisväli. 5v (jollei autolla nyt ole ajettu useampia satoja tuhansia) jälkeen voi olla jo vaikea saada tiettyjä osia virhevastuuseen, sillä osien käyttö määrittää niiden kestävyyden. Mutta esim. automaattivaihteisto voidaan oikein huollettuna olettaa kestävän tuota pidempään (tai sitten virhe on valmistajan huolto-ohjeissa jollei kestä), joten sen saaminen korjaukseen tuossa vaiheessa ei pitäisi olla mikään ongelma tai ainakin pitäisi saada tuntuvia alennuksia osista ja mahdollisesti työstä. Toki asiaa voi joutua jouduttamaan oikeustoimilla 'vihjailemalla' :) Mikään automaattinen vastuu valmistajalla/maahantuojalla ei ole korjata virhevastuun piikkiin kaikkia mahdollisia vikoja mitkä autossa esiintyy, mutta nyt oli kyse alkuperäisen kirjoittajan mainitsemasta Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."... Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."
Siis tämähän tarkoittaa, ettei Audiin voi koskaan tulla vaihdevikaa, joka ei menisi valmistajan virhevastuuseen.
Eipä voi muuta sanoa kuin, että on meitä moneen junaan...! - Gulf
unta näe... kirjoitti:
"... Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."
Siis tämähän tarkoittaa, ettei Audiin voi koskaan tulla vaihdevikaa, joka ei menisi valmistajan virhevastuuseen.
Eipä voi muuta sanoa kuin, että on meitä moneen junaan...!Kyllä - joka lause pitää ottaa irti kokonaisuudesta ja koittaa vääntää sitä - meitä tosiaan on moneksi.
Kun viitsit lukea sen muunkin osan siitä viestistä niin kysehän oli tuotteen eliniästä virhevastuulaissa - se ei välttämättä tarkoita tuotteen koko elinkaarta. Ja vika ei tarkoita, että vaihteistossa olisi valmistusvirhe, jollet osannut sitäkään lukea siitä viestistä niin mainitaan sekin nyt uudestaan tässä :)
Näköjään on aivan turhaa yrittää selittää tätä täällä kun ei muuta kuin vängätään jopa päivän selvistä asioista ja ei viitsitä lukea edes koko lausetta siitä tekstistä. Mutta se on tätä Suoli24:sta.
Jollet vieläkään usko niin kysy itse asia kuluttajaneuvojalta, jos vaikka hänen sanaansa uskot/ymmärrät, vaikka vähän turhalta tuntuu noiden kirjoituksien perusteella. - tässä oikea
unta näe... kirjoitti:
"... Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."
Siis tämähän tarkoittaa, ettei Audiin voi koskaan tulla vaihdevikaa, joka ei menisi valmistajan virhevastuuseen.
Eipä voi muuta sanoa kuin, että on meitä moneen junaan...!""... Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."
Siis tämähän tarkoittaa, ettei Audiin voi koskaan tulla vaihdevikaa, joka ei menisi valmistajan virhevastuuseen."
Ei vaan tämä tarkoittaa sitä että Audin elinikä päättyy samalla hetkellä kun DSG-vaihteisto laukeaa ensimmäisen kerran ja koko kiesin voi viedä suoraan paaliin. - lukea tuon...
Gulf kirjoitti:
Kyllä - joka lause pitää ottaa irti kokonaisuudesta ja koittaa vääntää sitä - meitä tosiaan on moneksi.
Kun viitsit lukea sen muunkin osan siitä viestistä niin kysehän oli tuotteen eliniästä virhevastuulaissa - se ei välttämättä tarkoita tuotteen koko elinkaarta. Ja vika ei tarkoita, että vaihteistossa olisi valmistusvirhe, jollet osannut sitäkään lukea siitä viestistä niin mainitaan sekin nyt uudestaan tässä :)
Näköjään on aivan turhaa yrittää selittää tätä täällä kun ei muuta kuin vängätään jopa päivän selvistä asioista ja ei viitsitä lukea edes koko lausetta siitä tekstistä. Mutta se on tätä Suoli24:sta.
Jollet vieläkään usko niin kysy itse asia kuluttajaneuvojalta, jos vaikka hänen sanaansa uskot/ymmärrät, vaikka vähän turhalta tuntuu noiden kirjoituksien perusteella."besserwisserin" sepustuksia, niin pihalla hän on koko asiassa. Pelkkiä omia tulkintoja, joilla ei ole mitään kantavuutta.
Ensinnäkään ei ole edes olemassa mitään "virhevastuulakia", vaan virhevastuuta koskevat säännökset on määritelty kuluttajansuojalain 5 luvussa.
Kuuden kuukauden jälkeen ostajan on näytettävä virhe toteen siis se, että kysymyksessä on virhe. Ei suinkaan riitä, että tuote on rikki tai hajonnut vaan, että se johtuu valmistajan virheestä.
Tuota Suomen omaksumaa poikkeusta 2 vuoden virhevastuurajasta on perusteltu nimenomaan sillä, että tuotteessa voi olla piilevä alun perin ollut valmistusvirhe.
Haluaisinpa todella olla kuulemassa kun esitetään 5 v:n/100 tkm:n jälkeen väittämä VAG-konsernin DSG-vaihteistossa olleen piilevä alun perin ollut valmistusvirhe !!!
"Kulutustavaroiden kauppaa ja
takuuta koskevan EY-direktiivin
1999/44/EY mukaan myyjä vastaa
tavaran virheestä, jos virhe ilmenee
kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta.
Suomen lakiin kahden
vuoden määräaikaa ei kuitenkaan ole
otettu. Tätä perustellaan lakia koskevassa
hallituksen esityksessä sillä,
että kestokulutustavaroiden piilevä
virhe voi ilmetä myöhemminkin.
Lain perustelujen mukaan on kohtuullista,
että myyjä vastaa esimerkiksi
ajoneuvossa, rakennusmateriaalissa
tai kodinkoneessa alun perin
olleesta valmistusvirheestä, vaikka
virhe ilmenisi vasta yli kahden vuoden
kuluttua tavaran luovutuksesta.
Käytännössä ostajan on sitä vaikeampi
osoittaa tavarassa myyjän vastuulla
olevaa virhettä, mitä pidempi
aika on kulunut myyntihetkestä.
Ostajan on näytettävä virheen olemassaolo
eli se, että tavara poikkeaa
sovitusta tai siitä, mitä ostajalla on
ollut perusteltua aihetta edellyttää." - toki vilkaista...
Gulf kirjoitti:
Jos viitsit sitä lakia vilkaista niin se laki sanoo, että virhevastuu koskee tuotetta koko niiden eliniän ajan. Elektroniikalle tosiaan oletetaan eliniäksi vain muutamia vuosia, riippuen minkä tyyppisestä laitteesta on kyse, mutta auto ei ole elektroniikkaan luokiteltava tuote.
Itse olen saanut useita korjauksia virhevastuun piikkiin jopa 4v autoihin kun olen todennut (tai pystynyt osoittamaan kohtuu vaivalla) vian johtuvan osan valmistusvirheestä - oikeastaan moisen voi osoittaa jo useissa osissa esim. sillä, että niiden vaihtoväli normaaleissa huolloissa on pidempi kuin tämä mahdollinen rikkoutumisväli. 5v (jollei autolla nyt ole ajettu useampia satoja tuhansia) jälkeen voi olla jo vaikea saada tiettyjä osia virhevastuuseen, sillä osien käyttö määrittää niiden kestävyyden. Mutta esim. automaattivaihteisto voidaan oikein huollettuna olettaa kestävän tuota pidempään (tai sitten virhe on valmistajan huolto-ohjeissa jollei kestä), joten sen saaminen korjaukseen tuossa vaiheessa ei pitäisi olla mikään ongelma tai ainakin pitäisi saada tuntuvia alennuksia osista ja mahdollisesti työstä. Toki asiaa voi joutua jouduttamaan oikeustoimilla 'vihjailemalla' :) Mikään automaattinen vastuu valmistajalla/maahantuojalla ei ole korjata virhevastuun piikkiin kaikkia mahdollisia vikoja mitkä autossa esiintyy, mutta nyt oli kyse alkuperäisen kirjoittajan mainitsemasta Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän.kunhan kerrot oikean pykälän, jossa sanotaan, että virhevastuu koskee tuotetta koko sen eliniän ajan!?
- meikäläinen tässä vain
voissa paistaisi kirjoitti:
DSG tulee sanoista "Direkt-Schalt-Getriebe" eli suomeksi suorakytkentävaihteisto. Tämän vaihteistotyypin lyhenne on sama myös englanniksi DSG = "Direct-shift Gearbox"
Audinkin yksi loota on näinollen tyyppiä DSG ihan riippumatta siitä millä kauppanimellä nuo sitä kutsuvat (kauppanimi on muuten S-tronic)
Kas kun ei alkupräinen autontunkija ruvennut inttämään ettei Audilla ole edes perinteistä automaattivaihteistoa koska firma kutsuu sitä nimellä Tiptronic mikä on iiiiiiiiiiiiiiihan toinen asia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox"DSG, (saks. DirektSchaltGetriebe), on Volkswagenin antama nimi sen käyttämälle elektronisesti ohjatulle kaksoiskykimellä varustetulle manuaaliselle vaihteistolle. Autossa ei ole kytkinpoljinta, vaihtaminen tapahtuu automaattisesti tai käsin valitsemalla. Sen on kehittänyt BorgWarner ja sen valmistus on lisensoitu Volkswagen Groupille, joka kattaa useita automerkkejä.
Haettu osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoiskytkinvaihteisto
BMW:n oma, samoin Fordilla, Porsche kutsuu omaansa PDK -vaihteistoksi. - ...
unta näe... kirjoitti:
"... Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."
Siis tämähän tarkoittaa, ettei Audiin voi koskaan tulla vaihdevikaa, joka ei menisi valmistajan virhevastuuseen.
Eipä voi muuta sanoa kuin, että on meitä moneen junaan...!Jos sen audin elinikä on vain se 150tkm??? Eihän ne saksassa kovin pitkään ajele ennenkuin vaihtavat uuteen. Suomessa asiat ovat niiiiiin toisin.
PAljonkos se valmistajan olettama elinkaari on?? - Anonyymi
Gulf kirjoitti:
Väärin taas tarinoit. Valmistuksen virhevastuu jatkuu hamaan tulevaisuuteen, se ei pääty takuun päättyessä. Jos tuote hajoaa valmistusvirheen vuoksi se korvataan vaikka takuu olisi päättynyt.
Niin ja tarkistatko muuten provoilu tietosi taas - Audi ei käytä DSG nimitystä vaihteistoissa - on S-Tronic ja Multitronic nimityksiä - vanhojen Tiptroniccien yms. rinnalla.Tiptroniceja on kyl uusiakin.
- Anonyymi
tässä oikea kirjoitti:
""... Audin DSG vaihteistosta, jonka voidaan olettaa kestävän auton eliniän."
Siis tämähän tarkoittaa, ettei Audiin voi koskaan tulla vaihdevikaa, joka ei menisi valmistajan virhevastuuseen."
Ei vaan tämä tarkoittaa sitä että Audin elinikä päättyy samalla hetkellä kun DSG-vaihteisto laukeaa ensimmäisen kerran ja koko kiesin voi viedä suoraan paaliin.Mekatronikan vaihto...ei maksa juuri mitäään. Paljonko maksaa Toyotaan uusi manuaalivaihdelaatikko kun päätylaakerointi hajoaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mekatronikan vaihto...ei maksa juuri mitäään. Paljonko maksaa Toyotaan uusi manuaalivaihdelaatikko kun päätylaakerointi hajoaa?
Toyotan vaihdelaatikot kestävät ikuisuuden verrattuna surullisiin Dsg-ongelmapesiin.
- meikäläinen tässä vain
ei ole olemassa sellaista kuin "Audin DSG",
mistä oikeen höpötät?
Ja toiseksi, 3 automaattivaihteista Audia omistaneena en ole moisesta tietoinen,
mistä remonteista, mitkä autokauppiaat?
vai kuulitko esson baarissa?- tervetuloa 2000-luvulle
"ei ole olemassa sellaista kuin "Audin DSG",
mistä oikeen höpötät?"
Ehkä arvon herra olympiavolkkarin omistaja selittää sitten mikä tämä Audin S-tronic sitten on?
Juu, ei ole varmaan mutteriakaan yhteistä saman auton VW/Skoda maskilla myytävään malliin jossa lootan nimi on DSG. - autistinenko
tervetuloa 2000-luvulle kirjoitti:
"ei ole olemassa sellaista kuin "Audin DSG",
mistä oikeen höpötät?"
Ehkä arvon herra olympiavolkkarin omistaja selittää sitten mikä tämä Audin S-tronic sitten on?
Juu, ei ole varmaan mutteriakaan yhteistä saman auton VW/Skoda maskilla myytävään malliin jossa lootan nimi on DSG.Audin DGS-vaihteistossa käytetään kullitettuja osia, siis sellaisia jotka sopivat mainiosti mulkuille.
VW:ssä ne on rosteria ja Skodassa läkkipeltiä. Tämä näin niin kuin yleiseen tietoon! :)
- Anonyymi
Audin DSG:llä 300tkm ja matka jatkuu...ja tuosta viritetyllä moottorilla 100tkm 25hv 90Nm.
- Anonyymi
Audiiis ei ole vieläkään DSG laatikkoa?
- Anonyymi
Niuvan narsistin trollitehtaalta avaus kuten autopalstojen annista n 95%. Älä kommentoi ! ! Älä anna huomioo Niuvan narsulle ! !
- Anonyymi
skodallah sama DSG...
- Anonyymi
hih
- Anonyymi
Trollitehtaan avaus! ! Älä kommentoi narsu trollille ! ! Se suorastaan kerjää huomiota ! !
- Anonyymi
Kyllä tämän pitäisi jo jokaisen tietää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1092820Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212320Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631041930- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1691341Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2841169- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi243979