Olipa melkoinen tarina ajankohtaisesa kakkosessa. Pisteenä ii'n päällä oli Paateron haastattelu, jossa hän ei sanallaakaan pahoitellut poliiisin esitutkinnan (lue: mielivallan) kohteeksi joutuneen pojan tilannetta. Poliisi teki siis aivan oikein, kun passitti kaverin väärin perustein mielisairaalaan ja lopuksi vielä pidätti, kun mielisairaalassa ei löydetty mitään syytä hänen sinne tuomiselle. Ja samaan aikaan nuo huhujen levittäjät ja koulukiusaajat naureskelevat kulman takana vapaalla jalalla ja koulun rehtori ilmeisesti ei suostunut edes näyttämään naamaansa.
Ei kai tuo juttu tähän lopu? Toisen poliisipiirin suorittama tutkinta olisi paikallaan.
Ruoveden skandaali
7
546
Vastaukset
- Kaarle Heinähanko
Poliisi tutkii poliisia, heh heh. Poliisit hakkaavat ym. ihmisiä kun kukaan muu ei näe, tuomioita eivät saa koskaan. Kaksi poliisia "todistajana" voittaa aina.
- Jamesones
Poliisi ei ole se mikä päättää pakkohoidosta tai sen tarpeellisuudesta vaan terveysviranomaiset. Virka-apupyyntö annetaan Poliisille joka toimii vain apuna terveydenhuollolle mahdollisen uhkatilanteen vuoksi. Viranomaiset tässä tapauksessa toimi oikein eli pakkohan se on tutkia. Tosin lääkäri joka kirjoitti M1 lähetteen voi katsoa peiliin ja miettiä oliko täysin aiheellista lähettää kaveria eteenpäin tutkimuksiin. Jutussa ei myöskään selvinnyt että tutkittiinko perätön ilmianto ja tuliko seuraamuksia.
Mutta pointti tässäkin jutussa oli että miten on koulukiusaaminen saanut uusia ulottuvuuksia. Ottaa päähän aika kovastiton ohjelman jälkeen. Itseäni on kiusattu mutta olin aikoinaan itse myös se joka kiusasi ja todellakin sitä kadun. Toivottavasti ne koulukaverit kaikesta huolimatta ovat onnistuneet elämässä hyvin (ketä me kiusattiin). Tälläselle kiusaamiselle on tultava loppu ja HETI! Vielä lukioikäisenä! Kyllä meillä oli kuitenkin sen verran älliä että ei nyt sentää lukiossa enää kiusattu ketään... HUH HUH mitä toimintaa!!
- ketkä syyllistyivät
herjaukseen?
- väiti
Mielestäni ohjelma ei tuonut lainaankaan kaikkia tosi asioita julki. Ensinnäkin Ruoveden koululta tuli tiedote vanhemmille ennen tätä kyseistä tapahtumasarjaa. Tiedotteessa kerrottiin ampumis uhkauksesta (kuullut useampi henkilö), jonka johdosta oltiin oltu yhteydessä poliisiin. Ja sanottiin myös että uhkailija ei tule kouluun kyseisenä päivänä. Ennen ohjelmaa en edes tiennyt kuka tämä poika oli. Voin vain ikäväkseni todeta että hän omalla toiminnallaan aiheutti tapahtuma ketjun. Oliko hänen aivan pakko kävellä sen koulun ohi. Kyse ei nyt kuitenkaan ole mistään pikku lapsesta. Siinä vaiheessa edellinen ampumatapaus oli vielä kaikkien muistissa. Ja mitä tulee Paatelaisen lausuntoihin olen hänen kanssaan samaa mieltä. Nuorten on tajuttava että kaikki uhkaukset otetaan tosissaan. Niitä ei nyky päivänä voi ohittaa olan kohautuksella.
Mitä voi ihmetellä on puhe koulukisaamisesta. Jos sitä on jatkunut koko hänen kouluaikansa ei voi kuin ihmetellä kuinka siihen ei ole puututtu. Itse olen maailaman v.mäisin äiti koska puutun kaikkeen kiusaamiseen jo heti kun sitä huomaan. Siinä saavat osansa myös omat lapset. Kuinka on mahdollista että tämän pojan vanhemmat eivät ole asiaan puuttuneet. Tiedossa kun nyt kuitenkin on että isä on poliisi, jolla käsitykseni mukaan on jopa auktoriteettiä. Ihmettelen suuresti.- Kylläkyllä.
Minua on nuorena kiusattu, kun asuin pienellä paikkakunnalla. Siellä ei oltu totuttu mihinkään erilaisuuteen. Olin punkkari/rokkari. käytin meikkiä. Mulla oli pörröiset hiukset, kuuntelin erilaista musaa kun yleensä sen kylän massateinit. Aina kun jotain koulussani tapahtui, niin eiköhän minut vedetty syylliseksi aina.
Jos tuohon aikaan olisi ollut näitä ampumisjuttuja kouluissa, niin olisin varmaan ollut samassa tilanteessa tuon pojan kanssa.
Teini-iässä rupesin terapia mielessä tekemään punkrock biisejä, ja yksin soittelin kitaraa, muutin isompaan paikkakuntaan ja perustin bändinkin. Lyriikat oli aika kovasti mun elämästä, ja en säästellyt lyriikoissa yhtään mitään, annoin vaan vihan tulla, ja sanoja tuli paperille.
Ei mulla koskaan ollu sellasta, kuin Pekka Ericillä ja Matti Saarella, että menen kouluun ja tapan kaikki jotka osuu lähelle. Mä mietin omassa päässäni että onpas nuo nää tän kyllän junttiteinipaskat todella pellejä. Ajattelin, että heidän elämänsä on vaan olla siellä junttilassa ja tylsistyä siellä. - virhe..
Kylläkyllä. kirjoitti:
Minua on nuorena kiusattu, kun asuin pienellä paikkakunnalla. Siellä ei oltu totuttu mihinkään erilaisuuteen. Olin punkkari/rokkari. käytin meikkiä. Mulla oli pörröiset hiukset, kuuntelin erilaista musaa kun yleensä sen kylän massateinit. Aina kun jotain koulussani tapahtui, niin eiköhän minut vedetty syylliseksi aina.
Jos tuohon aikaan olisi ollut näitä ampumisjuttuja kouluissa, niin olisin varmaan ollut samassa tilanteessa tuon pojan kanssa.
Teini-iässä rupesin terapia mielessä tekemään punkrock biisejä, ja yksin soittelin kitaraa, muutin isompaan paikkakuntaan ja perustin bändinkin. Lyriikat oli aika kovasti mun elämästä, ja en säästellyt lyriikoissa yhtään mitään, annoin vaan vihan tulla, ja sanoja tuli paperille.
Ei mulla koskaan ollu sellasta, kuin Pekka Ericillä ja Matti Saarella, että menen kouluun ja tapan kaikki jotka osuu lähelle. Mä mietin omassa päässäni että onpas nuo nää tän kyllän junttiteinipaskat todella pellejä. Ajattelin, että heidän elämänsä on vaan olla siellä junttilassa ja tylsistyä siellä.joo, kirjoitusvirhe tuli.
ELi siis kylän *
- ei mahdu kaaliin?
vanhemmat ei vanhempia, vaan kavereita lapsilleee, lapset olemus valmistetaan 1-9vuoteen mennessä, sitten vaan jäädään katsomaan minkälainen "pommi" tuli, ja miten onnistuimme olemaan ns. läsnä kasvatus työssä. mutta suomi urbolla lähin omainen on viranomainen. ei koiranpentukaan kasva vailla emänsä tiukkaa ohjausta tassusta pitäen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358