Minkä kokoinen/painoinen voi ratsastaa risteytysponilla jonka säkä on n.140 cm? Itse olen 164,5 cm pitkä ja painoa on 58kg, olenko liian iso ponille?
Kiitos asiallisista vastauksista,
terveisin tietämätön :)
Minkä kokoinen?
6
695
Vastaukset
- Jankkejau
MOI! et ole mielestäni liian pitkä ponille. Itse olen 162cm pitkä ja voin ratsastaa vielä 128 senttisellä hoitsullani!: )
- ripuska
Riippuu kovasti ponin rakenteesta..jos poni on tukeva, ei pisemmän ratsastajat jalat "laahaa maata", eikä painokaan tunnu. Ponin sk on 24,5cm pituuttasi matalampi, joten aktiivityössä tämän kokoisen ponin kanssa saattaisit rasittaa jalkojasi tosi paljon ja siten selkääsikin. Olen lukenut joskus, että paras ratsastajan pituus/ponin sk olis 10cm. Itse olen 157cm pätkä ja vuokraheppani ~150cm, jonka ympärille saan jalkani hyvin ja muutenkin sopivan kokoinen otus.
- ihkuraksupoksu
Riippuu ponin rakenteesta..Mielestäni kyllä olet ehkä vähän liian pitkä kyseiselle risteytysponille..
- Geisha O-o
Kyllä mielestäni voisit hyvinkin ratsastaa!! :)
- -
Hyvin pystyt vielä ratsastelemaan ponilla. :) Ittellänikin on 138cm risteytysponi, ite oon 165cm pitkä ja 62kg, mutta eipä ole vielä ponia, eikä minuakaan haitannut, itse asiassa tulee koko ajan kommenttia kuinka sopiva pari ollaan.
Ja on sillä ponilla ratsastellut myös ystäväni, joka on sellaisen reilut 170cm pitkä ja 67kg.. :)
- Maijaaaa
Mielestäni et, ainakaan satunnaisessa käytössä. Itse joskus '09 keväänä (olin tuolloin jtn 157cm) menin semmoisella 110 shettisellä (vankkarakenteinen!) yhden tunnin, ihan hyvin poni kesti. Ja leirilläkin sillä meni aika monesti yksi 156 senttinen, että mielestäni voit mennä ;) Nyk. oon 162,5 ja painan jotain 55kg, kesällä kävin monesti yhellä issikalla maastossa (oisko ollu joku 130 - 135cm) Et silleen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4382487Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek132302Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2511460Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821129Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621046Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4131022- 153905
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41898- 56859
- 79835