Minkä kokoinen?

hepokka

Minkä kokoinen/painoinen voi ratsastaa risteytysponilla jonka säkä on n.140 cm? Itse olen 164,5 cm pitkä ja painoa on 58kg, olenko liian iso ponille?

Kiitos asiallisista vastauksista,
terveisin tietämätön :)

6

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jankkejau

MOI! et ole mielestäni liian pitkä ponille. Itse olen 162cm pitkä ja voin ratsastaa vielä 128 senttisellä hoitsullani!: )

• ripuska

Riippuu kovasti ponin rakenteesta..jos poni on tukeva, ei pisemmän ratsastajat jalat "laahaa maata", eikä painokaan tunnu. Ponin sk on 24,5cm pituuttasi matalampi, joten aktiivityössä tämän kokoisen ponin kanssa saattaisit rasittaa jalkojasi tosi paljon ja siten selkääsikin. Olen lukenut joskus, että paras ratsastajan pituus/ponin sk olis 10cm. Itse olen 157cm pätkä ja vuokraheppani ~150cm, jonka ympärille saan jalkani hyvin ja muutenkin sopivan kokoinen otus.

• ihkuraksupoksu

Riippuu ponin rakenteesta..Mielestäni kyllä olet ehkä vähän liian pitkä kyseiselle risteytysponille..

• Geisha O-o

Kyllä mielestäni voisit hyvinkin ratsastaa!! :)

• -

Hyvin pystyt vielä ratsastelemaan ponilla. :) Ittellänikin on 138cm risteytysponi, ite oon 165cm pitkä ja 62kg, mutta eipä ole vielä ponia, eikä minuakaan haitannut, itse asiassa tulee koko ajan kommenttia kuinka sopiva pari ollaan.

Ja on sillä ponilla ratsastellut myös ystäväni, joka on sellaisen reilut 170cm pitkä ja 67kg.. :)

• Maijaaaa

Mielestäni et, ainakaan satunnaisessa käytössä. Itse joskus '09 keväänä (olin tuolloin jtn 157cm) menin semmoisella 110 shettisellä (vankkarakenteinen!) yhden tunnin, ihan hyvin poni kesti. Ja leirilläkin sillä meni aika monesti yksi 156 senttinen, että mielestäni voit mennä ;) Nyk. oon 162,5 ja painan jotain 55kg, kesällä kävin monesti yhellä issikalla maastossa (oisko ollu joku 130 - 135cm) Et silleen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2758
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1882
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1749
    4. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1745
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1673
    6. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      119
      1663
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1450
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1235
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1188
    10. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1167
    Aihe