Eikö ole vähän outoa että kun ihmiset viettävät vapaa-aikaa yhdessä, esim. menevät illanviettoon, niin siihen "kuuluu" alkoholi, jos vietetään saunailtoja, niin siihenkin kuuluu alkoholi ja uusivuosi, juhannus, festarit, näissäkään ihmiset eivät pysty olla muuta kuin kännissä ja pullo kourassa turvana. Puhumattakaan polttareista. Kun nuoret tulevat murrosikään ja lähtevät ns. kylälle, niin eihän sielläkään voi olla ilman alkoholia. JOKA PAIKASSA VAAN SITÄ ALKOHOLIA. Mikä siinä on niin erityisen hienoa olla kännissä tai yleensäkään edes lipittää koko alkoholia? Itse ajattelen sen vaan ruokajuomaksi vaikka ei se hyvältä maistukaan, jos ei millään pysty vettä ottaa, niin ei se lasi nyt maata kaada mutta voi voi... ja sitten jotkut yli 40v. ihmiset roikkuu kännissä jossain pubeissa, hieno näky. Sitten kun jossain kylällä pyllähtää keskelle katua joku tukeva iäkkäämpi nainen kännissä niin on sekin kaunista. Miettikää nyt itekkin. Ja nuoret tytöt tulevat yökerhoista illalla meikit levinneenä ja yleensä riidellen miehensä kanssa. Ja perheenisät kun innostuvat oikein juomaan niin onko se hienoa kun ukko makaa kaljapullo kädessä vaikka voisi mennä töihinkin. Moneltako perheriidalta, avioerolta, typerältä teolta, oltaisiin Suomessakin vältytty ilman alkoholia? Itsemurhiinkin liittyy usein alkoholi. Ilman alkoholia ei olisi rattijuoppoja, jotka ajavat jonkun lapsiperheen autoon niin että joku viaton kuolee. Moneen väkivaltaisuuteenkin liittyy alkoholi, tai oikeastaan melkeen aina. Ja tuskin kenenkään mielestä on seksikään hyvää kun on kännissä.
Ei kukaan täysjärkinen halua juoda itseänsä känniin. Harmi vaan kun fiksuja on vähemmistö.
Alkoholin käyttö
Fiksusti
2
769
Vastaukset
- x doku
Olen hyvin iloinen ja tohkeissani kun pääsin alkoholin pakkolitkinnästä eroon. Sitä toivoisi muillekin ongelmasta kärsiville.
Jostain syystä "kuivun" nukkuessani. Aamunesteytys mehuilla tai muilla alkoholittomilla nesteillä on hyvä keino päästä petollisesta oluesta eroon.
Ongelma käyttäjiä on toki paljon, mutta suurin osa hallittee % juomien käytön ihan asiallisesti. Ensin työ, sitten huvit.- Anonyymi
On huvittava väite, etteikö voisi ryypätä myös työmaalla.
Länsimaiseen kulttuuriin kuuluu myös ryyppäämisen vapaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795417
- 824361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3844346Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5113950- 1523428
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.623126- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221