Arvostelit taannoin viestiketjussa mm.kirkkoraamatun käännöstä siitä, että siihen oli sekoittunut uusplatonistisia oppeja. Esittelit mm.omia raamatunkäännösvaihtoehtoja.
MM.Joh 1.1 käänsit näin:'ja sana oli jumala'
Tiesit kai että seurasit spiritisti Johannes Greberin henkiopettajan käännösselitystä.
Vartiotorniseura on tukeutunut tähän mieheen ennenkin; mm.1930-luvulla.
Miten jehovan todistajien teologia liittyy Greberiin? Monellakin tapaa.
Suuri osa JT:n teologiasta on kopioitu suoraan Greberin kirjasta Yhteydessä henkimaailman kanssa osa II.
Ensin tämä:Jeesuksen ruumis hävitettiin kaasuiksi. Tämä väite on suoraan Greberin kirjoista.
Toiseksi:Jeesus ilmestyi henkiolentona ja materiaalisti henkiruumiinsa opetuslapsilleen.
Tämäkin väite on myös suoraan kopsattu Greberin kirjoista.
Henkiolennot, henkipersoonat yms.käsitteet myös suoraan Greberiltä.
Eikö järjestösi toiminta herätä pienintäkään kummastusta?
Samalla kun se suureen ääneen varoittelee lähes joka lehdessään demooneista ja henkivalloista ynnä spiritismistä; on se ottanut käyttöön suuren osan teologiastaan suoraan spiritisti Greberin kirjoista. Samalla se itse on syyllistynyt samaan toimintaan, jota raamatussa ankarasti tuomitaan.
hoi HESEKIELSSON
0
153
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574