Niin, minulla on pienet värinokkosen alut, ja haluaisin heti alussa kysyä, että kun leikkaan isokirjopeipeistäni latvat irti, juurrutanko niitä vain vesilasissa, ja kun juuret ovat tulleet, niin tökkään multaan?
Minulla on nyt väriokkoset samankokoisissa kukkapurkeissa, kuin kukkatarhoilla myytävät kesäkukat, eli ei mikään kovin suuri, sellaisiin purkkeihin olen laittanu yhdestä kolmeen tainta, joten koska minun on vaihdettava multa ensimmäisen kerran/laitettava suurempaan purkkiin?
Syksylläkö jo?
Kun minulla on purkinvaihto edessä, pidän todennäköisesti nokkosia muutaman samassa purkissa, jotta ne näyttävät tuuheilta:)
-Kertokaa muutenkin kokemuksianne värinokkosista, ne olisivat minulle tärkeitä.
-Värinokkosia kasvattava, Aloitteleva Puutarhuri:)
-Kiitos jo etukäteen niin itseltänikin kuin värinokkosiltanikin:)
Miten värinokkosen pistokkaat
5
2865
Vastaukset
- kasvattaja
Mikään ei ole helpompi kasvatettava kuin nokkonen.Itse laitan pistokkaat veteen , pari kolme päivää niin niissä on juuret ja tökkään ne multaan.
Nokkosen voi vaihtaa isompaan ruukkuun koska vaan, se ei siitä kärsi.
Niitä pitää usein pätkiä ja laittaa uusia kasvamaan. Itse otan kukkanuput pois, pysyy pidempään kauniina, se kukkahan ei mikään ihmeellinen ole.
Laitan nokkosta myös ulkoruukkuihin, muiden kesäkukkien joukkoon, se on kiva väripilkku muiden seassa.
Onnea itsellesi ja nokkosillesi ;)- on:)
Kiitos arvokkaista tiedoista, tuota kesäkukka-juttua en tiennytkään, otan sen heti ensi kesää käyttöön:)
No sitten en kyllä tarvitsekaan montaa värinokkosta, jos ne saa nopeasti juurtumaan, ne ovat hyviä lahjaideoita, juurrutettu värinokkonen:) - Isokirjopeippi siis:D
Kiitos tärkeistä tiedoista, varsinkin tuosta kesäkukka-jutusta, se oli minulle aiva uutta:)
Itse juurrutettu värinokkonen onkin hyvä ja edullinen lahjaidea, jouluksi kaikille tutuille jo leikelty ja harvennettu värinokkonen, tuuheana pensaana, ja hoito-ohjeet mukana;) - enemmänkin
Isokirjopeippi siis:D kirjoitti:
Kiitos tärkeistä tiedoista, varsinkin tuosta kesäkukka-jutusta, se oli minulle aiva uutta:)
Itse juurrutettu värinokkonen onkin hyvä ja edullinen lahjaidea, jouluksi kaikille tutuille jo leikelty ja harvennettu värinokkonen, tuuheana pensaana, ja hoito-ohjeet mukana;)Omakin suosikkini on tämä, mutta sillä varauksella että talvella marras-tammikuu ainakin huonompaa aikaa nokkosille. Eivät kasva ja voivat menettää lehtiä.
Melko hyvinäkin tosin valoisalla ikkunalla voivat talvehtia.
- Tietämätön(kö)
joo... mä ostin tollasen värinokkosen ja se rupes heti kasvamaan.. kivan näkösiä nuo kyllä ovat :) Onko kellään tietoa guavan kasvatuksesta
- kiitos jo etukäteen -
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799