mistä lainaa panttikirjan avulla?

pilvipouta73

Olen ensimmäistä kertaa laskujen kanssa vaikeuksissa. Eli tilanteeni on tämä: Olen työtön ja tarvitsen lainaa 5000-6000 euroa tosi pian. Minulla on mökistä vapaana panttikirja noin 30000euroa, mutta pankit eivät myönnä sitä vastaan lainaa, koska työttömänä ja isohkon perheen omaavana en ole tarpeeksi maksukykyinen. Olen kuitenkin saamassa asunnonmyynnistä viimeistään syksyllä rahaa ihan kunnolla, mutta paikka puuttuu mistä saisin nopeasti 5000-6000e maksaakseni kaikki mahdolliset laskut pois. Tällä hetkellä korot ja viivästymismaksut todella kovat. Siksi edes jonkun työn aloittaminen ei minua auta, vaan ensin pitäisi maksaa laskut. Eli tuhannesti kiitos avusta. Velkajärjestelyt ja takuusäätiön lainat ovat poissuljettuja kun minulla kuitenkin on kiinteää omaisuutta.
Läheisiltä en kehtaa 6kk kuukauden lainaa pyytää ja mökkiä en myy. Eli hyviä ehdotuksia otan ilomielin vastaan.

4

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainaavat

      ehkä, mutten tiedä mikä on maksimi nykyään. Esim hesassa ollut aikoinaan 12 000 mk maksimi. Niistä kannattaa tiedustella.

      • ainakin...

        tampereella....


      • Panttilainaamo

        Panttilainaamo ei anna lainaa pelkkää panttikirjaa vastaan. Sinne pitää pantata koko kiinteistö. Ja ainakaan Helsingin Pantti ei hyväksy muuta kuin asunto-osakekirjoja, ei kiinteistöjä.

        Eli alkuperäisellä on paikat aika vähissä, jos pankki ei lainaa myönnä.


    • Hampaat rivissä

      Omaisuutta on, mutta ei likvidiä rahaa. Kassakriisi. Näinhän siinä käy kun kaikki rahat ovat kiinni tuottamattomissa kohteissa eikä käteistä ole jätetty oman talouden voiteluaineeksi.

      Oma on valintasi mutta ulosottomies ei kauan katsele mökin omistavaa velallista. Pienimmän riesan tie olisi ehkä sittenkin ottaa joltakulta läheiseltä tai jopa vieraammaltakin laina, onhan sinulla antaa hyvä vakuus. Jos kunnia ei kestä tunnustaa kulissien kaatumista, kannattaisi ehkä hieman nopeuttaa sitä asunnon myyntiprosessia. Mutta omaisuuden realisoinniksi tämä näyttää tavalla tai toisella menevän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe