Paapan Kapakka

miksi helvetissä

siellä siellä soitetaan joka välissä mökämusiikkia, siis silloin kun bändi ottaa tauon.

Vierailin viime viikonloppuna ystävieni kanssa Tampereella ja erehdyin mainostamaan tuota legendaarista jazzravintolaa vanhasta muistista.

Siellä soitti joku kvartetti ihan kivasti akustisessa hengessä, mutta kun ne otti tauon, niin johan alkoi kuulua taukomusiikkia niin isolla volyymillä, ettei keskustelusta tullut yhtään mitään.

Aika on varmaan ajanut tuon ravintolan ohi jazzmestana. Siitä on tullut juottola pohjalta rahat kotiin omistajalle.

Henkilökunta, niin tarjoilijat kuin potsaritkin olivat kyllä ystävällisiä ja hoitivat muuten hommansa hyvin.

Tampereelle tarvittaisiin uusi Paappa vanhoilla mausteilla!

Terveisin perusjatsifani Satakunnasta

15

5182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musiikki tulee

      liian lujaa joka ravintolassa. Tarkoitus on lisätä myyntiä, kun ihmiset ei kykene keskustelemaan, vaan kallistavat mukia ahkerammin.

      • tulevaisuus, siis

        ammatinvalinnassa......

        Doodbye Paappa


      • Menoa eikä meininkiä!

        Onko vielä tänä päivänä olemassa ihmisiä, jotka todella luulevat, että kapakoissa soitetaan musiikkia kovaa sen vuoksi, että siellä ihmiset joisivat enemmän??? No onhan se kiva tietenkin esittää kaikki tietävää, vaikka noilla asioilla ole mitään tekemistä sen kanssa!


      • ja arvostelet
        Menoa eikä meininkiä! kirjoitti:

        Onko vielä tänä päivänä olemassa ihmisiä, jotka todella luulevat, että kapakoissa soitetaan musiikkia kovaa sen vuoksi, että siellä ihmiset joisivat enemmän??? No onhan se kiva tietenkin esittää kaikki tietävää, vaikka noilla asioilla ole mitään tekemistä sen kanssa!

        vastausta?
        Eiköhän olisi paikallaan kertoa se OIKEA syy, miksi musiikkia soitetaan kipurajan ylittävästi, ettei todellakaan kykene pöydän ylitse kommunikoimaan,, kuin huutamalla täyttä kurkkua?
        Ei ole mitään mieltä mennä kapakkaan tressaamaan itseään, kun tarkoitus olisi rentoutua hienoa live-jazzia kuunnellen. Väliaika möykkä sitten pilaa tunnelman täydellisesti. Miksi hemmetissä on näin? Ei tarvitsisi soittaa väliajalla mitään, se on jämpti asia !


      • jaloillanne
        ja arvostelet kirjoitti:

        vastausta?
        Eiköhän olisi paikallaan kertoa se OIKEA syy, miksi musiikkia soitetaan kipurajan ylittävästi, ettei todellakaan kykene pöydän ylitse kommunikoimaan,, kuin huutamalla täyttä kurkkua?
        Ei ole mitään mieltä mennä kapakkaan tressaamaan itseään, kun tarkoitus olisi rentoutua hienoa live-jazzia kuunnellen. Väliaika möykkä sitten pilaa tunnelman täydellisesti. Miksi hemmetissä on näin? Ei tarvitsisi soittaa väliajalla mitään, se on jämpti asia !

        Älkää menkö sinne!

        Älä selitä, älä valita!


        Politikko


      • kun sitä haluat!
        ja arvostelet kirjoitti:

        vastausta?
        Eiköhän olisi paikallaan kertoa se OIKEA syy, miksi musiikkia soitetaan kipurajan ylittävästi, ettei todellakaan kykene pöydän ylitse kommunikoimaan,, kuin huutamalla täyttä kurkkua?
        Ei ole mitään mieltä mennä kapakkaan tressaamaan itseään, kun tarkoitus olisi rentoutua hienoa live-jazzia kuunnellen. Väliaika möykkä sitten pilaa tunnelman täydellisesti. Miksi hemmetissä on näin? Ei tarvitsisi soittaa väliajalla mitään, se on jämpti asia !

        Se mitä itse olen Paapan kapakassa käynyt vielä tänäkin päivänä, niin kyllä heidän muusiikkitasonsa on kaukana kipurajasta. Hyvin normaali soittoraja musiikille ravintoloissa on 90-100 db. Sitä en sano, etteikö se ole hieman väärä varsinkin Jazz iltoina, koska myös itse pidän Jazzista, mutta sinun tapauksessasi kyseessä on varmaankin enemmän siitä, ettei henkilökuntaa ole mitenkään ohjeistettu, kuinka ja mitä musiikkia tuli väliajalla soittaa! Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että väliajalla pitäisi olla hiljaista, niin silloin sinä olet väärässä paikassa. Se että ravintolassa soitetaan, monenlaista musiikkia voi olla taustalla se, että siellä viihtyisi monenlaista väkeä ja sitä mukaan tulsi enemmän myyntiä, mutta sillä volume tasolla ei todellakaan ole mitään tekemistä sen kanssa!!! Ja huom! Täytyyhän myös kulttuuriravintoloiden tienata rahaa! Jos haluat väliajalla rahallista keskustelua, niin tuolloin tuo Tammerkoski on mukavan rauhallinen, joten voit vaikka ottaa pienen kävelylenkin sillä välin kun ne aloittavat soittamaan toisen kerran, jos se niin paljon häiritsee! Olisit onnellinen, että teillä on edes yksi ravintola, joka haluaa hommata edes noita bändejä soittamaan! Näin hyvin ei monessakaan kaupungissa asiat ole...


      • tuollainen idea tullut
        kun sitä haluat! kirjoitti:

        Se mitä itse olen Paapan kapakassa käynyt vielä tänäkin päivänä, niin kyllä heidän muusiikkitasonsa on kaukana kipurajasta. Hyvin normaali soittoraja musiikille ravintoloissa on 90-100 db. Sitä en sano, etteikö se ole hieman väärä varsinkin Jazz iltoina, koska myös itse pidän Jazzista, mutta sinun tapauksessasi kyseessä on varmaankin enemmän siitä, ettei henkilökuntaa ole mitenkään ohjeistettu, kuinka ja mitä musiikkia tuli väliajalla soittaa! Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että väliajalla pitäisi olla hiljaista, niin silloin sinä olet väärässä paikassa. Se että ravintolassa soitetaan, monenlaista musiikkia voi olla taustalla se, että siellä viihtyisi monenlaista väkeä ja sitä mukaan tulsi enemmän myyntiä, mutta sillä volume tasolla ei todellakaan ole mitään tekemistä sen kanssa!!! Ja huom! Täytyyhän myös kulttuuriravintoloiden tienata rahaa! Jos haluat väliajalla rahallista keskustelua, niin tuolloin tuo Tammerkoski on mukavan rauhallinen, joten voit vaikka ottaa pienen kävelylenkin sillä välin kun ne aloittavat soittamaan toisen kerran, jos se niin paljon häiritsee! Olisit onnellinen, että teillä on edes yksi ravintola, joka haluaa hommata edes noita bändejä soittamaan! Näin hyvin ei monessakaan kaupungissa asiat ole...

        mieleeni, tauoksi ulos karkuun väliajalla soitettavaa mäkömusiikkia. Ei oiken toimi, poytäpaikka menee ja parhaassa tapauksessa jonotat uudestaan sisään, huh!

        Paapan Kapakka on minunkin mielestäni parhaita jazz-ravinoloita koko pohjoismaissa ja sen perustaja ansaistsi vähintään kulttuuripalkinnon.

        Taulla soitettava musiikki, oli se sitten mitä tahansa häritsee ns. muuta ihmisten välistä kanssakäymistä jutustelun merkeiss. Iske nyt siinä mökälhevetissä naistakin.....


      • soitetaan
        kun sitä haluat! kirjoitti:

        Se mitä itse olen Paapan kapakassa käynyt vielä tänäkin päivänä, niin kyllä heidän muusiikkitasonsa on kaukana kipurajasta. Hyvin normaali soittoraja musiikille ravintoloissa on 90-100 db. Sitä en sano, etteikö se ole hieman väärä varsinkin Jazz iltoina, koska myös itse pidän Jazzista, mutta sinun tapauksessasi kyseessä on varmaankin enemmän siitä, ettei henkilökuntaa ole mitenkään ohjeistettu, kuinka ja mitä musiikkia tuli väliajalla soittaa! Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että väliajalla pitäisi olla hiljaista, niin silloin sinä olet väärässä paikassa. Se että ravintolassa soitetaan, monenlaista musiikkia voi olla taustalla se, että siellä viihtyisi monenlaista väkeä ja sitä mukaan tulsi enemmän myyntiä, mutta sillä volume tasolla ei todellakaan ole mitään tekemistä sen kanssa!!! Ja huom! Täytyyhän myös kulttuuriravintoloiden tienata rahaa! Jos haluat väliajalla rahallista keskustelua, niin tuolloin tuo Tammerkoski on mukavan rauhallinen, joten voit vaikka ottaa pienen kävelylenkin sillä välin kun ne aloittavat soittamaan toisen kerran, jos se niin paljon häiritsee! Olisit onnellinen, että teillä on edes yksi ravintola, joka haluaa hommata edes noita bändejä soittamaan! Näin hyvin ei monessakaan kaupungissa asiat ole...

        liian lujaa, ei tarvita rock-konsertin volyymeja sisällä, siitä tulee pienessä paikassa helvetinmoinen mökä, kun asiakkaat korottavat ääntään ja joutuvat huutamaan toisilleen.


      • kun bändi
        soitetaan kirjoitti:

        liian lujaa, ei tarvita rock-konsertin volyymeja sisällä, siitä tulee pienessä paikassa helvetinmoinen mökä, kun asiakkaat korottavat ääntään ja joutuvat huutamaan toisilleen.

        menee tauolle, niin alkaa runkkumusiikki soimaan kybällä. Aika on muutunut, eikä meitä terveen kuulon sukupolvea siellä enään tarvita, saatana!!!

        GOODBYE!


    • Anonyymi

      Treelle ei tarvita yhtään uutta Pubi juottollaa.On jo tarpeeksi.Keskustaan sikuisille monipuolinen tanssiravintola.Naisten haku aina ja kokoajan.Kiitos

    • Anonyymi

      Siis Treelle tasokas tanssiravintola aikuisille.Elävää musiikkia ja aina naistenhaku.Ainakin pe ja la. Olis kiva jos olis myös jotain hyvää ruokaa pieneen nälkään. Tämä puuttuu Treelta.Vielä ei kukaan ole sitä oivaltanut.
      Sinä viksu liikemies.Yrittäjä.Olisitko sinä tähän sopiva.?? Kiitos

      • Anonyymi

        Kukaan yrittäjä ja liikemies ei tuollaista perusta, kun entisetkin ovat lopettaneet kannattamattomana. Vesilaseista kertyy huonosti myyntiä ja ei se naisten hakukaan toimi.


    • Anonyymi

      Lisää kikkelijazzia pliis.

    • Anonyymi

      Paaapan kapakka maksaa muusikoille siis vuosikymmenien ajan aloittaneille ammattilaisille neljän setin ohjelmasta; jossa pidetään puolen tunnin tauko joka n.30-45 minuuttia kestävien settien välissä. Tämä venytetty tavallista paljon laajempi ohjelma on harvinainen, siksikin, että muusikoille jää käteen palkaksi 100e verojen jälkeen.Eli 25e/setti, joka on törkeä hinta musiikista jota on harjoiteltu useita tunteja ja monina iltoina. Kauempaa tulevat muusikot eivät saa edes bensarahoja.
      Yhdyn edellisen kirjoittaja mielipiteeseen, että kun ahneus iskee, ei yksittäisillä ihmisillä ole mitään väliä. Törkeä paikka vaikka muuten ystävällistä palvelua omaava, häpeä ettei ammattilaisille makseta ansaitsemaansa korvausta😬 Itse asiaa jossain määrin kokeneena.

    • Anonyymi

      Mitä menee soittaan hus hus kotio siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe