Elämän Epävarmuus

Pohtija

Kerran me tänne synnymme, tulemme alastomina tähän maailmaan ja niin on Jumala määrännyt että kerran meidän kaikkien tulee kuolemalla kuoleman ja sitten tulee joko tuomio tai armahdus ja Jeesus Kristus toimii sielumme tuomarina. Mitä voimme sanoa elämästä. Elämä on lahjaa ja kallisarvoista Jumalan silmissä. Kuitenkaan emme tiedä milloin lähtömme hetki tulee, se vain tulee ajallaan. Siksipä uskonasioihin kannattaa suhtautua vakavasti. Meillä on vain tämä armon aika ottaa vastaan evankeliumi, tehdä parannus ja antaa muille anteeksi heidän rikoksensa meitä kohtaan. Viisas mies tai nainen tekee rauhan Jumalan kanssa silloin kun vielä siihen on mahdollisuus, orientoituu Jumalan Pyhän Sanan Raamatun mukaan elämässään. Mielestäni on mieletöntä viivyttää uskon ratkaisuaan sillä ei ihminen tiedä milloin hänen elämänsä lanka täällä maan päällä katkeaa ja hän siirtyy iäisyyteen. Ei ole olemassa kuin kaksi paikkaa, kumpaan paikkaan sinä rakas ystävä olet tällä hetkellä menossa, valinta on sinun Jumala ei pakota ketään Taivaaseen vaan on antanut meille jokaiselle vapaan tahdon ja me saamme valita tiemme, mutta olemme hänen edessään valinoistamme ja teoistamme tilivelvollisia.

21

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuolematon sielu

Ei elämäkään ole lahja, kuka sen antaisi?
      Se on itse tienattava ja elämänolosuhteet etenkin, mitään emme saa ilmaiseksi.
      Mitään evankeljuilua ei tarvitse vastaanottaa ja mitäpä hyötyäkään siitä olisi.
      Tuonpuoleiseen menemme kaikki kun hopealanka katkeaa mutta sieläkään emme ole ikuisesti.
      Jeesus ja Jumala, saattaa siellä uskovaisilla olla sellainenkin. Ötökkä.

• bolgrad**

Minä olen sitä mieltä, että raamattuun uskominen on sama kun totuuden kieltäminen. Kun/jos tulemme uskoon, se on kuin asettuisimme aloillemme hyvään fantasiaan. Se on niin helppoa, olla vaan ja uskoa Jumalan pelastavan.
      Etsiminen ja kaiken kyseenalaistaminen on vaikeaa. Välillä tulee tunne, että olenko sittenkään oikeassa? Mutta silti, en milloinkaan enää voisi jäädä Raamatun "totuuteen" uskomaan. kaikki uskonnot maailmassa on harhaa. Niissä on ripaus iätöntä viisautta, hyviksi todettuja normeja ja sääntöjä, mutta mitään fakta juttuja Jumalasta, taivasten valtakunnasta, taivaallisista sotajoukoista ja saatanasta niissä ei ole.
      Se on aikuisten satua. Keino hallita kansaa, ettemme repeä liitoksista.
      Jo aikojen alussa ihmiset huomasivat, että ilman pelkoa, olemme petoja. Jos ei ole kaikkinäkevää Jumalaa kontroiloimassa, himot houkuttelee ihmisen kuin ihmisen julmiin tekoihin.

Mutta nyt on tullut aika "aikuistua" ja oppia ottamaan vastuu OMISTA teoista. Tosin kaikki ei siihen vielä kykene.
      On julmaa väittää, että suurin osa nimenomaan uskovista on yhä keskenkasvuisia, itsekkäitä, ahdasmielisiä ja oman edun tavoittelijoita, mutta niin vaan on. Toki heidät yleensä laitetaankin isomman suurennuslasin alle, kuin muut, mutta aina ei tarvi edes arvioida heidän persoonaa. He kun latelevat törkeyksiä muiden niskaan, ennen kun "uhri" edes tietää heidän olevan uskossa. Niin myös täällä suomi24 on useasti käynyt ilmi.
      Mikä siis on parannus, mikä tehdään elämässä? Kun ihan ok ihminen tulee uskoon, hän saa siitä niin paljon varmuutta itseensä, että unohtaa olla kiltti. Onko se sitten parannusta?
      Itsekkin näin naivisti voisin heittää, että en todellakaan tahdo taivaaseen uskovien kanssa, sillä en jaksaisi ikuisuuden sitä "Mä oon Jumalan silmissä parempi kuin sinä" virttä, tai "Hyi kun syntisiä nuo muut ovat! -Helvettiin vaan kaikki!"

Minun valintani on etsiä edelleen... ja tilivelvollinen olen vain ja ainoastaan itselleni. - Ja se miten minä itseni kohtaan (minuuteni) vie minut aikaajoin taivaaseen, mutta voihan se minut helvettiinkin laittaa, jos oikein vastuuttomaksi ja typeräksi heittäydyn, jos annan pikkurillini jollekkin "7 kuolemansynnille".

Loppuun vielä ajatus: Mies eli kieroa ja kovilla otteilla olevaa elämää. sitten yks kaks sairastui vakavasti ja menetti järkensä. Elämä jatkui... mutta mies ei ymmärtänyt mistään mitään. Miten tehdä parannus? Saisitko sinä hänet uskoon? (Osaatko puhua apinalle Jumalasta, niin että hän uudesti syntyisi ylhäältä?) Mies ei terveenä uskonut yhtään mihinkään, ei edes itseensä.

• kuolematon sielu

kuinka katkerasti he vihaavat "jälleensyntymisajatusta", luulisi että
        se ei ole mitään pois heiltä jos joku ajattelee toisin. Ehkä he pelkäävät jotain ja se saa heidät kovin känkkäränkäksi.
        Minusta se on ihana ja vapauttava oppi,
        poistaa täysin kuoleman pelon ja antaa tiedon loputtomasta eteenpäinmenosta -riippuen tietenkin omista teoista.

• vänkis
        kuolematon sielu kirjoitti:

kuinka katkerasti he vihaavat "jälleensyntymisajatusta", luulisi että
        se ei ole mitään pois heiltä jos joku ajattelee toisin. Ehkä he pelkäävät jotain ja se saa heidät kovin känkkäränkäksi.
        Minusta se on ihana ja vapauttava oppi,
        poistaa täysin kuoleman pelon ja antaa tiedon loputtomasta eteenpäinmenosta -riippuen tietenkin omista teoista.

Jälleensyntymän mukaan meidän on hyväksyttävä pahuuskin itsesssämme ja se, että kukaan ei voi elää, kuolla, oppia ja kehittyä puolestamme. Meidän on itse se tehtävä ja siksi varmaan nämä uskovat ja monet muutkin kovasti vastustavat ajatusta siitä. Mutta yksinhän emme tätä matkaamme tee, vaan yhdessä koko ihmiskunnan kanssa. Olemme kaikki samassa veneessä, niin "pahat" kuin "hyvätkin"!

Voimme kuitenkin aina helpottaa toistemme matkaa, kuten kaikki valaistuneet sielut ovat aina tehneetkin. Niin Buddha, Jeesus ja moni muukin.

Kaunistahan se on, että saamme seikkailla tässä jännässä ja ihmeellisessä maailmankaikkeudessa. Välillä se voi käydä kuitenkin hyvin raskaaksi, mutta sekin on loppupeleissä vain hyväksemme.

On suuri sääli, miten moni ei kykene näkemään miten ihmeellinen tämä maailma oikeasti on. Kuten jo Jumalakin sen totesi: "Maailma oli sangen hyvä!"

Ja on toki sitä edelleenkin!

Joku ehkä tyytyy vähempään, kun joku toinen taas haluaa edetä vähän pidemmälle. En itse kyllä ihan usko tähän. Uskon, että olemme kaikki pohjiltamme aivan samanlaisia ja haluamme oppia ja kokea ihan kaiken saman kuin muutkin. Joskus vaan vaikuttaisi siltä, että joku haluaisi jättää tämän "leikin" kesken, mutta se taitaa ollaa vaan pelkkää fantasiaa. Jokainen meistä "lankesi" ja siihen kuuluu loppuun saakka meneminen. Kesken emme oikeasti mitään, koskaan oikeasti jätä! Jo ne sielukumppanemmekin pitävät tästä huolen. Yhdessä mennään ja ympäri tullaan. Pelkästään itsellemme emme tässä maaimassa elä, emmekä tulevassakaan.

Ymmärtäkäämme siis ihmistä, joka ei vielä pysty ymmärtämään mitä tekee ja miksi on tähän maailmaan ylipäätään syntynyt! :)

• eipä mitään uutta

Kukas se taas pilkkaa uskovaisia?

-uskominen on sama kun totuuden kieltäminen
        -se on kuin asettuisimme aloillemme hyvään fantasiaan
        -Se on aikuisten satua
        -Keino hallita kansaa
        -On julmaa väittää, että suurin osa nimenomaan uskovista on yhä keskenkasvuisia, itsekkäitä, ahdasmielisiä ja oman edun tavoittelijoita, mutta niin vaan on
        -jne jne jne

Ja sinä se kehtaa marista kuinka sinua ja Arittaa pilkataan.

Onko tämäkin viesti sinusta pilkkaa sinua kohtaan?

• bolgrad**
        eipä mitään uutta kirjoitti:

Kukas se taas pilkkaa uskovaisia?

-uskominen on sama kun totuuden kieltäminen
        -se on kuin asettuisimme aloillemme hyvään fantasiaan
        -Se on aikuisten satua
        -Keino hallita kansaa
        -On julmaa väittää, että suurin osa nimenomaan uskovista on yhä keskenkasvuisia, itsekkäitä, ahdasmielisiä ja oman edun tavoittelijoita, mutta niin vaan on
        -jne jne jne

Ja sinä se kehtaa marista kuinka sinua ja Arittaa pilkataan.

Onko tämäkin viesti sinusta pilkkaa sinua kohtaan?

Onhan se julmaa asettaa sinut suureen massaan. julmempaa, kun ottaa pois massasta ja pilkata sinua yksilönä.

• ei mitään uutta........
        bolgrad** kirjoitti:

Onhan se julmaa asettaa sinut suureen massaan. julmempaa, kun ottaa pois massasta ja pilkata sinua yksilönä.

Aikamoista selittelyä.

Parempiko on yleistää ja pilkata kerralla niin montaa kuin pystyy vai ojentaa yhtä pois harhapoluilta?

• bolgrad**
        ei mitään uutta........ kirjoitti:

Aikamoista selittelyä.

Parempiko on yleistää ja pilkata kerralla niin montaa kuin pystyy vai ojentaa yhtä pois harhapoluilta?

sinulla on tapana/ sopii sinulle.

Taidetaan olla yhtä vajaita molemmat. Miksi siis vertaamaan, kumpi on toistaan pahempi.

Itseasiassa, erillaisuus on rikkaus. Tapa toimia omalla tavalla samassa asiassa kertoo, että Jumala loi meidät erillaisiin tehtäviin. Ei hän aikonutkaan, että kaikki ihmiset uskoisi häneen samalla tavalla.
        Hän taitaa suuresti nauttia siitä, että ilmaisemme häntä niin monin eri uskonnoin ja uskomuksin.
        Hän on kuin maa, vesi, ilma, tuli...

• vuoksi..
        vänkis kirjoitti:

Jälleensyntymän mukaan meidän on hyväksyttävä pahuuskin itsesssämme ja se, että kukaan ei voi elää, kuolla, oppia ja kehittyä puolestamme. Meidän on itse se tehtävä ja siksi varmaan nämä uskovat ja monet muutkin kovasti vastustavat ajatusta siitä. Mutta yksinhän emme tätä matkaamme tee, vaan yhdessä koko ihmiskunnan kanssa. Olemme kaikki samassa veneessä, niin "pahat" kuin "hyvätkin"!

Voimme kuitenkin aina helpottaa toistemme matkaa, kuten kaikki valaistuneet sielut ovat aina tehneetkin. Niin Buddha, Jeesus ja moni muukin.

Kaunistahan se on, että saamme seikkailla tässä jännässä ja ihmeellisessä maailmankaikkeudessa. Välillä se voi käydä kuitenkin hyvin raskaaksi, mutta sekin on loppupeleissä vain hyväksemme.

On suuri sääli, miten moni ei kykene näkemään miten ihmeellinen tämä maailma oikeasti on. Kuten jo Jumalakin sen totesi: "Maailma oli sangen hyvä!"

Ja on toki sitä edelleenkin!

Joku ehkä tyytyy vähempään, kun joku toinen taas haluaa edetä vähän pidemmälle. En itse kyllä ihan usko tähän. Uskon, että olemme kaikki pohjiltamme aivan samanlaisia ja haluamme oppia ja kokea ihan kaiken saman kuin muutkin. Joskus vaan vaikuttaisi siltä, että joku haluaisi jättää tämän "leikin" kesken, mutta se taitaa ollaa vaan pelkkää fantasiaa. Jokainen meistä "lankesi" ja siihen kuuluu loppuun saakka meneminen. Kesken emme oikeasti mitään, koskaan oikeasti jätä! Jo ne sielukumppanemmekin pitävät tästä huolen. Yhdessä mennään ja ympäri tullaan. Pelkästään itsellemme emme tässä maaimassa elä, emmekä tulevassakaan.

Ymmärtäkäämme siis ihmistä, joka ei vielä pysty ymmärtämään mitä tekee ja miksi on tähän maailmaan ylipäätään syntynyt! :)

ja urheilun kannalta johonkin hengelliseen tilaisuuteen katsomaan ja kuuntelemaan, miten siellä pelätään ja vapistaan ja vastustetaan jälleensyntymistä ja kehutaan itseään...

• viimeinen

viestisihän oli ja meni...

Mutta mitäpä sitä, jälleensyntyjiltähän se käy, nimittäin toisen nikin varastaminen omaan käyttöön, sanoa hyvästi ja palata syyttämään uskovia naurettavilla luuloillaan. Mitäpä sen väliä kun ei ole ketään jolle pitäisi olla vastuussa sanomisistaan, ainoastaan itselleen luulee olevansa vastuussa.

Kun sinä nyt olet yhteydessä henkimaailman henkiin, en tiedä millaisiin, niin miksi tuomitset samankaltaisen yhteyden Jumalan hyvään henkeen fantasiaksi?

Ikuisuudessa ei veisata "Mä oon Jumalan silmissä parempi kuin sinä" tai tai "Hyi kun syntisiä nuo muut ovat! -Helvettiin vaan kaikki!" -virttä. Siellä ylistetään Jumalaa hänen suuresta armostaan Jeesuksessa, joka sijaiskuolemallaan valmisti meille tien Isän yhteyteen. "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä." Joh.15:13

>Mies eli kieroa ja kovilla otteilla olevaa elämää. sitten yks kaks sairastui vakavasti ja menetti järkensä. Elämä jatkui... mutta mies ei ymmärtänyt mistään mitään. Miten tehdä parannus? Saisitko sinä hänet uskoon? (Osaatko puhua apinalle Jumalasta, niin että hän uudesti syntyisi ylhäältä?) Mies ei terveenä uskonut yhtään mihinkään, ei edes itseensä.<

Siinähän laitoit hyvän esimerkin siitä paljon mainostamastasi itsevastuusta. Kun mies eli kieroa elämää, niin sai maksaa siitä sairastumalla ja menettämällä järkensä. Mutta jos olisi ajoissa ottanut vastuun huonosta elämästään ja etsinyt Jumalaa, olisi saanut pitää järkensä.

• vänkis
        vuoksi.. kirjoitti:

ja urheilun kannalta johonkin hengelliseen tilaisuuteen katsomaan ja kuuntelemaan, miten siellä pelätään ja vapistaan ja vastustetaan jälleensyntymistä ja kehutaan itseään...

mistään jälleensyntymästä varoittele. Hah! ;)

Rupeavat vielä uskomaan sellaiseen. Parempi pysyä vaan ihan hiljaa ja hissukseen näistä jutuista.

Ja kehuminenkaan ei kuulu oikein nöyryyteen. Pitää tulla oikeeeen tosi nöyräksi! Jopa liian nöyräksi, ja tiiäksä mitä juutalaiset siitä sanoo? En kerro. ;)

Joskus lapsena kuvittelin, että ihminen on sellainen otus, että se kaivaa kaiken tiedon vaikka kiven alta, koska olin itse sellainen. Nyttemmin olen havainnut, että monia täällä kiinnostaa ihan muut asiat. Oma perhe, bilettäminen, trendikkäät frendit ja joskus jopa duunissakin käyminen ja pari muutakin asiaa, kuten aerobic ja jalkapallo. Ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta on se sitten jotenkin hassua...

:)

Ja oon mä muuten nähnyt sitä hengellistä tilaisuuttakin ihan tarpeeksi. Eikä siinäkään mitään. Mielummin mä sinne menisin kun Madonnan konserttiin! Ihan sellasta kivaa ja siistiä meininkiä. En diggaa juuri alkoholistakaan ja siellä vissiin on suurin osa kuitenkin ihan selvinpäin? ;)

• bolgrad**
        viimeinen kirjoitti:

viestisihän oli ja meni...

Mutta mitäpä sitä, jälleensyntyjiltähän se käy, nimittäin toisen nikin varastaminen omaan käyttöön, sanoa hyvästi ja palata syyttämään uskovia naurettavilla luuloillaan. Mitäpä sen väliä kun ei ole ketään jolle pitäisi olla vastuussa sanomisistaan, ainoastaan itselleen luulee olevansa vastuussa.

Kun sinä nyt olet yhteydessä henkimaailman henkiin, en tiedä millaisiin, niin miksi tuomitset samankaltaisen yhteyden Jumalan hyvään henkeen fantasiaksi?

Ikuisuudessa ei veisata "Mä oon Jumalan silmissä parempi kuin sinä" tai tai "Hyi kun syntisiä nuo muut ovat! -Helvettiin vaan kaikki!" -virttä. Siellä ylistetään Jumalaa hänen suuresta armostaan Jeesuksessa, joka sijaiskuolemallaan valmisti meille tien Isän yhteyteen. "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä." Joh.15:13

>Mies eli kieroa ja kovilla otteilla olevaa elämää. sitten yks kaks sairastui vakavasti ja menetti järkensä. Elämä jatkui... mutta mies ei ymmärtänyt mistään mitään. Miten tehdä parannus? Saisitko sinä hänet uskoon? (Osaatko puhua apinalle Jumalasta, niin että hän uudesti syntyisi ylhäältä?) Mies ei terveenä uskonut yhtään mihinkään, ei edes itseensä.<

Siinähän laitoit hyvän esimerkin siitä paljon mainostamastasi itsevastuusta. Kun mies eli kieroa elämää, niin sai maksaa siitä sairastumalla ja menettämällä järkensä. Mutta jos olisi ajoissa ottanut vastuun huonosta elämästään ja etsinyt Jumalaa, olisi saanut pitää järkensä.

Niin, tulin uudestaan, aivan kuin jälleensyntyjillä on tapana ja jatkan siitä mihin jäin. Hi hi.
        mutta kenenkään nikkiä en ole varastanut... vai olenko?

Joo, samoihin henkiin me ollaan tekemisissä, mutta sellainen pieni näkemyserohan meillä siinä vaan on. Sinä näet ne Raamatun tapaan ja minä sillee "omalla" tapaa. Mutta samoja ovat, katsojat (me) erejä.

Uskon vahvasti myös niin, että ei Jumalalla ole väliä, miten häneen uskoo, tai loppujenlopuksi uskooko olenkaan (miksi olisi?) Emme kuitenkaan tiedä mitään, mitä meille kuoleman jälkeen tapahtuu. (vai tiedämmekö?) Se, uskotko oikein kovasti, vähän tai et ollenkaan on saman tekevää. Tärkeintä on elää niinkuin Jumala eläisi.

• se on.......

Hyvä kirjoitus mutta sait vastaukseksi vain jälleensyntyjien kielteisyyttä uskoa kohtaan.

• kuolematon sielu

epäilyksellä ja varauksella.
        Usko on järjen uinailua eikä sen valvontaa sanovat teosofit.

• keksit sitten ihan ite

epäilyksellä ja varauksella.
        Usko on järjen uinailua eikä sen valvontaa sanovat teosofit.

Jos usko on järjen uinailua niin mitä sitten on jälleensyntymisoppi? Olisiko se vaikka kuollutta harmaata solukkoa korvien välissä? Käyppäs kysymässä teosofeilta.

• kuolematon sielu
        keksit sitten ihan ite kirjoitti:

Jos usko on järjen uinailua niin mitä sitten on jälleensyntymisoppi? Olisiko se vaikka kuollutta harmaata solukkoa korvien välissä? Käyppäs kysymässä teosofeilta.

voit käydä papeilta kysymässä että onko uskonto kuollutta solukkoa korvien välissä.
        Alahan mennä.

• jaapajaajaa

voit käydä papeilta kysymässä että onko uskonto kuollutta solukkoa korvien välissä.
        Alahan mennä.

Menenkö tässä vai keksimässäsi seuraavassa elämässä?
        Alahan vastata?

• kuolematon sielu
        jaapajaajaa kirjoitti:

Menenkö tässä vai keksimässäsi seuraavassa elämässä?
        Alahan vastata?

tässä ja heti.

• vais niin

tässä ja heti.

Ai kysymään vai? En nyt jouda, sori.
        Turha kai kysyä sellaista minkä jo tietää.

• kuolematon sielu
        vais niin kirjoitti:

Ai kysymään vai? En nyt jouda, sori.
        Turha kai kysyä sellaista minkä jo tietää.

aina kauppiastakin joka sanoo että tämä on paras sinulle?
        Pilkkaat jälleensyntymistä,
        minä taas halveksun kaikkea mikä pilkkaa luonnonlakeja.
        Mitä muutakaan kristinuskon dogmeissa on kuin luonnonlakien pilkkaamista?

• mutta....

....taivasta ei ole, eikä helvettiä. Sielu, energia tms. siirtyy johonkin tuntemattomaan, mutta kukaan ei tiedä millaisena tietoisuudeltaan. Mutta sama se on "fysiologisesti" niin kristitylle, buddhalaiselle, muslimille kuin ateistillekin. Ja kaikki paavista Hitleriin ovat päätyneet samaan kiertokulkuun, siellä ei synnit paina.

Fiksua olisi elää elämä moraalisesti oikein, eli ottaa muut huomioon, elää ihmisiksi. Korkein voima ylläpitää maailmaa ja maailmankaikkeutta, siihen uskon. Se on käsittämätön suuri voima, sellainen mitä kukaan ei pysty selittämään ja tuntemaan, se vain on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe