Vain huonoille kristityille...

...apostoli Paavalin läpikäymistä hengellisistä kehitysvaiheista.

Tämä avaus on kirjoitettu lohdutukseksi ja opastukseksi sinulle, joka koet olevasi kovin epätäydellinen, epäonnistunut ja peräti uskomattoman huono kristittynä.

Paavali opettaa meille perinpohjaisesti millaisia me olemme J-lan Pyhän Hengen valaisemina:

a) Peruskurssi: Aluksi Paavali oppi olevansa apostoleista halvin.
1.Korinttolaiskirje 15:9
-Opetus sinulle: Olet paikallis-seurakuntasi halvin jäsen!)

b) Keskiaste: Sitten jonkin ajan kuluttua hän oppi olevansa kaikista pyhistä halvin.
Efesolaiskirje 3:8
-Opetus sinulle: Olet kaikkein halvin kristityistä!)

c) Yläaste: Kolmas vaihe tuli ajan myötä, jolloin hän oppi olevansa syntisistä suurin.
1.Timoteuksen kirje 1:15
-Opetus sinulle: Olet kaikkein suurin kaikista ihmisistä, sillä Paavali ei vielä tuntenut sinua!
Mutta se ei ollut vielä kylliksi, sillä voihan suurinkin syntinen sentään luulla vielä olevansa jotakin J-lan edessä...

d) Korkein aste: Paavali oppi sen tosiasian, että hänessä - se on hänen lihassaan - ei todellakaan asu MITÄÄN HYVÄÄ ja että hän itse ei ole mitään!
Roomalaiskirje 7:18 ja 2.Korinttolaiskirje 12:11
-Opetus sinulle: Sinussa ei asu yhtään mitään hyvää, etkä sinä ole J-lan edessä sen vuoksi yhtään mitään, usko se jo vihdoinkin!

Kun kuljemme tuota Paavalin osoittamaa sisäisen valaistumisen tietä, niin helposti masennumme nuo totuudet vaihe vaiheelta kohdatessamme, mutta sellaiseen itsesäälin suohon meitä ei ole kutsuttu!

Rohkaiskaamme sydämemme ja mielemme, sillä silloin me saamme aina jäädä meitä juuri tällaisina rakastavan taivaan Isän ja armollisen Vapahtajamme rakastaviin, arpisiin, helliin ja terveeksi hoitaviin käsiin, sillä vaikka emme olekaan yhtään mitään itsessämme, niin YESHUAN YHTEYDESSÄ ME OLEMME KAIKKEA sitä, millaisiksi Isä J-la on meidät alun perin tarkoittanutkin: Hänen rakkaita lapsiaan, jotka Hän tulee ajallaan johdattamaan täydellisyyteen Pojassaan Yeshuassa!

Hän, rakas Isämme onnistuu siinä täydellisesti, sillä "Kaikki Herran työt ovat täydelliset ja ylen ihanat ja kaikki, mitä Hän on säätänyt, tapahtuu ajallaan!"

HalleluYah!

Kerro mitä ajatuksia avaukseni sinussa herätti?

42

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punnitsin

"Kerro mitä ajatuksia avaukseni sinussa herätti?"

Ekana heräsi ajatus, että onko nuo sinun itsesi ajatuksia vai jostakin kirjasta=)

Toiseksi heräsi ajatus, että voisitko meille kaikille rohkaisuksi ensin kertoa miten sinä itse olet tuon koulun mukaan edennyt. Se, voisi rohkaista toisiakin kertomaan itsestään enemmän.

Itselläni tuo meni jotakuin tuolla tavalla, jo koti kasvatuksessani isäni ansiosta.

a) Peruskurssi: Aluksi opin olevani huonoin isäni silmissä
      b) Keskiaste: Sitten jonkin ajan kuluttua opin olevani kaikkien silmissä huonoin.
      c) Yläaste: Kolmas vaihe tuli ajan myötä, jolloin opin olemaan myös omissa silmissäni kaikkein huonoin
      d) Korkein aste: Opin sen tosiasian, että minussa ei todellakaan näyttäisi olevan MITÄÄN HYVÄÄ!

"Sinä et ole yhtään mitään, eikä sinusta tule koskaan yhtään mitään, usko se jo vihdoinkin!" Tuon kaltaista sain kuulla koko lapsuus ja nuoruus aikani.

Mitäs nyt sitten? Jumala onkin ottanut minut omakseen ja on alkanut luomaan minuun uutta, joka onkin hyvää.

Kun me elämme tässä maailmassa ilman Jumalaa, niin meistä voi tulla ihan mitä tahansa ympäristön ja omien halujemme vuoksi. Maailma painostaa meitä monilta tahoilta, jotta meistä tulisi jotakin. Oli loppu tulos sitten maailman syntisin ja pahoin ihminen tai sitten maailman paras ja menestyvin. Kaikki se on vain harhaa ja tuulen tavoittelua. Jumala vain voi tehdä meistä TODELLISEN ihmisen, niinkuin Hänen Poikansa on Todellinen ihminen.

• Noin se menee ainakin jossain määrin ja elämämme eri vaiheissa meidän kaikkien kohdalla ja täydellinen nöyryytys tuntuu raskaammalta kuin sairaus tai mikä tahansa muu takaisku. Täydellisesti nöyryytetyksi tuleminen tuntuu samalta kuin hengellinen kuolema.

Kirjoitit hyvin siitä, millaisiksi J-la meidät kykenee muuttamaan. Samasta asiasta kirjoitti myös Paavali, josta hieman seuraavassa.

Iloitsen joka kerta lukiessani Paavalin omasta kokemuksesta jatkoa noihin avauksessani esittämiini kohtiin ja erityisesti seuraavasta kahdesta seikasta:

1) 2.Korinttolaiskirje:
        5:17 Siis, jos joku on Messiaassa, niin hän on >>>uusi luomuskaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat

• Diana-ad-rem
        Yakov kirjoitti:

Noin se menee ainakin jossain määrin ja elämämme eri vaiheissa meidän kaikkien kohdalla ja täydellinen nöyryytys tuntuu raskaammalta kuin sairaus tai mikä tahansa muu takaisku. Täydellisesti nöyryytetyksi tuleminen tuntuu samalta kuin hengellinen kuolema.

Kirjoitit hyvin siitä, millaisiksi J-la meidät kykenee muuttamaan. Samasta asiasta kirjoitti myös Paavali, josta hieman seuraavassa.

Iloitsen joka kerta lukiessani Paavalin omasta kokemuksesta jatkoa noihin avauksessani esittämiini kohtiin ja erityisesti seuraavasta kahdesta seikasta:

1) 2.Korinttolaiskirje:
        5:17 Siis, jos joku on Messiaassa, niin hän on >>>uusi luomuskaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat

et pääse juutalaisvihasta, siinä on sinun kompastuskivesi.
        Et myöskään kakasinaamaisuudesta ja pelailusta, jopa uskonasioilla.

Minulle sinun kauniit puheesi ovat tyhjää helinää, tunnen sinut jo niin hyvin.
        Erittäin hyvä huijari olet, jos se nyt Jumalan silmissä ansioksi katsotaan.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Yakov kirjoitti:

Noin se menee ainakin jossain määrin ja elämämme eri vaiheissa meidän kaikkien kohdalla ja täydellinen nöyryytys tuntuu raskaammalta kuin sairaus tai mikä tahansa muu takaisku. Täydellisesti nöyryytetyksi tuleminen tuntuu samalta kuin hengellinen kuolema.

1) 2.Korinttolaiskirje:

Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Olet täysin väärässä, kuka rakastaa ja kuka vihaa. Jumala rakastaa ja on rakkaus, lähetti profeetat, joita vainottiin niiden taholta, jotka vihaavat Jumalaa. Lue profeettojen kirjoja.

Profeetat todistivat Herran Jumalan Hengessä juuri Messiaasta ja Jumalan Pojasta.

• Diana-ad-rem
        Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

Olet täysin väärässä, kuka rakastaa ja kuka vihaa. Jumala rakastaa ja on rakkaus, lähetti profeetat, joita vainottiin niiden taholta, jotka vihaavat Jumalaa. Lue profeettojen kirjoja.

Profeetat todistivat Herran Jumalan Hengessä juuri Messiaasta ja Jumalan Pojasta.

Profeetat eivät sano missään, että messiaskuningas on erityinen Jumalan poika.

Hän en ennenkaikkkea oman kansansa vapauttaja vihollisten käsistä, joihin sinäkin kuulut. Silloin iänkaikkinen juutalaisviha loppuu.
        Aseet taotaan auroiksi, ja keihäät vesureiksi. Eikä kukaan enää opettele sotimaan, ja kaikki myös tuntevat Jumalan tien, eikä toinen enää opeta toistansa.

Israel/Siion / Jerusalem on Jumala kaupunki ja maa.

• Diana-ad-rem
        Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

• Punnitsin
        Yakov kirjoitti:

1) 2.Korinttolaiskirje:

"täydellinen nöyryytys tuntuu raskaammalta kuin sairaus tai mikä tahansa muu takaisku. Täydellisesti nöyryytetyksi tuleminen tuntuu samalta kuin hengellinen kuolema."

Jos ihmisen luonne ja persoona on lytätty lyttyyn jo lapsesta asti, niin siinä on todella joutunut surmaamaan oman todellisen luontonsa tai ainakin suurimman osan itsestään. Ja jokainen joka niin on joutunut tekemään tietää kyllä millaista sellainen elämä on. Jos lapsi ei saa edes itkeä vanhempiensa nähden niin ei siitä voi hyvää seurata. Oman itsensä kuolettaminen vaikkapa tunteitten osalta voi saada elämässä paljon vahinkoa aikaan. Jos lapsi ei saa iloita, ei nauraa eikä itkeä, niin siinä pimenee kaikki. Eletään vain isän pelossa ja yritetään täyttää hänen tahtonsa ihan kaikessa.

Sen nyt vielä sanon, että paljon Jumalalla on parannettavaa monien ihmisten kohdalla. Niin minun kuin monen muunkin jonka tunnen. Jo tämänkin takia en halua myöskaan lähteä tuomitsemaan ihan kaikkea mitä olen nähnyt joissakin seurakunnissa tapahtuvan. Ihminen, joka ei ole koskaan uskaltanut elämässään kunnolla nauraa vaan on jonkin pelon takia sen kaiken padonnut syvälle itseensä, niin mitä sellaiselle ihmiselle tapahtuu kun tuo pelon muuri otetaan tuolta ihmiseltä pois? Jotain sielullista varmasti tapahtuu? Ihan varmasti. Mutta miksi? Ehkäpä siksi, ettei tuo ihminen ole koskaan uskaltanut olla edes sielullinen? Tunteille kuolleen täytyy mielestäni saada tuntea kaikki ne tunteet mitä hän ei ole koskaan uskaltanut tuntea. Vain siten ihmisestä voi tulla jälleen elävä ja tunteva ihminen.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Profeetat eivät sano missään, että messiaskuningas on erityinen Jumalan poika.

Hän en ennenkaikkkea oman kansansa vapauttaja vihollisten käsistä, joihin sinäkin kuulut. Silloin iänkaikkinen juutalaisviha loppuu.
        Aseet taotaan auroiksi, ja keihäät vesureiksi. Eikä kukaan enää opettele sotimaan, ja kaikki myös tuntevat Jumalan tien, eikä toinen enää opeta toistansa.

Israel/Siion / Jerusalem on Jumala kaupunki ja maa.

Olet lukenut näitä ilmoituksia jo vaikka kuinka paljon, et vain halua uskoa. Ihminen näet voi omilla ratkaisuillaan vaikuttaa suhtautumiseensa. Kertaus on opintojen äiti, niinhän se meni.

> Profeetat eivät sano missään, että messiaskuningas on erityinen Jumalan poika.

Jes 9:6-7: ´Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti.

Daavidin valtaistuin tarkoittaa myös Juudan sukukuntaa.

Jes 69:8-9: ´Näin sanoo Herra: Niinkuin sanotaan rypäleestä, jos siinä on mehua: "Älä hävitä sitä, sillä siinä on siunaus", niin teen minä palvelijaini tähden, etten kaikkea hävittäisi. Minä tuotan Jaakobista siemenen ja Juudasta vuorteni perillisen; ja minun valittuni saavat periä maan, ja minun palvelijani saavat siinä asua.

Juudasta nousee iankaikkinen hallitsija, Jeesus Kristus:

Gen 49:10-11: ´Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat. Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.´

> Hän en ennenkaikkkea oman kansansa vapauttaja vihollisten käsistä, joihin sinäkin kuulut. Silloin iänkaikkinen juutalaisviha loppuu.

Valitettavasti olet aivan hakoteillä. En halua edes kertoa sinulle näitä monta kertaa esillä olevia asioita. Teet todella ymmärtämättömästi, kun edistät valhetta juutalaisten keskuudessa, koska Herra Jeesus on myös juutalainen ja hänellä on kesken tämä kansansa kanssa käytävä suhde. Et todellakaan edistä hyvää toimillasi vaan luopumuksessa olemisen jatkumista. Et tätä luonnollisesti ymmärrä, olkoon Herra sinulle armollinen suuressa laupeudessaan, koska todennäköisesti teet sitä yhtä tietämättömänä kuin samaa mieltä kanssasi olevatkin. Muista kuitenkin, että he ovat Herran Jeesuksen sisaria ja veljiä lihansa puolesta ja osin tulevat saamaan suuren armon, koska heillä on se erikoisasema. En tiedä, miten Herra suhtautuu heihin muista kansoista liittyneisiin, jotka eivät tunnusta häntä Kristukseksi. Sen tiedän, että hän tahtoo sekä juutalaisista että muista kansoista kaikki ihmiset kuuliaisiksi evankeliumille. Nämä ovat pyhiä asioita ei mitään leikkiä. Pyri ymmärrykseen Israelin Pyhässä. Pahinta mitä voit tehdä on viedä syntiä Herran Jeesuksen lihanpuolesta sukulaisten keskuuteen. Voit lukea Bileamin mielettömyydestä.

> Aseet taotaan auroiksi, ja keihäät vesureiksi. Eikä kukaan enää opettele sotimaan, ja kaikki myös tuntevat Jumalan tien, eikä toinen enää opeta toistansa.

Tämä tapahtuu, kun juutalainen kansa huutaa avuksi Herraa Jeesusta ja tunnustaa: "Minun Herrani, minun Jumalani". Valhemessias myös tuo ilmeisesti rauhaa, tämä tapahtuu ennen Herran Jeesuksen tulemista. Valitettavasti se ei kuitenkaan kestä, vaan sitä seuraa tämän maailman vaikeimmat ajat, joista Jeesus sanoi: "Ellei niitä päiviä lyhennettäisi, ei mikään liha pelastuisi, mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään". Näin Saatana ei pysty tuhoamaan kaikkia ihmisiä, kuten hän tahtoo tehdä, koska hänet on jo tuomittu. Pahuudessaan hän pyrkii viemään kaikki mukanaan, koska hän on paha. Jeesus tuli pelastamaan ja etsimään kadonnutta. Kaikki kunnia ja kiitos Herralle, hän on armollinen ja totuudellinen. Amen.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Jeesus otti orjan muodon, kun hän alistui Isän tahdon mukaan ristille, häpeästä välittämättä. Se oli kuitenkin Jumalan rakkauden osoitus syntisiä kohtaan, sinuakin. Tietenkin hän nousi Isän Jumalan kunniaan ja kirkkauteen, mistä hän tulikin. Kaikki tulevat häntä kumartamaan ja toteamaan: "Jeesus on Herra". Toiset Jumalan armossa ja toiset Jumalan vihassa.

Jeesuksen valtakunta ei ollut tästä maailmasta vaan taivaallisessa Jumalan Valtakunnassa, jonne hän myös kutsuu ihmisiä, jotka tahtovat seurata häntä, ei maallisiin vaan taivaallisiin.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Punnitsin kirjoitti:

"täydellinen nöyryytys tuntuu raskaammalta kuin sairaus tai mikä tahansa muu takaisku. Täydellisesti nöyryytetyksi tuleminen tuntuu samalta kuin hengellinen kuolema."

Jos ihmisen luonne ja persoona on lytätty lyttyyn jo lapsesta asti, niin siinä on todella joutunut surmaamaan oman todellisen luontonsa tai ainakin suurimman osan itsestään. Ja jokainen joka niin on joutunut tekemään tietää kyllä millaista sellainen elämä on. Jos lapsi ei saa edes itkeä vanhempiensa nähden niin ei siitä voi hyvää seurata. Oman itsensä kuolettaminen vaikkapa tunteitten osalta voi saada elämässä paljon vahinkoa aikaan. Jos lapsi ei saa iloita, ei nauraa eikä itkeä, niin siinä pimenee kaikki. Eletään vain isän pelossa ja yritetään täyttää hänen tahtonsa ihan kaikessa.

Sen nyt vielä sanon, että paljon Jumalalla on parannettavaa monien ihmisten kohdalla. Niin minun kuin monen muunkin jonka tunnen. Jo tämänkin takia en halua myöskaan lähteä tuomitsemaan ihan kaikkea mitä olen nähnyt joissakin seurakunnissa tapahtuvan. Ihminen, joka ei ole koskaan uskaltanut elämässään kunnolla nauraa vaan on jonkin pelon takia sen kaiken padonnut syvälle itseensä, niin mitä sellaiselle ihmiselle tapahtuu kun tuo pelon muuri otetaan tuolta ihmiseltä pois? Jotain sielullista varmasti tapahtuu? Ihan varmasti. Mutta miksi? Ehkäpä siksi, ettei tuo ihminen ole koskaan uskaltanut olla edes sielullinen? Tunteille kuolleen täytyy mielestäni saada tuntea kaikki ne tunteet mitä hän ei ole koskaan uskaltanut tuntea. Vain siten ihmisestä voi tulla jälleen elävä ja tunteva ihminen.

Jeesus kutsuu seuraajiaan:

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."

Kuitenkin kaiken seuraamisen tulee tapahtua rakkaudessa:

´Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.´

Jumalan rakkauden ilmentymä tulee esiin esimerkiksi tässä:

Stefanus todisti lihansa puolesta veljilleen ja sisarilleen, juutalaisille: "Mutta Salomo hänelle huoneen rakensi. Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta: 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani? Eikö minun käteni ole tätä kaikkea tehnyt?' Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä, niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet." Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella". Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, Älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

Valitettavasti maailma vaan vihaa Jumalan rakkautta ja todistuksia, kuten Dianakin osoittaa omilla vastauksillaan. Jokaisella meillä on kuitenkin omat syymme sydämmemme asenteisiin.

• Diana-ad-rem kirjoitti:

...kujiltasi tänne vanhurskasten polulle, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka. :) :) :)

Silloin säkin ymmärrät, miksi me viihdytään täällä paremmin, kuin vanhan Lakiliiton kurimuksessa, jossa ei armoa tunneta, koska sen löydämme vain rakkaan Vapahtajamme Yeshuan haavoitetuissa käsissä ollessamme.

Ylistys Nimelleen!

• Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

....esikuva numero 1. Hän on sitä meille ihan kaikessa!

Siksi Hänestä onkin kirjoitettu mm. näin:

1.Korinttolaiskirje luku 1:
        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Messias Yeshuassa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

• Punnitsin kirjoitti:

Valitettavasti monen ihmisen kohdalla on juuri noin kuin kerroit. Joitakin heistä on aivan lapsesta alkaen painettu alas ja heidän on annettu kuulla sanoin ja nyrkin iskuin kiroussanojen säestyksellä, etteivät he ole mitään, eikä heistä koskaan edes tule mitään!

Tunnen erään uskonveljen, jonka vanhemmat sanoivat tälle tämän jo aivan pienenä lapsena ollessa, ettei hän ole lainkaan toivottu lapsi perheeseen ja että hän ei osaa mitään, eikä tule koskaan oppimaankaan mitään. Sen sijaan hänen vanhempansa ylistelivät maasta taivaaseen tuon uskonveljen pikkuveljeä.

Pikkuveljen synttäreitä juhlittiin suureellisesti joka vuosi ja tälle ostettiin arvokkaita lahjoja, mutta tuon toisen synttäreitä ei juhlittu kertaakaan. Häntä myös hakattiin kotona ja syytettiin kaikista kolttosista mitä hänen pikkuveljensä oli tehnyt. Pikkuveljeään ei edes moitittu. Vasta hänen täytettyään 10 vuotta osti hänen isänsä hänelle vanhan rikkinäisen fillarin. Kun poika oli ostanut siihen tarvittavat varaosat ja saanut sen työllä ja tuskalla kuntoon, otti isänsä fillarin itselleen sanoen "Et sinä mitään fillaria tarvitse, sillä sinä et ole sen arvoinen!"

Myös kaiken omaisuutensa hänen vanhempansa antoivat pikkuveljelle ostaen esim. huvilan tämän nimiin, samoin rivitalohuoneiston jne. Kävikin niin, että tuo pikkuveli alkoi ryyppäämään oikein "pohjanmaan kautta" ollessaan yksin eräänä kesänä sillä hienolla "huvilallaan". Hän meni humalaisena uimaan ja hukkui. Myös tuosta pikkuveljen hukkumisesta hänen vanhempansa syyttivät häntä, vaikka hän oli siihen aikaan kymmenien kilometrien päässä, eikä häntä oltu kertaakaan edes kutsuttu siihen huvilaan...

Lukija voi ihmetellä, että voiko jotain tuollaista tapahtua Suomessa nykyään? Tunnen kaverin ja hän asuu Suomessa, ei kuitenkaan täällä Turussa. Häntä on kohdeltu jopa paljon alentavammin, kuin mitä tuossa kirjoitin!

Hän silti elää tänään, on uskossa Yeshuaan ja on saavuttanut alemman yliopistotutkinnon kaikista vaikeuksista huolimatta, vaikka joutui asumaan nuoruudessaan useita vuosia jopa kasvatuslaitoksen poikakodissa, kun oli kuulemma kelvoton asumaan kotonaan...

Tuo ystäväni on todella sisäisesti erittäin rikkinäinen vielä vuosikymmenten jälkeenkin ja tarvitsee alati sielunhoitoa. Hän on yksi minun rukouskohteistani ja mä varaan aina aikaa kuunnella hänen surujaan, kun hän soittelee...

Mitä me voimme tuosta oppia? No ainakin sen, ettei kaikilla meillä ole läheskään samat lähtökohdat elämällemme ja meidän tulee todella pyrkiä ymmärtämään se, etenkin seurakuntayhteydessä tuollaisia rikki kiusattuja ihmisiä kohdatessamme!

• Jeesuksen opetuslapsi
        Yakov kirjoitti:

....esikuva numero 1. Hän on sitä meille ihan kaikessa!

Siksi Hänestä onkin kirjoitettu mm. näin:

1.Korinttolaiskirje luku 1:
        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Messias Yeshuassa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

Amen.

Amen.

...Kuningas eli Korkein Hallitsija!

Kaikki taivaan joukotkin Häntä kumartavat ja tulevat kerran polvensa notkistaen Vapahtajamme edessä sanomaan Isä J-lamme kunniaksi:

"Yeshua HaMashiach on Adonai!"

HalleluYah!

• Jeesuksen opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Dianan pitäisi ymmärtää, että Jeesuksen suusta lähtee kaksiteräinen miekka.

Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen. Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".

Halleluja! Veisatkaa Herralle uusi virsi: ylistysvirsi hänelle hurskasten seurakunnassa. Iloitkoon Israel tekijästänsä, Siionin lapset riemuitkoot kuninkaastaan. Ylistäkööt he karkeloiden hänen nimeänsä, soittakoot hänelle kiitosta vaskirummuilla ja kanteleilla. Sillä Herra on mielistynyt kansaansa, hän kaunistaa nöyrät pelastuksella. Iloitkoot hurskaat, veisaten hänen kunniaansa, riemuitkoot he vuoteissansa. Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka, että he kostaisivat pakanoille, kurittaisivat kansakuntia, panisivat kahleisiin heidän kuninkaansa ja jalkarautoihin heidän ylhäisensä ja täyttäisivät heissä tuomion, joka on kirjoitettu. Tämä on kaikkien hänen hurskaittensa kunnia. Halleluja!

Jeesus kutsuu seuraajiaan:

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."

Kuitenkin kaiken seuraamisen tulee tapahtua rakkaudessa:

´Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.´

Jumalan rakkauden ilmentymä tulee esiin esimerkiksi tässä:

Stefanus todisti lihansa puolesta veljilleen ja sisarilleen, juutalaisille: "Mutta Salomo hänelle huoneen rakensi. Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta: 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani? Eikö minun käteni ole tätä kaikkea tehnyt?' Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä, niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet." Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella". Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, Älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

Valitettavasti maailma vaan vihaa Jumalan rakkautta ja todistuksia, kuten Dianakin osoittaa omilla vastauksillaan. Jokaisella meillä on kuitenkin omat syymme sydämmemme asenteisiin.

Silmiini osui kirjoituksestasi kohta >>>Kuitenkin kaiken seuraamisen tulee tapahtua rakkaudessa>Kaikki

• Jeesuksen opetuslapsi
        Yakov kirjoitti:

Silmiini osui kirjoituksestasi kohta >>>Kuitenkin kaiken seuraamisen tulee tapahtua rakkaudessa>Kaikki

Valitettavasti tämä paha aika pimentää rakkaus käsitettä.

Raamatun mukaan toista syystä rakkaudessa nuhteleva tänä pahana aikana voidaan vääntää kieroon ja sanoa, että ´toinen lyö Raamatulla päähän´. Kuitenkin Jumala tahtoo aina todellista parannusta ja kääntymistä synnistä pois ja lisäksi hän tahtoo Pyhän Hengen kautta antaa vapauden synnin siteistä ja orjuudesta, niin että ihminen voi elää vanhurskasta elämää kiittäen ja kunnioittaen Jumalaa.

Kirjoitettu on:

´Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.´

Pahimmillaan rakkaus sanaa käytetään silottamaan syntiä, jolloin väännetään Jumalan armo irstaudeksi, jonka palkkana tuomiolla on kuolema ja ero Jumalasta, vaikka lihallisesti tai ulkonaisesti olisikin jumalallinen ulkokuori, niin sydämmessä on rahan himo pahimpana ja muut himot perässä.

Siitä on kirjoitettu:

´He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.´

Valitettavasti tämä paha aika pimentää rakkaus käsitettä.

Raamatun mukaan toista syystä rakkaudessa nuhteleva tänä pahana aikana voidaan vääntää kieroon ja sanoa, että ´toinen lyö Raamatulla päähän´. Kuitenkin Jumala tahtoo aina todellista parannusta ja kääntymistä synnistä pois ja lisäksi hän tahtoo Pyhän Hengen kautta antaa vapauden synnin siteistä ja orjuudesta, niin että ihminen voi elää vanhurskasta elämää kiittäen ja kunnioittaen Jumalaa.

Kirjoitettu on:

´Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.´

Pahimmillaan rakkaus sanaa käytetään silottamaan syntiä, jolloin väännetään Jumalan armo irstaudeksi, jonka palkkana tuomiolla on kuolema ja ero Jumalasta, vaikka lihallisesti tai ulkonaisesti olisikin jumalallinen ulkokuori, niin sydämmessä on rahan himo pahimpana ja muut himot perässä.

Siitä on kirjoitettu:

´He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.´

...nykyään yhä harvempi uskis kärsii kuunnella aiheellista ojennusta uskonystävältään, vaikka VT:ssä on selkeitä opetuksia tästäkin:

Sananlaskut:
        27:6 Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset.

Psalmit:
        141:5 Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin:

• Trubaduuri

On olemassa vain yksi oikea hyvä Paimen. Ja hän on ihmisen Poika, Kristus! Hän ei yhdelläkään sanalla kehoittanut ketään seuraamaan paavalia. Vaan pikemminkin olemaan uskossaan vahvoja, elikä tottelemaan kaikessa Luojaa, taivaallista Isää.
      Paavali on eksyttäjien esikuva joka osasi todistella vain itsestään jotakin.

• ...ettei ole mitään :)

Siinä on meille oikein oiva esikuva, nimittäin pakanain apostolissa!

Yeshua ei ole ollenkaan kateellinen siitä, jos annamme Paavalillekin hänelle kuuluvaa kiitosta siitä, että tämä opetti meillekin, ettemme mekään ole mitään :o)

• Trubaduuri
        Yakov kirjoitti:

...ettei ole mitään :)

Siinä on meille oikein oiva esikuva, nimittäin pakanain apostolissa!

Yeshua ei ole ollenkaan kateellinen siitä, jos annamme Paavalillekin hänelle kuuluvaa kiitosta siitä, että tämä opetti meillekin, ettemme mekään ole mitään :o)

Eikä hän ollut apostoli. Oikeita ja aitoja apostoleja on vain kaksitoista yhteensä. He kaikki ovat jo taivasten Valtakunnassa ikuisesti, hallitsemassa israelin kahtatoista sukukuntaa. Näin osaa kertoa heidän Kuninkaansa, Kristus. Siis, tuo kuningasten Kuningas, roomalaisten rankaisijoiden mukaan. Lue enemmän sitä kirjaa jonka pauloihin olet joutunut. Mutta jätä eksyttäjä paavalin jupinat vähemmälle huomiolle.
        Ja jota tulee ihmisen palvontaa, se on kauhistus Luojan, taivaallisen Isän silmissä.
        Kristus välitti tuon viestin jo aikoinaan.

• Trubaduuri kirjoitti:

Eikä hän ollut apostoli. Oikeita ja aitoja apostoleja on vain kaksitoista yhteensä. He kaikki ovat jo taivasten Valtakunnassa ikuisesti, hallitsemassa israelin kahtatoista sukukuntaa. Näin osaa kertoa heidän Kuninkaansa, Kristus. Siis, tuo kuningasten Kuningas, roomalaisten rankaisijoiden mukaan. Lue enemmän sitä kirjaa jonka pauloihin olet joutunut. Mutta jätä eksyttäjä paavalin jupinat vähemmälle huomiolle.
        Ja jota tulee ihmisen palvontaa, se on kauhistus Luojan, taivaallisen Isän silmissä.
        Kristus välitti tuon viestin jo aikoinaan.

...hampaankolossa apostoli Paavalia vastaan?

Hän on ilman muuta Jeshuan palvelukseensa kutsuma apostoli ja nimetty virkaansa juuri pakanoita varten, siis myös kaikkia suomalaisia varten!

Jeshua ilmestyi hänelle tämän olessa matkalla Dmaskoon ja kutsui hänet palvelijakseen ja apostolikseen eikä missään nimessä turhan päiten!

Kukaan muu ei ole kirjoittanut edes lähelle niin paljoa erilaisia kirjeitä, kuin apostoli Paavali. Hänen käsialaansa on yhteensä tasan 100 (siis sata!) lukua UT:ssa! Toiseksi yltää Luukas 54 luvullaan ja kolmanneksi apostoli Johannes tasan 50 luvullaan...

Lue nyt ystäväni oikein hartaasti rukoillen seuraava apostoli Paavalin kirjoittama luku ja mieti sen jälkeen vielä uudelleen, että voisiko se olla kenenkään muun käsialaa kuin Jeshualle rakkaan apostoli Paavalin(?):

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kor.13.html

Shabbat shalom!

• Jeesuksen opetuslapsi

> Olet paikallis-seurakuntasi halvin jäsen!

Ei kannata itse arvioida, koska ei edes tiedä, mikä on Jeesuksen paikallisseurakunta, koska valitettavasti hajallaan on kaikki.

Jumalan armosta olen se, mikä olen, tosin toivon, että saan suuresti Jumalan armoa siihenhän olen asettanut kaiken toivoni. Onneksi Jumala on rakkaus, että saamme tehdä parannusta ja elää siinä valkeudessa, mikä Jumalan armosta on kullekkin anovalle suotu.

> Olet kaikkein halvin kristityistä

Vielä edellistäkin hankalammaksi menee, kun ottaa koko maailman tilanteen.

> oppi olevansa syntisistä suurin

Aivan mahdottomalta kuulostaa. Tarkoittaneenko suurin sitä, että on tehnyt eniten syntiä. Ei ainakaan Herran armo ole mennyt turhaksi.

> Sinussa ei asu yhtään mitään hyvää, etkä sinä ole J-lan edessä sen vuoksi yhtään mitään, usko se jo vihdoinkin!

Nyt pitää lainata Pietarin kirjoitusta: ´Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.´

Itsessäni minussa ei asu mitään hyvää, vain liha ja veri ja henki, jonka Jumala minussa vaikuttaa. Kuitenkin luotiin jokainen ihminen Jumalan kuvaksi, arvokkaaksi, jota ei kukaan ihminen saa murhata. Lisäksi uskovana Jumala on antanut minulle Pyhän Hengen, niin että olen Hänen temppelinsä, arvokas palvelukseen kutsuttu, parhaimmillaan jaloon käyttöön.

Itsessäni ei minulla kuitenkaan ole mitään kerskaamista, koska kaikki Jumalalta tullut on Hänen armoaan, ilman omaa ansiotani saatua. Itsessäni ilman Jumlan armoa, ei minussa todellakaan ole mitään hyvää, vaan lihan itsekäs luonto ja mieli. Todellisuudessa emme omista itse edes itseämme, vaan Herran Jumalan on maa ja taivas ja kaikki, mitä täällä on. Mitä ihminen siihen itse voisi lisätä itsessään. Kaikki kunnia ja kiitos Herralle, että hän auttaa ihmisiä, kaikkia, jotka Jeesuksen nimessä häneltä hyvää anovat ja pyytävät. Amen.

• Diana-ad-rem

pelimies Yakov, kirjoittaa taas eri nikillä, että saa keskustella itsensä kanssa, koska kukaan muu ei halua sinun pellepeliin osallistua.

• Etkö muuta osaa?
        Diana-ad-rem kirjoitti:

pelimies Yakov, kirjoittaa taas eri nikillä, että saa keskustella itsensä kanssa, koska kukaan muu ei halua sinun pellepeliin osallistua.

Tuo kertoo sinusta ikävän piirteen.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Anteeksi Yakov, että en ole rekisteröinyt nikkiäni tai ottanut uutta rekisteröityä nikkiä, koska en oikein voisi itselleni rekisteröidä niin keskeistä Jeesuksen seuraajan nikkiä kuin ´Jeesuksen opetuslapsi´ pelkästään omaan käyttöön, koska Herra tahtoo, että jokainen olisi sitä, sitä ei voi kenellekkään yksistään mielestäni rekisteröidäkään, jos haluaa pysyä kohtuudessa. Anteeksi myös Dianan puolesta, koska hän ei tiedä, että olemme eri henkilöitä. Siunausta Yakov ja Diana teille molemmille.

Yakov, viittauksellani Pietarin viittaukseen Paavalin kirjeistä en tarkoittanut viitata sinun kirjoitteluihisi, kuinka Paavalia tulkitset. Mainitsen, että ei jää väärinkäsityksiä.

> pelimies Yakov, kirjoittaa taas eri nikillä, että saa keskustella itsensä kanssa, koska kukaan muu ei halua sinun pellepeliin osallistua.

Diana, sinä tässä osoitat suurta uskomattomuutta, kun et tajua, että olemme koko ajan olleet eri henkilöitä eri nikeillä.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Etkö muuta osaa? kirjoitti:

Jos vaihde jumiutuu, niin se on vaikea saada pois ilman Jumalan armoa ja anteeksiantamusta, joka on yksin Jeesuksessa, jota Diana valitettavasti ei hyväksy ja tuottaa itselleen näin vahinkoa.

Olisikohan minun parempi olla vastaamatta mitään tai olla kommentoimatta mitenkään, en tiedä. Jumala minua Jeesuksessa auttakoon Pyhän Hengen kautta.

• ...sinutkin pohtimaan, että mikä sussa oikein on arvokasta :o)

Me tunnustamme yhdestä suusta sen Paavalin opetuksen, ettei meissä - se on meidän lihassamme - asu mitään hyvää!

Meidän lihamme tuleekin alistaa alati sielun hallintaan, ja sielumme meidän tulee joka aika alistaa Pyhän Hengen hallintaan. Silloin saamme elää harmoniassa eli sellaissessa sopusoinnussa, jossa voimme kokea Yeshua Messiaamme yli kaiken ymmärryksen menevää rauhaa.

Samasta taivaallisesta rauhasta eli "shalomista" kirjoitti psalmistakin muinoin:

Psalmit:
        91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

Koskien vain J-lan valittuja ja Yeshuaan uskovia:
        Meissä on näissä heikoissa "saviastioissamme" ylen arvokas aarre, nimittäin J-lan Pyhä Henki asuu meissä eli itse Isä J-la Ja Yeshua asuu meissä Henkensä kautta! HalleluYah!

Kaikkea sitä luullaankin!

Huomaan tuosta vain sen, ettet tunne mua ollenkaan!

Sulle on tullut oikein tavaksi syyttää mua eri foorumeilla multinikkiläiseksi. Se herättää aiheellisesti epäilykseni: Oletkohan itse juuri sellainen?

Kuinkakohan monella eri nikillä sä oletkaan kirjoitellut itsellesi ja muille?

Jos et uskalla vastata, niin unohda nuo kysymykseni, tee aito parannus elämässäsi ja anna elämäsi Yeshualle, niin saat varman turvan J-lan luona ja rauhan sieluusi!

Teit avauksen, jossa väität "Esther = Yakov" ja se on puppua, vaikka me hyviä ystäviä Estherin kanssa ollaankin, minkä voit todeta Suomi24_Galleriasivuiltani.

Mitä sä täällä yxsinäs uikutat?

Tule ystäväkseni Suomi-Galleriaan. Nyt sulla on toinen kerta mahdollisuus siihen. Ekalla kerralla sä annoit rukkaset.....

• TMA-1
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Tuo "yakov" keskustelee tarvittaessa itsensä kanssa sujuvasti,koska tahtoo olla esillä hinnalla millä hyvänsä. Olisikohan narsisti? Siltä vähän vaikuttaisi.Surullista.

• TMA-1 kirjoitti:

Tuo "yakov" keskustelee tarvittaessa itsensä kanssa sujuvasti,koska tahtoo olla esillä hinnalla millä hyvänsä. Olisikohan narsisti? Siltä vähän vaikuttaisi.Surullista.

...kaveri. Mä en todellakaan ole sama kuin Esther10 tai muukaan Dianan luulema multinikki.

Taustaa Dianan epäluulolle:

Aikoinaan Juutalaisuus-forumilla kirjoitteli nikillä KTS muuan huumor-veikko kättäen sen lisäksi ainakin paria muuta nikkiä, Hän keskusteli ja väittelikin todella sujuvasti itsensä kanssa saaden mukaan myös useita ulkopuolisia, joista Diana oli yksi. Mä kyllä haistoin palaneen käryä nikin Minni-Matleena kohdalla jo alusta alkaen, enkä vastannut kuin muistaakseni kerran tuolle nikille...

Tollannen kerran perinpohjin jymäytetyksi tullut sielu (siis Diana) sai ilmeisesti traumoja siitä ja epäilee nyt kaikkea, kenties omaa varjoaankin... ;o)

- - -

Myös se seikka, että Juutalaisuus-foorumilla eräillä muilla oli monissa asoissa täysin yhtenevä käsitys kanssasi sai Dianan epäilemään mun myös käyttävän multinikkinä sellaista kuin "Ulla kaunokki" jne. Oli turha yrittää saada Dianaa uskomaan etten ole todellakaan käyttänyt multinikkinä AINUTTAKAAN sellaista, mitä hän esitti ja niitä oli todella useita, joita hän luetteli minun nikeikseni.

Älä sinä ole luulotautinen, vaan keskustele ihan avoimesti kanssani, jos avaukseni aiheet kiinnostavat.

PS. Äskeisen kaltaista loanheittoasi en kaipaa....

Siunausta Yeshuassa!

• Diana-ad-rem
        Yakov kirjoitti:

...kaveri. Mä en todellakaan ole sama kuin Esther10 tai muukaan Dianan luulema multinikki.

Taustaa Dianan epäluulolle:

Aikoinaan Juutalaisuus-forumilla kirjoitteli nikillä KTS muuan huumor-veikko kättäen sen lisäksi ainakin paria muuta nikkiä, Hän keskusteli ja väittelikin todella sujuvasti itsensä kanssa saaden mukaan myös useita ulkopuolisia, joista Diana oli yksi. Mä kyllä haistoin palaneen käryä nikin Minni-Matleena kohdalla jo alusta alkaen, enkä vastannut kuin muistaakseni kerran tuolle nikille...

Tollannen kerran perinpohjin jymäytetyksi tullut sielu (siis Diana) sai ilmeisesti traumoja siitä ja epäilee nyt kaikkea, kenties omaa varjoaankin... ;o)

- - -

Myös se seikka, että Juutalaisuus-foorumilla eräillä muilla oli monissa asoissa täysin yhtenevä käsitys kanssasi sai Dianan epäilemään mun myös käyttävän multinikkinä sellaista kuin "Ulla kaunokki" jne. Oli turha yrittää saada Dianaa uskomaan etten ole todellakaan käyttänyt multinikkinä AINUTTAKAAN sellaista, mitä hän esitti ja niitä oli todella useita, joita hän luetteli minun nikeikseni.

Älä sinä ole luulotautinen, vaan keskustele ihan avoimesti kanssani, jos avaukseni aiheet kiinnostavat.

PS. Äskeisen kaltaista loanheittoasi en kaipaa....

Siunausta Yeshuassa!

minä olen tuntenut sinut kaksi vuotta, minua et huijaa.

Täys pelle, antisemitisti, joka leikkii uskon asioilla.

minä olen tuntenut sinut kaksi vuotta, minua et huijaa.

Täys pelle, antisemitisti, joka leikkii uskon asioilla.

Sinä ja sun tuntemisesi ;o)

• TMA-1
        Yakov kirjoitti:

Sinä ja sun tuntemisesi ;o)

Kyllä sun tekemisiä on seurattu. ;)

• TMA-1 kirjoitti:

Kyllä sun tekemisiä on seurattu. ;)

Sä ja Diana olette sitä paitsi vaaraksi liikenteessä itsellenne ja muille, kun kuljette silmät kiinni :)

• Etkö muuta osaa? kirjoitti:

...että hän tarvitsee pikaisesti esirukousta, että Yeshua voisi puuttua hänen elämäänsä eheyttävästi.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Yakov kirjoitti:

...että hän tarvitsee pikaisesti esirukousta, että Yeshua voisi puuttua hänen elämäänsä eheyttävästi.

Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä Pyhän Hengen armoteon kautta.

Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä Pyhän Hengen armoteon kautta.

...oikeaan aikaan!" Siis Vapahtajakseen Yeshua HaMashiach'n etsikkoaikanaan...

• ...löytyy muutama rehellinenkin lukija, sillä tuskin te muuten olisitte edes avanneet lukeaksenne tätä "Vain huonoille kristityille" tarkoitettua avausta!

Herra auttakoon kaikkia meitä "huonoja kristittyjä" niin, että me kaikki (Diana mukaan lukien) voisimme kasvaa paremmiksi kristityiksi eli että Yeshua saa muotoa meissä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82