Haukutaan hyviä elokuvia!!

Baxter

Tuli vaan mieleen että järjestään melkein kaikki klassikkoleffat jaksaa vaan niin puuduttaa että voi herramunjee! Niinpä oliskin esittää rakkaat leffahöperöt kaksi galluppikysymystä.

1) Mikä on se leffa mitä kaikki kehuvat maasta taivaaseen mutta mikä vaan oli omasta mielestä ihan älyttömän huono? Perustelujakin saa laittaa.

2) Ja sama toisinpäin, eli mistä leffasta itse tykkäsit vaikka kaikki muut haukkui paskaksi?

Omalta kohdaltani voin sanoa että

1) Trainspotting - koska en vaan tajunnut sitä. Pitäisköhän kattoo uudestaan.

2) Godzilla - aivan täydellinen aivot narikkaan -kokemus, ei tarvinnut ajatella mitään ja tulin tosi virkistyneenä ulos leffateatterista.

Hähää!

25

3033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täh

gozilla klassikko???!! älä nyt ole tosissasi. sehän on täyttä paskaa ja klassikosta kaukana!

• kähtähhäh

eli jälkimmäoinen kirjoittaja edustaa keskivertoa forumille kommentoijaa, joka ei ymmärtänyt edes näin vapaata kysymystä.

Mulla 1 (eli mulle yäk, muille hehkutusta) on koko LotR-trilogia, kaksi osaa nukkunut oikeasti läpi

2. Ichi the Killer, jota täällä tuskin kukaan on missään muodossa kehunut, loistavan absurdi

• Ernesti

Siis mikä hyvä _klassikko_ on mielestäsi surkea ja mikä _surkeaksi sanottu_ on mielestäsi hyvä?

Oma valintani

1) Näitä on useita, sillä pidän enimmäkseen isoista seikkailuista kun taas klassikot ovat enimmäkseen draamapuolen touhuja. Sanotaan vaikka Avaruusseikkailu 2001. Katsoin urheasti alusta loppuun mutta niin oli tylsä että huhhuh. Lisäksi näyttelijät pökkelöitä, en ymmärrä tehtyjä musiikkivalintoja, visuaaliset tehosteet pahvilaatikosta ja lopun värihässäkkä surkeinta soopaa mitä alalla on nähty. Filosofiaako? Yhtä paljon kuin Matrixeissa eli ei lainkaan.

2) Laitetaan vaikka Terminator 3. Näyttävää mäiskettä ja hauskoja vitsejä sekä lukuisia kiinnostavia viittauksia osiin 1 ja 2.

• Prööööts

1)Oon jo sanonut pari kertaa (jos joku nyt muka olisi huomannut) Citizen Kane ja sitten vielä Casablanca yksinkertasuudessaan vain tyyyyylllsiääääää.

2)Tremors 1, Hei me lennetään (tiedä kyllä onko tuota haukuttukkaan) ja Street Fighter ne jaksaa vain katsoa useamminkin.

• Minä

1)Lotr-trilogia
        2)Tom Greenin sormet pelissä leffa :)

• Straw
        Minä kirjoitti:

1)Lotr-trilogia
        2)Tom Greenin sormet pelissä leffa :)

Olen pahoillani, mutta veikkaan, että tulet saamaan pari kertaa turpaasi siitä hyvästä, että haukuit Lotria...=)
        Minustakin Avaruusseikkailu 2001 oli äärimmäisen tylsä, en jaksanut katsoa kuin parikymmentä minuuttia.
        Ja leffa, jota ollaan haukuttu, mutta joka on minusta hyvä..hmm...ei tule oikeastaan mieleen mitään sellaista..

• nakki

1) Pirates of the Carribean
      Kaikki kehuivat tätä elokuvaa, mutta se osoittautuikin täydeksi paskaksi. Jopa visuaalinen puoli oli välillä törkeän rumaa, minkä luulisi Hollywood-rahastuksissa hoituvan ongelmitta.

2) Independence Day
      Vaikka elokuva onkin perustavanlaatuinen "Jenkit-voittaa-ja-muu-maailma-katsoo-vierestä-ja-hurraa"-tuotos, jaksoi se pitää mielenkiintoa yllä. Pienoismallien käyttö ansaitsee todellakin kehut ja muutenkin efektit oli todella hyvin hoidettu.

• Quest

1.Citizen Kane. En ymmärtänyt että mikä tekisi siitä kaikkien aikojen päätähuimaavimman parhaan elokuvan. Ei se nyt huono ollut,mutta verrattuna siitä johtuvaan hypeen niin..tylsä.

2. Waterworld. No onhan se vähän korni, ja Costnerin Kemppa on yhtä ällö kuin aina. Mutta kuitenkin, onhan se hauska ja tavallaan jännäkin. Ei ainakaan musta yhtään niin huono kuin mitä on aina sanottu.

• minä ja hän

1.Sähköputkimies...Jim Carrey oli roolissaan ehkä hyvä mut muuten koko leffa oli niiiin ärsyttävä ei mitään tolkkua...Se on maailman surkein leffa.
      2.Itse tykkäsin herrasmiesliigasta vaik kaverit haukku sen ihan surkeeks.Toinen oli Hurjapäät 2....En tiiä mikä niis on mut ne on hyviä.

• Lara

Huonoja tulee mieleen tietysti paljon. Yks elokuva, jonka katsoin kesällä oli "Pedon sydän" jossa Anthony Hopkins. Siis en tajunnu yhtään mitään... Halloweenit on aivan perseestä!!!!

Mistäs olisin tykänny..Hmm...vaikka Sleepy Hollow, kun en parempaa nyt keksi.

• kakao

Star warssit on todella perseestä.

• Sissi

1) Matrix oli minusta kamalan tylsä kokemus. Näin sen Fight Clubin jälkeen (joka oli ihastuttava kokemus) ja voi sitä pettymystä. Tarinakin oli niin vanha ja kulunut..

2)Kaapelimieshän sai hirveät haukut aikoinaan mutta itse pidin siitä kovastikin. Myös vuonna 1994 valmistunut versio ihanasta rakkaustarinasta (The Love Affair), jossa hän näytteli aviomiehensä Warren Beattyn kanssa oli aivan loistava elokuva minusta ja aina kyynelehdin sitä katsellessani.

• Kalmo

1. Minulle totaaliset pettymykset kaiken tuttujen ja/tai kriitikoiden hehkutuksen jälkeen olivat Blade runner ja Saturday night fever.

2. Positiiviseti taas yllättivät Ihmissusi Pariisissa ja vanhat kunnon Chuck Norris rymistelyt Yksinäinen susi McQuade ja Vaikenemisen laki.

• Dawson

1) Titanic. Matrix ja jatko-osat. Magnolia. Piano. Mielenkiintoista luetella noi leffat samassa asiayhteydessä.

2) Tiedän mitä teit viime kesänä. Se vaan pelitti. Tosi hyvät säikytykset. Teinikauhuleffoja on kyllä nykyään niin paljon että siihen massaan se kyllä hukkuu. Lisäksi Hudson Hawkissa on jotain kummallista vetoa.

• Pat Bateman

Taru Sormusten Herrasta. Varsinkin kuninkaan paluu. Ärsytti kun kaikki vaan kehui, vaikka minusta se oli aika.. huono. Siis ei ihan perseestä, mutta ei kyllä tuon melun arvoinen. Täynnä kliseitä ja itsestään selvyyksiä, ja katsojien aliarvioimista... Kyllä hiveli silmää lukea Nyt-lehden arvostelu...

• Pat Bateman

Ai niin, ja se paska leffa josta minä tykkäsin, on joko X-Files: fight the future (fani kun olen) tai Sinulle on posti@. Siinä on niin imelä ja selvä juoni, mutta jostain syystä tuollaiset romanttiset leffat missä päähenkilöt aluksi vihaa toisiaan vetoaa muhun. Ja Tom Hanks sekä Meg Ryan pelasti kyllä paljon leffasta...

• tärviö

Minua aina kirpaisee kun TSH:ta haukutaan, joten tähän väliin on pakko laittaa kommenttia. Eli siis hyvät ihmiset, lukekaa kirja ennen kuin lähdette haukkumaan. Elokuvat tuntuvat varmasti kliseisiltä, koska olette katsoneet koko ikänne elokuvia, joiden kliseet ovat lähtöisin Taru Sormusten Herrasta-kirjoista. Myös minun täytyy myöntää, etteivät elokuvat tee oikeutta niin mahtavalle kirjalle, mutta jotenkin vaan käy jurppimaan, kun ihmiset haukkuvat kyseistä tarinaa vain elokuvien perusteella.. Elokuvien hyväksi täytyy kuitenkin mainita, että tehosteet toimivat mainiosti ja kaikki trikit ovat ensiluokkaisia.

• ~Angelique~

1) Seitsemän samuraita, Screamit, Titanic ja kaikki paskat suomi leffat kutan Levottomat. En vaa tajuu, mikä nois on niin hienoo..

2) Dude, where´s my car? - ihan älyttömän hauska ja viihdyttävä leffa.. Ei vaadi isoa äö:tä!! Ja sit viel Pirates of the Caribbean.. Se oli ihan ok leffa, muut haukku ihan surkeeks..

• Tyler Durden

Mielestäni "klassikkopaskoja" ovat mm. American Beauty (äärimmäisen tylsä) ja Veteen piirretty viiva (sotaelokuvan irvikuva)

Hyviä muiden haukkumia elokuvia mielestäni ovat mm. Ace Ventura 2 (kaikkien muiden mielestä ykkönen on parempi) sekä Jurassic Parkin jatko-osat.

• *Trish*

1) Kaikki TSH. Anteeksi vain kaikille himofaneille.
      2) Kadonneiden kuningatar. Vain HYVÄ.

• *Trish*

2) Blair Witchit.

• Härde
        *Trish* kirjoitti:

2) Blair Witchit.

No paska leffa on tietysti eyes wide shut.
        Aliarvostettu kulttiklassikko on tietysti elokuva jossa Toni Halme esittää itseään eli ponterosa.

• freak
        Härde kirjoitti:

No paska leffa on tietysti eyes wide shut.
        Aliarvostettu kulttiklassikko on tietysti elokuva jossa Toni Halme esittää itseään eli ponterosa.

tony halmeen ponterosa oli mielestäni aivan loistava!

Kun taas TSH-trilogia jaksaa tylsistyttää..

• Dima

Star warsit on mun mielestä täyttä kuraa...Ei voi käsittää miten joku tykkää kyseisistä elokuvista.

Ja sitten Hmmm...Rocky elokuvat en tiedä onko nämä nyt niin kauhean haukuttuja. Mielestäni aivan loistavia leffoja.

• terhi

1. Pirates Of The Carribean, Kaunis Mieli.
        kumpaaki kehuttiin tositositosi paljon, ku katoin ni petyin todella pahasti. kaunis mieli oli TODELLA tylsä, en ymmärrä miks se sai oscareitaki......

2. Blondin kosto1 :) se vaan oli hyvä. loistava krapula-leffa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2795
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      434
      2363
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      23
      2292
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2110
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1786
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      141
      1747
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1275
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      2
      1180
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1079
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe