Aikoisin myydä ebayssa paperitavaraa (kortteja, tarroja jne). Miten postikulut määräytyy? Paljonko maksaa tavallisen pienen kirjekuoren lähettäminen esim. Englantiin? En ole vuosikymmeneen lähettänyt yhtään kirjettä, enkä näistä mitään siis tiedä :D
Ebayssa myyminen & postimaksut
2
1582
Vastaukset
- ei taida kannattaa..
Katso itellan sivuilta mitä se maksaa, varsin helppoa selvittää..
Suomesta postia maksaa paljon mutta jos itse tilaa vaikka kiinasta pienen tavaran niin sen saa muutamalla eurolla suoraan omaan postilaatikkoon asti. - Freola9
Katso sitten mihin eBay kauppaan menet, jos otat ebay.com niin valuuttana on
USD, co.uk niin GBP tai FR tai DE niin Euro. Extrana viellä com.au niin AUD. Sitten
on Canada & CAD.
Myös muut eBay saitit 'edustaa' sinua sekä tarjoaa hinnan 'oman alueensa' summittaisena hintana, PayPal on kätevä sen saa vääntämään valuuttoja helposti
kun kertoo sen olevan sallittu. PayPal on myös ainoa järkevä tapa myydä ulkomaille, saat luottokorttilaskutuksen käyttöösi ilman ulkopuolisia gateway systeemejä ja sopimuksia jokaisen eri firman kanssa. Listauksesta saa helposti
laskurit käyttöön postikulujen laskentaan.
Huomaa myös että Jenkki eBay rajoittaa postikulujen suuruutta ja vertailukohtana
on USPS (US Postal Service), ei mitkään Itellan riistohinnat.
Itella taksat on:
SUOMI, EU sekä 'muu'. Itse olen myynyt akselille: U.K, USA, Canada, Sout Africa.
Kotimaanmyyntiä en ole tehnyt. PayPal antaa myös ALV laskutusmahdollisuuden
( 'ylimääräisen' 22% haitan kansainväliseen myyntiin EU alueelle jossa jo kova hintakisa. ). Verottajalta on suojassa kun maksuliikenne ei näy suomen pankeissa vaan pysyy PayPal järjestelmässä, saapuvat ulkomaanmaksut 'tavallisille kuolevaisille' aiheuttaa pankilta & verottajalta selvityspyynön herkästi. Jos
haluat lailisesti toimia niin OY pystyyn sekä ALV velvolliseksi mutta muun alueen
'edullisemmat maat' jyrää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876