räkätorvi, mylly....
Kuka osaa tämän lorun loppuun?? Osaan kyllä itsekin, mutta opin sen vasta äskettäin...
Siksi kyselen, kun sen tiesivät mun 13- ja 16-vuotiaat siskontytöt ja mun 62-vuotias äiti muisti sen lapsuudestaan... Mut mun 40-vee sisko ei koskaan ollut kuullutkaan siitä, enkä myöskään mä....:)))
Saa vastailla vaikka ette lorusta mitään tietäiskään....:))
Vanhaa hyvää musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=hlL0jB0j3YA
Hyvää yön jatkoa valvojille ja kauniita unia nukahtajille...:)))
Kiikari, kiikari,
21
2274
Vastaukset
Taidan olla sellanen väliinputooja:(((
- outzak
Mitenkähän nuo lastenlorut oikein kiertää.... Mun äiti ei kyl juurikaan mulle laulellut, kerran hänen lauluaan kuultuani kiitän siitä....;) Enkä kyl juuri satujakaan kuullut, mut tokihan mä luin niitä paljon ite, tohon loruun en vaan missään koskaan törmänny.
outzak kirjoitti:
Mitenkähän nuo lastenlorut oikein kiertää.... Mun äiti ei kyl juurikaan mulle laulellut, kerran hänen lauluaan kuultuani kiitän siitä....;) Enkä kyl juuri satujakaan kuullut, mut tokihan mä luin niitä paljon ite, tohon loruun en vaan missään koskaan törmänny.
luettiin tosi paljon mutta ei meillä laulettu ja hyvä niin:) Minä muistan aina sen päivän kun tajusin että osaan lukea itse eikä enää tarvitse vinkua aikuisia lukemaan. Se oli kuin taivas olis auennut mutta siihen aikaan ei ollut tietsikoita eikä pleikkareita.
- outzak
tuputuu kirjoitti:
luettiin tosi paljon mutta ei meillä laulettu ja hyvä niin:) Minä muistan aina sen päivän kun tajusin että osaan lukea itse eikä enää tarvitse vinkua aikuisia lukemaan. Se oli kuin taivas olis auennut mutta siihen aikaan ei ollut tietsikoita eikä pleikkareita.
lukemaan sillei, ettei ekaluokan opettaja, eikä äiti osanneet sanoa millo opin.... Aku Ankan muistan olleen apuna siinäkin, muistan miten harmitti kun sisko ja veli nauroivat jollekkin jutulle jota en tajunnut...ja muistan miten innostuin kun huomasin osaavani lukea!!:)) Miähän otin ekana koulupäivänä mukaan repullisen Aku Ankkoja, kun näin et siskolla ja veljellä on reput täynnä kun ne lähtee kouluun........:))))
outzak kirjoitti:
lukemaan sillei, ettei ekaluokan opettaja, eikä äiti osanneet sanoa millo opin.... Aku Ankan muistan olleen apuna siinäkin, muistan miten harmitti kun sisko ja veli nauroivat jollekkin jutulle jota en tajunnut...ja muistan miten innostuin kun huomasin osaavani lukea!!:)) Miähän otin ekana koulupäivänä mukaan repullisen Aku Ankkoja, kun näin et siskolla ja veljellä on reput täynnä kun ne lähtee kouluun........:))))
näitä nykymuksuja että saako ne mistään sellasta osaamisen riemua mitä esim. minulle tuli kun opin lukemaan. Ja minä luen vielä nykyäänkin jatkuvasti, se vaan on kivempaa kuin katsoa esim. telkkaria. Saa omat visiot päähän eikä niitä ole kukaan valmiiks pureskellut.
- outzak
tuputuu kirjoitti:
näitä nykymuksuja että saako ne mistään sellasta osaamisen riemua mitä esim. minulle tuli kun opin lukemaan. Ja minä luen vielä nykyäänkin jatkuvasti, se vaan on kivempaa kuin katsoa esim. telkkaria. Saa omat visiot päähän eikä niitä ole kukaan valmiiks pureskellut.
on ihanaa!! Mä rupesin tossa joku päivä sitten kahlaamaan läpi Anna Kareninaa..... Kiinnostaa niin paljon, et illalla joutuu ihan kieltämään itseään lukemasta enempää....;) Päätalon Iijokisarjan olen lukenut läpi aika tarkkaan ja osittain useampaan kertaan....
Kyllä mä lapsena tietokonepelejäkin pelasin, mut ne oli siihen aikaan niin alkeellisia, ettei niihen oikein voinu jäädä koukkuun niinku nykypeleihin, jotka jäljittelee todellisuutta...... Muistan kun näin tutun luona eka kerran pelattavan jotain doom-peliä, missä ammuskeltiin ihmisiä....mä jotenkin säikähdin heti. En tykänny sillo, enkä tykkää edelleenkään semmosista peleistä.
Miksi jonkun piti mennä keksimään ampumapelit.......:(
Kääk en osaa D SORRY
- outzak
lorussa oo mitään tommosta. Enkä mä nyt sitä jatkoa kysellytkään, kun tiedän itsekin miten se jatkuu....sitä vaan mietiskelen, et minkä ikäluokan immeiset tuntee tommosen hokeman...:))
outzak kirjoitti:
lorussa oo mitään tommosta. Enkä mä nyt sitä jatkoa kysellytkään, kun tiedän itsekin miten se jatkuu....sitä vaan mietiskelen, et minkä ikäluokan immeiset tuntee tommosen hokeman...:))
Kuullut kait se joskus löytyy hyvän kysymyksen heitit))
- outzak
sammakko17 kirjoitti:
Kuullut kait se joskus löytyy hyvän kysymyksen heitit))
löytyvän ketään, kuka ton tuntis....:) Laitan tonne alas koko lorun.
- Kainuun.Kukka
mutta on mulla kiikari tuolla kaapissa, jos tarvitset.;)
Hyvää yötä sullekin.:)- outzak
kiikari tossa parin metrin päässä....:)) Valmiudessa on, jos vaikka ikkunasta näkyy jotain mielenkiintoista.....:)) Jotkut sai tuosta tietty heti jotain härskejä mielikuvia, joten täytyy sanoa, että meidän ikkunoista ei näe naapureihin asti. Eläimien, lähinnä lintujen katselua harrastan....:)))
- sitä rallateltiin...
Kiikari, kiikari , räkätorvi haitari. Meijeri, meijeri, napatorni, tarvike.
- outzak
oli jo aika lähellä sitä minkä mä oon kuullut, laitoinkin sen tohon alas jo...:)) Saanko kysäistä mitä ikäluokkaa sä edustat?
- **Kaikki 60**
outzak kirjoitti:
oli jo aika lähellä sitä minkä mä oon kuullut, laitoinkin sen tohon alas jo...:)) Saanko kysäistä mitä ikäluokkaa sä edustat?
Luvun lapset
- outzak
**Kaikki 60** kirjoitti:
Luvun lapset
on syntyny 46 joten hän on oikeestaan 50-luvun lapsi... joten muistaa sen vanhemmatkin... sitä en tiedä, mistä tää loru löytyi mun siskon 90-luvulla syntyneitten lasten tietoisuuteen.... Mun sukupolven toi loru on jättäny välistä....:)))
- Miksiköhän minä en muist
outzak kirjoitti:
on syntyny 46 joten hän on oikeestaan 50-luvun lapsi... joten muistaa sen vanhemmatkin... sitä en tiedä, mistä tää loru löytyi mun siskon 90-luvulla syntyneitten lasten tietoisuuteen.... Mun sukupolven toi loru on jättäny välistä....:)))
a```????
- outzak
kertoo siis ihmisen anatomiasta ja kuuluu kokonaan näin:
Kiikari, kiikari, räkätorvi, mylly,meijeri, meijeri, palonappi,paloruisku, tykki.
Ylhäältä alaspäin.....;)))- Vanha vitsi
Näyttää olevan ikivanha ketju, mutta löytyi haulla. Tästä lienee montakin versiota, mutta itse korvaisin pari sanaa muulla:
kiikari, kiikari, räkätorvi, haitari
meijeri, meijeri, napatorni, (palo)ruisku
...tykki tai jotain muuta(?)
Itse en muista tuota viimeisintä tykkiä kuulleeni lorussa, mutta moni muu on kuullut. Saattaa jopa oltu lisätty myöhemmin :-)
Näitä on kuultu lapsena, ja kaikki ennen napaa on "itsestään selvää" :-)
- Anonyymi00015
Kiikari kiikari räkätorvi haitari meijeri meijeri pohjoisnapa suihku ja pommi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715525Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2564817Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk393148Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552994Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1022621Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3342027Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51962Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik611730Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21536