Korvalappustereot

lenkillä

Miksi ihmeessä täytyy olla korvalappustereot mukana kuntopolulla luonnossa?
Melkein jokainen vastaantulija juoksee taikka kävelee ne korvillaan, taikka sitten on puhelin.
Onko tuulen humina, lehtipuden kahina, honkien humina ja linnun viserrys tosiaankin niin kamalan epämiellyttävää?

16

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä pääasiassa näkee, ja kun ohi kävelee, ni musiikki kuuluu selkeesti läpi. Huh.. melusaastetta kerrakseen(: Minä en edes omista sellaisia, tyttärilläni sellaiset on (:

• pitää

estää naapuriakin häiriintymästä linnunlaulusta soittamalla ulkona jotain mölytoosaa mahdollisimman suurella.

• Juoksen aina musiikki korvillani, siitä saa juoksuun rytmin. Kävellessä voi kuunnella luonnon ääniä.

• mummoa

Siis miten tuo iPod oikein toimii.!!

• mummoa
        mummoa kirjoitti:

Siis miten tuo iPod oikein toimii.!!

Hei, ei yhtään tekniikan vastausta, Minulla kun tuo aika meni työnteossa niin ei sitten vapaa ajalla ole syventynyt noihin uutuuksiin. Voisko joku kiltti informoida kuinka iPod toimii, mitä se on?

• mummoa kirjoitti:

Hei, ei yhtään tekniikan vastausta, Minulla kun tuo aika meni työnteossa niin ei sitten vapaa ajalla ole syventynyt noihin uutuuksiin. Voisko joku kiltti informoida kuinka iPod toimii, mitä se on?

Ostaat kaupasta iPodin, lataat siihen ihan ymmärrettävien ohjeiden mukaan musiikkia joko cd-levyiltäsi tai sitten tietokoneeltasi. Tallennettavien määrä on todella suuri, joten niillä ehtii mennä pitkän matkan.

• Tietokoneelta
        Äksyilijä kirjoitti:

Ostaat kaupasta iPodin, lataat siihen ihan ymmärrettävien ohjeiden mukaan musiikkia joko cd-levyiltäsi tai sitten tietokoneeltasi. Tallennettavien määrä on todella suuri, joten niillä ehtii mennä pitkän matkan.

ei ymmärrykseni mukaan saa ladata mitään ilmaiseksi, ainakaan maassa jossa asun.

• Fiffeli

korvanappiradio aina lenkillä. Varsinkin talvella pahinpina loskakeleinä on tosi viihdyttävää kuunnella musiikkia ja toimittajien jutustelua. Menee aika nopeasti ja ihan kuin olis kaveri mukana joka juttelee:) Uutisetkin on mukava kuunnella jos on jotain tärkeitä ajankohtaisia asioita meneillään eikä tarvitse kiirehtiä kotiin uutisia kuuntelemaan.

• Heikunkeikku

..ole ikinä korvalappustereoita, kun olen lenkillä.
      Vaan, vaan, vaan, se olis oikeastaan ihan kivaa. Mutta en ilikiä niitä korvilleni laittaa, kun mulla on semmoset kuulokkeet, jotka ovat niin ISOT, että niihin uppoaa korvat sisään. Olisin tosi torvelon näkönen, jos kulkisin tomerasti lenkillä ja pääs olis semmoset VALTAVAT kuulokkeet :D Ajatus jo naurattaa.
      Inhoan semmosia, jotka tukitaan korvan sisään, sinne sisään tökätään. Semmonen kummallisuus häiritsis mun kuuntelua.

• lauantaille....

Niinpä niin, ja kun on yhdistetty jalka/pyörätie nää nappilaiset on kuin ison talon porsaita. Kilitä pyöränkelloasi, ei mitään reaktiota, sit kiljutaan kun kohdalle satutaan.
        Eikö luontoon mennä hiljaisuuden vuoksi? Joku joutuu kuitenkin pyörällään menemään töihin silloin kun te ette tiedä kumpipuoli teillä on käytössä???
        Sanon nyt taas kerran, jalakulkija käyttää oikeaa laitaa, eikä omista yhteistä tietä/polkua.
        Koskahan menee perille? Vähältä piti tilanteita on useita, juuri noiden musiikkilaitteiden takia :(
        Ei ihme kun riitaisuutta on, kun ei osata pelinhenkeä!!!

• Heikunkeikku
        lauantaille.... kirjoitti:

Niinpä niin, ja kun on yhdistetty jalka/pyörätie nää nappilaiset on kuin ison talon porsaita. Kilitä pyöränkelloasi, ei mitään reaktiota, sit kiljutaan kun kohdalle satutaan.
        Eikö luontoon mennä hiljaisuuden vuoksi? Joku joutuu kuitenkin pyörällään menemään töihin silloin kun te ette tiedä kumpipuoli teillä on käytössä???
        Sanon nyt taas kerran, jalakulkija käyttää oikeaa laitaa, eikä omista yhteistä tietä/polkua.
        Koskahan menee perille? Vähältä piti tilanteita on useita, juuri noiden musiikkilaitteiden takia :(
        Ei ihme kun riitaisuutta on, kun ei osata pelinhenkeä!!!

...ainaski kulkee niin reunas, niin reunas, että jos siitä vielä reunemmas menisin, kupsahtaisin ojaan. Pyöräilijät viuhahtelevat niin suurilla nopeuksilla ohi, että ihan kauhistuttaa pientä kulkijaa. En uskaltaisi porsastella keskitietä, jäis pian kyljykset pitkin mäkiä, kun porhalluspyörä päälle pyöris.

Kyllä meikäläinenkin kattelee joskus silmät lautasen kokoisena, kun jalankulkijat ja pyöräilijät kulkevat, kuin puolipöyrööt sikin-sokin pyörätiellä.

• En todellakaan laita mitään ääntä korviin kun olen liikenteessä. Minulla on tapana keskittyä kuuntelemiseen ja eläytyä hyvään musiikkiin siksi hyvin, että en pystyisi seuraamaan liikennettä musiikkia kuunnellessa.

En tykkää kuunnella musiikkia autossakaan ja esim tavarataloissa se musiikki suorastaan häiritsee. Onneksi sitä ei tarvitse kuulla kuin jouluisin ja silloin se sekoittaakin pään niin että hassaan vahingossa aina liikaa.

• ne ovat

Minua naurattaa aina vastaantulia jolla johdot roikkuvat korvista . Ikäänkuin
        olisivat latauksessa , käyvät siis paristoilla.

• Valinnan vapaus
        ne ovat kirjoitti:

Minua naurattaa aina vastaantulia jolla johdot roikkuvat korvista . Ikäänkuin
        olisivat latauksessa , käyvät siis paristoilla.

että rupsahtaneet ennen aikaansa vanhentuneet katsovat pitkään mutta enpä välitä. Teen ihan mitä itse haluan. Onko se sen kummaliisempaa kuin jollakulla on korvalaite? Jospa ne paheksuvasti katsovat ovat vain kateellisia kun heillä on kuulo-ongelmia tai heidän päässään heittää muuten vain kun päässä kuuluu ääniä ihan omasta takaa, mene ja tiedä niin ettei halua kuunnella kuulokkeilla.

• jokainen*

Yleistys on tässäkin asiassa pahasta. Usein kyllä näkee kuulokkeet korvilla olevia tuolla kevyenliikenteen väylillä, jossa onkin mielekkäämpää joskus kuunnella muutakin kuin sitä liikenteen pauhua. Eikä ne nappikuulokkeet haittaa juuri muuta kuulemista, jos ei kuuntele musiikkia liian kovalla.

Nykyisin voi puhelimistakin kuunnella esim. radio-ohjelmaa, ja jos tulee puhelu, niin voi nappia painamalla vastata siihen. Ei tarvitse alkaa kaivamaan puhelinta taskusta. Voi olla niin, että sitä aitoa luontoääntä sattuu siihen lenkille/matkalle niin vähäksi aikaa, että on parempi kuunnella koko ajan musiikkia.

On kokonaan toinen asia kuunnella luontoäänijä jossakin luonnossa, ja kiireettömässä kulkemisessa. Jos esim. juoksee, niin ei niitä ääniä sitten kuule muutenkaan, on sama kuunnella radiota tai muuta kuunneltavaa.

• viivi-amaldiina

rentoutuu mielikin samalla kuunnellen musiikkia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1184
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      860
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      613
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      552
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe