Jahas, heti ruuhkaantu tääkin keskustelupaikka kun Kuninkaan Paluu voitti 11 Oscaria. Siis onhan se hieno asia ja jokainen Oscar oli täydellisen ansaittu, mutta eiväthän ne pystit TSH:n tarinaa muuta! Ja sen takiahan sitä tulisi ihailla, eikä sen takia että se saa jotain pokaaleja? Oscar-akatemia selvästikkin onnistui taas siinä missä aina: elokuva,joka voittaa paljon Oscareita, saa heti yleisön silmissä jonkun uskomattoman hienon,paljon entistä paremman maineen...ja parhaimmillaan ne, jotka ovat tähän asti TSH:ta epäilleet, alkavat ehkä arvostaa sitä, kun kerta Akatemiakin niin tekee!! Juhlitaan toki niitä pystejä, mutta muistetaan myös,että ne nyt kuitenkin on "vaan" Oscareita...pääasiahan on J.R.R. Tolkienin hienonhieno tarina,jota ilman elokuviakaan ei olis koskaan tehty...eikös juu? =)
VoiVoi?!?
8
470
Vastaukset
- höpötti
Elokuvat on tehty myös niille joita kirja ei kiinnosta tippaakaan.
- Minä
Mä taas luulen että tää kuninkaan paluu oli nyt jotenkin pikkasen yliarvostettu niiden valitsijoiden silmissä. Luulen että ne kyllä nyt otti yleisön mielipiteen ja sillai. Esimerkiksi Lost In Translation olisi ansainnut parhaan elokuvan palkinnon, ei se "kaikki tykkää niin mäkin" kuninkaan paluu, vaikken kielläkkään että eikö se hyvä elokuva ole, mutta...no, kaikilla on omat mielipiteet :)
- *Elanor*
Minä kirjoitti:
Mä taas luulen että tää kuninkaan paluu oli nyt jotenkin pikkasen yliarvostettu niiden valitsijoiden silmissä. Luulen että ne kyllä nyt otti yleisön mielipiteen ja sillai. Esimerkiksi Lost In Translation olisi ansainnut parhaan elokuvan palkinnon, ei se "kaikki tykkää niin mäkin" kuninkaan paluu, vaikken kielläkkään että eikö se hyvä elokuva ole, mutta...no, kaikilla on omat mielipiteet :)
Niin, totta, ehkä,tavallaan....mutta luulen kuitenkin että samalla kun palkittiin Kuninkaan Paluu, se oli kunnianosoitus samalla koko trilogialle. Ja trilogiana TSH ansaitsee kyllä jokaikisen pystin, sillä se lienee ehkä kaikkien aikojen merkittävin elokuvatrilogia....ja sille trilogialle ei edes Lost in Translation pärjää =) Ja kun miettii mikä työ Kuninkaan Paluun teossa oli....ja mikä riski sen tekeminen oli,kuinka suuret mahdolliset oli epäonnistua täydellisesti. Kyllä TSH on pystinsä ansainnut =)
- One Ring To Rule Them All
*Elanor* kirjoitti:
Niin, totta, ehkä,tavallaan....mutta luulen kuitenkin että samalla kun palkittiin Kuninkaan Paluu, se oli kunnianosoitus samalla koko trilogialle. Ja trilogiana TSH ansaitsee kyllä jokaikisen pystin, sillä se lienee ehkä kaikkien aikojen merkittävin elokuvatrilogia....ja sille trilogialle ei edes Lost in Translation pärjää =) Ja kun miettii mikä työ Kuninkaan Paluun teossa oli....ja mikä riski sen tekeminen oli,kuinka suuret mahdolliset oli epäonnistua täydellisesti. Kyllä TSH on pystinsä ansainnut =)
Mielestäni Kuniinkaan Paluu todella ansaitsi 11. Oscar patsasta. Olen samaa mieltä siitä, että samalla kunnioitettiin koko trilogiaa, jonka aiemmat osat ovat jääneet aiemmin hieman "vähemmälle" huomiolle. Kokonaisuudessaan TSH-trilogia on vertaansa vailla. Itse olin aina kyseisten trilogian osien katsomisen jälkeen täysin mykistynyt, sillä niin upeilta ne näyttivät ja kyllä on Peter Jackson onnistunut tekemään kirjasta upean trilogian. Riski oli todella suuri, kun kuvattiin kaikki yhtä aikaa, mutta erinomaisesti siinä on onnistuttu. Ja Kuninkaan Paluu oli juuri niin upea ja mykistävä, kuin odotinkin ja siitähän kertoo jotain jo 11. Oscar pystiäkin! Jään mielenkiinnolla odottamaan sitä, kun Peter Jackson joskus (toivottavasti) aloittaa Tolkienin Hobitti kirjan kääntämisen elokuvaksi.
- Arwen
One Ring To Rule Them All kirjoitti:
Mielestäni Kuniinkaan Paluu todella ansaitsi 11. Oscar patsasta. Olen samaa mieltä siitä, että samalla kunnioitettiin koko trilogiaa, jonka aiemmat osat ovat jääneet aiemmin hieman "vähemmälle" huomiolle. Kokonaisuudessaan TSH-trilogia on vertaansa vailla. Itse olin aina kyseisten trilogian osien katsomisen jälkeen täysin mykistynyt, sillä niin upeilta ne näyttivät ja kyllä on Peter Jackson onnistunut tekemään kirjasta upean trilogian. Riski oli todella suuri, kun kuvattiin kaikki yhtä aikaa, mutta erinomaisesti siinä on onnistuttu. Ja Kuninkaan Paluu oli juuri niin upea ja mykistävä, kuin odotinkin ja siitähän kertoo jotain jo 11. Oscar pystiäkin! Jään mielenkiinnolla odottamaan sitä, kun Peter Jackson joskus (toivottavasti) aloittaa Tolkienin Hobitti kirjan kääntämisen elokuvaksi.
Mun mielestä Jacksonin ei kannattais tehä Tolkienin Hobitistakin leffaa!Siin ei oo sellasia vetäviä hahmoja tai viehättäviä yxityiskohtia...se ei välttämättä menestyis niin hyvin!Mut eihän sitä toki koskaan tiiä!Jackson vois hyvinkin onnistuu...!
- One Ring To Rule Them All
Arwen kirjoitti:
Mun mielestä Jacksonin ei kannattais tehä Tolkienin Hobitistakin leffaa!Siin ei oo sellasia vetäviä hahmoja tai viehättäviä yxityiskohtia...se ei välttämättä menestyis niin hyvin!Mut eihän sitä toki koskaan tiiä!Jackson vois hyvinkin onnistuu...!
Onhan Jackson näyttänyt jo kuvatessaan Sormusten Herra Trilogian, olevansa melkoinen velho kameran takana... Aika näyttää, mitä tapahtuu! Kyllähän Hobitissa kuitenkin joitain mielenkiintoisia(sormusten herrassa jo nähtyjä hahmojakin) on. esim. Bilbo ja Gandalf. mutta let us see...
- Pikkuhobitti
Itse olen pitänyt tsh-leffoja erinomaisina alusta asti, nyt iloitsen siitä että trilogia sai ansaitsemansa tunnustuksen. Palkinnot eivät muuta näkemystäni filmeistä mitenkään.
- ...
ehkä nii, mut mä en nähny koko oskar-gaalaa, enkä näinollen tienny että TSH:t sai 11 oskaria... mun mielestä ne elokuvat on upeita, vaik ne ei ois saanu yhtään oskaria. Muiden mielipiteet ei vaikuta mun mielipiteisiin. Ne oskarit oli kyllä hyvin ansaittu... ei muuta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062419
- 1061902
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161794Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921412Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41345- 57947
- 64946
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125938- 76910